Sous vide(clockers) - tillaga mat i vakuum vid perfekt temperatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Rekommenderar du 15 eller 23L? Jag har själv tittat på dem men osäker på vilken storlek jag ska satsa på. Har du lite input kanske?

Jag har en på 15 och en på 25 ungefär. Använder främst den mindre då den är mera praktiskt men ska det i stora bitar blir det den större. Tänk på att maskinen ska orka skicka runt allt vatten, och värma det.

Edit mera text
Jag förvarar den mindre i den större när den inte är i bruk. En annan fördel med mindre är att det går snabbare att värma upp.

Mera text
Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av martinot:

För de som redan har en stor kastrull/gryta, så är tips att lägga på ett hinklock och skära ut för cirkulatorn (eller köpa detta färdiga lock https://shop.anovaculinary.com/en-se/products/anova-precision.... Då slipper ni en balja extra att förvara (så gjorde en släkting som har trångt i sitt kök).

Det där var intressant tanke, har faktiskt funderat över just var sjutton jag ska få plats med en plastbalja i vårt rätt fulla kök. Däremot är största kastrullen vi har på 6 liter, så det känns lite i mesigaste laget...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det där var intressant tanke, har faktiskt funderat över just var sjutton jag ska få plats med en plastbalja i vårt rätt fulla kök. Däremot är största kastrullen vi har på 6 liter, så det känns lite i mesigaste laget...

Jag har använt mitt stora kärl som insamling för återvinning när inte använder det. Ursköljda glasburkar och flaskor sölar inte ner, och en snabb urdiskning innan matlagningen så är det good to go.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem

Fick en uppdatering på min tracking på DHL:
"INCORRECT ADDRESS DETAILS, WE WILL CONTACT THE SENDER FOR NEW DELIVER INSTRUCTIONS"

Ringde DHL och de sa att det tydligen betydde att Anova/Electrolux hade klantat sig och att det skulle dröja 1-2 dagar extra innan jag får paketet. Någon annan med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Fick en uppdatering på min tracking på DHL:
"INCORRECT ADDRESS DETAILS, WE WILL CONTACT THE SENDER FOR NEW DELIVER INSTRUCTIONS"

Ringde DHL och de sa att det tydligen betydde att Anova/Electrolux hade klantat sig och att det skulle dröja 1-2 dagar extra innan jag får paketet. Någon annan med samma problem?

Jag har haft liknande. Det har varit samtal och turer oss fram och tillbaka. Ringde DHL som i sin tur ändrade. Anova kan ta en vecka på sig att svara och även om de ändrar blir det fel. Oavsett har jag nu fått mitt paket nu, tack vare att jag ändrade afress via telefon hos DHL.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Jag har haft liknande. Det har varit samtal och turer oss fram och tillbaka. Ringde DHL som i sin tur ändrade. Anova kan ta en vecka på sig att svara och även om de ändrar blir det fel. Oavsett har jag nu fått mitt paket nu, tack vare att jag ändrade afress via telefon hos DHL.

Hm, konstigt. Kundtjänsten jag pratade med sa att adressen var rätt och allt var rätt utom att anova inte hade betalat för avisering till mig... Kanske får prova lite senare och få tag i någon annan att prata med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulsmurf:

Jag har en på 15 och en på 25 ungefär. Använder främst den mindre då den är mera praktiskt men ska det i stora bitar blir det den större. Tänk på att maskinen ska orka skicka runt allt vatten, och värma det.

Edit mera text
Jag förvarar den mindre i den större när den inte är i bruk. En annan fördel med mindre är att det går snabbare att värma upp.

Aah, okej! Tack för input
Med det sagt så lär jag köpa båda två och vidare isolera dem på något vänster. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Fick en uppdatering på min tracking på DHL:
"INCORRECT ADDRESS DETAILS, WE WILL CONTACT THE SENDER FOR NEW DELIVER INSTRUCTIONS"

Ringde DHL och de sa att det tydligen betydde att Anova/Electrolux hade klantat sig och att det skulle dröja 1-2 dagar extra innan jag får paketet. Någon annan med samma problem?

Jag fick exakt samma i förrgår men den levererades idag utan att jag behövde göra något. Min adress var rätt - kanske är att terminalen i Nederländerna läser adresser på något märkligt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Jag fick exakt samma i förrgår men den levererades idag utan att jag behövde göra något. Min adress var rätt - kanske är att terminalen i Nederländerna läser adresser på något märkligt sätt?

Det verkar vara DHL som inte gillar att göra leveranser,
de hade i alla fall omdirigerat mitt paket till en servicepoint i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Det verkar vara DHL som inte gillar att göra leveranser,
de hade i alla fall omdirigerat mitt paket till en servicepoint i närheten.

Tror samma sak. Ett paket jag skulle få förra veckan hamnade direkt på service point med samma anledning, "fel adress". Trots att den uppenbarligen var helt korrekt adresserad.

Permalänk
Medlem

Och ett tips för er som vill täcka kastruller, Ikea har haft (vet inte om det finns längre) lock i silicon som är perfekta att bara klippa upp ett hål med sax.

Deras kastrullocksställ är perfekt om man vill "stapla" kött och liknande i botten på baljan. Ännu bättre med två ställ så vänder man det ena upp och ner och på så sätt håller man ner paket som gärna flyter upp

Permalänk
Medlem

Fick paket med DHL idag!

Testkör lite nu...

Lådorna (dubbla) på bilden är IKEA GLES för 12:- stycket (https://www.ikea.com/se/sv/p/gles-lada-svart-60429287/)

Dessa är inte så stora (rymmer ca. 20 liter vatten), men riktigt smidiga när man inte skall sous vida så stora saker. Går åt mindre vatten då, och går även snabbare att få upp i temp, och drar mindre energi!

Har större balja på runt 35 liter för större saker, och denna stav från Anova klarar att värma kärl på upp till 100 liter (riktigt bra! min tidigare från OBH Nordica klarade enligt spec. bara upp till max ca. 50 liter).

Bra med kärl i lite olika storlekar. Kostar inte mycket (några tior stycket), och kan lätt staplas i varandra. Använd inte extremt mycket större kärl än vad ni behöver för tillfället är mitt tips.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det där var intressant tanke, har faktiskt funderat över just var sjutton jag ska få plats med en plastbalja i vårt rätt fulla kök. Däremot är största kastrullen vi har på 6 liter, så det känns lite i mesigaste laget...

Blev fel på länken jag postade. Skulle vara: https://shop.anovaculinary.com/en-se/products/anova-precision...

Någon tipsade om dessa lock där man själv enkelt kan klippa ut en bit för cirkulatorn: https://www.ikea.com/se/sv/p/klockren-universallock-set-om-3-...

Kan nog bli lite trångt med 6l, och dessutom vill man ha lite höjd för cirkulatorn att få plats. Vi har en sådan här på 17 liter som fungerar utmärkt: https://www.kitchnsverige.se/natbutik/grytor-og-pannor/grytor...

Körde på den i början innan jag skaffade plastbaljor, och fungerar riktigt bra med en sådan stor kastrull!

Fyllde med pingisbollar, men skulle jag kört mer permanent med den så hade jag nog skaffat ett lock enligt ovan (tar lite tid att plocka upp och ta hand om blöta pingisbollar, även om de skall stoppa 90% av avdunstningen sägs det).

Så kan ju vara ett alternativ att skaffa en stor gryta om ni inte redan har det. Den kan man ju ha nytta av till så mycket mer än bara sous vide. Alltid nyttigt i alla kök med en sådan (även om man just nu i CV19-tider inte får så stor användning för den som innan). Perfekt för stora soppor eller för att koka havskräftor, hummer, etc. i. Eller varför inte bjuda många gäster på lite moule frites eller en kryddad chili con carne?

Själv börjar även vi få ont om plats i kökslådorna, så jag har ställt mina lådor/backar för sous vide (har några i lite olika storlekar) i tvättstugan. Går relativt enkelt och snabbt att hämta (kör inte sous vide normalt mer än ca. en gång i veckan) från tvättstugan när jag skall köra igång. Backar är bra, för man kan alltid ställa lite annat i de (så tar de inte så stor plats).

Så tips kan vara att de inte alltid måste förvaras i köket. Man kan tänka lite kreativt där så går det oftast att hitta en lösning!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plosky:

Rekommenderar du 15 eller 23L? Jag har själv tittat på dem men osäker på vilken storlek jag ska satsa på. Har du lite input kanske?

Hej,

Jag använder båda lite beroende på vad jag ska Sous Videa, den lilla passar utmärkt till biffar, lax, kycklingbröst eller liknande.
Den stora kör jag hela baby back ribs, julskinka "stora eller längre detaljer" eller om det är fest och massiva mängder ska tillredas.

Kör även med dessa 2 ställ för att hålla ned detaljerna beroende på vad jag kör.
Ikea Rinnig
Ikea Variera

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

samtliga som har köpt en sousvide så kontrollera med en grilltermometer, eller diverse manometer för att kontrollera att de värmer till rätt temperatur samt att de inte fluktuerar!

jag köpte inte anova sous viden som många här gjorde, efter att ha läst många recensioner i många prisklasser så spelade det egentligen ingen roll vilken du köper.
jag köpte 2st från netonnet
under black friday för 499kr styck.

testade båda sous viden pinnarna i 10minuter i 30, 40, 50, 60 grader så att de inte fluktuerar i temperatur.
det vore galet om jag ställer in den på 60 grader och min termometer visar 64, eller att den pendlar mellan 58 till 62.

båda fungerarade utmärkt. den ena fick farsan i julklapp.

jag har än så länge endast testat sous viden 3 gånger.

min setup består av en 5L kastrull och har provat använda medföljande stål rack, vilket fungerar.

#1
först körde jag 4 frysta laxfiléer tinade i 57*c 40minuter, salt, peppar och citronskiva.
jag hade två filéer i en ziplock påse som jag tömde på luft med sugrör. en blev lyckad, den andra mindre lyckad.
den ena påsen ville flyta upp, så jag använde av den medföljande rack och en påsförslutade för att sätta fast på racket.
det blev bra resultat.
åt fisken med ris och remouladsås. det tog inte lång tid innan tanten slukade upp maten.

#2
andra gången så försökte jag med kyckling. men det var otroligt svårt att hitta "korrekt" recept. jag hittade recept där tillagningstiden var allt mellan 45minuter till 3 timmar.
Så jag tänkte jag kör "safe" och körde 63 grader i 80 minuter.
jag hade fryst kyckling, tinad. hackad i centimeter x centimeter bitar ca 900gram. som jag la allt i en o samma påse med kryddor (det här blev mitt misstag)
när jag väl serverade med sås och ris. så vissa bitar perfekta. medans andra bitar kändes i texturen rå. men jag skärde upp den i mitten och den var "tillagad", så tappade matlusten ganska snabbt. så jag tror hade jag haft ca 300gram i typ 3 olika påsar så hade allting varit tillagat.
jag testade dagen efter värma upp kycklingen i dess sås i en ny ziplock påse i 2 timmar i sousviden på 63 grader igen. och det blev bra resultat.
-
hade fått hem min efterlängtade vakuum förpackare som jag köpte billigt på Amazon.se som jag även fick pengarna tillbaka för då leveranstiden var typ 2 månader från kina?
men jag är riktigt nöjd över den. den är kompakt och den packar alldeles utmärkt. den kostade vid tillfället 220kr. men nu när jag skriver det här så ser jag att den kostar 300kr. det som är riktigt + med den är att den är kompakt och liten.
-

#3
kyckling. testade att ta frysta filéer direkt från frysen, 4st(1kg). vakuum packa med vitlökspulver, svartpeppar och salt utan att tina dem.
satte temperaturen på 63 grader, tog varmt vatten i kastrullen. samma 5L stål kastrull och la igång över natten. ca 10h. placerade en liten sten skål(ikea typ musli skål) över påsarna så att de skulla hållas under vatten ytan.
ca kl 10 på dagen så tog jag bort. skärde kyckling filéerna i avlånga bitar.
hällde ut spadet från påsarna och gjorde en currysås med 3 msk smör, 1 msk curry, 3 msk majspulver(maizena), ca 5dl vatten, 1 buljongtärning höns.

och kokade ris till det.

och det var mitt första lyckade kycklingrätt om man säger så. kycklingen var perfekt. och med currysåsen blev det riktigt gott.

jag läste igenom hela tråden, hittade typ 0 recept, mest tips på påsar osv samt ivriga anova nybörjare som väntade på sina paket haha.

så skriv gärna vilka recept ni provar

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

samtliga som har köpt en sousvide så kontrollera med en grilltermometer, eller diverse manometer för att kontrollera att de värmer till rätt temperatur samt att de inte fluktuerar!

jag köpte inte anova sous viden som många här gjorde, efter att ha läst många recensioner i många prisklasser så spelade det egentligen ingen roll vilken du köper.
jag köpte 2st från netonnet
under black friday för 499kr styck.

testade båda sous viden pinnarna i 10minuter i 30, 40, 50, 60 grader så att de inte fluktuerar i temperatur.
det vore galet om jag ställer in den på 60 grader och min termometer visar 64, eller att den pendlar mellan 58 till 62.

båda fungerarade utmärkt. den ena fick farsan i julklapp.

jag har än så länge endast testat sous viden 3 gånger.

min setup består av en 5L kastrull och har provat använda medföljande stål rack, vilket fungerar.

#1
först körde jag 4 frysta laxfiléer tinade i 57*c 40minuter, salt, peppar och citronskiva.
jag hade två filéer i en ziplock påse som jag tömde på luft med sugrör. en blev lyckad, den andra mindre lyckad.
den ena påsen ville flyta upp, så jag använde av den medföljande rack och en påsförslutade för att sätta fast på racket.
det blev bra resultat.
åt fisken med ris och remouladsås. det tog inte lång tid innan tanten slukade upp maten.

#2
andra gången så försökte jag med kyckling. men det var otroligt svårt att hitta "korrekt" recept. jag hittade recept där tillagningstiden var allt mellan 45minuter till 3 timmar.
Så jag tänkte jag kör "safe" och körde 63 grader i 80 minuter.
jag hade fryst kyckling, tinad. hackad i centimeter x centimeter bitar ca 900gram. som jag la allt i en o samma påse med kryddor (det här blev mitt misstag)
när jag väl serverade med sås och ris. så vissa bitar perfekta. medans andra bitar kändes i texturen rå. men jag skärde upp den i mitten och den var "tillagad", så tappade matlusten ganska snabbt. så jag tror hade jag haft ca 300gram i typ 3 olika påsar så hade allting varit tillagat.
jag testade dagen efter värma upp kycklingen i dess sås i en ny ziplock påse i 2 timmar i sousviden på 63 grader igen. och det blev bra resultat.
-
hade fått hem min efterlängtade vakuum förpackare som jag köpte billigt på Amazon.se som jag även fick pengarna tillbaka för då leveranstiden var typ 2 månader från kina?
men jag är riktigt nöjd över den. den är kompakt och den packar alldeles utmärkt. den kostade vid tillfället 220kr. men nu när jag skriver det här så ser jag att den kostar 300kr. det som är riktigt + med den är att den är kompakt och liten.
-

#3
kyckling. testade att ta frysta filéer direkt från frysen, 4st(1kg). vakuum packa med vitlökspulver, svartpeppar och salt utan att tina dem.
satte temperaturen på 63 grader, tog varmt vatten i kastrullen. samma 5L stål kastrull och la igång över natten. ca 10h. placerade en liten sten skål(ikea typ musli skål) över påsarna så att de skulla hållas under vatten ytan.
ca kl 10 på dagen så tog jag bort. skärde kyckling filéerna i avlånga bitar.
hällde ut spadet från påsarna och gjorde en currysås med 3 msk smör, 1 msk curry, 3 msk majspulver(maizena), ca 5dl vatten, 1 buljongtärning höns.

och kokade ris till det.

och det var mitt första lyckade kycklingrätt om man säger så. kycklingen var perfekt. och med currysåsen blev det riktigt gott.

jag läste igenom hela tråden, hittade typ 0 recept, mest tips på påsar osv samt ivriga anova nybörjare som väntade på sina paket haha.

så skriv gärna vilka recept ni provar

Tråden skapades i början i samband med att vi ivriga Anova-nybörjare köpte det för superpris så det är nog därför många här har den attityden att det bara är "vi" här. Kommer absolut dela med mig av lyckade recept eller tips när jag kan. Men den måste dyka upp först.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Testat nya vakuumpackaren från Anova alldeles nyss (skulle spara lite råa kycklingdelar efter middagen som inte gick åt), och fungerar riktigt smidigt! Tror detta paketet har potential att vara ett riktigt klipp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Recepttips: körde älgstek förra helgen, och då efter detta receptet (lite ändringen på såsen; förutom rödvin även 1 dl cognac och några skvättar rökt whisky, samt bananschalottenlök istället för rödlök, och lite mortlade enbär) som blev fantastiskt gott!

https://bistrobjorn.com/2018/04/22/sous-vide-tillagad-algstek...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

Effekt?

Vad behöver en sådan här enhet för effekt när vattnet väl är uppvärmt? Funderar på om den kommer gå att använda i båten i sommar, med sitt 12 V-system och solceller. Uppvärmningen av vattnet får nog ske på spisen men att sedan hålla värmen (cirkulationen drar väl så lite att den kan man bortse från) - vad kan man tänka sig att det kräver för effekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tråden skapades i början i samband med att vi ivriga Anova-nybörjare köpte det för superpris så det är nog därför många här har den attityden att det bara är "vi" här. Kommer absolut dela med mig av lyckade recept eller tips när jag kan. Men den måste dyka upp först.

Själv kör jag med en Sansaire cirkulator sedan ett par-tre år. Blir numera mest majskolvar eller någon stek.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Grammatik och stavningspoliser brukar sällan skapa god stämning på forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Grammatik och stavningspoliser brukar sällan skapa god stämning på forumet

Det gör inget om den även rensas på allt snack om DHL, tracking och utkörningsbekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Det gör inget om den även rensas på allt snack om DHL, tracking och utkörningsbekymmer.

Jag förstår din tanke, men hela tråden skapades ju pga att alla beställde dessa stavar från anova så det känns ju ändå som att det hör hemma här. Sen kanske man kan hålla ner på antalet inlägg om det. Efter denna vecka så har nog alla fått sin stav

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Snack kring dhl, tracking och annat är ju ett problem som kommer att lösas av sig självt. Om en vecka eller så är problemet ur världen.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Då var den hemma och första fläskfilébadet är igång!

https://imgur.com/a/dsJsSJj

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fick paket med DHL idag!

Testkör lite nu...

https://i.imgur.com/0LgE0iD.jpg

Lådorna (dubbla) på bilden är IKEA GLES för 12:- stycket (https://www.ikea.com/se/sv/p/gles-lada-svart-60429287/)

Dessa är inte så stora (rymmer ca. 20 liter vatten), men riktigt smidiga när man inte skall sous vida så stora saker. Går åt mindre vatten då, och går även snabbare att få upp i temp, och drar mindre energi!

Har större balja på runt 35 liter för större saker, och denna stav från Anova klarar att värma kärl på upp till 100 liter (riktigt bra! min tidigare från OBH Nordica klarade enligt spec. bara upp till max ca. 50 liter).

Bra med kärl i lite olika storlekar. Kostar inte mycket (några tior stycket), och kan lätt staplas i varandra. Använd inte extremt mycket större kärl än vad ni behöver för tillfället är mitt tips.

Ser bra ut men hittar inget om dessa lådor är livsmedelsgodkända eller vilka temperaturer de klarar? Hos t.ex Jula anger man klart och tydligt: https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReVco:

Ser bra ut men hittar inget om dessa lådor är livsmedelsgodkända eller vilka temperaturer de klarar? Hos t.ex Jula anger man klart och tydligt: https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/forvaring...

Jag hade nog skippat den från IKEA.
Det är samma sorts plast (PP), men den från IKEA kan ju innehålla tillsatser som inte är så trevliga i mat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det är ett lager livsmedelsgodkänd plast mellan maten och vattnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Jag förstår din tanke, men hela tråden skapades ju pga att alla beställde dessa stavar från anova så det känns ju ändå som att det hör hemma här. Sen kanske man kan hålla ner på antalet inlägg om det. Efter denna vecka så har nog alla fått sin stav

Men då kan ni ju döpa om tråden till ”Vi som otåligt väntar på vår Anovo-stav och måste skriva av oss pga trackingnr inte fungerar...”

För mig som tydligen inte kan läsa så bra har totalt missförstått trådens innebörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Men då kan ni ju döpa om tråden till ”Vi som otåligt väntar på vår Anovo-stav och måste skriva av oss pga trackingnr inte fungerar...”

Jag hade i alla fall stor nytta av informationen här från de som redan ringt och tjatat på DHL med telefonköer och skit. Så tack till er som tog er tid att göra detta så jag slapp.

Edit: Och att det "skulle lösa sig själv" som någon annan skrev är ju långt ifrån självklart när expeditören påstår att de fått så felaktig adress så de inte kan leverera. Jag har haft paket som studsat tillbaka av mindre.