Nytt gaming headset, vilken?

Permalänk
Medlem

Nytt gaming headset, vilken?

Hej, dags för mig att köpa ett par nya gaming headset.

Är inne på antingen Hyperx cloud flight s eller Razer blackshark v2 pro, vilken ska man ta?
Tack för era tips och hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med SteelSeries i många år , gillar att man kan skjuta in mikrofonen i kåpan , använder mest ett par Siberia 840 som inte finns att köpa längre , motsvaras numera av Arctis Pro Wireless

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av 4ndas:

Hej, dags för mig att köpa ett par nya gaming headset.

Är inne på antingen Hyperx cloud flight s eller Razer blackshark v2 pro, vilken ska man ta?
Tack för era tips och hjälp.

Ja du.. kollade lite på Razer blackshark. Om den påminner mig om en turtle beach earforce z60 som jag hade en gång i tiden. Så skulle jag gå på den.. visst en nackdel är att den är ju inte trådlös. Annars hade jag skrivit om du nu ska ha trådlös headset Logitech g533. Men den verkar som att den är ute ur bilden för dem kör med g733 och g pro. Så allt är en smaksak rekommenderar både Razer och Logitech. Hyperx vet jag inget om för jag har inte använt någonting från dem så då kan jag inte uttala mig om hyperx

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Jag har kört med SteelSeries i många år , gillar att man kan skjuta in mikrofonen i kåpan , använder mest ett par Siberia 840 som inte finns att köpa längre , motsvaras numera av Arctis Pro Wireless

Köpte arctis 7, rena skiten enligt mig. Mina 6 år gamla hörlurar låter bättre. Så burkigt med steelseries

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Ja du.. kollade lite på Razer blackshark. Om den påminner mig om en turtle beach earforce z60 som jag hade en gång i tiden. Så skulle jag gå på den.. visst en nackdel är att den är ju inte trådlös. Annars hade jag skrivit om du nu ska ha trådlös headset Logitech g533. Men den verkar som att den är ute ur bilden för dem kör med g733 och g pro. Så allt är en smaksak rekommenderar både Razer och Logitech. Hyperx vet jag inget om för jag har inte använt någonting från dem så då kan jag inte uttala mig om hyperx

Jag kollar faktiskt på trådlöst, dem 2 som jag skrev är trådlösa hörlurar.

Permalänk
Skrivet av 4ndas:

Jag kollar faktiskt på trådlöst, dem 2 som jag skrev är trådlösa hörlurar.

Haha.. såg nu att det fanns flera olika. Nåja men jag står fortfarande kvar med mitt uttalande ovanför. Och ber om ursäkt för min missuppfattande om den Razer du skrev var trådlös..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4ndas:

Hej, dags för mig att köpa ett par nya gaming headset.

Är inne på antingen Hyperx cloud flight s eller Razer blackshark v2 pro, vilken ska man ta?
Tack för era tips och hjälp.

Här finns många som är bra. Men för 950 Kr Så är HyperX Cloud II Headset Grey Metal jäkla fina. Var faktiskt och köpte nya i dag. Samma som jag har hat i något år. Har testat deras andra. Tycker att det är inte så bra ljud i dem.
Men det är så olika till person. Jag gillar bas. Sen med mitt ljudkort så blir det riktigt dunka dunka.
Gör så här. Köp hem två tre stycken och sitt och testa vilken som du tycker är bra. Sen lämna tillbaka dem.

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem

Kanske ett Sennheiser GAME ZERO för 1090 kr. Gillar att mikrofonen slås av då man viker upp den. Synd bara att det är 3.5 mm anslutning och inte USB.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SENG4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4ndas:

Hej, dags för mig att köpa ett par nya gaming headset.

Är inne på antingen Hyperx cloud flight s eller Razer blackshark v2 pro, vilken ska man ta?
Tack för era tips och hjälp.

Har bara haft positiva upplevelser med Hyperx cloud faktiskt!
Där emot har jag bara negativa av Razer... var ju dock några år sedan så kanske har ändrats nu