Permalänk
Medlem

Viper ultimate eller Model O wireless?

Tjena
Jag är ute efter en skön och lätt spelmus. Funderar just nu mellan Razer viper ultimate eller Glorious model o wireless. I nuläget ligger mössen på samma pris (990kr) så jag undrar vilken av dem skulle vara bästa köpet?
Har fastnat mellan valen. Båda mössen erbjuder mycket för priset.
Använder just nu en rival 310, föredrar att köra fingertip-gräpp på möss.

Det jag gillar med Model O wireless: Vit version, usb C, vikten, medföljande sladden och scrollen.
Det jag gillar med Viper Ultimate: Inga hål, laddningsdocka, gummit på sidorna.
(Baserat på recensioner jag har läst/kollat på)

Hade den vita versionen av viper ultimate vart tillgänglig så hade jag lätt valt den.
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en vanlig Viper och passformen för fingertip grip är extremt skön, lätt är den också även om Wireless är några gram högre (knappast märkbart antar jag). Jag valde denna före en trådad Model O just för att Vipern inte har hål i sig men också för att razer använder optiska brytare. För mig hade en Viper Ultimate varit det självklara valet om priset inte skiljer sig överdrivet mycket.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en Model o Wireless, och jag har länge tänk skaffa mig en viper ultimate, men valet fall på en Model O då den är lite större, jag ångarar absolut inte mitt köp, det är en grym mus som numera är byggd som en tank och väger in på 69g jag rekommenderar den varmt, batteritiden är grym också för den delen.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hittade en nästintill ny Viper ultimate med laddningsdocka här på sweclockers marknad. Det fick bli en VU för 500kr, tyckte att det var ett trevling pris

Om jag inte hade funnit budgivningen så hade det nog blivit en vit Model O Wireless, men svårt att veta om det finns några problem med kvaliteten när den är så pass ny. Hört att sidoknapparna kan ha dålig kvalitet samt scrollen, Glorious har haft kvalitetsproblem tidigare med deras möss.

Permalänk
Medlem

Om man bortser från det hiskeliga priset på Viper Ultimate så kan jag inte ens då rekommendera den. Tycker att den känns väldigt billig för att vara så ofantligt dyr. Men hittade du den för det priset så kanske det är en bättre deal. Skickade tillbaka min mus till komplett då båda höger- och vänsterklick vickades i sidled, gav av sig ett knarr och en knastrig känsla i klicken, inte alls som en mus i den prisklassen ska kännas. Laddningsdockan fungerar inte heller bra. Sätter min mus på laddning på kvällen och ser att den är lika låg eller slut på ström helt dagen efter. Man måste hitta precis rätt ställe att sätta den på annars så laddar den inte, trots att den indikerar på att den blir laddad i Synapse. Jag kan verkligen inte rekommendera den här musen. Inväntar med glädje på att nya G Pro Superlight kommer ut.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Om man bortser från det hiskeliga priset på Viper Ultimate så kan jag inte ens då rekommendera den. Tycker att den känns väldigt billig för att vara så ofantligt dyr. Men hittade du den för det priset så kanske det är en bättre deal. Skickade tillbaka min mus till komplett då båda höger- och vänsterklick vickades i sidled, gav av sig ett knarr och en knastrig känsla i klicken, inte alls som en mus i den prisklassen ska kännas. Laddningsdockan fungerar inte heller bra. Sätter min mus på laddning på kvällen och ser att den är lika låg eller slut på ström helt dagen efter. Man måste hitta precis rätt ställe att sätta den på annars så laddar den inte, trots att den indikerar på att den blir laddad i Synapse. Jag kan verkligen inte rekommendera den här musen. Inväntar med glädje på att nya G Pro Superlight kommer ut.

Tycker inte min knarrar alls.. Och jag förstår inte problemet med dockan, tog typ tre försök på sig att lära sig sätta den rätt och har inte haft några problem alls sen dess.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Tycker inte min knarrar alls.. Och jag förstår inte problemet med dockan, tog typ tre försök på sig att lära sig sätta den rätt och har inte haft några problem alls sen dess.

Om inte jag sätter fingrarna på exakt rätt plats på knapparna så knakar det i mina klick. Jag sätter den rätt, men även då måste jag skjuta upp den typ en eller två millimeter för att den ska få kontakt, så minsta lilla kontakt med skrivbordet får den att halka ner så laddningen inte fungerar.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Låt mig tillägga att det är en mus jag skickade tillbaka för exakt samma problem, förutom med laddningsdockan, däremot så existerade samma problem med knapparna på den. Orkade inte hålla på med mer garantiärenden då det tog över en månad att få tillbaka en mus som fungerar sämre än den första.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Hört att det ska vara en ganska så stor kvalitetsbrist på tidigare versioner av mössen med sega knappar och problem med laddningsdockan. Tror att det är mycket mindre chans att man får en dålig mus numera efter kvalitets uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Gnome:

Hört att det ska vara en ganska så stor kvalitetsbrist på tidigare versioner av mössen med sega knappar och problem med laddningsdockan. Tror att det är mycket mindre chans att man får en dålig mus numera efter kvalitets uppgraderingar.

Speciellt om du köper en av special-versionerna, mercury, quartz eller CP2077 som alla enbart tillverkats med den nya revisionen, dock svårare att hitta bra pris på.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Enligt säljaren så är musen ca 2 månader gammal och direkt från razer store. Jag kommer bli förvånad om jag får problem med knapparna och dockan. Jag återkommer med hur den känns efter jag har hämtat ut paketet

Permalänk
Medlem

Fick hem den nu. Första intrycket är att den känns riktigt stabil och high quality. Scrollen är riktigt skön, tydliga steg men inte för högljudd. Tar nog en dag eller två att vänja sig med vikten efter ha använt möss på 100g+ i många år.

Riktigt nöjd hittills, speciellt för pengen jag betalade.