PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Nyxxic:

Det var en SE, satt själv och försökte lägga beställning ^.^

Både SE och DE fanns i lager på Amazon UK tidigare idag. Grattis ni som kunde beställa, för mig blev det "Error" hela tiden. Som syns i Techands inlägg så lägger Amazon alltid på införselavgifter osv direkt i varukorgen. Även från USA. Så det man beställer där ska inte ge några tråkiga överraskningar sen på "hemmaplan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielengdahl:

Både SE och DE fanns i lager på Amazon UK tidigare idag. Grattis ni som kunde beställa, för mig blev det "Error" hela tiden. Som syns i Techands inlägg så lägger Amazon alltid på införselavgifter osv direkt i varukorgen. Även från USA. Så det man beställer där ska inte ge några tråkiga överraskningar sen på "hemmaplan".

Dags att checka Amazons UK sida också då, jag slutade titta där när jag trodde att det skulle läggas på ytterligare 25 % moms på de angivna priserna...

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Någon som varit i kontakt med amazon.se idag efter uk fått tillskott?

Permalänk
Skrivet av mmaattee:

Några spel som folk är särskilt taggade på?

Kommer låta helt stört men är mest taggad på lego star wars the skywalker saga för tillfället (Ja jag är över 18år) och jag hoppas på att dom är som de gamla så man får lite nostalgi. (Har redan platinum på demon's souls till ps5) annars hade jag varit mest taggad på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Dags att checka Amazons UK sida också då, jag slutade titta där när jag trodde att det skulle läggas på ytterligare 25 % moms på de angivna priserna...

"You won't be charged additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated."

"f the actual Import Fees are less than the Import Fees Deposit collected by us on your behalf, you'll automatically be refunded the difference to the payment method you used for the order."
- https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId...

Det verkar ju bra mycket smidigare än vad jag tänkte att det skulle vara i alla fall. Tog bort mina bevakningar på Amazon för jag tänkte precis som du.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Kommer låta helt stört men är mest taggad på lego star wars the skywalker saga för tillfället (Ja jag är över 18år) och jag hoppas på att dom är som de gamla så man får lite nostalgi. (Har redan platinum på demon's souls till ps5) annars hade jag varit mest taggad på det

Där sa du något också! Hade jag helt glömt bort!

Permalänk
Medlem

Finns det någon som får span på ett sätt att med ett par veckors marginal kunna få tag på en PS5 så får ni gärna skriva till mig. Jag har en beställning på webhallen från i september som jag gissar ligger långt bak i kön och den 6/2 fyller sonen år och jag hade gärna velat ge honom ett PS5, han förväntar sig inte att få ett och det skulle göra överraskningen så mycket bättre.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av himanka:

Finns det någon som får span på ett sätt att med ett par veckors marginal kunna få tag på en PS5 så får ni gärna skriva till mig. Jag har en beställning på webhallen från i september som jag gissar ligger långt bak i kön och den 6/2 fyller sonen år och jag hade gärna velat ge honom ett PS5, han förväntar sig inte att få ett och det skulle göra överraskningen så mycket bättre.
Tack på förhand.

Tror att det mest realistiska är att köpa via Tradera/blocket från scalpers.
Du kan även sitta och övervaka alla webshopar som finns och se om någon får in någon konsol. Hittills har väl alla som fått in stock gått åt på runt 5 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Någon som varit i kontakt med amazon.se idag efter uk fått tillskott?

Nej, inte jag iaf. Har chattat med dem ett par gånger innan och känner att det är meningslöst att chatta med dem.
Har du chattat med dem nyligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Nej, inte jag iaf. Har chattat med dem ett par gånger innan och känner att det är meningslöst att chatta med dem.
Har du chattat med dem nyligen?

Några dagar sen, konstigt uk verka fått lite då o då o vi ingenting. Amazon.se säger att dom inte hört något från sony och att jag alltid kan avbryta ordern. Konstigt.

Permalänk

Ps5 SE

Köpte SE 19/10 på mediamarkt, någon som vet när jag borde få den skickad?

Permalänk

Hur: Online
Var: Mediamarkt
När: 22/9/2020 9:42
Modell: Digital
Status: Hämtat ut idag i butik!

Så då tackar jag för mig! Har varit väldigt kul att vara med i den här tråden och en emotionell berg- och dalbana.
Men nu har man äntligen fått det man suktat efter så då måste man ju lira!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Köpte SE 19/10 på mediamarkt, någon som vet när jag borde få den skickad?

Är väl något som mediamarkt borde kunna svara bäst på...

Permalänk
Medlem

Nån som fått från Skräphallen? Verkar som dom inte skickat några maskiner på länge trots att alla andra verkar leverera som f*n

Permalänk
Medlem

@Almtom: Webhallen fick leverans förra veckan. Men dem har nog en sjukt lång kö då man kunnat förbeställa där långt innan release.

Förutom min amazon order så har jag en order på Komplett 19/09/2020 som jag inte hört ett knyst ifrån.. Hur svårt ska det vara att få tag på en PS5 egentligen.........

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

@Almtom: Webhallen fick leverans förra veckan. Men dem har nog en sjukt lång kö då man kunnat förbeställa där långt innan release.

Förutom min amazon order så har jag en order på Komplett 19/09/2020 som jag inte hört ett knyst ifrån.. Hur svårt ska det vara att få tag på en PS5 egentligen.........

Till julen 2021!

Permalänk
Medlem

Till er som beställde ifrån amazon.uk. Aj! Risken är att det kommer svida fint i plånboken. Läste precis om den nya tullavgiften ifrån England då dom nu inte är ett Eu land.
Jag är absolut inte påläst om detta utan bara läst att folk så sent som i dagarna fått fina tullavgifter. Bla en som beställt varor från England på ungefär samma summa som ett Ps5 och har nu fått tullavgift på nästan 2000kr.
Bara att hoppas Amazon kringgår detta med kanske ett Spanskt lager eller annat trevligt.

Visa signatur

Firre

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Till julen 2021!

Man kan ju hoppas 🙈🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Man kan ju hoppas 🙈🤣

Haha ja, jag har en amazon best. från 20/11 och de känns som den varan är i slutet av regnbågen, efter man gått igenom en garderob som leder till narnia..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Firre:

Till er som beställde ifrån amazon.uk. Aj! Risken är att det kommer svida fint i plånboken. Läste precis om den nya tullavgiften ifrån England då dom nu inte är ett Eu land.
Jag är absolut inte påläst om detta utan bara läst att folk så sent som i dagarna fått fina tullavgifter. Bla en som beställt varor från England på ungefär samma summa som ett Ps5 och har nu fått tullavgift på nästan 2000kr.
Bara att hoppas Amazon kringgår detta med kanske ett Spanskt lager eller annat trevligt.

Eventuella tullkostnader läggs på i kassan automatiskt hos Amazon UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

@Almtom: Webhallen fick leverans förra veckan. Men dem har nog en sjukt lång kö då man kunnat förbeställa där långt innan release.

Förutom min amazon order så har jag en order på Komplett 19/09/2020 som jag inte hört ett knyst ifrån.. Hur svårt ska det vara att få tag på en PS5 egentligen.........

Jaså? Till mig sa webhallen att de skulle få in en leverans 27/1, detta både vid kontakt på telefon och chatt.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Jaså? Till mig sa webhallen att de skulle få in en leverans 27/1, detta både vid kontakt på telefon och chatt.

Ja, det var ett par stycken här som fick sina maskiner. På webbhallen stod det 50+ påväg in för ca 10 dagar
sedan. Hoppas att du får din maskin nu denna veckan då om dem får en leverans imorgon då

Citat:

Var: Webhallen
Modell: Digital
Beställningsdatum: 28 augusti 2020
Status: Fick hämta ut den idag 21 januari 2021

Citat:

Hämtade min DE på webhallen igår, beställde den 11/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av LonniE88:

Ja, det var ett par stycken här som fick sina maskiner. På webbhallen stod det 50+ påväg in för ca 10 dagar
sedan. Hoppas att du får din maskin nu denna veckan då om dem får en leverans imorgon då

Såg nu att de nämnde DE som modell, min beställning är SE så kan vara så att de får in en sådan batch denna vecka, kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Såg nu att de nämnde DE som modell, min beställning är SE så kan vara så att de får in en sådan batch denna vecka, kan ju alltid hoppas

Jag frågade dem i chatten med, de sade också 27 för SE versionen. De sade även att de inte fick den förra veckan. Vad jag sätt på forumen (både här och FZ) så var det bara DE personer som postade att de fått sina maskiner förra veckan.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk

Verkar som dom Levererar DE mest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Verkar som dom Levererar DE mest?

Märkligt, har för mig att jag läst att de tillverkat fler SE? Men kan ha fel.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Ja det är ju slutet av januari nu så det bådar gott

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Hur går det för mina komplett medmänniskor? Någon som beställt innan 08/06/2020 06:32 och fått sin ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Nu har kundtjänst på Webhallen svarat på mitt mejl att min enhet förväntas i nästa leverans nu i slutet av Januari.
PS5 Standard Edicion
Beställd 2020.04.18

Bokade min 04.22 på Webhallen, så det är väl bara att hålla tummarna då. 😬

Visa signatur

Serenity now