Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Kan med glädje meddela att jag äntligen löst problemet!

Visade sig vara Nahimic som orsakade problemet. Efter jag avinstallerade det började micken funka normalt

Intressant igen! Nahimic ligger som en drivrutin som windows update vill lägga in för mig... Då hoppar vi över den

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Intressant!
Så om du tar ett försiktig tag på utsidan på en lins (på svarta plasten) så går det inte att rucka den alls mot/från den andra linsen?
Mina flexar ljudligt och synligt. (kanske en halv mm eller så)
Min IPD slider har flyttat sig några gånger, men möjligen har det bara varit när jag trickat med positionen av headsetet på huvudet. Inte säker på att det inträffat helt spontant under spelande.

Beror ju på hur mycket jag tar i men om jag bara försöker rucka lite lätt så rör de sig inte. De går ju som sagt justera i sidled så helt stumma kan de aldrig bli.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Verkar vara stört omöjligt att få tag på dessa.
Har haft en beställning liggandes på Inet ett tag men datumet flyttas fram bara.
Har även lagt en beställning hos Webhallen och Komplett nu. Alltid kul att ligga ute med 22 000.
Får se vem som lyckas leverera först till mig

Permalänk
Medlem

Hur många av er har problem med micro stutter som nedan?
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-driver...

Permalänk
Medlem

Håhåjaja, första uppstarten idag sen jag satte i hjälmen igår och banne mig får jag också en 7-14 direkt
(Datorn till och med tjöt till några extra pip precis vid uppstart, på ett sätt som jag tror indikerar att det saknas skärm?)
Jag trodde detta fel var en ren x570 grej, men nix tydligen gäller det B550 också!

Jag pluggade ur både USB och DP, satte i USB A adaptern och kopplade in, men det räckte inte.
Jag pluggade ur USB och DP, startade om burken, pluggade i igen i samma USB A, men det räckte inte.
Jag pluggade ur USB satte i kontakten i en annan USB A och nu vaknade den till liv!
Känns väldigt stabilt det här...

Skrivet av WebMaximus:

Skulle vilja förstå vad som egentligen orsakar det.

En sak vore ju om det alltid dök upp om man pluggar in det i en viss typ av port. Fast som det är nu när problemet kommer och går. Plus att det för det mesta går att lösa tillfälligt genom att plugga ur och sen i igen.

Det får mig att tro att det beror på den lilla extra boxen på kabeln som pga något tekniskt designfel eller liknande inte vaknar upp som det ska vid uppstart av datorn. Vilket i sin tur resulterar i att brillorna inte vaknar upp. Vilket i sin tur resulterar i 7-14.

Det som stärker min gissning är just att det brukar funka när man pluggar ur och sen i headsetet igen. Antar att det då skickas någon signal på nytt från USB-porten som får boxen på kabeln att vakna upp.

Ska bli intressant att höra vad HP har att säga om det när jag ringer dem.

Har ni testat starta utan boxen ikopplad alls? Får man automatiskt 7-14 då? Jag får prova det senare...
(då kanske man kan plugga in boxen i efterhand och väcka headsetet den vägen?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Håhåjaja, första uppstarten idag sen jag satte i hjälmen igår och banne mig får jag också en 7-14 direkt
(Datorn till och med tjöt till några extra pip precis vid uppstart, på ett sätt som jag tror indikerar att det saknas skärm?)
Jag trodde detta fel var en ren x570 grej, men nix tydligen gäller det B550 också!

Jag pluggade ur både USB och DP, satte i USB A adaptern och kopplade in, men det räckte inte.
Jag pluggade ur USB och DP, startade om burken, pluggade i igen i samma USB A, men det räckte inte.
Jag pluggade ur USB satte i kontakten i en annan USB A och nu vaknade den till liv!
Känns väldigt stabilt det här...

Har ni testat starta utan boxen ikopplad alls? Får man automatiskt 7-14 då? Jag får prova det senare...
(då kanske man kan plugga in boxen i efterhand och väcka headsetet den vägen?)

Japp, väldigt stabilt och när jag letat runt lite på nätet är vi långt ifrån ensamma. Förstår inte hur HP/MS kunde missa det här innan G2an släpptes. Inte minst med tanke på hur lanseringen sköts upp flera ggr innan. Trodde som jag har för mig att jag skrev förut i något inlägg att det var just sånt här de höll på att fixa när lanseringen sköts på framtiden hela tiden.

Inte testat utan att plugga in boxen. Skulle kunna vara ett intressant test helt klart. Dock för min del skulle det bara bli ett test och inget jag kan använda på ett enkelt sätt som "workaround" eftersom jag får krypa in under/bakom mitt skrivbord för att komma åt boxen. Då är det enklare för mig att bara slå av den USB-port i hubben där jag nu har G2an ansluten och sen slå på den igen. Som jag nämnt tidigare har jag en USB-hubb från NetOnNet med en av/på-knapp för varje port på hubben. Eftersom jag har hubben bakom skärmen på skrivbordet är den rätt enkel att komma åt.

Nu fick jag ju ordning på mitt problem med micen men ska ändå ringa till HP Support imorrn och se vad de har att säga om det här 7-14 problemet...

Permalänk
Medlem

Microsoft säger följande,

The 7-14 Something Went Wrong code means that some of the required USB2 components weren’t found. Because of the extra-long cable of the HP Reverb G2, some of the tolerances for the USB signals are tighter. This means that one port on your computer may work more reliably than another.

If you're seeing a 7-14 “something went wrong” error, try the following steps:

Make sure that you have the most recent drivers installed for your headset and your USB controller.
Make sure you're using a Microsoft USB driver. There should be a “Microsoft” in the name of the "eXtensible Host Controller" device.
Try plugging the cable into a different USB-3.0 port on your computer. (Try USB Type-C and Type-A ports)
Use the included USB C to A adapter to try different ports.
Try plugging the headset in through a USB Hub to your computer.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/enthus...

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Microsoft säger följande,

The 7-14 Something Went Wrong code means that some of the required USB2 components weren’t found. Because of the extra-long cable of the HP Reverb G2, some of the tolerances for the USB signals are tighter. This means that one port on your computer may work more reliably than another.

If you're seeing a 7-14 “something went wrong” error, try the following steps:

Make sure that you have the most recent drivers installed for your headset and your USB controller.
Make sure you're using a Microsoft USB driver. There should be a “Microsoft” in the name of the "eXtensible Host Controller" device.
Try plugging the cable into a different USB-3.0 port on your computer. (Try USB Type-C and Type-A ports)
Use the included USB C to A adapter to try different ports.
Try plugging the headset in through a USB Hub to your computer.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/enthus...

Problemet här är att det verkar krävas en USB3.0 och många moderna moderkort har inga sådana, mitt har det inte i alla fall. 3.2Gen1, 3.2Gen2 och 2.0 är vad jag har att välja mellan. Provade samtliga portar, utom 2.0-portarna, utan att lyckas med någon av dem. Först när jag skaffade en 3.0-Hub så gick det och har funkat felfritt sedan dess. Det inte sagt att det aldrig kommer strula men än har det inte gjort det med den.

De har helt enkelt testat för lite och för dåligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Japp, läst det där från MS många ggr men tack iaf

USB 3.1 ska ju vara bakåtkompatibelt med 3.0. Inte lätt att veta om det ändå är problemet här. De som borde kunna svara är ju HP själva. Ska ringa till dem imorrn som sagt och se vad de säger.

I mitt fall har jag också bara 3.1 Gen 1 och Gen 2-portar på mitt MSI MEG Z390 ACE. Plus ett par USB2-portar. Har testat samtliga USB3-portar. Precis när jag fick mitt headset fick jag igång det på en av portarna (eller kanske på flera, minns inte riktigt längre) men sen plötsligt började det strula iaf. Då testade jag att plugga in via min USB 3.0-hubb istället. Som är ansluten till en av 3.1-portarna.

I hubben funkar mitt headset men som sagt, är vid varje omstart av datorn tvungen att fimpa den port där G2an är ansluten och sen dra igång den på nytt. Då funkar det varje gång. I samma port. Fast blir ju väldigt tröttsamt att hålla på såhär varje gång man startar/startar om datorn för att G2an ska funka.

Permalänk
Medlem

MRTV Live Sweetspot Comparison. Fram med popcornen 🍿

https://youtu.be/sxBtwS7PxUs

Permalänk

Har inte hunnit kolla från början men enligt beskrivningen verkar det som han bara jämför 2 st det han fick från HP och ett nytt han beställt från Spanien. Trodde han skulle jämföra ett gäng G2or som folk lånade ut till honom?

Ska kolla hela klippet senare ikväll, blir spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Har inte hunnit kolla från början men enligt beskrivningen verkar det som han bara jämför 2 st det han fick från HP och ett nytt han beställt från Spanien. Trodde han skulle jämföra ett gäng G2or som folk lånade ut till honom?

Ska kolla hela klippet senare ikväll, blir spännande!

Det andra testet kommer senare han har några på väg nämde han.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Det andra testet kommer senare han har några på väg nämde han.

OK, schysst!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur mycket av 7-14 problemet man kan lägga på HP faktiskt. Intel är inte drabbat samt jag som kör direkt i grafikkortet (usb c) är inte drabbad trots AMD plattform.

Jag kan förvisso köpa att HP borde testat på alla plattformar innan release men någonstans känner jag ändå att detta mycket väl kan vara en AMD grej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tyvärr sa det inte så mycket denna gången. Lite mer klarhet i frågan borde ske när han testar flera stycken som enligt andra upplevs som sämre.

Vet någon hur standardiserat hans through-the-lens tester är? Jag tycker det verkar vara någon slags kvasivetenskap. Har testat själv med systemkameran och diverse objektiv, och det är väldigt svårt att få ett identiskt resultat varje gång på ”frihand”. Begär kanske för mycket av en youtuber

Permalänk
Skrivet av hejo:

Tyvärr sa det inte så mycket denna gången. Lite mer klarhet i frågan borde ske när han testar flera stycken som enligt andra upplevs som sämre.

Vet någon hur standardiserat hans through-the-lens tester är? Jag tycker det verkar vara någon slags kvasivetenskap. Har testat själv med systemkameran och diverse objektiv, och det är väldigt svårt att få ett identiskt resultat varje gång på ”frihand”. Begär kanske för mycket av en youtuber

Tror inte det blir mycket till seriös vetenskap från MRTV

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Jag vet inte hur mycket av 7-14 problemet man kan lägga på HP faktiskt. Intel är inte drabbat samt jag som kör direkt i grafikkortet (usb c) är inte drabbad trots AMD plattform.

Jag kan förvisso köpa att HP borde testat på alla plattformar innan release men någonstans känner jag ändå att detta mycket väl kan vara en AMD grej.

Intel är drabbat...kör själv med ett MSI MEG Z390 ACE.

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat idag lite kort igen och har lite kort uppföljning på några punkter jag tog upp då!

Först den kanske viktigaste:

Citat:

9) Kontrollertracking är rätt skakig på flera vis. De hoppar och vibrerar en hel del ibland.. men ibland upplevs det hyfsat, så verkar inte riktigt konsekvent.
10) Headtrackingen är inte perfekt heller. Rotationen funkar generellt OK men ibland smårycker det i rörelser på ett rätt irriterande sätt... Och även här verkar det komma och gå litegrann.

Detta verkar helt bero på prestanda! Jag testade i WMR portalen (bytte miljö till nån takvåning) och om jag tittar ut över havet där det är hög framerate så flyter trackingen generellt på bra! Men om jag vänder mig tillbaks så jag ser mycket geometri och detaljer så ser jag hur kontrollerna vibrerar fram väldigt tydligt. Huvudtrackingen påverkas inte alltid lika mycket, men kan också vibrera fram obehagligt då.
Först trodde jag det berodde på riktningen i det fysiska rummet dvs att kontrollerna stördes när man riktade mot mina lampor eller liknande men det verkar inte vara boven.
Så det försök till reprojection som finns i WMR verkar riktigt dålig... Arizona sunshine via SteamVR hade samma problem igår så verkar som den har samma problem?

Men som sagt kör jag på mitt lite trötta GTX 1080 nu, och jag har medvetet valt inställningar för max bildkvalitet i WMR för att testa fokus mm.
Så det finns hopp det kommer funka OK med RTX 3080 senare nån gång

Citat:

4) Ibland såg jag antydan till liksom svaga horisontella ljusa linjer över hela bilden. Jag reagerade på den i WMR portalen när jag tittade på lite ljusgråa och ljusbeiga väggar tror jag. Sen glömde jag nog bort dem, så de är inte speciellt tydliga.

Hmm, det är nog snarare horisontella mörka linjer (skuggor) som sitter rätt tätt. Jag ser dem bara mot vissa ljusare bakgrunder, men de finns nog där hela tiden. Inte en dealbreaker i det stora hela, men inget man egentligen borde acceptera om jag ska vara ärlig.

Citat:

2) Fokus utanför center är relativt kass... Precis rakt fram är det generellt skarpt men går man från det så suddar det. Så är ju CV1 också och den här linsen är väl inte sämre egentligen men man stör sig mer när skärpan är så vettig i mitten som nämnts av andra tidigare. (Jag ser ingen liksom tydlig övergång mellan skarpt och suddigt dock)

Om något är dealbreakern så är det nog den här punkten fortfarande!
Det som är exakt mitt på skärmen är skarpt, men det går väldigt fort utför...
Jag har en tendens att hålla huvudet lite framåtlutat (nog en dålig vana i och för sig) och då blir nästan allt man tittar på lite suddigt. (och liksom aningens "disigare" också)
Annars är text väldigt läsbart rakt (speciellt om de håller sig från vit text på svart bakgrund) men man märker verkligen direkt hur den suddar utanför fokus!
(Jag har inte provat några specifika test än dock, hade vi ett reproducerbart test i den här tråden?)

...

Nu ska jag kolla den där MRTV videon

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Intel är drabbat...kör själv med ett MSI MEG Z390 ACE.

Med intel är det väl bara att koppla USB sladden in och ut igen eller starta om datorn, har inte läst på tillräckligt om just detta men på AMD (x570) kan man i vissa fall inte alls få igång headsetet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, det är nog snarare horisontella mörka linjer (skuggor) som sitter rätt tätt. Jag ser dem bara mot vissa ljusare bakgrunder, men de finns nog där hela tiden. Inte en dealbreaker i det stora hela, men inget man egentligen borde acceptera om jag ska vara ärlig.

Joanna Popper på HP har hört av sig till mig efter att jag började diskutera detta på Reverb G2 discorden. Hon bad om att få några exempel till dev teamet. En video som är filmad med mobilkamera och en bild som är framtagen med photoshop men som flera på discorden tyckte var en rättvis representation av felet som uppstår när man rör på huvudet upp/ner. Det finns också en reddit-tråd om felet.

https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/kdtapq/just_receiv...

https://cdn.discordapp.com/attachments/789268568436244550/789...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Med intel är det väl bara att koppla USB sladden in och ut igen eller starta om datorn, har inte läst på tillräckligt om just detta men på AMD (x570) kan man i vissa fall inte alls få igång headsetet.

Så klart är det bättre att kunna få igång det än inte alls. Dock är det fortfarande inte acceptabelt att man ska vara tvungen att plugga ur/sätta i headsetet vid varje start/omstart av datorn för att få det att funka.

Har beskrivit vad som händer hos mig som kör Intel i ett par poster tidigare i den här tråden, bl a här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Joanna Popper på HP har hört av sig till mig efter att jag började diskutera detta på Reverb G2 discorden. Hon bad om att få några exempel till dev teamet. En video som är filmad med mobilkamera och en bild som är framtagen med photoshop men som flera på discorden tyckte var en rättvis representation av felet som uppstår när man rör på huvudet upp/ner.

Bra att det fångas och tas upp!
Bilden tycker jag var en rätt bra representation - om än överdrivet mot vad jag ser
För mig är det nog både svagare och tunnare linjer, så de syns nog bara mot ljusare bakgrunder än exempelbilden.
Jag tror inte jag måste röra huvudet uppåt och nedåt för att se linjerna, men de framträder nog tydligast då... Och om man samtidigt lutar lite på huvudet (liksom "roterar" vyn) så sticker de ut lite extra.
*edit* det kan nog vara så att avståndet mellan varje linje kanske är lite olika på min bild, dvs inte superkonsekvent som bilden verkar vara.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Så klart är det bättre att kunna få igång det än inte alls. Dock är det fortfarande inte acceptabelt att man ska vara tvungen att plugga ur/sätta i headsetet vid varje start/omstart av datorn för att få det att funka.

Har beskrivit vad som händer hos mig som kör Intel i ett par poster tidigare i den här tråden, bl a här.

Ne från ett konsument perspektiv så ska det pillas så lite så möjligt såklart.
Quest 1/2 har inte heller alltid bara fungerat och haft "bra" tracking det har tagit år att komma där man är. Faktum är att tester som utförts på reddit visar att volymen på trackingen är bättre på G2an, men troligtvis är algoritmen inte där riktigt än.

Allt handlar väl vilka komprimisser man kan göra i nuläget för att senare ha ett så smärtfri upplevelse så möjligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Joanna Popper på HP har hört av sig till mig efter att jag började diskutera detta på Reverb G2 discorden. Hon bad om att få några exempel till dev teamet. En video som är filmad med mobilkamera och en bild som är framtagen med photoshop men som flera på discorden tyckte var en rättvis representation av felet som uppstår när man rör på huvudet upp/ner. Det finns också en reddit-tråd om felet.

https://www.reddit.com/r/HPReverb/comments/kdtapq/just_receiv...

https://media.discordapp.net/attachments/755962855773306982/789280157256384542/image.jpg?width=511&height=909

https://cdn.discordapp.com/attachments/789268568436244550/789...

Det här är en ganska mystisk historia som jag har också märkt ibland ffa på Automobilista 2. Oftast är det just mot statisk himmel att man märker mörka horisontella linjer när man är i banan men ska bara trycka på "start race" eller när man står i startlinjen och väntar på att loppet ska börja. Sen när man kör är det ingenting man märker. För mig är det mer som en grej som man knappt hade märkt om man inte hade hört talas om det, händer så sällan att man typ märker att den är där ibland och undrar varför men det är inget som påverkar upplevelsen. Det ska inte finnas där och det är bra om man kan hitta vad som orsakar det och få bort det men är kanske inte största problemet med G2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Så klart är det bättre att kunna få igång det än inte alls. Dock är det fortfarande inte acceptabelt att man ska vara tvungen att plugga ur/sätta i headsetet vid varje start/omstart av datorn för att få det att funka.

Har beskrivit vad som händer hos mig som kör Intel i ett par poster tidigare i den här tråden, bl a här.

Hade det problemet med min Rift S, upptäckte efter ett tag att den låste sig när datorn postar, så jag la mig till med vanan att dra ur USB kabeln innan jag startade datorn för att sen plugga i när windows börjar ladda.
Då funkade det varje gång men man blir riktigt jävla less på det till sist.
Min reverb har haft några få 7-14 sen Dec 15 och har funkat efter omstart varje gång.
Hoppas den håller sig till det.
Teorin för andra märken av headset på nätet med samma problem brukar vara kombo av dåliga USB portar och skiftande kabelkvalitet.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Laddade ner ROV Test som MRTV anväder. Ganska så intressanta små test man kan göra. Har testat igenom med Quest 2 nu så skall ge G2:an en omgång också innan den packas ner för retur..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Laddade ner ROV Test som MRTV anväder. Ganska så intressanta små test man kan göra. Har testat igenom med Quest 2 nu så skall ge G2:an en omgång också innan den packas ner för retur..

Var hittar du det? Verkar som det ska finnas på steam men hur jag än söker hittar jag det inte.

Tillägg: Hittade det, går bra om man tittar på rätt ställe.

Tillägg
Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Var hittar du det? Verkar som det ska finnas på steam men hur jag än söker hittar jag det inte.

SteamVR -> Workshop -> sök "ROV Test" sedan väljer du att prenumerera.

Tydligen kan man även köpa en standalone version på deras hemsida också.

https://knob2001.itch.io/testhmd

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Ne från ett konsument perspektiv så ska det pillas så lite så möjligt såklart.
Quest 1/2 har inte heller alltid bara fungerat och haft "bra" tracking det har tagit år att komma där man är. Faktum är att tester som utförts på reddit visar att volymen på trackingen är bättre på G2an, men troligtvis är algoritmen inte där riktigt än.

Allt handlar väl vilka komprimisser man kan göra i nuläget för att senare ha ett så smärtfri upplevelse så möjligt.

Hur bra tracking och andra funktioner är mellan olika headset osv är ju en sak och något man får fundera över vad man tycker är viktigt för en. Fast här handlar det ju inte om funktionalitet utan att bara få igång headsetet på ett normalt sätt. Något så fundamentalt är inget man ska behöva kompromissa om.

Skrivet av Pe3:

Hade det problemet med min Rift S, upptäckte efter ett tag att den låste sig när datorn postar, så jag la mig till med vanan att dra ur USB kabeln innan jag startade datorn för att sen plugga i när windows börjar ladda.
Då funkade det varje gång men man blir riktigt jävla less på det till sist.
Min reverb har haft några få 7-14 sen Dec 15 och har funkat efter omstart varje gång.
Hoppas den håller sig till det.
Teorin för andra märken av headset på nätet med samma problem brukar vara kombo av dåliga USB portar och skiftande kabelkvalitet.

Tror inte det är bristande kvalitet på mina USB-portar. Har ett av de dyrare Z390-moderkorten känt för sin höga kvalitet och har utöver det inte haft problem med några andra enheter utöver G2an.

Kabelkvalitet i det här fallet kan ju bara HP svara på. Kanske är kabeln för lång eller så är det bristande kvalitet på boxen man pluggar in ström i. Eller så är det en teknisk designmiss på något sätt. Som jag var inne på tidigare. Där "signalen" som ska "väcka" boxen inte triggas som den ska.

Ser fram emot att snacka med HP imorrn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

MRTV Live Sweetspot Comparison. Fram med popcornen 🍿

https://youtu.be/sxBtwS7PxUs

Såg det nu och ja svårt se några problem dära. Sen vore det ju kul om han kunde få testa ett par med defekt slipade linser också som jämförelse.

Fick fjantbrevet från dhl igår så hoppas kunna hämta ut det senast fredag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x