3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Mitt Eagle OC skickades också från Amazon idag.

Då är frågan om man ska stå kvar i step up från 3080 xc3 ultra -> 3090 ftw3 ultra.
Får jag det för priset i beräkningarna skulle det kortet kosta mig 16500:-. Det får väl ändå ses som ett ok pris på ett 3090.

Eller så säljer jag xc3 istället. Får väl se.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av sekips:

Har du hört talas om ett företag som heter Elgiganten?

Dom satt på releasedag (och dagen efter) och påstod att dom stod med lager på _ALLA_ 3080's. Sen helt plötsligt ändrades leveransdatum från veckan efter till Januari helt plötsligt. Och inga uppdateringar sen oktober btw.

Haha ok, det var värre.. Men av någon anledning så har jag högre förväntningar på Inet..

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Mitt Eagle OC skickades också från Amazon idag.

Då är frågan om man ska stå kvar i step up från 3080 xc3 ultra -> 3090 ftw3 ultra.
Får jag det för priset i beräkningarna skulle det kortet kosta mig 16500:-. Det får väl ändå ses som ett ok pris på ett 3090.

Eller så säljer jag xc3 istället. Får väl se.

Mitt skickades också idag, beräknad ankomst den 8e.
Har avbokat mina övriga kort och räknar med att detta blir bra, är svårslaget med ett 3080 för 7300:- känner jag 😀.

Hade tidigare ett 3070 Eagle bokat på amazon också för 5500:- så det dyker definitivt upp fynd ibland!

Stort tack till alla i denna tråden som tipsat! 👍

Permalänk

Pratade precis med kundservice på NoN. Dom har såklart ingen mer info om TUF 3080 OC. Det dom kunde säga dock var att cirka 150 pers som stod i kö. Fick inte reda på min köplats. Får bara hålla ut till 8e jan men eftersom webhallen säger att de också ska få in kort då så låter det ju rätt rimligt att detta stämmer. Vänta och se helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Pratade precis med kundservice på NoN. Dom har såklart ingen mer info om TUF 3080 OC. Det dom kunde säga dock var att cirka 150 pers som stod i kö. Fick inte reda på min köplats. Får bara hålla ut till 8e jan men eftersom webhallen säger att de också ska få in kort då så låter det ju rätt rimligt att detta stämmer. Vänta och se helt enkelt

@webhallen
Ja, vad hände med ordern som du postade om igår? Hade igår status att mitt kort var påväg, förväntad komma in idag 30e i butik till mig, men imorse är status ändrad igen till ej i lager?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jace:

@webhallen
Ja, vad hände med ordern som du postade om igår? Hade igår status att mitt kort var påväg, förväntad komma in idag 30e i butik till mig, men imorse är status ändrad igen till ej i lager?

Tyvärr blir det att inkommande orders "försvinner" när man landar på dagen de är beräknade. dagens datum är Asus beräknade datum till oss, så om allt går som det ska så kommer den idag, annars blir det nästa vardag som de trillar in :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr blir det att inkommande orders "försvinner" när man landar på dagen de är beräknade. dagens datum är Asus beräknade datum till oss, så om allt går som det ska så kommer den idag, annars blir det nästa vardag som de trillar in :/

Ah, korten har alltså inte landat ännu? Här sitter jag och spammar F5 på er sida i hopp om att kanske, eventuellt, inshallah det kan ramla in ett kort för mig att hämta i butik imorgon. Det vore ju liksom en så perfekt avslutning på året.

Tänk att få sabrera en Pol Roger vid tolvslaget och veta att kortet ligger där hemma och väntar på mig.

Permalänk
Medlem

Klart att utbudet kommer vara strikt snålt. Bara på denna sidan så har vi personer som beställer kort från flera olika tillverkare/företag. Inget företag vill beställa hem och sedan stå med returer, de är förmodligen pålästa och vet att folk beställer samma kort på flera ställen.

Detta späder på otillgängligheten i min mening.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Hej @webhallen
Har ni hört något om Gigabytes kort? Informationen på tex. "Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10GB" är inte uppdaterat på 22 dagar.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Klart att utbudet kommer vara strikt snålt. Bara på denna sidan så har vi personer som beställer kort från flera olika tillverkare/företag. Inget företag vill beställa hem och sedan stå med returer, de är förmodligen pålästa och vet att folk beställer samma kort på flera ställen.

Detta späder på otillgängligheten i min mening.

Tror nog dem blir sålda ändå, de e ju inte så att företag KAN beställa men inte gör det, de flesta företag har nog otroligt mycke större ordrar på kort än vad de blir allokerade.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sitt TUF kort från slögiganten?

Har en order från 2020-10-21 som fortfarande inte har skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Någon som har fått sitt TUF kort från slögiganten?

Har en order från 2020-10-21 som fortfarande inte har skickats.

Tror dom flesta butiker fortfarande betar av order från releasedagen (2020-09-17) tyvärr. TUF (icke OC) verkar gå väldigt trögt.

Permalänk

Även jag har fått pengar dragna av Amazon nu för 3080 Eagle OC, med beräknad leverans 9/1. Beställde 29/12.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackPH:

Högsta bud... lol this is still scalping my friend

Nej, inte alls och jag förstår verkligen inte hur du och andra resonerar. Jag kan ju inte tacka nej till högre pris om flera personer visar intresse. Det är ju självklart så. Finns flera säljare som gjort så här på SweClockers utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nej, inte alls och jag förstår verkligen inte hur du och andra resonerar. Jag kan ju inte tacka nej till högre pris om flera personer visar intresse. Det är ju självklart så. Finns flera säljare som gjort så här på SweClockers utan problem.

Är väll ingenting som hindrar dig från att sälja den till förste intressent med ett fast pris? Tror poängen är att återförsäljning med vinst är scalping oavsett om det skett genom budgivning eller ett högre fast pris, sen vad som är ok eller inte är väll upp till var och ens moraliska kompass eller om sweclockers har någon policy kring scalping så finns det ju gott om andra marknadsplatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonasm86:

Är väll ingenting som hindrar dig från att sälja den till förste intressent med ett fast pris? Tror poängen är att återförsäljning med vinst är scalping oavsett om det skett genom budgivning eller ett högre fast pris, sen vad som är ok eller inte är väll upp till var och ens moraliska kompass eller om sweclockers har någon policy kring scalping så finns det ju gått om andra marknadsplatser.

"Ingenting" förutom det att mer pengar är nice och kanske lite taskigt mot de som vill ha den mer men jag kan absolut sälja den till det första budgivaren som ger önskat bud men tycker inte det är scalping att eventuellt få någon hundring extra. Jag har ändå lagt ner tid och pengar på att hämta det. Om jag nu säljer den och ens får sålt på den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duder:

Jag har en bokning där på Gigabyte Gaming OC, blev precis framskjutet en månad till 1 februari...

Tror de på riktigt att deras datum kan hållas eller lurar de in folk till bokningar?

Usch, vad dåligt att inte uppdatera tidigare. De måste ju ha vetat om kort är på väg om en dag.

Permalänk
Medlem

Hej, jag hittade den här nyheten när jag försökte kolla upp status på vad som händer med RTX-korten. Detta kan förklara lite av situationen. Tydligen så har det suttit 500 000 st kort i ett skeppsvarv i Sydkorea, som blivit bortglömda. :/

https://www.france24.news/en/2020/12/500000-graphics-cards-fo...

(Om man inte får länka till externa källor så får mod gärna ta bort min länk.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pseudo22:

Hej, jag hittade den här nyheten när jag försökte kolla upp status på vad som händer med RTX-korten. Detta kan förklara lite av situationen. Tydligen så har det suttit 500 000 st kort i ett skeppsvarv i Sydkorea, som blivit bortglömda. :/

https://www.france24.news/en/2020/12/500000-graphics-cards-fo...

(Om man inte får länka till externa källor så får mod gärna ta bort min länk.)

Det är ju naturligtvis bluff.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pseudo22:

Hej, jag hittade den här nyheten när jag försökte kolla upp status på vad som händer med RTX-korten. Detta kan förklara lite av situationen. Tydligen så har det suttit 500 000 st kort i ett skeppsvarv i Sydkorea, som blivit bortglömda. :/

https://www.france24.news/en/2020/12/500000-graphics-cards-fo...

(Om man inte får länka till externa källor så får mod gärna ta bort min länk.)

Spanish fool's day.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Ah okay, tack för upplysningen, jag hade ingen aning om att de hade en sådan dag i december. Jag svalde det direkt.
Tråkigt att höra dock... Jag ville så att det skulle vara sant. :/

Permalänk
Medlem

@Webhallen Mailade och frågade vilken köplats jag hade på Gpu resp CPU men har inte fått svar.
Kan förvisso åka förbi Sisjön och höra efter men om du har tid och vill kolla vore det fint

Order: 14412066 samt 14240579

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

Amazon säger nu att det Gigabyte 3080 Gaming OC jag beställde igår (29/12) kommer levereras 11/1, detta står på beställningen på hemsidan. Fick dock ett mail för en timme sedan där dom skriver att beställningen levereras 25/1. Spännande... Undra vilken som gäller. Inga pengar dragna än.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Börjar bli rätt less på att vänta på Inet nu. Tycker också dom passat på att höja priserna väl mycket. Eftersom flera andra har haft tur med Amazon prövar jag också att lägga en beställning på ett EVGA ftw3 för 9099 :- håller tummarna 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaf:

Börjar bli rätt less på att vänta på Inet nu. Tycker också dom passat på att höja priserna väl mycket. Eftersom flera andra har haft tur med Amazon prövar jag också att lägga en beställning på ett EVGA ftw3 för 9099 :- håller tummarna 😊

Har nog missat hur folk fick dem så billigt som dryga 7000kt.. var det fel i prissättning eller sänkte de priset efter ordern var lagd.. eller missförstår jag att du är beredd att betala 9099kr bara för att få kortet snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Någon som har fått sitt TUF kort från slögiganten?

Har en order från 2020-10-21 som fortfarande inte har skickats.

Hämtade mitt 3080 TUF OC igår från Elgiganten. Beställde på releasedagen dvs. 17 sept. 7990 kr får ses som ett fynd fortfarande efter alla dessa månader. Åker in i sim/vr-riggen

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av erkaf:

Börjar bli rätt less på att vänta på Inet nu. Tycker också dom passat på att höja priserna väl mycket. Eftersom flera andra har haft tur med Amazon prövar jag också att lägga en beställning på ett EVGA ftw3 för 9099 :- håller tummarna 😊

Länk?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Har nog missat hur folk fick dem så billigt som dryga 7000kt.. var det fel i prissättning eller sänkte de priset efter ordern var lagd.. eller missförstår jag att du är beredd att betala 9099kr bara för att få kortet snabbare?

Tror det är Gigabyte eagle oc som folk fick för strax över 7000kr. Evga ftw3 för 9099 är ju ett riktigt bra pris. Kostar ju 10499 på tex Inet

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Har nog missat hur folk fick dem så billigt som dryga 7000kt.. var det fel i prissättning eller sänkte de priset efter ordern var lagd.. eller missförstår jag att du är beredd att betala 9099kr bara för att få kortet snabbare?

Jag kanske utryckte mig slarvigt men jag beställde EVGA ftw3 och inte Gigabyte eagle oc. Inet begär 10499 :- för EVGAkortet. Hade en privatperson sålt det för samma hade scalping-anklagelserna haglat 😊