PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Frågar du om han beställde ps5 de/se eller från amazon.de eller se?

Från Amazon.

Permalänk
Medlem

Amazon.se sålde den 20/11 under kvällen. Men sålde längre än vad de hade lagertäckning. Jag beställde DE, vet inte om de sålde SE också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jahhajja:

Amazon.se sålde den 20/11 under kvällen. Men sålde längre än vad de hade lagertäckning. Jag beställde DE, vet inte om de sålde SE också.

Jag köpte min 19:53 från amazon.se och den har inte levererats. Dvs 3 min efter de öppna bokningen den 20/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Många inklusive mig själv som beställde på cdon i december som igår fick besked om att paketen blivit bokade.

Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas.

CDON har bokat transport via tjänsten MyPack collect hos PostNord. Normal leveranstid inom Sverige för den tjänsten är 1 arbetsdag. Det finns naturligtvis ingen anledning av CDON att boka en transport för ett paket som inte finns. Med det sagt så kan naturligtvis vad som helst hända med transporten, bil i diket, världskrig osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Och där va den slut, fanns 4 när jag köpte. Inväntar vad som ska ske med stor spänning...

Jag passade på att beställa en också och det verkar som att det är en brittisk PS5 som kommer med RoyalMail. Hur ser det ut för din del? Preliminär leveransdatum 5 januari vilket jag tror på då RoyalMail brukar vara så jävla sega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag passade på att beställa en också och det verkar som att det är en brittisk PS5 som kommer med RoyalMail. Hur ser det ut för din del? Preliminär leveransdatum 5 januari vilket jag tror på då RoyalMail brukar vara så jävla sega.

Risk för tull iom brexit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Många inklusive mig själv som beställde på cdon i december som igår fick besked om att paketen blivit bokade.

Vill bara förtydliga att det inte finns några belägg på att paketen kommer skickas närmaste dagarna. Vad folk här inne säger är inget annat än bluff och båg. Bara för att cdon registrerat och bokat transport innebär det inte att de kommer skickas.

Min kommer till utlämningställe idag, så visst har de skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Risk för tull iom brexit?

Den risken finns ju. Men man kan då åberopa deras A-to-z garanti om den uppfyller ett antal kriterier, och just tullen faller under detta "Du fick stå för kostnader utöver inköpspriset (till exempel tullavgifter för frakt till EU) och säljaren täckte inte dessa kostnader.".

Så blir intressant att se hur detta blir. Var precis i kontakt med Amazon kundtjänst bara för att dubbelkolla saker och ting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel87:

Min kommer till utlämningställe idag, så visst har de skickat.

Då bor du när Ljungby då? Deras lager ligger där tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Den risken finns ju. Men man kan då åberopa deras A-to-z garanti om den uppfyller ett antal kriterier, och just tullen faller under detta "Du fick stå för kostnader utöver inköpspriset (till exempel tullavgifter för frakt till EU) och säljaren täckte inte dessa kostnader.".

Så blir intressant att se hur detta blir. Var precis i kontakt med Amazon kundtjänst bara för att dubbelkolla saker och ting.

Helt sjukt att amazon i andra länder får in ps5 men de ska va så svårt för sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Helt sjukt att amazon i andra länder får in ps5 men de ska va så svårt för sverige

Precis. På min beställning står Såld av: Amazon EU S.a.r.L.
Vissa EU amazon har fått lite stock då och då.

Permalänk
Medlem

Och idag kommer min från Elgiganten!
Avbokade min från CDON efter att jag fick lott från Elgiganten så hoppas någon får glädje av den nu.
Ska man bara avboka Webhallen också 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Precis. På min beställning står Såld av: Amazon EU S.a.r.L.
Vissa har EU amazon har fått lite stock då och då.

Samma på min med eu s.a.r.l. vad är eu amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Samma på min med eu s.a.r.l. vad är eu amazon?

Europeiska länder menar jag.

Permalänk
Medlem

Snälla mata inte trollet (tror ni förstår vilket inlägg nu på morgonen jag menar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Snälla mata inte trollet (tror ni förstår vilket inlägg nu på morgonen jag menar)

Om du menar mig ,be om ursäkt.
Jag försöker att lära mig svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Om du menar mig ,be om ursäkt.
Jag försöker att lära mig svenska.

Han menar inte dig☀️

Permalänk

Hej
Jag undrar hur stor är chansen att få ett ps5 till vecka 3? (Har ej förbokat det)

Permalänk

Dustin

Pratar med Dustin på morgon. Dem har skickat iväg ordrar fram till 20200916. Så man år nära nu.. men jag vet inte 100 procent om han talar sanning. Någon som har bokat innan det datumet och inte fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Hej
Jag undrar hur stor är chansen att få ett ps5 till vecka 3? (Har ej förbokat det)

Elgiganten eller power är nog din enda chans ifall de får in en batch innan dess.

Permalänk
Skrivet av materi:

CDON har bokat transport via tjänsten MyPack collect hos PostNord. Normal leveranstid inom Sverige för den tjänsten är 1 arbetsdag. Det finns naturligtvis ingen anledning av CDON att boka en transport för ett paket som inte finns. Med det sagt så kan naturligtvis vad som helst hända med transporten, bil i diket, världskrig osv.

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Okej! Då köper jag nog en ps4 så länge och kanske köper en ps5 vid ett senare tillfälle. Tack för informationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Om du menar mig ,be om ursäkt.
Jag försöker att lära mig svenska.

Absolut inte du

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Fast Cdon har kontinuerligt släppt nya konsoler senaste veckorna. Fick själv en DE för ett par veckor sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Fast Webhallens beställningar har ju ingen bäring på andra leverantörers beställningar om vi inte vet antalet beställningar som har gjorts. Så vitt vi vet så kan Webhallen ha en backlogg på 150 000 beställda enheter, när CDON kanske enbart har en backlogg på 10 000 enheter.

Sen har det varit fler PS5or än man kan tro i världen. I USA har man väldigt många till försäljning där en ny batch kommer flera gånger i veckan till deras olika återförsäljare. Flertalet butiker har också dessa PS5:or ute på hyllorna där det bara är att snappa upp en.

Elgiganten fick ju till en rätt så rejäl beställning som det ser ut med deras senaste lotteri om man kollar på hur många som fick det i Facebookgruppen. Det enda som jag kan tänka mig med CDON är att leveranser sker på måndag nästa vecka då vi närmar oss julledigheterna och att det är extremt många paket som skickas vid den här tidpunkten.

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Elgiganten eller power är nog din enda chans ifall de får in en batch innan dess.

Får hålla koll! Tack för informationen

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Hoppas naturligtvis att jag har fel - tycker bara det är lite dumt att gå ut på falska förhoppningar innan något faktiskt är upphämtat och skickat. Det låter lite för bra för att vara sant med tanke den brist på PS5or som råder i stort sett hela världen och det faktum att CDON har varit öppen förbokingar. Helt plötsligt har CDON fått in så många PS5or från ingenstans inan jul när WH har en kö på flera månader fortfarande med beräknad leveran i maj typ.

Fick mail igår som blixt från klar himmel att min bokning från CDON i november skickas...idag fick jag besked från PostNord att leveransen finns att hämta på mitt uthämtningsställe. Så såvida inte CDON skickar 7 kg kattsand så verkar det legit

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag fick precis en uppdatering i postnordappen om att min ps5 som jag beställde 9e december kl 17.23 från cdon har lämnat lagret och förväntas komma fram till utlämningsställe imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Ville bara säga att jag fick precis en uppdatering i postnordappen om att min ps5 som kag beställde 9e december kl 17.23 har lämnat lagret och förväntas komma fram till utlämningsställe imorgon

beställde från vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

beställde från vart?

Cdon