Permalänk
Medlem

Telefon till min far

Min käre far i behov av en ny telefon. Han kikade på en samsung galaxy a51. Men jag läste häromdagen att en galaxy a52 är på ingång. Så jag tänkte att en sådan kanske är ett bättre köp? . Är det någon som vet när den släpps och vad en sådan kan tänkas kosta? Mellan tummen och pekfingret förstås

Permalänk
Medlem

A52 är inte officiell så man kan ju bara spekulera. Men troligtvis Q1/Q2 2021 och pris runt 3500-4000. Själv tycker jag att Xiaomi eller Realme ger betydligt mer för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldDog:

A52 är inte officiell så man kan ju bara spekulera. Men troligtvis Q1/Q2 2021 och pris runt 3500-4000. Själv tycker jag att Xiaomi eller Realme ger betydligt mer för pengarna.

Jag läste något om att Samsung skulle tillkännage nya telefoner den 14e januari. Fast det kanske bara gäller deras nya värstingmobil

Han vill "dessvärre" ha en Samsung. Så får väl bli antingen en A51 eller A52 eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av sompe:

Jag läste något om att Samsung skulle tillkännage nya telefoner den 14e januari. Fast det kanske bara gäller deras nya värstingmobil

Han vill "dessvärre" ha en Samsung. Så får väl bli antingen en A51 eller A52 eller liknande

Det är S21/S21+ och S21 Ultra som kommer tillkännages då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är S21/S21+ och S21 Ultra som kommer tillkännages då

Hmm okej, då var det nog en persons spekulation då:/

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av sompe:

Jag läste något om att Samsung skulle tillkännage nya telefoner den 14e januari. Fast det kanske bara gäller deras nya värstingmobil

Han vill "dessvärre" ha en Samsung. Så får väl bli antingen en A51 eller A52 eller liknande

Vill han ha något med bättre specifikationer än A42? Den finns ju annars ute i butik.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vill han ha något med bättre specifikationer än A42? Den finns ju annars ute i butik.

Är A42 bättre än A51? Jag antar om så är fallet att han utgick från att A51 är bättre pga det är högre siffror😅

Permalänk
Avstängd

Han kan inte tänka sig en Iphone SE annars då. Storlek och funktioner likt Iphone 8 men med snabbare innanmäte. Pris närmare 5000 kr.

Vill han inte ha Apple så kan inte jag hjälpa då jag har väldigt dålig koll på andra modeller. Är ingen Applefanatiker heller ska tilläggas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av sompe:

Är A42 bättre än A51? Jag antar om så är fallet att han utgick från att A51 är bättre pga det är högre siffror😅

A42 är från den senaste generationen (den släpptes i slutet av förra året). A51 är ju en serie upp, så i fallet A41/A51 är A51 lite vassare. Men jag tänkte snarare om han ville ha en nysläppt mobiltelefon.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Han kan inte tänka sig en Iphone SE annars då. Storlek och funktioner likt Iphone 8 men med snabbare innanmäte. Pris närmare 5000 kr.

Vill han inte ha Apple så kan inte jag hjälpa då jag har väldigt dålig koll på andra modeller. Är ingen Applefanatiker heller ska tilläggas.

Nix, han ville bestämt inte ha en iPhone igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

A42 är från den senaste generationen (den släpptes i slutet av förra året). A51 är ju en serie upp, så i fallet A41/A51 är A51 lite vassare. Men jag tänkte snarare om han ville ha en nysläppt mobiltelefon.

Ska höra med honom senare. Men jag tror att han vill ha en relativt nysläppt. Vet att han vill ha en med "bra" kamera

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av sompe:

Ska höra med honom senare. Men jag tror att han vill ha en relativt nysläppt. Vet att han vill ha en med "bra" kamera

A42 har fått rätt bra omdömen för kameran. Här kan du kika lite mer: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a42_5g-review-2210p5....

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

A42 har fått rätt bra omdömen för kameran. Här kan du kika lite mer: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_a42_5g-review-2210p5....

Ska be honom kika på den:)