Permalänk
Medlem

Sony Pulse 3D Wireless Headset är i lager på Elgiganten igen. De har varit slut sedan strax efter lansering.

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Nej nej, köp en hdmi 2.1 kabel om man ändå köper!

Edit: ligger massa hdmi 2.0 kablar överst i listan. Måste manuellt filtrera på hdmi 2.1

Ja det stämmer, var trött i mössan när jag skrev inlägget.

Edit: märkliga är att jag själv beställde från Kjell co där det står på hemsidan att kabeln endast stödjer 2.0 4k 60hz. Men ser på förpackningen att jag fått en 8k uhd 2.1 hdmi kabel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Sony Pulse 3D Wireless Headset är i lager på Elgiganten igen. De har varit slut sedan strax efter lansering.

Är det värt att köpa dom ? Eller funkar det lika bra med andra lurar ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HiZeY:

Är det värt att köpa dom ? Eller funkar det lika bra med andra lurar ?

Någon nämnde innan att man ska kunna få 3D-ljud med trådade hörlurar, blandannat med Sonys 1000XM3-hörlurar. Jag har fortfarande inte testat då jag inte använt min PS5 sedan mellandagarna, men Pulse3D har inte fått jättebra betyg när det inte är 3D-ljud genom hörlurarna.

Nu vet jag inte hur kräsen du är ljudmässigt men det är värt att kolla lite extra på Pulse3D-hörlurarna innan eventuellt köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Aha på så vis, det förklarar en del Det är egentligen inte så noga för mig heller, bara vid väldigt speciella tillfällen. Spel man väntat på i åratal på osv. Men jag är så pass gammal nu så finner mig själv gnällandes på det mesta. Men jag gnäller och skrattar åt det på samma gång, och tur är väl det

Edit : Inget spel idag heller haha. Spelbutiken har satt sin sista potatis hos mig alltså, ett som är säkert 🙈

Fick inte heller igår, kommer det inte idag blir jag sur på riktigt...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Är det värt att köpa dom ? Eller funkar det lika bra med andra lurar ?

Jag har dem, och tycker inte det är värt det. Har du redan lurar, så använd dem istället. Jag har Arctis 7 wireless som jag föredrar över Pulse 3D lurarna, men självklart en subjektiv fråga. som jag förstår det så sitter Tempest i hårdvaran, så val av lurar ska inte spela någon roll för den effekten.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Välj den längd som passar. https://www.prisjakt.nu/c/dvi-displayport-hdmi-kablar?9722=16... Dyra , men ger bäst bild osv. Kablar köper man sällan så är värt .

Tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Är det värt att köpa dom ? Eller funkar det lika bra med andra lurar ?

Kan ej svara på det själv än, jag fick inte tag på några i första batchen.
Har lagt en beställning nu så jag får se hur de är när de väl kommer fram.

Ger mig ogärna in i diskussioner om hörlurar, folk har så bestämda uppfattningar om olika varumärken.
Har blivit rätt mycket status involverat med.
Men för egen del förväntar jag mig en uppgradering, har i dagsläget Sony PlayStation Wireless Stereo Headset och de har jag haft sedan PS3-tiden och varit nöjd med förutom att batteritiden blivit sämre med tiden men det är oundvikligt.
Även då var där många som tyckte de var dåliga och gick i sönder lätt men mina har varit bra i alla fall.

Sen är det säkert så att det finns bättre hörlurar per krona så att säga.

Permalänk
Inaktiv

Blev någon timme med min PS5 på förmiddagen. Först "Maiden"-demot av RE8 men fastnade sedan med Man Eater. Trodde inte jag skulle fastna med spelet men lyckades lita mig för en halvtimme sedan. Blir nog att spela igenom, om det inte blir för enformigt eller jag tappar tjusningen. Väl värt en titt i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina Puls 3D. Tycker nog min gamla Astro A40 och LucidSound LS41 låter bättre men inget jag tänker på idag när jag spelar. Tycker dom är sköna även under längre sessioner. För priset tycker jag dom är värda ett köp.

Kolla från runt 8:50 https://youtu.be/wGxpVhEEi9Y eller hela videon för en recension där han även upp 3D-ljudet.

Permalänk
Medlem

Hej jag har precis fyllt upp lagring på min DE.
Hur funkar det bäst när det gäller external storage för ps4 spel?
Kan man köpa viken hdd som helst med usb?
Gör external ssd nån skillnad på install times och load times?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle001:

Gör external ssd nån skillnad

Japp. Finns en jämförelse här #18723585

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulle001:

Gör external ssd nån skillnad på install times och load times?

För bästa flås, försök hitta en extern SSD som använder (och kan utnyttja) USB3 10Gbit/s, då portarna i PS5 har stöd för det.

Permalänk
Medlem

Tips för er som köpt Hitman 3 men som inte har Hitman 2 banorna:

* Starta er gratis trail för PS Now om ni inte gjort det (eller betala för en månad om den är använd)
* Gå in i PS Now och ladda ner(inte streama då fungerar det inte) Hitman 2. När spelet tankat ner de första 15-20% så kan du starta det.
* Gå in i menyn och ta "Redeem Hitman 2 access in Hitman 3"
* Då tankas två tilläggsfiler ner och du får då alla Hitman 2 banor i Hitman 3.
* Radera Hitman 2
* Gå in i din profil och avsluta subscription på PS Now
* Du fick precis alla Hitman 2 banor gratis

Edit; Ska tillägga att Hitman 2 försvinner från PSNow 2/2 så det gäller att passa på.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Tips för er som köpt Hitman 3 men som inte har Hitman 2 banorna:

* Starta er gratis trail för PS Now om ni inte gjort det (eller betala för en månad om den är använd)
* Gå in i PS Now och ladda ner(inte streama då fungerar det inte) Hitman 2. När spelet tankat ner de första 15-20% så kan du starta det.
* Gå in i menyn och ta "Redeem Hitman 2 access in Hitman 3"
* Då tankas två tilläggsfiler ner och du får då alla Hitman 2 banor i Hitman 3.
* Radera Hitman 2
* Gå in i din profil och avsluta subscription på PS Now
* Du fick precis alla Hitman 2 banor gratis

Tack!!

Posten har dock fortfarande inte hittat till mig, skicades 18/1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tack!!

Posten har dock fortfarande inte hittat till mig, skicades 18/1.

Du kan göra det innan du får ditt Hitman 3 tror jag Hitman 2 försvinner från PSnow 2/2 så man måste göra det snart!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Älskar mitt PS5 digital edition som jag även köpte Sony Pulse 3D Wireless Headse till fungerar ypperligt och bra batteritid tycker jag. Hittils har Ps5 imponerat så mycket jag inte ens rört datorn på ca 3 månader.

Ac Valhalla
Apex Legends
Horizon Zero Dawn
Demon soul
Jedi Fallen Order

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Snart får jag mina Arctis Pro Wireless. Ni som har dom till PS5, nöjda?

Permalänk
Medlem

När kan det tänkas att man kan få tag på ett PS5 i butiker igen? Nån som hört eller fått någon indikation?
Vad kan man förvänta sig att få betala då när der väl sker..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

När kan det tänkas att man kan få tag på ett PS5 i butiker igen? Nån som hört eller fått någon indikation?
Vad kan man förvänta sig att få betala då när der väl sker..?

De har aldrig varit tillgängliga i butik då sony sett till så de bara sålts online pga situationen i världen idag, hade säkerligen varit lättare att få tag i om det varit fallet än att folk ska tävla mot bottar. 5999 och 4999 är väl vad de legat på hittills överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

De har aldrig varit tillgängliga i butik då sony sett till så de bara sålts online pga situationen i världen idag, hade säkerligen varit lättare att få tag i om det varit fallet än att folk ska tävla mot bottar. 5999 och 4999 är väl vad de legat på hittills överallt.

Nice... dock i butik menar jag online..
Vet vi när det kommer fler?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Nice... dock i butik menar jag online..
Vet vi när det kommer fler?

Hör i tråden för ådrar och åderstatus
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...
Är typ det ända som diskuteras där.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ska vi snacka lite spel?

Jag har köpt Spider man, grymt spel men inte kört klart remasterd så inte ens börjar med Miles Morales ännu.

Utöver det har det blivit mycket fokus på Fifa.

Men! Jag vill spela fler PS5 spel, aldrig kört Hitman och gillar generellt inte att smyga i spel men det verkar ändå kul?
Deamon souls känns som det är supersvårt och mörkt spel?

WRC 9 finns, men lite tradigt blir rally tillslut enligt mig.

Nå vad lirar ni och har ni några tips? Ska såklart vara PS5 spel alt något som fått en bra uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Ska vi snacka lite spel?

Jag har köpt Spider man, grymt spel men inte kört klart remasterd så inte ens börjar med Miles Morales ännu.

Utöver det har det blivit mycket fokus på Fifa.

Men! Jag vill spela fler PS5 spel, aldrig kört Hitman och gillar generellt inte att smyga i spel men det verkar ändå kul?
Deamon souls känns som det är supersvårt och mörkt spel?

WRC 9 finns, men lite tradigt blir rally tillslut enligt mig.

Nå vad lirar ni och har ni några tips? Ska såklart vara PS5 spel alt något som fått en bra uppdatering.

Jag rekommenderar Immortals Fenyx Rising om du gillar den typen av spel. Har kört Demons Souls ett tag men det blir så mörkt och deprimerande i längden. Immortals är bra mycket gladare och färggrannare...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Ska vi snacka lite spel?

Jag har köpt Spider man, grymt spel men inte kört klart remasterd så inte ens börjar med Miles Morales ännu.

Utöver det har det blivit mycket fokus på Fifa.

Men! Jag vill spela fler PS5 spel, aldrig kört Hitman och gillar generellt inte att smyga i spel men det verkar ändå kul?
Deamon souls känns som det är supersvårt och mörkt spel?

WRC 9 finns, men lite tradigt blir rally tillslut enligt mig.

Nå vad lirar ni och har ni några tips? Ska såklart vara PS5 spel alt något som fått en bra uppdatering.

Demons Souls är svårt innan man har "knäckt koden". För vissa går det snabbt, för andra lång tid eller så ger dom upp innan.
Ta det bara lugnt, rusa inte igenom, tvinga inte fram progress och använd ögonen (lär dig mönstren från mobsen) så blir det till slut "lätt".
Jag bläddrar fortfarande igenom wikin för guider och info trots att jag spelat alla Souls spel.

Jag köpte Immortals Fenyx Rising. Har inte spelat jättemycket men verkar rätt nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Ska vi snacka lite spel?

Jag har köpt Spider man, grymt spel men inte kört klart remasterd så inte ens börjar med Miles Morales ännu.

Utöver det har det blivit mycket fokus på Fifa.

Men! Jag vill spela fler PS5 spel, aldrig kört Hitman och gillar generellt inte att smyga i spel men det verkar ändå kul?
Deamon souls känns som det är supersvårt och mörkt spel?

WRC 9 finns, men lite tradigt blir rally tillslut enligt mig.

Nå vad lirar ni och har ni några tips? Ska såklart vara PS5 spel alt något som fått en bra uppdatering.

Miles Morales var grymt; det blev ett flertal kvällar där jag bara svingade runt i NY, gjorde tricks och jagade loot.

AC:Valhalla är också schyst. Stor värld och mycket story. Striderna känns dock lite undermåliga jämfört med tyngre PS-titlar som i t ex GoW, Spiderman, Ghost of Tsushima

Kan varmt rekomendera Sackboy ifall man har barn, väldigt fint spel som är kul att spela tillsammans.

Avvaktar med Cyberpunk tills det känns lagom patchat, alternativt att sugen tar överhanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Miles Morales var grymt; det blev ett flertal kvällar där jag bara svingade runt i NY, gjorde tricks och jagade loot.

AC:Valhalla är också schyst. Stor värld och mycket story. Striderna känns dock lite undermåliga jämfört med tyngre PS-titlar som i t ex GoW, Spiderman, Ghost of Tsushima

Kan varmt rekomendera Sackboy ifall man har barn, väldigt fint spel som är kul att spela tillsammans.

Avvaktar med Cyberpunk tills det känns lagom patchat, alternativt att sugen tar överhanden.

Jag kanske får ta tag i mig och spela klart Spider man så jag kan börja med miles morales då

Ghost of Tsushima har jag inte lirat så det är också ett alternativ även fast jag helst vill köra något PS5-spel.

Cyberpunk kan du avvakta med tills det släpps en PS5 version, buggigt och rörigt som förstörde allt som hypen byggt upp. (Jag fastnade på ett tak med min motorcykel och kom inte ner därifrån förens efter 20 min)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Jag kanske får ta tag i mig och spela klart Spider man så jag kan börja med miles morales då

Ghost of Tsushima har jag inte lirat så det är också ett alternativ även fast jag helst vill köra något PS5-spel.

Cyberpunk kan du avvakta med tills det släpps en PS5 version, buggigt och rörigt som förstörde allt som hypen byggt upp. (Jag fastnade på ett tak med min motorcykel och kom inte ner därifrån förens efter 20 min)

Tsushima har 4k 60 FPS på PS5, så för mig kändes det som ett generationsskifte att spela det på PS5. Rekommenderar det verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Jag kanske får ta tag i mig och spela klart Spider man så jag kan börja med miles morales då

Ghost of Tsushima har jag inte lirat så det är också ett alternativ även fast jag helst vill köra något PS5-spel.

Cyberpunk kan du avvakta med tills det släpps en PS5 version, buggigt och rörigt som förstörde allt som hypen byggt upp. (Jag fastnade på ett tak med min motorcykel och kom inte ner därifrån förens efter 20 min)

Ghost of Tsushima var mitt PS-spel för 2020. Otroligt tillfredställande combat och sagolika miljöer. Tydligen lite bättre flyt när man spelar på PS5... men hade gärna sett en riktig remastrad PS5-version. Tvåan sägs vara i produktion men det lär väl ta några år innan man får sätta tänderna i det.

Ha! Låter som att stämningen kan dö ganska fort med andra ord, när man snurrar runt så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Tsushima har 4k 60 FPS på PS5, så för mig kändes det som ett generationsskifte att spela det på PS5. Rekommenderar det verkligen.

Cool! Då är det kanske dags att kasta ut mongolerna igen snart!