Permalänk

Är det för varmt för en ny dator?

Köpte en HP Pavilion Gaming 0685 På Elgiganten. När jag spelar Overwatch så kommer den upp i 83 grader. Är inte det för varmt för en helt ny dator?
TG01-1815no

Permalänk
Medlem

Verkar vara originalkylaren för CPU i den datorn. Då blir nog temperaturen nånstans där uppe. Med 3700X och ett 2060 är det ändå rätt så varma komponenter.
Men inget som tar skada.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Är förmodligen superdålig kylning på HPs chassi helt enkelt.

Hur många fläktar är förinstallerade?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av kaptenfisk:

Köpte en HP Pavilion Gaming 0685 På Elgiganten. När jag spelar Overwatch så kommer den upp i 83 grader. Är inte det för varmt för en helt ny dator?
TG01-1815no

Bumpning är inte tillåtet!

ONT:

Vilken del uppnår 83 grader? För processorn är det en rimlig temperatur, OEM-datorer tenderar att hålla temperaturen på delarna inom värden från tillverkaren av de enskilda delarna och lägger inte mer resurser än vad som krävs. Ligger grafikkortet på 83 grader så är det högt men fortfarande under maximal temperatur (88 grader) enligt Nvidia.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Bumpning är inte tillåtet!

ONT:

Vilken del uppnår 83 grader? För processorn är det en rimlig temperatur, OEM-datorer tenderar att hålla temperaturen på delarna inom värden från tillverkaren av de enskilda delarna och lägger inte mer resurser än vad som krävs. Ligger grafikkortet på 83 grader så är det högt men fortfarande under maximal temperatur (88 grader) enligt Nvidia.

Grafikkort från GTX 1000 serien och högre har väl måltemperatur satt och klockar ned sig innan de ökar temperaturen i vanliga fall har jag för mig. Iaf 2000 och upp.
Men ja, lite mer info krävs här. Bilder inuti chassit osv för det hittade jag inte på Elgigantens sida.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Såhär ser det ut inuti den https://ibb.co/XJVVwDR
Jag mäter hur varm gpu är och den kommer upp till 83 under overwatch