3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Om man nu eventuellt skulle få tag på ett 3080 Suprim X, räcker 750W då? Rekommenderas ju tydligen 850 till det kortet, men alla vettiga 850W är ju slut överallt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Om man nu eventuellt skulle få tag på ett 3080 Suprim X, räcker 750W då? Rekommenderas ju tydligen 850 till det kortet, men alla vettiga 850W är ju slut överallt.

Av den infon jag lyckats hittat så kommer det räcka, 850w för suprim 3090 dock! 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Om man nu eventuellt skulle få tag på ett 3080 Suprim X, räcker 750W då? Rekommenderas ju tydligen 850 till det kortet, men alla vettiga 850W är ju slut överallt.

Fungerar med ett 550W till och med om du kör t.ex. en 3600 eller liknande.
De rekommenderar bara overkill nätagg ifall folk sitter med aggregat av skitkvalitet för att slippa gnäll.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av DRAKKISH:

Av den infon jag lyckats hittat så kommer det räcka, 850w för suprim 3090 dock! 👍

Skrivet av Lodisen:

Fungerar med ett 550W till och med om du kör t.ex. en 3600 eller liknande.
De rekommenderar bara overkill nätagg ifall folk sitter med aggregat av skitkvalitet för att slippa gnäll.

Tackar, då känner jag mig lugn i min beställning av ett Seasonic GX750 Hinner jag inte få det så har mitt lokala netonnet ett corsair liggande.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Tackar, då känner jag mig lugn i min beställning av ett Seasonic GX750 Hinner jag inte få det så har mitt lokala netonnet ett corsair liggande.

Som referens drar datorn i min signatur totalt 450W vid full load.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zautos:

@webhallen
Kan du lägga dit hur mång av korten som ni har skickat ut på kort sidorna?

Jag mejlade eran support och fågade om hur många ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC och de svarade ca 270 (2 december) och om informationen står på produkt sidan så behöver man inte maila för att få den inormationen vilken kommer minska belastningen på erat support system.

Hej!

Jag ser inte riktigt syftet/nyttan i kön för konsument att veta hur mycket som har levererats samt det blir ytterligare ett moment att ha koll på vid uppdatering av produktsidor inte tala om de eventuella missförstånd som kan ske. Sen är det vår data rent krasst, något konkurrenter kan använda till sin fördel.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Om någon är sugen på ett Guojiayi igame colorful RTX 3080 så verkar det finnas i lager hos amazon: https://www.amazon.se/GUOJIAYI-iGame-RTX3080-10G30-spelgrafik...

(den ultrahöga uppdateringsfrekvensen är smidig och samtidig flyttalpunkt och heltalsbehandling)

Skrivet av BlackPH:

WTF man? When you see see 3090 pop up at 16990 sometimes (PNY at Elgiganten - black friday)
"
26 298,15 kr
+ 40,00 kr frakt
"

"Fraktas från och säljs av ZhouKouShiChuanHuiQuShangShiGuanFuZhuangDian."

Seems legit.

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem

Nu saknar jag bara en grej i min dator ni kan gissa vad med denna bild

Det slutar på 80

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nu saknar jag bara en grej i min dator ni kan gissa vad med denna bild
https://i.imgur.com/0kg5nWQ.jpg
Det slutar på 80

Geforce GTX 280.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Om man nu eventuellt skulle få tag på ett 3080 Suprim X, räcker 750W då? Rekommenderas ju tydligen 850 till det kortet, men alla vettiga 850W är ju slut överallt.

https://www.guru3d.com/articles-pages/msi-geforce-rtx-3080-su...

En bit ner står watt rekomendationer.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Halvtaskig bild på nya 3080 Aorus Master, som jag har tack vare tips här i tråden, jämte det "gamla" Gigabyte 2070s Gaming OC White. Tur att man har ett jättechassi där inte plats är ett problem, kan tänka mig att vissa kan få det trångt i mindre chassin så mät ordentligt innan ni snabbklickar er till denna eller modeller i liknande storlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luttz:

@Swifty
Ursäkta, tiden jag skrev i först stämde inte. Det var kl 14.42 jag hade lagt ordern, och den ändrade status till "skickad" kl 15.24. Mitt ordernr slutar på 6140. Jag måste ju ha varit en av dom sista som fick tilldelning!
Så om jag förstår det korrekt så hamnade du 21 beställningar bakom mig? Du borde ligga bra till, men du kanske måste vänta på nästa batch

14:42 här med men jag fick inget, måste varit sekunder ifrån :/

Visa signatur

cpu: Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz ::Intel rock lake 865PERL ::mem: 767MB :: gfx: NVIDIA GeForce FX 5900

Permalänk
Medlem
Skrivet av relaxer:

14:42 här med men jag fick inget, måste varit sekunder ifrån :/

Min med 14:42!!?? Ingen leverans dock(: står i lager den 9e

Permalänk
Medlem

42 Dell optiplex 3080 i lager för 7500 för oss som är less på att vänta och vill köpa 3080 under lanseringspris.

https://www.komplett.se/product/1174612/dator-surfplatta/dato...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nu saknar jag bara en grej i min dator ni kan gissa vad med denna bild
https://i.imgur.com/0kg5nWQ.jpg
Det slutar på 80

RGB? 😂

Permalänk
Medlem

My watch is över,

https://imgur.com/gallery/NuxZ2zy

@webhallen, blev riktigt bra när man väl fick sitt Zotac 3080 amp holo. Har inte kunnat använda det för än nu pga arbetstider. Men grymt jobbat från er och en eloge till Patrik för ljuset han bidrar till grafikkortsmörkret 🙂 goodluck till er resterande utan kort.

Visa signatur

Varför spela när det inte är kul?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är endast jag och detta initiativ görs 100% av välvilja för att ni inte ska sitta helt i mörkret, alla avdelningar inklusive mig själv är pressade till max så utan att klaga så är denna närvaro något jag mest kan bedriva på fritid / små luckor under dagen. Sen att blanda in mer folk blir lite ju fler kockar dilemmat då jag sitter på all info, ska någon peta på mig under min arbetsdag för att få svar på saker jag lika gärna kan svara på när jag får en stund över så blir det ändå bättre på det viset det är nu Räknar inte med att situationen kommer vara såhär för alltid heller så bear with me

Vill bara återigen påpeka hur grymt tacksam jag är över att du tagit dig tid med det här. Nu har jag inte fått mitt 3080 än trots att jag bokade första halvtimmen men tack vare din löpande information och ditt arbete kan jag bilda mig uppfattningen att det antagligen är precis runt hörnet

Så även om det är luddigt och nästan 2 månader efter lansering känner jag mig nöjd!

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det är endast jag och detta initiativ görs 100% av välvilja för att ni inte ska sitta helt i mörkret, alla avdelningar inklusive mig själv är pressade till max så utan att klaga så är denna närvaro något jag mest kan bedriva på fritid / små luckor under dagen. Sen att blanda in mer folk blir lite ju fler kockar dilemmat då jag sitter på all info, ska någon peta på mig under min arbetsdag för att få svar på saker jag lika gärna kan svara på när jag får en stund över så blir det ändå bättre på det viset det är nu Räknar inte med att situationen kommer vara såhär för alltid heller så bear with me

/Patrik

Du gör ett bra jobb och det är en otrolig marknadsföring för webhallen. Ni har hanterat detta bäst av alla återförsäljare. Jag köpte mitt kort på komplett. Det ångrar jag idag. Jag vet var jag kommer köpa nästa gång

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Tack för alla uppdateringar. Provade Cyberpunk igår med mycket dåligt resultat så nu kliar det i fingrarna. Kan du säga ungefärligt antal af TUF OC som kommer in den 11:e? Täcks 15:38?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Karate Taco:

@Webhallen

Tack för alla uppdateringar. Provade Cyberpunk igår med mycket dåligt resultat så nu kliar det i fingrarna. Kan du säga ungefärligt antal af TUF OC som kommer in den 11:e? Täcks 15:38?

Leveransen denna vecka kan KANSKE täcka det, det är lite oklart i systemet just nu om jag ska vara ärlig. Kommande leverans nästa vecka ska dock täcka med råge

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hoppas WH får in Suprim X 3090 den 17e Dec som det står på ordern.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Leveransen denna vecka kan KANSKE täcka det, det är lite oklart i systemet just nu om jag ska vara ärlig. Kommande leverans nästa vecka ska dock täcka med råge

/Patrik

Tack. Har ett "förväntat leveransdatum" på den 18:e i min kundprofil, så där känner jag mig safe, men skulle vara skönt att få den här hela historian bakom sig så fort som möjligt Varje vecka skaver nu.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Webhallen

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Du gör ett bra jobb och det är en otrolig marknadsföring för webhallen. Ni har hanterat detta bäst av alla återförsäljare. Jag köpte mitt kort på komplett. Det ångrar jag idag. Jag vet var jag kommer köpa nästa gång

Synd att inte andra återförsäljare har någon som Patrik! I'm looking at you @inet 🥸

Webhallen för årets butik 🎉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Underbara nyheter! Julen är (kanske) räddad

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fick en trevlig "one last thing" av Asus också.

Ytterligare tilldelning på TUF RTX 3080 OC som ska komma med nästa veckas leverans, tror nästan vi tömmer 17e september med det som är inkommande nu

/Patrik

Är ni ikapp med leveranser sen BF? Tänkte om de fortfarande kan ta några dagar extra att få grejerna 🤔

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Vågar man fråga vilket kort det är lägst tryck på just nu som man eventuellt kan få iår? Dvs Om man sätter sig i kön idag 🙂

Dom listar ju kö på varje kort på sin sida.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Vågar man fråga vilket kort det är lägst tryck på just nu som man eventuellt kan få iår? Dvs Om man sätter sig i kön idag 🙂

Han skrev tidigare att man får chansa på Gainward, Palit, och Zotac. Om man sorterar alla 3080 på mest sålda och tar något från botten så finns kort med runt 10-20 bokningar i december. Vackra Palit GameRock kanske skulle passa?

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 Aoros master från webhallen.
beställt:
5/11 kl.16:01

Extremt stort kort. Inte det kortet jag hade som första val, men vad gör man i dessa tider. man behåller det.

En annan nyfikenhetsfråga som inte berör mitt kort.
Ni som kör 3x8-pin. Vet ni om man kan köra 2st. kablar från PSU:t varav den ena kabeln har en 8-pinförgrening på sig, eller måste det vara 3st separata kablar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick mitt 3080 Aoros master från webhallen.
beställt:
5/11 kl.16:01

Extremt stort kort. Inte det kortet jag hade som första val, men vad gör man i dessa tider. man behåller det.

En annan nyfikenhetsfråga som inte berör mitt kort.
Ni som kör 3x8-pin. Vet ni om man kan köra 2st. kablar från PSU:t varav den ena kabeln har en 8-pinförgrening på sig, eller måste det vara 3st separata kablar?

Rekommendationen är 3st separata kablar då loaden på en kabel kan överstiga den effekt en förgrenad kabel kan tillföra.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW