3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Inaktiv

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns nu att beställa för intresserade! Snabba på!

Permalänk
Medlem

Beställde ett EVGA XC3 på inet i fredags och fick det levererat idag. Det gick snabbare än jag trodde!

Permalänk
Skrivet av worstbadvirus:

Tack för tipset nu är ett kort på väg till mig

Köpte ett gigabyte kort jag med. Har ett gainward att hämta ut på posten men det får gå tillbaka.
Vilket köpte du?
Blev ett gaming oc för mig

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/327463-Gigabyte-GeForce-...

står att det finns ett kort i lager för den intresserade

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Billigt kort som fyndvara om någon befinner sig i Örebro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114633:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns nu att beställa för intresserade! Snabba på!

Jag lyckades få ett sånt. Borde komma ikväll. Hade inte tänkt köpa något utan vänta tills det lugnat sig lite, men med Cyberpunk 2077 runt hörnet så passade jag på när jag hade turen att ramla på ett. (Det dök upp i tipsen hos netonnet när jag var inne på en annan produkt)

Någon som vet hur det står sig ljudmässigt? Är ju lite orolig över att det bara är två fläktar och det får blåsa på ordentligt.

//Hund

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/fyndhornan Inet har fått in ett gäng 3070s som fyndvaror till centrallager verkar det som, om någon vill knipa ett lite billigare kort

Edit 10.55: de rök fort, alla verkar vara borta nu!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tackar, slog till på ett då priset knappt var högre än för ett med dual fans.

Permalänk
Medlem

Slog också till på ett SUPRIM. Tyckte det var bra pris faktiskt

Permalänk
Medlem

Knep också ett SUPRIM X även fast jag trodde jag skulle köpa ett nytt grafikkort först nästa år. Men ett kort som är snyggt och presterar som ett 2080 Ti till halva priset är svårt att säga nej till!

Hej då 1060 6GB!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Knep också ett SUPRIM X även fast jag trodde jag skulle köpa ett nytt grafikkort först nästa år. Men ett kort som är snyggt och presterar som ett 2080 Ti till halva priset är svårt att säga nej till!

Hej då 1060 6GB!

Ser ut att vara ett efter omständigheterna riktigt bra deal, skulle köpt om jag inte redan köpt

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Blev ett suprim x. Har ett gaming x trio som ligger i brevlådan från webhallen. Dock vill webhallen ha 7190 för detta medans komplett tar 6790 för suprim x. Väll värt några dagar extra väntan för detta

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att det gick igenom bara. Står som behandlas fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasmark:

Hoppas bara att det gick igenom bara. Står som behandlas fortfarande...

Klockan 16.20 fick jag ett mail att min beställning är på väg. Beställde kortet 15.04.

När fick du din orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Klockan 16.20 fick jag ett mail att min beställning är på väg. Beställde kortet 15.04.

När fick du din orderbekräftelse?

Fick min 15.09 så jag kanske blev utan då för har inte hört något mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasmark:

Fick min 15.09 så jag kanske blev utan då för har inte hört något mer

Får hålla tummarna helt enkelt. Jag har inte koll på hur snabbt dom såldes men det tycks ha gått snabbt.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 16.03 och då stog det att det fanns 23 kvar i lager så blir lite less om det inte finns några. Står behandlas på min order

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Beställde 15.02 och det har redan skickats.

Såg att de tog slut ett tag innan det plötsligt fanns 13 i lager igen.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk

Det där var ju ett bra pris, andra nätbutiker säljer ju samma kort för 7500 kr typ.

Jag köpte ett Msi ventus 3x oc för 6600 och det är ju rätt nära i pris som suprim kortet. Och suprim kortet är väl msi´s bästa kort?

Bättre än deras gaming x trio, så dom måste ha gjort något fel när det landade på det priset, måste ha satt det för lågt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Drog iväg en beställning på suprim kortet med nu på kvällen även om det inte fanns några kort förrän 2 jan (bra pris var det ju trots allt) Har även en liggande beställning på Palit gaming pro OC... Får avbeställa det som kommer sist av dem

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/327463-Gigabyte-GeForce-...

ett kort tillgängligt (Farsta C) Edit: SÅLT

Jag la beställning på ett likadant kort igår kväll och fick notis om frakt idag så hoppas det kommer på fredag redan.

Sålt
Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Såg också 56st Suprim X 3070 när jag var på jobbet. Tänkte att jag skulle hämta plånboken och beställa. Men 20 minuter senare var alla kort borta redan

Har beställt ett iaf med leverans 2:a januari. Gillar designen på kortet, och förhoppningsvis så får man relativt låga temps

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick hem ett Asus GeForce RTX 3070 Dual OC från Netonnet igår kväll men jag har redan beställt ett MSI Suprim X så jag tänkte kolla om någon här vill köpa det för inköpspris (6590 kr)? Jag kan leverera kortet idag under förmiddag/tidigeftermiddag någonstans mellan Bromma och Enskede.

Det är givetvis helt oöppnat och finns det inget intresse så återlämnas det till Netonnet i Veddesta alt. Kungens Kurva under dagen.

Permalänk
Medlem

Beställde ett MSI Suprim X kl 15:51 igår från Komplett och fick bekräftelse nu precis att det har skickats:)

Jag håller på att sätta ihop en dator till min son och är osäker på om nätagget pallar? Följande delar har inhandlats:

ASUS TUF GAMING B550-PLUS
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance
Kingston A2000 500GB M.2 NVMe
MSI Suprim X 3070
Ryzen 5 5600X
Corsair CX650F RGB Svart

Enligt komponentkoll drar systemet ca 480w, men läser man om Suprim x på Inet så rekommenderar de 750 w PSU.

Permalänk
Skrivet av Nol78:

Beställde ett MSI Suprim X kl 15:51 igår från Komplett och fick bekräftelse nu precis att det har skickats:)

Jag håller på att sätta ihop en dator till min son och är osäker på om nätagget pallar? Följande delar har inhandlats:

ASUS TUF GAMING B550-PLUS
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance
Kingston A2000 500GB M.2 NVMe
MSI Suprim X 3070
Ryzen 5 5600X
Corsair CX650F RGB Svart

Enligt komponentkoll drar systemet ca 480w, men läser man om Suprim x på Inet så rekommenderar de 750 w PSU.

Kan inte uttala mig om just det specifika 3070-kortet eller just det nätagget men kör en väldigt liknande setup på mitt bygge jag fick ihop för en dryg vecka sedan. Har inga problem med att mitt Corsair RM650X V2 klarar att ge ström. Fick dock dra två separata kablar till kortet istället för en kabel som delar sig, tydligen ett välkänt "problem" med 3000-serien att power spikes kräver två kablar. Tror absolut du ska klara dig med ett schysst 650W agg

Visa signatur

* AMD Ryzen 5600X * ASUS RTX 3070 Dual OC * Gigabyte B550 Aorus Pro AX * Corsair RM650x V2 * Corsair 32GB 3200Mhz Vengeance LPX * Corsair MP510 960GB M.2 * Seagate 2TB * Fractal Design Meshify C * Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition. Byggd december 2020
Skärm MSI MAG342CQRV 34" 3440x1440

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X, snyggt kort som är väldigt tyst och svalt. Det ska ju vara MSI's toppserie som ska konkurrera med Asus rog strix korten vad jag förstått.
Se bara till att ni har plats i lådan då kortet är stort som satan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffe:

Kan rekommendera MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X, snyggt kort som är väldigt tyst och svalt. Det ska ju vara MSI's toppserie som ska konkurrera med Asus rog strix korten vad jag förstått.
Se bara till att ni har plats i lådan då kortet är stort som satan!

Funderar lite om jag kan få in ett sådant i ett Fractal Mini C genom att flytta fram fläktarna i fronten till utsidan..
Kan ju dock bli problem med strömkontakterna också då det är sjukt brett.