3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Woohoo! Fick en notis nu att mitt 3080 kort är skickat. Beställde från Amazon den 4 Januari och den är beräknad att levereras imorgon.

Kort : Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kisame81:

Grattis!
Vilken tid beställde du?
Även jag beställde 22/12 (ca 9.30)

Inte den blekaste mer än att det var på förmiddagen får inte upp klockslag på mailen i tfn... Men känns ju rätt bra att man kan hämta ut det imorn redan!

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidR:

Kul att se att folk äntligen börjar få sina kort :), själv så hoppas jag bara på nåt utav 3060ti,3070 eller 3080 på alla ställen jag beställt från xD

NoN har ännu 3060 TI i lager.... dock i det dyraste laget för ett 3060 TI tycker jag https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av Gewdiz:

Woohoo! Fick en notis nu att mitt 3080 kort är skickat. Beställde från Amazon den 4 Januari och den är beräknad att levereras imorgon.

Kort : Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC

Grattis, tror inte jag har samma tur på min beställning på TUF 3080 non OC som gjordes 6/1 men kan alltid hoppas. Chattade med deras kundservice som sa att det var troligt att leverans för det kortet är senast i januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

Inte den blekaste mer än att det var på förmiddagen får inte upp klockslag på mailen i tfn... Men känns ju rätt bra att man kan hämta ut det imorn redan!

Ok Ja men klockrent congratz! Väntar otåligt på ett mail nu bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

NoN har ännu 3060 TI i lager.... dock i det dyraste laget för ett 3060 TI tycker jag https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Ja men tack! Ja lite saftigt men jag chansar!, vill mest bara uppgradera från mitt uråldriga 970 nu när jag inhandlad helt nytt och byggt resten :).

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk

Hämtat mitt 3080 Tuf OC hos Postnords ombud nu den 11 Januari från Webhallen beställde den 19/9 kl.07.30, då får vi se om det kommer någon spelkod!

Permalänk
Skrivet av Gewdiz:

Woohoo! Fick en notis nu att mitt 3080 kort är skickat. Beställde från Amazon den 4 Januari och den är beräknad att levereras imorgon.

Kort : Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC

Snabba puckar, själv beställde ja från dustin 9 nov men har inte fått något :(.

Visa signatur

Abit KD-7 RAID XP1600@1900 256mb DDR3200 4xSeagate 80 21" EIZO F931 och en jävligt snabb FLOPPY

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

Snabba puckar, själv beställde ja från dustin 9 nov men har inte fått något :(.

På sätt&vis känns det lite skumt att ha fått ett så snabbt med tanke på hur länge många andra har väntat :/ Hoppas verkligen det lossnar ordentligt nu under januari för alla som väntar på sitt!

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

151?! Beställde 16/12 och har plats 176 när jag fråga förra veckan. Ger upp asså

Ska kolla vad jag har för köplats imorgon, låter som riktig cirkus om jag ligger för dig med 20 platser när jag beställde en vecka efter. Har i alla fall 1/3 som preliminärt leveransdatum, vet dock inte hur mycket man kan lita på det

Permalänk

Ni som beställde 3070/3080 idag från NoN, har någon fått någon form av Mail att det är skickat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ni som beställde 3070/3080 idag från NoN, har någon fått någon form av Mail att det är skickat?

Beställde tuf 3070, fick bokningsbekräftelse på mail direkt efteråt men inget mail om att leveransen packats ännu.

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ni som beställde 3070/3080 idag från NoN, har någon fått någon form av Mail att det är skickat?

Lyckades få in beställning på både ett ASUS TUF 3070 och ASUS TUF 3080, men har inte fått något mail angående leverans ännu. Sitter och uppdaterar febrilt, hehe. Förhoppningen är att jag får ett 3080 så jag kan avbeställa det andra.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ni som beställde 3070/3080 idag från NoN, har någon fått någon form av Mail att det är skickat?

Jag beställde ett 3070 Tuf men har inte fått något. Pratade dock med deras chatt som bekräftade att jag fått ett av korten reserverat och att det skulle skickas snarast.

Permalänk
Medlem

Mejl med bekräftelse att det är skickat brukar komma ganska sent från NoN vill jag minnas från tidigare köp. Eftersom man kan lägga ordet så sent som kl 21 eller om det var kl 22 och ändå få det dagen efter (vid expressfrakt) så det lär nog dimpa ner ett mejl inom kort.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Beställde tuf 3070, fick bokningsbekräftelse på mail direkt efteråt men inget mail om att leveransen packats ännu.

Skrivet av Old Insight:

Lyckades få in beställning på både ett ASUS TUF 3070 och ASUS TUF 3080, men har inte fått något mail angående leverans ännu. Sitter och uppdaterar febrilt, hehe. Förhoppningen är att jag får ett 3080 så jag kan avbeställa det andra.

Skrivet av rallyludde:

Jag beställde ett 3070 Tuf men har inte fått något. Pratade dock med deras chatt som bekräftade att jag fått ett av korten reserverat och att det skulle skickas snarast.

Då sitter vi alla i samma båt haha! Beställde såklart med Expressfrakt så var mest sådär åt att inget har kommit ännu trots att kundservice gav mig samma besked som till er

Permalänk
Medlem

Tror ni ska kolla netonnet imorgon efter suprim x 3080, de verkar få in en hel del msi-kort och senast det gick att beställa den modellen så var levdatum satt som den 12/1. Värt att sätta en bevakning om man vill ha ett sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celeron_hero:

Snabba puckar, själv beställde ja från dustin 9 nov men har inte fått något :(.

Jag blev väldigt förvånad, har stått i kö på inet ett tag på just detta kort innan jag beslöt att beställa kortet från Amazon istället.
Läste här på forumet att flera fick hyfsad snabb leverans därifrån, därav testade jag min lycka där istället.

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Skrivet av celeron_hero:

Snabba puckar, själv beställde ja från dustin 9 nov men har inte fått något :(.

Har följt den här tråden slaviskt sedan i mitten av december typ, och verkar som att Amazon levererar när kort funnits synliga på sidan. Väldigt många som fått kort därifrån inom 1-3 veckor från lagd beställning. Och jag har inte sett någon få leveransdatum senare än 25 januari. Jag kan så klart ha missat något inlägg där någon fått sin beställning avbruten/fördröjd eller så, men intrycket är att Amazon verkligen levererar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Har följt den här tråden slaviskt sedan i mitten av december typ, och verkar som att Amazon levererar när kort funnits synliga på sidan. Väldigt många som fått kort därifrån inom 1-3 veckor från lagd beställning. Och jag har inte sett någon få leveransdatum senare än 25 januari. Jag kan så klart ha missat något inlägg där någon fått sin beställning avbruten/fördröjd eller så, men intrycket är att Amazon verkligen levererar.

Vi är flera som beställt EVGA Ultra FTW3 från Amazon, men ingen som fått än vad jag kan se. Men Gigabyte och MSI Trio X har levererats flitigt.

Permalänk
Skrivet av r_b89:

Vi är flera som beställt EVGA Ultra FTW3 från Amazon, men ingen som fått än vad jag kan se. Men Gigabyte och MSI Trio X har levererats flitigt.

När lade ni era beställningar? Har ni fått något preliminärt leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

När lade ni era beställningar? Har ni fått något preliminärt leveransdatum?

Den 26e la jag min, men inget datum än.

Permalänk
Skrivet av r_b89:

Den 26e la jag min, men inget datum än.

Sökte lite i tråden efter just den modellen och några verkar ha fått snabba leveranser, medan andra väntar på datum.
Kan vara värt att söka på modellen/amazon här i tråden för att se vad andra skrivit om leveranser osv.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett smsÖ

Hej,

Vi har fått info om ett paket från Netonnet till dig. Netonnet har begärt att vi verifierar din identitet för den här försändelsen, och så fort du gjort detta kan vi genomföra leveransen.

Beställde Asus 3080 OC idag därifrån när det kom upp så jag gissar att det är på väg.

Edit: valde express till en box som frakt alternativ.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag även mailet från NoN att det är skickat och på väg. Lycka till alla ni som beställt.

Permalänk
Medlem

Jäss alltså!! 3080 TUF OC just skickat från NoN Beställdes 22/12

Permalänk

Även jag har nu fått mail från NoN att mitt 3080 TUF OC är skickat till instabox. Beställde 22/12. Det trodde jag verkligen inte. Spännande.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staffe79:

Fick precis ett smsÖ

Hej,

Vi har fått info om ett paket från Netonnet till dig. Netonnet har begärt att vi verifierar din identitet för den här försändelsen, och så fort du gjort detta kan vi genomföra leveransen.

Beställde Asus 3080 OC idag därifrån när det kom upp så jag gissar att det är på väg.

Edit: valde express till en box som frakt alternativ.

Fan vad lyx! Missade det med några min bara också

Löst ett 3070 och 3080 men andra modeller o priser. Hoppas på att jag kan få 3080 från amazon för priset var riktigt rimligt!

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Ni som fått mess och allt att dom är skickade från NoN, vilken tid beställde ni? För jag har då fan inte fått något hahaha 😂

Edit: dök precis upp nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ni som fått mess och allt att dom är skickade från NoN, vilken tid beställde ni? För jag har då fan inte fått något hahaha 😂

Edit: dök precis upp nu!

Man kunde väl beställa under 5 minuter så jag gissar att vi alla beställde mer eller mindre samma tid.