Xbox-spelare erbjuds pengarna tillbaka för Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

Xbox-spelare erbjuds pengarna tillbaka för Cyberpunk 2077

Den som köpt årets mest efterlängtade spel till Xbox kan nu häva köpet, om det känns ospelbart på förra generationens spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj,

Ni som blivit drabbad, vad är er erfarenhet här? Finns det ingen som testar spelen innan dom släpps?

Det verkar ju helt enkelt som att spelkonsollerna pressas över gränsen av vad dom kan hantera. Det gäller ju verkligen inte bara Cyberpunk. Att man måste vänta in en helt ny generation konsol för att kunna spela ett flera år gammalt spel ordentligt är ju verkligen pinsamt...som också är en grej.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Det här ger ju "But will it run Cyberpunk 2077?" helt ny innebörd

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Oj,

Ni som blivit drabbad, vad är er erfarenhet här? Finns det ingen som testar spelen innan dom släpps?

Tydligen inte , Men för Android håller man på med beta tester i det oändliga , samsung op, mm , då skall allt köras och kollas och det är ändå gratis, men spel som man betalar för tydligen inte mycket buggar mm ,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem

Haha folk alltså...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Oj,

Ni som blivit drabbad, vad är er erfarenhet här? Finns det ingen som testar spelen innan dom släpps?

Det verkar ju helt enkelt som att spelkonsollerna pressas över gränsen av vad dom kan hantera. Det gäller ju verkligen inte bara Cyberpunk. Att man måste vänta in en helt ny generation konsol för att kunna spela ett flera år gammalt spel ordentligt är ju verkligen pinsamt...som också är en grej.

https://youtu.be/QfpoTjUz1BY

Permalänk
Medlem

Att det skulle bli problem med förra generationens konsoler borde ju inte vara en överraskning kan jag tycka.
Om jag minns rätt var spelet från början inte ens tänkt för förra generationens konsoler? Rätta mig gärna om jag har fel där.
Men ur mitt perspektiv så borde "oj vilken överraskning" av Dunderpatrullen länkas in som svar.

Permalänk
Medlem

kunde de inte bara väntat med att släppa spelet på de gamla konsollerna, likt de gör för nintendo switch

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Att det skulle bli problem med förra generationens konsoler borde ju inte vara en överraskning kan jag tycka.
Om jag minns rätt var spelet från början inte ens tänkt för förra generationens konsoler? Rätta mig gärna om jag har fel där.
Men ur mitt perspektiv så borde "oj vilken överraskning" av Dunderpatrullen länkas in som svar.

Vilken generation var det tänkt till när det började utvecklas för 7 år sedan då?

Men, min åsikt är ändå att de borde skippat last-gen, skjutit på det nån extra månad eller två och sedan bara släppt på PC och next-gen nu när next-gen finns (nåja).

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att han trollar. Annars, yikes...

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Att det skulle bli problem med förra generationens konsoler borde ju inte vara en överraskning kan jag tycka.
Om jag minns rätt var spelet från början inte ens tänkt för förra generationens konsoler? Rätta mig gärna om jag har fel där.
Men ur mitt perspektiv så borde "oj vilken överraskning" av Dunderpatrullen länkas in som svar.

De var från första början tänkt att lanseras på XBox One och PS4, första release datumet de pushade för officiellt var ju i våras. De har sa innan release att det fungerade "surprisingly well" på dom men det betydde inte stabila 30 FPS som folk tänkte utan "otroligt att det ens kommer upp i 25 ibland och snittar runt 15!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Oj,

Ni som blivit drabbad, vad är er erfarenhet här? Finns det ingen som testar spelen innan dom släpps?

Det verkar ju helt enkelt som att spelkonsollerna pressas över gränsen av vad dom kan hantera. Det gäller ju verkligen inte bara Cyberpunk. Att man måste vänta in en helt ny generation konsol för att kunna spela ett flera år gammalt spel ordentligt är ju verkligen pinsamt...som också är en grej.

Jag provade Horizon Zero dawn hos en bekant på PS4 och det var i mitt tycke totalt ospelbart. Prestandan låg och pendlade mellan 15-30 FPS, visst det buggade inte och texturer laddade som de skulle. Men det var ingen trevlig upplevelse.
Sen verkar detta vara ett steg än värre, men de kan inte trolla hur mycket som helst. Detta skulle aldrig släpps till dessa konsoler.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Att det skulle bli problem med förra generationens konsoler borde ju inte vara en överraskning kan jag tycka.
Om jag minns rätt var spelet från början inte ens tänkt för förra generationens konsoler? Rätta mig gärna om jag har fel där.
Men ur mitt perspektiv så borde "oj vilken överraskning" av Dunderpatrullen länkas in som svar.

Spelet började utvecklas 1 år innan senaste generationens konsoler.. Varför ens släppa det om det inte fungerar? Helt trasigt och obrukbart på basmodellerna av konsolerna.

Det här är nästa No mans sky i spelvärlden.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

"Underskatta aldrig människans förmåga att vara dum och girig."

- Någon.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag provade Horizon Zero dawn hos en bekant på PS4 och det var i mitt tycke totalt ospelbart. Prestandan låg och pendlade mellan 15-30 FPS, visst det buggade inte och texturer laddade som de skulle. Men det var ingen trevlig upplevelse. Detta är inget unikt för just Cyberpunk utan jag tror att en väldigt vokal minoritet byggt upp för stora förväntningar på ett system som uppenbarligen inte kan hantera det. Det skulle aldrig ha släppts till PS4/Xbox One.

BS, Horizon zero dawn är låst 30fps på ps4.

CDPR har totalt misslyckas med Cyberpunk 2077.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

BS, Horizon zero dawn är låst 30fps på ps4.

CDPR har totalt misslyckas med Cyberpunk 2077.

Det betyder dock inte att det inte droppar under det.

Jag säger inte att detta inte är värre. Men om du tror att Horizon Zero dawn kör 30 fps ens i närheten stabilt har du väldigt låga krav.
Cyberpunk är uppenbart en sämre upplevelse, men det är också ett markant mer krävande spel. Oavsett så är även Horizon Zero dawn även det ospelbart på PS4 i mitt tycke, men vissa har lägre krav än andra.

Cyberpunk fungerar hur bra som helst på min dator, jag har spelat 55 timmar och upplevt ett antal buggar jag kan räkna på två händer och då är det buggar som att läskburkar snurrar i händerna på folk. Att jag flög 150 meter bakåt en gång när jag slog sönder en ruta och liknande. Absolut inget game-breaking och markant färre buggar än Fallout 4/Skyrim har än idag. Men min upplevelse betyder inte att andra inte har problem med det. Men för mig är det absolut inget fel på spelet och det rullar på fint i 1440P Ultra med Ultra RT, med DLSS på balanced.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Att det skulle bli problem med förra generationens konsoler borde ju inte vara en överraskning kan jag tycka.
Om jag minns rätt var spelet från början inte ens tänkt för förra generationens konsoler? Rätta mig gärna om jag har fel där.
Men ur mitt perspektiv så borde "oj vilken överraskning" av Dunderpatrullen länkas in som svar.

Mjaa. Jag vet inte, men det låter mindre troligt att de äldre konsolerna inte var tilltänkta.

Spelet skulle egentligen släppts i våras till flera plattformar
Och ja, då fanns inte de nya konsolerna ens.

Såhär rapporterades det om spelet för ca ett år sedan:
https://www.ign.com/articles/2019/11/25/cyberpunk-2077-will-p...

Här sägs alltså att CDPR inte satsar på de nya konsolerna initialt utan det är PC, stadia, ps4 och xbox one som gäller vid launch april 2020.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BengaBang:

BS, Horizon zero dawn är låst 30fps på ps4.

CDPR har totalt misslyckas med Cyberpunk 2077.

Jag skulle nog säga att de har misslyckats med cyberpunk 2077 - på konsolerna.

På stadia verkar upplevelsen funka. Och på PC kan jag intyga att det funkar bra.
Jag har själv över 40 timmar i spelet. Tummen upp där

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mjaa. Jag vet inte, men det låter mindre troligt att de äldre konsolerna inte var tilltänkta.

Spelet skulle egentligen släppts i våras till flera plattformar
Och ja, då fanns inte de nya konsolerna ens.

Såhär rapporterades det om spelet för ca ett år sedan:
https://www.ign.com/articles/2019/11/25/cyberpunk-2077-will-p...

Här sägs alltså att CDPR inte satsar på de nya konsolerna initialt utan det är PC, stadia, ps4 och xbox one som gäller vid launch april 2020.

Ja okej tack för tillrättelsen.
Då förstår jag helt enkelt inte varför dom släppte det till dem nu.
Känns som att dom vart pressade på tid.

Permalänk
Medlem

Bra ändå att de ersätter folk men vart går egentligen gränsen för falsk marknadsföring? Dom släpper flashiga animerade filmsnuttar med superflashig grafik och sen ser spelet ut som cs 1.6 (överdrift jag vet men ni förstår vad jag mena).

Jag nyttjade Steams refund-funktion på detta spel och jag anser denna model borde vara en branschstandard i denna tid utan demos och game play-videos.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Det betyder dock inte att det inte droppar under det.

Jag säger inte att detta inte är värre. Men om du tror att Horizon Zero dawn kör 30 fps ens i närheten stabilt har du väldigt låga krav.
Cyberpunk är uppenbart en sämre upplevelse, men det är också ett markant mer krävande spel. Oavsett så är även Horizon Zero dawn även det ospelbart på PS4 i mitt tycke, men vissa har lägre krav än andra.

Cyberpunk fungerar hur bra som helst på min dator, jag har spelat 55 timmar och upplevt ett antal buggar jag kan räkna på två händer och då är det buggar som att läskburkar snurrar i händerna på folk. Att jag flög 150 meter bakåt en gång när jag slog sönder en ruta och liknande. Absolut inget game-breaking och markant färre buggar än Fallout 4/Skyrim har än idag. Men min upplevelse betyder inte att andra inte har problem med det. Men för mig är det absolut inget fel på spelet och det rullar på fint i 1440P Ultra med Ultra RT, med DLSS på balanced.

Att det kan droppa till 29fps är ingen katastrof.

Skrivet av Söderbäck:

Jag skulle nog säga att de har misslyckats med cyberpunk 2077 - på konsolerna.

På stadia verkar upplevelsen funka. Och på PC kan jag intyga att det funkar bra.
Jag har själv över 40 timmar i spelet. Tummen upp där

Jag har också spelat runt 40 timmar på PC vill nog påstå att spelet är trasigt och dom behöver säkerligen något år att fixa buggarna.
Vist storyn och sidouppdragen är intressanta och bra men resten är katastrof.
Har säkerligen stött på hundratals buggar varav många som kräver omstart av spelet eller byte av spar fil.
Världen är helt död, finns verkligen inget i den som lockar en att utforska.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Bra ändå att de ersätter folk men vart går egentligen gränsen för falsk marknadsföring? Dom släpper flashiga animerade filmsnuttar med superflashig grafik och sen ser spelet ut som cs 1.6 (överdrift jag vet men ni förstår vad jag mena).

Jag nyttjade Steams refund-funktion på detta spel och jag anser denna model borde vara en branschstandard i denna tid utan demos och game play-videos.

PC-versionen är det dock inga större fel på. Du kan ju inte på allvar bli missnöjd när du har 5.5 år gammalt grafikkort och 7.5 år gammal processor. Där ligger ju felet hos dig och inte på CDPR. Ett 980 och även TI versionen kunde inte ens köra The witcher 3 i 60FPS med höga inställningar när det släpptes/strax efter då ti versionen kom ut efter. Kritiken mot CP2077 har nått en löjligt låg nivå.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Det betyder dock inte att det inte droppar under det.

Jag säger inte att detta inte är värre. Men om du tror att Horizon Zero dawn kör 30 fps ens i närheten stabilt har du väldigt låga krav.
Cyberpunk är uppenbart en sämre upplevelse, men det är också ett markant mer krävande spel. Oavsett så är även Horizon Zero dawn även det ospelbart på PS4 i mitt tycke, men vissa har lägre krav än andra.

Cyberpunk fungerar hur bra som helst på min dator, jag har spelat 55 timmar och upplevt ett antal buggar jag kan räkna på två händer och då är det buggar som att läskburkar snurrar i händerna på folk. Att jag flög 150 meter bakåt en gång när jag slog sönder en ruta och liknande. Absolut inget game-breaking och markant färre buggar än Fallout 4/Skyrim har än idag. Men min upplevelse betyder inte att andra inte har problem med det. Men för mig är det absolut inget fel på spelet och det rullar på fint i 1440P Ultra med Ultra RT, med DLSS på balanced.

Horizon flytter på bra på ps4, visst vissa drops förekommer. Ner till 28 fps i digital foundry's test https://nexushub.co.za/nexus/digital-foundry-tests-horizon-ze...

Frame drops vid 30 fps är dock väldigt påtagliga, Frame times pendlar mellan 33 och 66 ms om man tappar en frame.

Permalänk
Medlem

Att dom ens släppte till förra..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Blev ju helt enkelt "over hyped to oblivion" av extremt positiva fans från Witcher 3.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Horizon flytter på bra på ps4, visst vissa drops förekommer. Ner till 28 fps i digital foundry's test https://nexushub.co.za/nexus/digital-foundry-tests-horizon-ze...

Frame drops vid 30 fps är dock väldigt påtagliga, Frame times pendlar mellan 33 och 66 ms om man tappar en frame.

Möjligt att det gör det nu, jag spelade det vid release och framedrops är inget man inbillar sig, det är klart uppenbart. Sen kan man argumentera om 30FPS får anses spelbart. Sen kan det vara så att det var någon defekt på hans konsol för den dog någon månad senare. Möjligt att den throttlade eller inte levererade full prestanda. Visst vänjer man sig, jag har ju spelat igenom det mesta av BoTW på Switch och det droppar rejält i frames då och då, men det var egentligen ingen trevlig spelupplevelse, därav "det mesta". Men jag tyckte att dropsen på "HZD" var markant mer enerverande.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Möjligt att det gör det nu, jag spelade det vid release och framedrops är inget man inbillar sig, det är klart uppenbart. Sen kan man argumentera om 30FPS får anses spelbart. Sen kan det vara så att det var någon defekt på hans konsol för den dog någon månad senare. Möjligt att den throttlade eller inte levererade full prestanda. Visst vänjer man sig, jag har ju spelat igenom det mesta av BoTW på Switch och det droppar rejält i frames då och då, men det var egentligen ingen trevlig spelupplevelse, därav "det mesta". Men jag tyckte att dropsen på "HZD" var markant mer enerverande.

Digital foundry släppte videon 1 vecka före release, så om något flöt det bättre vid tidpunkten du provade. Mer troligt att det var din polares ps4 som var inne på sista andetagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Blev ju helt enkelt "over hyped to oblivion" av extremt positiva fans från Witcher 3.

Spelet i sig är väldigt bra, är bara det tekniska med "performance och buggar" som sätter käppar i hjulet, främst för last-gen konsolerna. Men när allt det där är fixat så är det en lätt 9/10 och när dom släppt alla patchar och expansioner som är tänkt för spelet så kan det mycket väl bli en 10/10 vem vet.

Spelet är ju långt ifrån färdigt om man säger så.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Det är ju det som är det bästa med konsoller, det bara fungerar! Utan massa drivrutiner, uppdateringar och skit. 😄

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet