3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Flög förbi 2st ASUS RX6800 XT TUF OC på Komplett idag. Snacka om att det kommer småskvättar

Permalänk
Medlem

Tänkte direkt på detta tråd när jag såg bilden...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

EVGA GeForce RTX 3090 24GB XC3 ULTRA HYBRID GAMING

https://www.inet.se/produkt/5411951/evga-geforce-rtx-3090-24g...

Antal i lager: 4st

Äntligen börjar hybrid modellen komma ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

https://pbs.twimg.com/media/EpNA9WiXIAMvjzN?format=jpg&name=small

Tänkte direkt på detta tråd när jag såg bilden...

Undra vilken organ han ska kränga för att betala elen till kortet

Permalänk
Medlem

Någon som kunnat få någon information av Inet om 3080 TUF OC leverans denna veckan? Går inte komma åt support just nu med otroligt lång väntetid.

De skickade mitt EVGA FTW3 Ultra idag, men kommer inte öppna det förrän jag vet mer om TUF leverans. Om de får lika många som Webhallen, har jag garanterat ett kort efter leverans

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med kundtjänst förra veckan, då var det 15e som angavs.

Permalänk
Skrivet av Hevin:

Någon som kunnat få någon information av Inet om 3080 TUF OC leverans denna veckan? Går inte komma åt support just nu med otroligt lång väntetid.

De skickade mitt EVGA FTW3 Ultra idag, men kommer inte öppna det förrän jag vet mer om TUF leverans. Om de får lika många som Webhallen, har jag garanterat ett kort efter leverans

Verkar ju vara en del kort som kommer in denna veckan med tanke på att försenade leveranser verkar komma denna veckan på en redan befintlig leverans som verkar (?) enligt många tabeller vara rätt stor

Permalänk
Skrivet av Marsi:

Var i kontakt med kundtjänst förra veckan, då var det 15e som angavs.

Kan det vara den försenade leveransen som skulle kommit 1-2 december måntro?🧐 för isf blir det nog fler med tanke på att det verkar vara fler leveranser på ingång denna veckan 🎉

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej Patrik,

Såg på hemsidan att det nu står 16st på Suprim 3080, är det ytterligare 16st på väg utöver dom som redan stod sedan tidigare (20st) eller är det nu bara justerat till det rätta antalet när ni äntligen fått leveransen?

Hoppas att det är ytterligare 16st 😁😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Hej Patrik,

Såg på hemsidan att det nu står 16st på Suprim 3080, är det ytterligare 16st på väg utöver dom som redan stod sedan tidigare (20st) eller är det nu bara justerat till det rätta antalet när ni äntligen fått leveransen?

Hoppas att det är ytterligare 16st 😁😁

Undrar oxå. Och isf är det leverans i veckan eller är den försenad?
Mvh

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Kan det vara den försenade leveransen som skulle kommit 1-2 december måntro?🧐 för isf blir det nog fler med tanke på att det verkar vara fler leveranser på ingång denna veckan 🎉

2 dec borde ju vara i det som försenades när de lade om transporterna. Däremot står det tidigare i tråden om 15 kort som skulle kommit 8/12 som inte verkar kommit alls, mitt könummer har också stått still sen 25 nov).

Hopas mycket på denna veckan.

Permalänk
Skrivet av Phrawmi:

@webhallen

Hej Patrik,

Såg på hemsidan att det nu står 16st på Suprim 3080, är det ytterligare 16st på väg utöver dom som redan stod sedan tidigare (20st) eller är det nu bara justerat till det rätta antalet när ni äntligen fått leveransen?

Hoppas att det är ytterligare 16st 😁😁

Samma med 3090 gick ifrån 20 st till 10 st. Står att jag har förväntad leverans på Torsdag dock så jag hoppas på det.

Permalänk

Köpte ett 3090, borde jag ha bokat ett 3080 istället?
Om jag skulle lägga en beställning på ett 3080 nu hur lång tid tror ni det tar innan jag får det med tanke på alla bokningar. Har inte riktigt koll på hur många det är som faktiskt står i kö.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Äntligen börjar hybrid modellen komma ut.

Tydligen så är bara pumpen 40 db så jag vet inte.

820$ msrp blir 11000?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WHProductions:

Köpte ett 3090, borde jag ha bokat ett 3080 istället?
Om jag skulle lägga en beställning på ett 3080 nu hur lång tid tror ni det tar innan jag får det med tanke på alla bokningar. Har inte riktigt koll på hur många det är som faktiskt står i kö.

Ang 3080 så vet ingen riktigt hur långa köerna är då leveranserna är väldigt oklara även för återförsäljarna. Om du vill ha ett Asus 3080 kan du få vänta tills mars-april om du otur, kanske ännu längre haha Vissa av de andra korten har lite kortare leveranstid men tror du får räkna på mitten av januari som absolut tidigast tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Om jag skulle lägga en beställning på ett 3080 nu hur lång tid tror ni det tar innan jag får det med tanke på alla bokningar.

Tja, dom flesta butikerna säger väl mitten på Februari eller senare på sina förväntade leveransdatum nu så där nånstans tidigast skulle jag gissa om det inte blir nån produktions-boom eller nåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BigDuke:

Undra vilken organ han ska kränga för att betala elen till kortet

Eller delbetala 2-4 månader beroende på din situation.

Fundera på om detta stämmer in på dig: kan du spendera på sådant vis att Du motiveras av att arbeta in de extra kulorna som behövs för varje månad? Varje dag Du kommer hem från jobbet kan Du unna dig skamlöst dyrt och underbart spelande med nykortet?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Skrivet av jajmut:

Ang 3080 så vet ingen riktigt hur långa köerna är då leveranserna är väldigt oklara även för återförsäljarna. Om du vill ha ett Asus 3080 kan du få vänta tills mars-april om du otur, kanske ännu längre haha Vissa av de andra korten har lite kortare leveranstid men tror du får räkna på mitten av januari som absolut tidigast tyvärr.

Skrivet av Xanrag:

Tja, dom flesta butikerna säger väl mitten på Februari eller senare på sina förväntade leveransdatum nu så där nånstans tidigast skulle jag gissa om det inte blir nån produktions-boom eller nåt.

Låter riktigt osäkert. De leveranser som verkar komma nu i december antar jag går till dem som bokat tidigt?
Vet inte om det är värt med ett 3090 oavsett, men med tanke på vad 3080 går för begagnat kan ett 3090 vara lite mer "värt".

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av Ibelox:

Min gick från fredag till 15 Februari... Produktsidan har dock fortfarande 4 Januari.

Och nu ikväll - tillbaka på "I lager på fredag" igen på min order, skratt - grått om vartannat

Permalänk
Medlem
Skrivet av jajmut:

Om du vill ha ett Asus 3080 kan du få vänta tills mars-april om du otur, kanske ännu längre haha

YOU SHUT YOUR DAMN MOUTH YOU!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

YOU SHUT YOUR DAMN MOUTH YOU!!

Truth hurts...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregorio:

Enligt uppgift kommer det att komma ett större parti GIGABYTE EAGLE OC RTX 3080 till inet 12/16, ingen aning om alla är bokade.

Hade hoppats på sådan uppgift hade vart riktad till Webbis istället då jag står på kö på sådant kort med 🤪

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamdez:

Vilket anti-sag fäste köpte du?

Det mest stilrena.
https://www.inet.se/produkt/5410779/lian-li-grafikkortshallar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Passar det på alla moderkort? sorry om det är lite OT i tråden nu ^^

Permalänk
Skrivet av Marsi:

2 dec borde ju vara i det som försenades när de lade om transporterna. Däremot står det tidigare i tråden om 15 kort som skulle kommit 8/12 som inte verkar kommit alls, mitt könummer har också stått still sen 25 nov).

Hopas mycket på denna veckan.

Jag tänker om det är den sena transporten (2 december) som då innehåller dessa 15 kort + veckans stora leverans som sker denna veckan då, ska man tro Scan som iaf jag utgår mycket ifrån nu så verkar det ju bli ”3” leveranser denna veckan, två av dom är försenade som skulle kommit tidigare 🧐

Permalänk
Medlem

@webhallen

Någon syn på hur leveranser ser ut för MSI RTX 3080 Gaming X Trio? har sätt väldigt små summor ändras över dom senaste 2 månaderna medans många andra grafikkort har haft storlass (till synes iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kithio:

@webhallen

Någon syn på hur leveranser ser ut för MSI RTX 3080 Gaming X Trio? har sätt väldigt små summor ändras över dom senaste 2 månaderna medans många andra grafikkort har haft storlass (till synes iaf)

Jag beställde det kortet vid release klockan 15:40ish hos Webhallen och har fortfarande inte fått det så.. ja det är nog inte så bra verkar det som.

Permalänk
Medlem

Om man räknar snittleveranserna på Asus, msi och Gigabytes subventionerade kort så landar vi kanske mot 2022 om man beställde i slutet av september? Inger säger väl att de ska kunna öka takten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Jag tänker om det är den sena transporten (2 december) som då innehåller dessa 15 kort + veckans stora leverans som sker denna veckan då, ska man tro Scan som iaf jag utgår mycket ifrån nu så verkar det ju bli ”3” leveranser denna veckan, två av dom är försenade som skulle kommit tidigare 🧐

Det är mycket möjligt. Om Webhallen nästan kommer uppfylla alla TUF OC beställningar från 17:e, som Patrik tror, så är det många. Vid senaste uppdateringen var det 137 beställningar kvar från 17:e.

Jag hoppas verkligen att Inet också får liknande mängd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hevin:

Det är mycket möjligt. Om Webhallen nästan kommer uppfylla alla TUF OC beställningar från 17:e, som Patrik tror, så är det många. Vid senaste uppdateringen var det 137 beställningar kvar från 17:e.

Jag hoppas verkligen att Inet också får liknande mängd.

Sluta teasa med ljuset i tunneln