Playstation 5 säljer i 3,4 miljoner exemplar första månaden

Permalänk
Melding Plague

Playstation 5 säljer i 3,4 miljoner exemplar första månaden

Säljer 70 procent bättre än den nya Xbox-duon under lanseringsmånaden, samtidigt som Sony räknar med ett starkt år 2021.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De hade nog sålt bra många fler om de faktiskt hade tillverkat dem.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Galenskap, folk har väl datorer?

Inte som spelar Demons souls

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Konsolen är bra. Synd att de inte lade ner mer energi på ett par riktiga ”killer” titlar som kunde visat var skåpet ska stå

Typ Xbox och Halo

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Galenskap, folk har väl datorer?

Ja visst, men man kan ändå inte spela de konsolexklusiva spelen för det

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Galenskap, folk har väl datorer?

folk har väl allt?varför begränsa sig?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Hade nog sålt flera gånger mer än den där siffran om tillverkningen kunde hängt med.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Fler än hälften har väl gått till scalpers

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Hade de haft 30m hade de sålt dem.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Gör inget för mig att den inte går att få tag på just nu då det knappt finns några bra exklusiva spel än, men jag hoppas att jag får tag i en konsol innan nya Horizon Zero Dawn släpps.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat. Tror jag aldrig sett sådan hype för någonting. Bara här i Sverige tänker jag på att butiker haft dedikerade FAQ's för PS5, tror inte jag sett det för andra produkter.
Eller kolla här i forumet och jämför hur många inlägg PS5 trådarna har jämfört med Xbox Series tråden.

Sen är det ju en fantastiskt bra konsol också. Ser framemot framtiden med fler spel som utnyttjar den

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Gör inget för mig att den inte går att få tag på just nu då det knappt finns några bra exklusiva spel än, men jag hoppas att jag får tag i en konsol innan nya Horizon Zero Dawn släpps.

Samma här, zero Dawn eller god of war, vilket som kommer först. Förhoppningsvis kan det komma någon bra bundle också

Permalänk
Medlem

Lite imponerande ändå med tanke på att XSS vad medräknad i siffrorna, trodde nog den skulle vara populärare med tanke på priset och den har väl varit rätt lätt att köpa hela tiden?

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det kommer säkerligen till PC med och microsofts exklusiva titlar finns ju på PC nu med och sony går sakta åt det hållet med, finns snart ingen anledning till konsol

Förutom priset då

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Go go PS5. Misstänker att jag räknas in i siffrorna trots att jag inte ens har nån PS5 att spela på. Jag betalade för en månad sen men Mediamarkt har inte kunnat leverera mer än den extra handkontrollen än så länge.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Playstation 5 säljer i 3,4 miljoner exemplar första månaden

Varav 3,3 miljoner till scalpers

Permalänk
Skrivet av Cove:

Förutom priset då

Beror på.

Att spela spel i konsolkvalitet kräver inte så mycket dator.

PS4 Pro= I5 2500K+GTX970 dator= 2000:-

Ps5= 3300x+1080Ti= 4500:-

Sen gör man så mycket mer på PC än konsol.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Beror på.

Att spela spel i konsolkvalitet kräver inte så mycket dator.

PS4 Pro= I5 2500K+GTX970 dator= 2000:-

Ps5= 3300x+1080Ti= 4500:-

Sen gör man så mycket mer på PC än konsol.

Svårt att spela med en prolle och gpu enbart dock....
Oavsett,är man är intresserad av de exklusiva liren så spelar det ju ingen roll. Bara att köpa konsol.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Gissar att fler har PS + pc än xbox + pc?

Bland mina oinsatta arbetskamrater är xbox namnschema dessutom extremt rörigt. Jag tror inte att det är en dealbreaker, men icke-geimerz vill ha det enkelt.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Beror på.

Att spela spel i konsolkvalitet kräver inte så mycket dator.

PS4 Pro= I5 2500K+GTX970 dator= 2000:-

Ps5= 3300x+1080Ti= 4500:-

Sen gör man så mycket mer på PC än konsol.

Det enda utesluter inte de andra? Jag har både PC och konsoler tex. Sen behöver du ju mer prylar än en GPU och en CPU för att spela med en dator.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Vi visste väl detta sedan innan, men nu vet alla varför AMD har svårt att producera RDNA2-kretsar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Finns flera bra PS4 exklusiva spel som går bättre på PS5 eftersom den har mer oumph! Några får man dessutom på köpet om man har psn subscription.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Båda har väl sålt slut?

Sony startade tillverkningen tidigare och hade således ett större lager står det i artikeln iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Beror på.

Att spela spel i konsolkvalitet kräver inte så mycket dator.

PS4 Pro= I5 2500K+GTX970 dator= 2000:-

Ps5= 3300x+1080Ti= 4500:-

Sen gör man så mycket mer på PC än konsol.

Coolt, visste inte att 1080Ti hade HDMI 2.1 och 16GB GDDR6.
Sen så kan du räkna in lagringen och resten av komponenterna och SOC för bland annat konsolens motsvarighet till direct storage/RTX IO, då inser du nog att du är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem

Synd den ser ut som den gör... Går inte allt mot minimalistiskt? Varför ska man ha en sådan svulst bredvid TVn då...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Läser man vad fanboysen skriver på båda sidor så ropar Xbox fansen " våran konsol är bättre" medans PS fansen ropar " Vi har bättre spel"

Jag har alltid tänkt så här, folk köper Playstation av samma anledning folk köper Nintendo,deras spel endast.
Xboxen enligt mig har inte mycket till exklusiva spel då man kan spela de på datorn och det är typ, Halo,Forza och Gears of War som är intressant och har man då en riktigt bra Stationär eller Laptop så kan man köra på det och en Playstation.
Men sen finns det ju en del som köper den nya konsolen för att spela gamla spel men det är ju upp till de.

Men Playstation och Nintendo är lite som en Religion, ungefär som Anime ,Final Fantasy,Pokemon.

Edit: Ja 360 var bättre än ps3 men man köpte ju fortfarande PS3 även om man sen köpte en xbox 360 men den gick ju bara sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Synd den ser ut som den gör... Går inte allt mot minimalistiskt? Varför ska man ha en sådan svulst bredvid TVn då...

Synd att både Playstation 5 och Xbox series X är så fula men man köper ju inte en konsol för att sitta och titta på

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Beror på.

Att spela spel i konsolkvalitet kräver inte så mycket dator.

PS4 Pro= I5 2500K+GTX970 dator= 2000:-

Ps5= 3300x+1080Ti= 4500:-

Sen gör man så mycket mer på PC än konsol.

Svårt att spela med bara en processor och ett grafikkort

Totalpriset för en dator sticker lätt iväg, även med enkla grejer. Bara en datorlåda, nätdel, moderkort och RAM-minnen kan sticka iväg till 2000 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Förstår inte riktigt varför den är så mycket mer poppis än Xbox. Är det framtida exklusiva spel som lockar? Varför väntar man inte i så fall med att köpa?

Det finns redan exklusivt eftertraktat spel ute, finns inget sånt till xbox. Och maskinen kommer inte att sjunka i pris kommande året så man kan lika gärna äga den redan nu.