3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd

Ähh: https://www.inet.se/produkt/5411698/msi-geforce-rtx-3090-24gb...

Blev en jäkel av denna, så håller jag tummarna att jag är med i gänget som tar del av leveransen vid 21 dec 2020.

Men vad jag sett så verkar kortet mkt populärt pga. rätt pin-kontakter, inga lågbudgetkomponenter (som verkar orsakar crash-to-desktop enligt nån recension), "billig i sin redan idiotiskt dyra klass", och så?

Det enda jag inte fattar är att jag tog Qliro delbetalning 3 månader 0% ränta (jag har råd med hela direkt men ser hellre en stadig hög buffert växande än att 20 lax försvinner på en månad ). MEN! Jag kan ha blåst mig själv - det står 0% ränta men effektiv ränta 11%?! Wtf? Så det ÄR ränta ändå på månadsbeloppet? Ska vara 6127 kr /månad + admin.avgift och så klart uppläggningsavgift (men det är småpengar i det stora hela för bekvämligheten)

Ännu konstigare är att jag hade nekats om jag bara tog 14 dagars faktura medan detta är tydligen helt OK!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Jag uppdaterar dock när jag har mer info vet jag något så står det på produktsidan. Hur lång kö är dock en helt annan femma då den kommer vara stel tills någon ber mig uppdatera/det kommer information om leverans.

Det finns en kvar i liljeholmen, så är någon snabb så kan den ännu knipas (vi gör internflytt isåfall)

/Patrik

Tjo

la en order på på det (Gainward GeForce RTX 3090 Phantom 24G). Stod det fanns på liljeholmen. Är det kortet som skickas eller är det vid nästa beställning av de korten? Hur fungerar det när det finns i butik men ej weblager?

Mvh
Johan

Visa signatur

i9-10850K | Gigabyte Aorus Master z490 | Corsair Dominator Platinium 32gb 3600mhz | Gigabyte Aorus 1080X 8gb | 1TB Samsung Evo Plus

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SAEl|machine:

Tjo

la en order på på det (Gainward GeForce RTX 3090 Phantom 24G). Stod det fanns på liljeholmen. Är det kortet som skickas eller är det vid nästa beställning av de korten? Hur fungerar det när det finns i butik men ej weblager?

Mvh
Johan

La en flytt till Centrallagret från Liljeholmen så det är lugnt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

La en flytt till Centrallagret från Liljeholmen så det är lugnt

/Patrik

Så du menar att det verkar komma till mig.

Kanske t.o.m. hinner komma till helgen...

Tack för svar!

/ Johan

Visa signatur

i9-10850K | Gigabyte Aorus Master z490 | Corsair Dominator Platinium 32gb 3600mhz | Gigabyte Aorus 1080X 8gb | 1TB Samsung Evo Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Någon som har koll på hur Inets leveranser av 3080 Strix OC har sett ut? Väntar på min =(

Vet inte antal skickade förrutom att första leveransen var 42 kort +- (de la ut foto på instagram)
Första leveransen 5 oktober
Andra leveransen 23 oktober
Och tredje(senaste) leveransen 3 november

Min gissning är att de skickat ut runt 100 kort totalt men det Är bara en gissning.

Jag hade, senast jag kollade, plats 55. Jag bokade 10:40 den 18/9. De har levererat till alla som beställt till om med ca 14:45 den 17/9 hittills.

Detta är det jag lyckats pussla ihop. Ingen garanti att det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Ähh: https://www.inet.se/produkt/5411698/msi-geforce-rtx-3090-24gb...

Blev en jäkel av denna, så håller jag tummarna att jag är med i gänget som tar del av leveransen vid 21 dec 2020.

Men vad jag sett så verkar kortet mkt populärt pga. rätt pin-kontakter, inga lågbudgetkomponenter (som verkar orsakar crash-to-desktop enligt nån recension), "billig i sin redan idiotiskt dyra klass", och så?

Det enda jag inte fattar är att jag tog Qliro delbetalning 3 månader 0% ränta (jag har råd med hela direkt men ser hellre en stadig hög buffert växande än att 20 lax försvinner på en månad ). MEN! Jag kan ha blåst mig själv - det står 0% ränta men effektiv ränta 11%?! Wtf? Så det ÄR ränta ändå på månadsbeloppet? Ska vara 6127 kr /månad + admin.avgift och så klart uppläggningsavgift (men det är småpengar i det stora hela för bekvämligheten)

Ännu konstigare är att jag hade nekats om jag bara tog 14 dagars faktura medan detta är tydligen helt OK!

Nu ska jag vara sån, men köper du en lyxvara på delbetalning så vill jag påstå att du inte har råd med den.

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 Suprim X igår, första meningen jag sa när jag plockade fram det var "satan vad stort det är" Verkar vara en ganska duktig överklockare också, klarar 2130mhz utan problem, gjort en egen fläktkurva men det är egentligen inte nödvändigt då kortet är galet tyst vid alla fläkthastigheter, går heller aldrig över 70 grader vilket är schysst. Överlag så är jag extremt nöjd, stort tack till @Webhallen som kirrade en garanterad plats till ett gäng desperata medlemmar

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Var nyss i kontakt med Inet gällande min order så kan upplysa om att de har i skrivande stund levererat 128st 3080 TUF OC sedan 20 November. Så det rör allt på sig i en relativt positiv fart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag uppdaterar dock när jag har mer info vet jag något så står det på produktsidan. Hur lång kö är dock en helt annan femma då den kommer vara stel tills någon ber mig uppdatera/det kommer information om leverans.

/Patrik

On that note, vad är kön på denna? https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-...
Såg nämligen att det var 10 kort på väg med 4 i kö, kan det vara så att min beställning liger på köplats 5-10 (PLEASE GOD SAY YES PLEEEEEEAASE)

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Är det helt dött på RTX3080 TUF fronten?
Såg att ni skulle få ett väääldigt begränsat antal denna vecka men.., inga andra nyheter el rykten du kan dela med dig av?

Kanske mer är av en fråga för @Asus.David

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Var nyss i kontakt med Inet gällande min order så kan upplysa om att de har i skrivande stund levererat 128st 3080 TUF OC sedan 20 November. Så det rör allt på sig i en relativt positiv fart.

När (tid & datum) beställde du och vilken köplats har du?

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anhjo:

När (tid & datum) beställde du och vilken köplats har du?

Var sen på bollen så beställde inte förrän 29/9. plats 359, så fortfarande en bit bort för min del men närmare än vad jag trodde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

@Webhallen
Är det helt dött på RTX3080 TUF fronten?
Såg att ni skulle få ett väääldigt begränsat antal denna vecka men.., inga andra nyheter el rykten du kan dela med dig av?

Kanske mer är av en fråga för @Asus.David

För er som inte vet hur man söker i tråden eller på vad andra medlemmar skrivit:
Gå in på användaren "Webhallen" och klicka på antal inlägg för tråden. Finns så mycket info om diverse kort i denna tråd. Orkar man inte hänga med kan man gott ta en snabb klick.

Detta skrev Patrik så sent som igår som du missade:

"Drog en till koll i min bottenlösa inkorg nu och mycket riktigt så har jag ett extremt få antal 3080 TUF OC/Icke OC denna vecka. Och även ett mindre parti 3080 STRIX nästa vecka. Har uppdaterat berörda produktsidor nu.

Det är hur som helst TUF 3080 OC som kommer se mest action nästa vecka

/Patrik"

Om du vill ha rykten så hörde jag att det flygs in 100 pall med helikopter på julafton av självaste tomten.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bektil:

On that note, vad är kön på denna? https://www.webhallen.com/se/product/327542-Gainward-GeForce-...
Såg nämligen att det var 10 kort på väg med 4 i kö, kan det vara så att min beställning liger på köplats 5-10 (PLEASE GOD SAY YES PLEEEEEEAASE)

Sorry, det lager ni ser där är tyvärr "lager hos leverantör" och med situationen som råder så är det inget vi kan norpa då det lagret tillhör en annan återförsäljare who's name i shall not mention.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Kanske dags att låsa tråden för alla utom Webhallen och folk som faktiskt ska posta lagersaldon istället för att ställa samma fråga för den miljonte gången xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Var nyss i kontakt med Inet gällande min order så kan upplysa om att de har i skrivande stund levererat 128st 3080 TUF OC sedan 20 November. Så det rör allt på sig i en relativt positiv fart.

Jag har aldrig lyckats få ut någon info från dem 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Gigabyte Eagle RTX 3080 på Amazon.se 8300kr. https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-3080-EAGLE-grafikkort/...

Obekräftad leveranstid, men Amazon drar inte pengarna tills produkten har skickats och de brukar endast lägga upp varor som de planerar att få in snart.

Slog till på en sådan igår och frågade Amazon hur det går med beställningen, tydligen ska det komma in en stor leverans 23 december och kort ska skickas iväg i princip samma dag.

Permalänk
Skrivet av Aleksei:

Slog till på en sådan igår och frågade Amazon hur det går med beställningen, tydligen ska det komma in en stor leverans 23 december och kort ska skickas iväg i princip samma dag.

Framme i mitten av Januari då #postmord

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheVeryUberEnd:

Framme i mitten av Januari då #postmord

Säg inte så!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Sorry, det lager ni ser där är tyvärr "lager hos leverantör" och med situationen som råder så är det inget vi kan norpa då det lagret tillhör en annan återförsäljare who's name i shall not mention.

/Patrik

Ahem, Elgiganten? 🙃

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rabaldern:

Ahem, Elgiganten? 🙃

Det står inte 99+ hos leverantör 🙊

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det står inte 99+ hos leverantör 🙊

/Patrik

Hahaha klockrent

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Inet skriver att de får in TUF OC 3090 nästa vecka, kan det verkligen stämma när alla andra har Januari som första datum?

https://www.inet.se/produkt/5411696/asus-geforce-rtx-3090-24g...

Och där blev det 15:e Jan....

Permalänk

Jag vet att man ska ta detta med en stor nypa bergssalt och skölja ner det med en ännu större klunk havsvatten. Men Inet ändrade precis min order på gaming X till 28/12 från 15/1. Skönt med ändring åt rätt håll i alla fall.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Jag vet att man ska ta detta med en stor nypa bergssalt och skölja ner det med en ännu större klunk havsvatten. Men Inet ändrade precis min order på gaming X till 28/12 från 15/1. Skönt med ändring åt rätt håll i alla fall.

Samma här! Hoppas hoppas!

//Z

Permalänk
Medlem

Såg precis att Overclockers.uk.co gissade att problemen med asus strix korten kunde vara brist av meterial till LCD skärmen som sitter på korten.
De berättade också att alla tillverkade sagt att de får väldigt små mängder GPUer för 3080 kort från Nvidia just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleksei:

Slog till på en sådan igår och frågade Amazon hur det går med beställningen, tydligen ska det komma in en stor leverans 23 december och kort ska skickas iväg i princip samma dag.

Vad bra. Synd jag inte hann beställa en. 8300 kr är nice pris, speciellt med fyraårsgaranti.

Permalänk
Medlem

3070 på komplett, 6st

https://www.komplett.se/product/1171366/datorutrustning/dator...

Slog om till "Inte i lager. 10 st förväntas i lager den 11 dec." bara några min senare.

Och ännu ett par min senare, 9st i lager.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry, det lager ni ser där är tyvärr "lager hos leverantör" och med situationen som råder så är det inget vi kan norpa då det lagret tillhör en annan återförsäljare who's name i shall not mention.

/Patrik

Haha tolkade också det som att "Hos vår leverantör" betydde att det fanns på lager där och att nästa "steg" var att det ska skickas till webhallen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Nu ska jag vara sån, men köper du en lyxvara på delbetalning så vill jag påstå att du inte har råd med den.

Påpekar du det till folk som tar lån för att köpa bilar för flera hundratusen också?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|