Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Jag kör amerikanskt konto och även jag har problem att köpa från US Amazon, vilket mina polare kan göra utan problem.
Testat att sätta exakt samma adress på hemadress och även billing på kortet som dom men det bara vägrar för mig, ingen aning om varför.
Går man till checkout gnäller den och plockar ur mina giftcards ur carten.

Köper istället US PSN giftcards från Eneba, blir oftast billigare.
Gameshare:ar dessutom med en polare, så vi betalar väl runt 250-300kr var, per spel.
Var noga med att sätta en delstat utan sales tax på PS5an.

Skrivet av ReMemberMe:

Testade Eneba nu och det funkade klockrent. Köpte nyss Valhalla. Tack för tipset.

Föredrar digitala spel, köper dock oftast på skiva då det är billigare. Men nu var ju Valhalla klart billigare på US PSN (45 USD) än på fysisk skiva här vilket är trevligt.

Kan tipsa om att Indiska PS Store är ännu billigare och fungerar lika smidigt då man kan använda Amazon.in för att köpa wallet top-up som levereras snabbt via mail.

Permalänk
Medlem

Det blir att skicka in min konsol för fläktbyte.. Jag skulle tydligen inte skicka i originalkartongen, för den får jag nog inte tillbaka då.
Tips på förpackning? Är det bara att vira in i bubbelplast och lägga i en låda som passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Det blir att skicka in min konsol för fläktbyte.. Jag skulle tydligen inte skicka i originalkartongen, för den får jag nog inte tillbaka då.
Tips på förpackning? Är det bara att vira in i bubbelplast och lägga i en låda som passar?

Ja så skulle jag göra.

Återkom gärna hur lång tid det tog att få den fixad. Min fläkt är också ganska störande.

Permalänk

Började spela Valhalla nyss. Ljudet är katastrof framförallt i dialoger, låter som att de pratar i en burk. Så qka det väl ändå inte vara? Spelar med Steelseries Arctis 7. Allt låter bra i andra spel. Fler med samma problem?

Jag skulle verkligen inte säga att jag är petig när det gäller ljudkvalitet (har aldrig reagerat på att det skulle vara dåligt ljud i något annat spel) men detta var riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Började spela Valhalla nyss. Ljudet är katastrof framförallt i dialoger, låter som att de pratar i en burk. Så qka det väl ändå inte vara? Spelar med Steelseries Arctis 7. Allt låter bra i andra spel. Fler med samma problem?

Jag skulle verkligen inte säga att jag är petig när det gäller ljudkvalitet (har aldrig reagerat på att det skulle vara dåligt ljud i något annat spel) men detta var riktigt dåligt.

Ja, ljudet i Valhalla är helt kasst. Upplever det precis som du och har hört många andra säga samma sak. Väldigt tråkigt och konstigt att en så stor utvecklare misslyckas med något så grundläggande.

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Ja, ljudet i Valhalla är helt kasst. Upplever det precis som du och har hört många andra säga samma sak. Väldigt tråkigt och konstigt att en så stor utvecklare misslyckas med något så grundläggande.

Ja och jag har som sagt aldrig brytt mig och ljudkvalitet särskilt mycket men detta är så dåligt att jag faktiskt tycker att spelet tappar en hel del... Känns slarvigt gjort. Tråkigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Ultimate Edition har en kod för Remasterd så då kan du bara spela Miles Morales om du köper begagnat

Tänkte fysisk disk

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Tänkte fysisk disk

Men då får du väl en fysisk skiva för Miles Morales och en kod för att låsa upp Remastered om jag fattat rätt? Dvs koden lär redan vara använd och du kan bara spela Miles Morales med den fysiska skivan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Men då får du väl en fysisk skiva för Miles Morales och en kod för att låsa upp Remastered om jag fattat rätt? Dvs koden lär redan vara använd och du kan bara spela Miles Morales med den fysiska skivan.

Jaha, det är så det kanske är.

Trodde man fick en disk / spel.

Permalänk
Medlem

Jag har fixat mitt fläkt ljud med o-ringar 8 st, nidec fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Jag har fixat mitt fläkt ljud med o-ringar 8 st, nidec fläkten.

Coolt! Berätta mer! Var köpte du o-ringarna?

Permalänk
Skrivet av Simpa96:

Jag har fixat mitt fläkt ljud med o-ringar 8 st, nidec fläkten.

Lät din fläkt som min?
https://streamable.com/4cdx80

Permalänk
Medlem

Decibel nivå har gått från 38 till 30 db när mobilen ligger alldeles på. Hög frekventa ljudet är borta och nu låter det som en fläkt bör låta. Kan inte tänka mig det går att få tystare än såhär med nidec.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/k98k8f/so_i_did_the_mod...
https://www.kullager.se/product.html/o-ring-5x2-nbr - 8 st

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/Kingkey-ring-%C3%A5ngare-Cherry-Switch-...

Någon i Stockholm som vill dela på ett pack, eller kanske flera? Tror inte jag någonsin kommer använda 250 st.

EDIT: 150 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBKEeyore:

Min låter sådär. Mätte till runt 50db med telefonapp.
Ska skicka in min konsol imorn för fläktbyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

Decibel nivå har gått från 38 till 30 db när mobilen ligger alldeles på. Hög frekventa ljudet är borta och nu låter det som en fläkt bör låta. Kan inte tänka mig det går att få tystare än såhär med nidec.

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/k98k8f/so_i_did_the_mod...
https://www.kullager.se/product.html/o-ring-5x2-nbr - 8 st

Tycker inte hans är speciellt tyst efter ingreppet? Min låter som hans gör efter ingreppet. Jag har satt dit 4st o-ringar och det blev ingen skillnad med ljudet.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om någon av er har råkat ut för en märklig bugg med sin ps5a.
När jag väcker maskinen från standby läge så händer det ibland att färgerna/kontrasten är väldigt låg. Detta åtgärdas enkelt genom att stänga av hdr samt sätta på det igen.
Lite smått irriterande då det ändå inträffat säkert 5-6 gånger. Kanske är det bara kabeln som är av kass kvalitet.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Mitt ps5 är knäpptyst 95% av tiden men ibland drar det igång och låter som en dammsugare x5. Är detta normalt? Jag har disc versionen men det händer när jag spelar spel som inte är på skiva heller. Jag har dock inget coilwhine överhuvudtaget. Jag är nöjd med mitt exemplar och tänker att det kunde varit mycket värre. Mitt ps4 lät som ps5et drar igång och låter ibland fast det var konstant under spelande. Vill mest bara veta om det är så för er andra också. När fläkten drar igång låter även vibrationer från stödet (liggande) hur löser man detta på bästa sätt?

Permalänk
Medlem

Mitt PS5 låter också så fort jag bootar upp den med skiva i, det är diskläsaren som kör igång, men slutar efter några sekunder.
För övrigt en tyst maskin.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeC:

Mitt PS5 låter också så fort jag bootar upp den med skiva i, det är diskläsaren som kör igång, men slutar efter några sekunder.
För övrigt en tyst maskin.

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Tycker inte hans är speciellt tyst efter ingreppet? Min låter som hans gör efter ingreppet. Jag har satt dit 4st o-ringar och det blev ingen skillnad med ljudet.

Det är ju omöjligt att veta ljudnivån från en inspelning. Då vi inte har något sätt att matcha ljudnivån ut mot vilka inställngar han haft på inspelningen. Det enda som går att göra är att lyssna på skillnaden. Jämför med en bild där vi inte vet exponeringen. Detta är t ex en bild tagen på natten. Mycket ljusare än jag har på natten med månljus iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Tänkte kolla om någon av er har råkat ut för en märklig bugg med sin ps5a.
När jag väcker maskinen från standby läge så händer det ibland att färgerna/kontrasten är väldigt låg. Detta åtgärdas enkelt genom att stänga av hdr samt sätta på det igen.
Lite smått irriterande då det ändå inträffat säkert 5-6 gånger. Kanske är det bara kabeln som är av kass kvalitet.

Det kan okså vara problem med de det pratar om i denna vedion
https://youtu.be/0abWMwwCtQw

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

hur är det med "game of the year edition - spider man" (som dom säljer för 299:- i store) vad kostar uppgraderingen till morales?

har för mig att det har sagts 200:- tidigare, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

hur är det med "game of the year edition - spider man" (som dom säljer för 299:- i store) vad kostar uppgraderingen till morales?

har för mig att det har sagts 200:- tidigare, stämmer det?

Är inte 200 kr för att uppgradera vanliga Miles Morales till Ultimate Edition (och därmed få Spiderman - Remastered till PS5) ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

hur är det med "game of the year edition - spider man" (som dom säljer för 299:- i store) vad kostar uppgraderingen till morales?

har för mig att det har sagts 200:- tidigare, stämmer det?

Om man köper den GOTY edition får man PS4 versionen av spelet. Man kan inte uppgradera till miles från den. För att få Miles och nya remastern av första spelet måste du antingen köpa Spiderman Miles MoralesUltimate Edition eller köpa Miles Morales Standard och sen uppgradera till ultimate edition för 210 kr. Komplicerat som fasen, I know.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har några PSN Wallet-påladdningar kvar sen julrean på Get Gifted? Väntar på att de ska restocka så att jag åtminstone kan köpa de med 20% off, men de skjuter fram datumet hela tiden. 😂 Köper gärna 2 st 500 kr för 800 kr från någon isåfall!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Är det någon som har några PSN Wallet-påladdningar kvar sen julrean på Get Gifted? Väntar på att de ska restocka så att jag åtminstone kan köpa de med 20% off, men de skjuter fram datumet hela tiden. 😂 Köper gärna 2 st 500 kr för 800 kr från någon isåfall!

Det finns fortfarande på Benify för 20%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det finns fortfarande på Benify för 20%.

Hade faktiskt ingen aning, tack! Har dock ingen anställning för tillfället, haha, så den kan bli lite knepig.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Hade faktiskt ingen aning, tack! Har dock ingen anställning för tillfället, haha, så den kan bli lite knepig.

Du kan registrera dig som privatperson för 10kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Du kan registrera dig som privatperson för 10kr

Stort stort tack! Var tydligen inne på fel sida och snurrade. Hade ingen aning, haha.

Gott nytt! 😁

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!