PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Ja de skriver ju att förhindra botar. Men lägg in BankID verifiering isf!!

Skrivet av bugulu:

Absolut ingenting. De kräver telefonnummer men det finns ingen verifiering så man kan återanvända samma telefonnummer till tusentals e-postkonton om man skulle vilja det.
Förstår inte varför de inte bara begränsar det till att man får signera sig med bank-id.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Skrivet av Ogge86:

Jag beställde DE ifrån Cyberphoto den 6 november och har inte fått någon leveras ännu (restnoterad).
Har endast fått 4-5 av dessa mail om oförändrad status.

Vad betyder restnoterad??har med fått de.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Kortfattat:
Gå in på elgiganten.se/ps5 och skriv upp dig för att vara med i utlottning för chans att få en! (antar att länk fungerar snart, nere nu)

Tack för info uppskattas!

Permalänk
Medlem

Vet någon om koden man får i utlottningen är personlig?

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Vet någon om koden man får i utlottningen är personlig?

Förra koden var inte personlig.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Absolut ingenting. De kräver telefonnummer men det finns ingen verifiering så man kan återanvända samma telefonnummer till tusentals e-postkonton om man skulle vilja det.
Förstår inte varför de inte bara begränsar det till att man får signera sig med bank-id.

Det är roligt då dem säger att detta systemet är för att förhindra köpbotar...

Permalänk
Medlem

Ja menar det. Katastrofalt alltså. Kan dock hända att de trackar IP-adressen anmälningarna kommer ifrån?

Skrivet av Biggiiiss:

Det är roligt då dem säger att detta systemet är för att förhindra köpbotar...

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Ja menar det. Katastrofalt alltså. Kan dock hända att de trackar IP-adressen anmälningarna kommer ifrån?

Det gjorde de inte förra gången. I facebookgruppen för Playstation 5 Sweden skröt många om att de fick flertalet exemplar via lottningen och lade upp sedan på Tradera/Blocket.

Permalänk
Medlem

Dustin home

Skrivet av PoeX:

Jag delar med mig av min beställningsinfo. Jag beställde den digitala versionen av Dustinhome den 21/09, men har ej hört något om denna.

Skrivet av argentha89:

Någon av Dustin enligt samtal som jag ringde har dem fått in lite idag

Pratade precis med Dustin home
De har tyvärr inte fått något ännu. Han jag pratade med säger att bollen ligger hos nordisk film. Den påfyllning de får in är oftast så liten som 5, 10, 30 kanske upp till 50 enheter men inte mer än så. Därför har vissa som beställt samma dag som mig redan fått sin (17-9-2020). Eller så har de endast fått in standard edition och skickat till nästa på tur som även kan ha legat dagar efter.

När jag frågade varför vissa andra butiker har fått en batch nu som elgiganten så sa han att det är så att de beställer från andra leverantörer. Hmm möjligt? Trodde att allt gick via nordiskt film här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Ifall du vill ha störst chans, anmäl dig på elgiganten.se/ps5 där de kommer lotta ut en vinnare imorgon. Du måste anäla dig innan 23.59 ikväll, annars finns risken att du kommer behöva vänta till sommar :/

Hur och var anmäler man sig för lotteriet

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Hur och var anmäler man sig för lotteriet

elgiganten.se/ps5

Permalänk

Ginza

Någon som har beställt från Ginza som fått sin konsol på sistone, får bara fortsatta mejl om att det är försenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Pratade precis med Dustin home
De har tyvärr inte fått något ännu. Han jag pratade med säger att bollen ligger hos nordisk film. Den påfyllning de får in är oftast så liten som 5, 10, 30 kanske upp till 50 enheter men inte mer än så. Därför har vissa som beställt samma dag som mig redan fått sin (17-9-2020). Eller så har de endast fått in standard edition och skickat till nästa på tur som även kan ha legat dagar efter.

När jag frågade varför vissa andra butiker har fått en batch nu som elgiganten så sa han att det är så att de beställer från andra leverantörer. Hmm möjligt? Trodde att allt gick via nordiskt film här

Konstigt, jag har beställt standard edition 17/9 2020 strax efter kl 11 och jag har då inte fått min skickad. Om det har skickat standard edition till nästa på tur som beställt efter 17/9 så har dom ju åtminstone hoppat över mig i turordningen iaf.

Permalänk

Någon som vet hur långt Webhallen har tagit sig? Är dom inne på 2020 än?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Biggiiiss:

Någon som har beställt från Ginza som fått sin konsol på sistone, får bara fortsatta mejl om att det är försenat.

Läste någonstans att de fick bara 5st i första batch av leverans, räcker långt ifrån alla som beställt hos Ginza, jag mailade och frågade om vilket nummer jag hade i kö, 37X fick som siffra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megagurra:

Någon som vet hur långt Webhallen har tagit sig? Är dom inne på 2020 än?

Mitten av Januari 2020 verkar det som.

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av samvetet:

Mitten av Januari 2020 verkar det som.

Har hört flera från Februari 2020 som får sina nu.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har beställt Standard Edition från Dustin efter 17/9-2020 kl 11.18 som har fått den?

Permalänk
Skrivet av aki04:

Hej , hoppar in här bara och undrar var har jag störst chans att få hem ett ps5 innan april för dotterns födelsedag om jag skulle gå in och boka idag , asså Netonnet Elgiganten eller nån annanstans ? Tack på förhand

Elgiganten med tur. Netonnet har nog inte mycket till kö, Amazon har lite kö men är nog inte så lång. Cdon levererade till många, som bokat för leverans i februari, i slutet av förra året så där bör det också finnas hopp.

Men april, många leveranser hinner nog komma innan det.

Permalänk
Medlem

fick mail från MM, min finns att hämta i butik nu SE

Permalänk
Medlem

Jag skickade in ett ärende till MM i december om hur det går med min beställning (SE - 18.09). Fick som svar idag att jag borde redan ha fått min PS5:a. Nu får jag den istället vid nästa leverans i slutet på den här eller i början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem

@Webhallen kanske kan ge oss ett hum av vilken månad i kön som vi är inne i nu samt ett svar på ungefär hur många konsoler som är på g in och ungefär när? Vore nice att kunna lira Demon Souls remastered innan sommaren

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Det är roligt då dem säger att detta systemet är för att förhindra köpbotar...

Skrivet av ml9l:

Ja menar det. Katastrofalt alltså. Kan dock hända att de trackar IP-adressen anmälningarna kommer ifrån?

Jag vet att de som redan köpt en ps5:a innan fick sina ordrar annulerade vid förra släppet om de använde en köplänk ifrån utloggningen med något liknande medelande; "då du redan fått redan köpt en ps5:a så kommer denna order annuleras".

vet inte om det körde en referens på leverande address, eller om de som använde länken gjorde det på ett konto där de redan köpt en ps5:a.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av davkra:

Jag skickade in ett ärende till MM i december om hur det går med min beställning (SE - 18.09). Fick som svar idag att jag borde redan ha fått min PS5:a. Nu får jag den istället vid nästa leverans i slutet på den här eller i början på nästa vecka.

Ja du borde fått. En kompis beställde också 18/9 och fick sin innan jul. Jag beställde också 18/9 men tyvärr på Webhallen... 😒

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig att det dyker upp *köpkoder säljes 8000kr på EG*. Någon som hört något från Amazon?

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

Läste någonstans att de fick bara 5st i första batch av leverans, räcker långt ifrån alla som beställt hos Ginza, jag mailade och frågade om vilket nummer jag hade i kö, 37X fick som siffra.

Å herre, det va ju segt. Aja då kommer man få vänta till sommaren...

Permalänk
Medlem

Står påväg in 50+ hos Webhallen nu, kan hända att de betat av kön och släpper en batch imorgon eller fredag.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

Läste någonstans att de fick bara 5st i första batch av leverans, räcker långt ifrån alla som beställt hos Ginza, jag mailade och frågade om vilket nummer jag hade i kö, 37X fick som siffra.

När hade du beställt?

Permalänk

Ingen vet hur många Elgiganten får in?

Permalänk
Skrivet av ml9l:

Står påväg in 50+ hos Webhallen nu, kan hända att de betat av kön och släpper en batch imorgon eller fredag.

Stod likadant i mitten av december men de gick till bokade. Vanliga modellen har fortsatt lång kö men digitala säger de att de tror sig snart vara ikapp på.