Samsung galaxy 20 fe eller oneplus 8t

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy 20 fe eller oneplus 8t

Hejsan står i Elgiganten nu och skall köpa ny telefon.
Står mellan samsung galaxy 20 fe och oneplus 8t
Det viktiga för mig är att den skall hålla minst 3 år.
Samsung har inte 5g om man inte vill betala ett högre pris. Men oneplus har intd ip rating
Jag brukar alltid ta med mig telefonen in i badrummet när jag duschar och lägger den på en hylla för att lyssna på musik. Har gjort detta med min samsung s7 edge vsrje dag i 3 år nu utan problem men den har en ip rating. Undrar lite om detta går att göra med oneplus 8t? Det är i princip min dealbreaker och sen också att den är framtidssäker med 5g

Permalänk
Medlem

Vet att Oneplus tidigare har sparat in några slantar genom att skippa ip-certifiering, de har fortfarande varit stänk och vattentåliga i någon grad.
test på yt som verkar stärka den tesen:
https://www.youtube.com/watch?v=k6gmcIpZ8qU&ab_channel=Geardo

Har haft med min oneplus 6 ( som saknar certifiering) i badkaret utan problem.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Vet att Oneplus tidigare har sparat in några slantar genom att skippa ip-certifiering, de har fortfarande varit stänk och vattentåliga i någon grad.
test på yt som verkar stärka den tesen:
https://www.youtube.com/watch?v=k6gmcIpZ8qU&ab_channel=Geardo

Har haft med min oneplus 6 ( som saknar certifiering) i badkaret utan problem.

Det var i princip exakt det jag ville höra. Oneplus it is

Permalänk
Samsung Sverige

Generellt sett skulle jag säga att en IP-klassad telefon ger större trygghet i exempelvis regn eller dammiga miljöer. Det kan ju fungera utmärkt utan klassning, men då blir det lite mer "lotteri" över det hela.

Det är dock värt att tänka på att exempelvis Samsung ändå inte rekommenderar att man badar/simmar med en IP-klassad modell, då testerna inte tar hänsyn till vatten i rörelse (eller att du själv är i rörelse).

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Har utsatt min nya oneplus 8T för mycket fukt varje dag sedan jag fick köpte den. Och än så länge klagar den inte

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av stingrey:

Har utsatt min nya oneplus 8T för mycket fukt varje dag sedan jag fick köpte den. Och än så länge klagar den inte

Jag håller tummarna att det fortsätter fungera!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung