3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Chattade nyss med Inets kundservice. Beställde ett 3080 strix oc den 14 oktober. Jag har plats 149 i kön. Hade 5 Januari som planerat leveransdatum när jag gick in och kollade på min order. De sa att det datumet är baserat på när man beställde produkten och att datumet inte uppdateras automatiskt. Den jag pratade med tog då bort det fältet helt för mig. Går alltså inte att lita på det datumet alls. När jag frågade om ett planerat leveransdatum så "hoppas" han på att jag får kortet innan den 15 februari vilket var det datumet som stod på produktsidan innan det idag uppdaterades till den 31/03

När jag chattade med dem i December så sa de att de skulle få in 110+ kort i början på Januari. Då hade jag plats 162 i kön. De förväntade sig alltså att få in 110+ idag men fick in 13?

Känns inte riktigt stabilt när de förväntar sig över 100 kort och får in en tiondel av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Undra hur det ser ut för 3080 hos inet, de har ju varit väldigt tysta sedan launch.. Någon nyligen som fått ett kort levererat från dem?

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

När beställde du dom korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejjRod:

När beställde du dom korten?

Beställde både den 18:e oktober.

Visa signatur

AMD 7950x | Asus ROG X670E GENE | MSI RTX 4090 Suprim X l 32GB Corsair DDR5 l 980 Pro 2tb | Corsair AX1600i | NZXT h400

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

Ahh, det har jag noterat faktiskt Trevligt att några får lite kort av de bättre varianterna iaf.

Synd att EK var lite sega ut med infon angående vattenblocken för FTW3, leveransen av de verkar vara i slutet av februari nu.. Har så himla svårt för att beställa mer än ett kort också

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejjRod:

När beställde du dom korten?

Skrivet av kungowe:

Beställde både den 18:e oktober.

Det flöt på bra med EVGA 3080 FTW3 Ultra under december för Inet i alla fall. Jag beställde ett 4:e December, och fick mitt 15:e December. De borde fått in ännu en leverans minst senare i December också.

Vet inte hur det ser ut just nu dock, för nu står det att den kommer i lager i Mars, liksom de flesta andra korten, så verkar inte vara lika bra nu. (det stod att den skulle komma i lager 18:e December när jag beställde mitt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Ni som har 6:e januari som datum från komplett för TUF OC 3080, har ni börjat få en ny fejkdatum? De kanske kör en elgiganten och slutar att uppdatera leveransdatumen överhuvudtaget?

Sitter och småsvettas här då även jag har den 6:e Jan och istället för att F5:a alla sidor har jag börjat F5:a min ordersida på Komplett haha

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Ni som har 6:e januari som datum från komplett för TUF OC 3080, har ni börjat få en ny fejkdatum? De kanske kör en elgiganten och slutar att uppdatera leveransdatumen överhuvudtaget?

Inte fått nytt datum än och ringde Komplett idag men fick som vanligt inget riktigt svar. Tänkte eftersom det handlar om två dagar men nepp..

Permalänk
Medlem

O jag chatta precis med någon norsk på Kompletts kundtjänst o fråga om min order med förväntad leverans 6 Januari. Men där kan de heller inte ge några besked om hur många kort eller så som kommer.

RTX 3080 är nog den absolut största clusterfuck jag varit med om när det gäller hårdvarusläpp eller ens släpp alls. Nu ryktas det om 3080 Super o Ti men fokus kanske borde ligga på att få ut alla 100 tusentals kort som ännu inte nått kund, kanske?

Det har gått månader men knappt en bråkdel som köpte kort när de släpptes i september har nått ut......

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Asus 3080 TUF OC 23/9 från Inet, står 15/3 nu

Permalänk

https://imgur.com/a/nGM5cba

My watch has ended. I feel a strange sense of peace. Thank you Amazon. Ordered 26/12, would have had it last week if not for Postnord not working on Holidays & Weekends. CapnMerka, signing out.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

RTX 3080 är nog den absolut största clusterfuck jag varit med om när det gäller hårdvarusläpp eller ens släpp alls. Nu ryktas det om 3080 Super o Ti men fokus kanske borde ligga på att få ut alla 100 tusentals kort som ännu inte nått kund, kanske?

De gör rätt om de satsar allt på 3080 Super och Ti till ockerpriser typ +12000kr och skiter i rabatterade 3080 som vi beställd. Massa idioter betalar ju dessa priser via scalpers ändå, hade jag varit GPU tillverkare så hade jag också försökt att mjölka samma snubbar och skitit i rabatterade 3080 konsumenterna, finns ju inga konkurrenter ändå...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Ahh, det har jag noterat faktiskt Trevligt att några får lite kort av de bättre varianterna iaf.

Synd att EK var lite sega ut med infon angående vattenblocken för FTW3, leveransen av de verkar vara i slutet av februari nu.. Har så himla svårt för att beställa mer än ett kort också

Var du snabb på tangentbordet så hade du varit med på svängen som dom får in på torsdag om jag vågar lita på det datum jag fått.
EK har sagt att efterfrågan på detta blocket översteg alla förväntningar dom hade på det. Kanske delvis för det även passar på 3090 FTW3 så antalet potentiella kunder mångdubblades i ett slag.

Permalänk
Skrivet av BigDuke:

Asus 3080 TUF OC 23/9 från Inet, står 15/3 nu

Får magvärk av det här alltså haha, känns som @komplett kommer med hammaren närsom

Permalänk

Känns nästan skönt att inte Webhallen har datum på sina utan bara kön.. då slipper man få fake datum och bli mer besviken att den inte kommer.

Fråga till @webhallen
Några har skrivit att de har fått kortet (Asus rog Strix rtx 3080 oc) när de beställde 17/9 kö 15:10. Stämmer detta eller bara troll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungowe:

Tjenare!
Har fått hem både ett EVGA 3080 xc3 Ultra och ett 3080 FTW3 Ultra från dem i december. Evga korten verkar inte vara så populära på Sverige

Grymma kort!

Permalänk
Medlem

Pratade precis med inets kundtjänst men dom kunde inte tala om vad jag hade för köplats då min order var för ny ( beställde 28 december) men kundtjänst gissade att det rörde sig om 2-300 som står i kö på gigabyte 3080 gaming oc.

Frågade hur många kort som brukar komma med varje leverans och på det svarade dom att det rör sig om allt mellan nån pall och några enstaka kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gamers:

Var du snabb på tangentbordet så hade du varit med på svängen som dom får in på torsdag om jag vågar lita på det datum jag fått.
EK har sagt att efterfrågan på detta blocket översteg alla förväntningar dom hade på det. Kanske delvis för det även passar på 3090 FTW3 så antalet potentiella kunder mångdubblades i ett slag.

Why EK? Germans from Watercool love EVGA and make water blocks for EVGA cards even before Strix. And they beat EK in every aspect... build and quality- always and this generation even price wise... which is sad (EK wants to be premium)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Tips som kanske kan hjälpa en här: det finns en Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP Holo (inte min, den är ju i datorn ) att köpa för 10 500 kr. Den personen kanske inte förstått att köp-knappen innebär att man kan köpa den direkt till utsatt pris. Priset är bra med tanke på att Komplett tar 10 000 kr (500 mer än Webhallen i och för sig), där kortet är köpt.

https://www.tradera.com/item/341372/439819801/-kop-nu-zotac-g...-

Såld nu. Den säljaren verkar livnära sig på sälja grafikkort: https://www.tradera.com/profile/feedback/2291530/r0og.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Det går tyvärr inte ha dem på något annat sätt. Häromdagen lade jag ner mycket tid på ändra det efter att ha sett LTT:s video om det men mitt chassi möjliggör inget annat sätt.

Men va? Måste väl gå att bara ändra riktning på själva fläktarna?

För på bilden har du ju exhaust på fläktarna.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av AndreasRTX:

Nu ser ju inte dom nya lager datumen på inet så lovande ut ); vi får hoppas att det är så att inets ”i lager” datum Inte funkar och att korten istället börjar rulla in förhoppningsvis. Kan ge ett exempel när jag beställde min ryzen 5800x, stod att den skulle vara i lager 1 vecka efter jag beställde det, sen blev de uppskjutet till 15 januari. Ganska exakt 1,5 månad efter jag beställde den skulle du då komma, men istället kom den efter två veckor. Förhoppningsvis samma situation med GPUs

Detta hände med 5800-processorerna på Inet. Skulle först kommit in idag, ändrades sen till 7/1, men kom typ på juldagen.
Så verkar vara lite kaotiskt. Vi får hoppas att den ändrade tiden är ett tecken på något gott. Hoppas. Hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Men va? Måste väl gå att bara ändra riktning på själva fläktarna?

För på bilden har du ju exhaust på fläktarna.

Hur ska jag göra alltså?

Permalänk
Medlem

Trevligt. Fick nyss valet, av PostNord, att välja när jag vill att mitt Gigabyte 3080 Eagle OC ska levereras. Valde mellan 09:30 och 14:00 imorgon.
Då får vi se om dem dyker upp imorgon eller om det blir att hämta någon annanstans efter misslyckat leveransförsök.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Sweet, rtx 3080 gaming x trio beställt 26/12 från amazon påväg nu med leverans på fredag. Varit lång jakt som snart är över

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CapnMerka:

https://imgur.com/a/nGM5cba

My watch has ended. I feel a strange sense of peace. Thank you Amazon. Ordered 26/12, would have had it last week if not for Postnord not working on Holidays & Weekends. CapnMerka, signing out.

aye, even I received mine. Now gotta wait for a proper psu to use it...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av welllpapp:

Står samma på min, skulle gärna vilja ha en bekräftelse från @Komplett kring läget.

Jag vet att det är jobbigt att vänta. men svaret du får är detsamma som tidigare.
Det bästa datum vi har just nu är det som du ser på din ordersida. Skulle vi få ny, uppdaterad info från ASUS så kommer det att synas på din ordersida.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Msi Suprim 3080 beställd på Amazon den 13 december är nu skickat, blev 2000 kr dyrare än Asus som beställdes på elgiganten men detta verkar iallafall komma fram.
Ska komma fram på fredag, får se om det stämmer

Permalänk

Snabb uppdatering, mitt kort stod som skickat hos Amazon först idag, och sen beställning 29/12 så har leveransdatumet alltid varit 8/12. När jag däremot kollade trackingnumret på Postnord så var det redan framme på distributionscentret i närheten, med leverans imorgon. Jul kanske är över men tänker fortfarande kalla det ett julmirakel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Hur ska jag göra alltså?

https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2017/04/open-gri...

Grille side ska vara mot grafikkortet. Open side ska vara mot fronten.

Så som du har det just nu så ser det ut såhär tror jag:

https://i.imgur.com/DlfKbKL.png

lite svårt att se pga mörk bild

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

PostNord hörde av sig här med! Leverans imorgon istället för på fredag vilket var en glad överraskning 😀.

3080 Eagle OC beställt på Amazon.se den 26e!