3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasRTX:

Vilken plats var du senast du fråga kundservice? (:

17 för drygt två veckor sedan

Permalänk

Någon mer som fick ett gaming x trio 3080 från inet så vi på ett ungefär kan räkna ut hur många kort som fick in! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av dna999:

Är det någon som fått leveranser från Dustin? Eller har någon aning om hur deras kö funkat hittills? Priserna verkar inbjudande.

Skrivet av Henrik1891:

Jag ställde en liknande fråga och fick detta svar:

Jag beställde ett Gigabyte Aorus Master 3060 Ti för 5 846 kr den 22/1. Håller tummarna att jag får det snart.

Jag fick mitt kort som jag beställde via Dustin (för privatpersoner, inte företagssidan). Jag beställde det 6/1, det skickades 22/1 och jag hämtade ut det den 25/1. Så i mitt fall fick jag vänta lite drygt 2,5 veckor. Jag vågar inte säga hur deras kö fungerar, utan jag drog iväg en beställning på deras hemsida. Beställningen från Dustin var en av flera olika beställningar från olika återförsäljare, och i mitt fall så var de snabbast att leverera. Övriga ÅF (bl.a. NoN, Komplett, Elgiganten) har jag inte hört någonting från ännu. Så Dustin, i mitt fall, var en lyckosam beställning. Jag vet inte om det beror på att de får fler kort, om de har kortare kö, eller om de helt enkelt skickar ut beställningar på "måfå" (dvs. ingen kö). Oavsett vilket, värt att testa och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Jag ställde en liknande fråga och fick detta svar:

Jag beställde ett Gigabyte Aorus Master 3060 Ti för 5 846 kr den 22/1. Håller tummarna att jag får det snart.

Skrivet av buse_id10t:

Jag fick mitt kort som jag beställde via Dustin (för privatpersoner, inte företagssidan). Jag beställde det 6/1, det skickades 22/1 och jag hämtade ut det den 25/1. Så i mitt fall fick jag vänta lite drygt 2,5 veckor. Jag vågar inte säga hur deras kö fungerar, utan jag drog iväg en beställning på deras hemsida. Beställningen från Dustin var en av flera olika beställningar från olika återförsäljare, och i mitt fall så var de snabbast att leverera. Övriga ÅF (bl.a. NoN, Komplett, Elgiganten) har jag inte hört någonting från ännu. Så Dustin, i mitt fall, var en lyckosam beställning. Jag vet inte om det beror på att de får fler kort, om de har kortare kö, eller om de helt enkelt skickar ut beställningar på "måfå" (dvs. ingen kö). Oavsett vilket, värt att testa och se vad som händer.

Tack båda!
Skickade iväg en beställning på Aorus Master jag med. Får se vad som händer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Jag fick mitt kort som jag beställde via Dustin (för privatpersoner, inte företagssidan). Jag beställde det 6/1, det skickades 22/1 och jag hämtade ut det den 25/1. Så i mitt fall fick jag vänta lite drygt 2,5 veckor. Jag vågar inte säga hur deras kö fungerar, utan jag drog iväg en beställning på deras hemsida. Beställningen från Dustin var en av flera olika beställningar från olika återförsäljare, och i mitt fall så var de snabbast att leverera. Övriga ÅF (bl.a. NoN, Komplett, Elgiganten) har jag inte hört någonting från ännu. Så Dustin, i mitt fall, var en lyckosam beställning. Jag vet inte om det beror på att de får fler kort, om de har kortare kö, eller om de helt enkelt skickar ut beställningar på "måfå" (dvs. ingen kö). Oavsett vilket, värt att testa och se vad som händer.

Lade precis en beställning på ett EVGA 3080 XC3 Black hos Dustin. Den klart dyraste enskilda komponenten jag köpt till en dator hittills men jag ville inte vänta när alla priser bara verkar gå uppåt.
Och med tanke på att leverans kanske kommer nån gång efter sommaren så lär man ha kunnat lägga undan det tills de drar det på kortet! ;-D

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Skrivet av dna999:

Tack båda!
Skickade iväg en beställning på Aorus Master jag med. Får se vad som händer!

Jag kommer uppdatera så snart något händer med min order

Permalänk
Medlem

Senaste två veckorna har datumet på mitt Strix Oc 3080 ändrats från 15/3 till 15/4 och idag till 3/2... hoppas det inte är hittepå datum, för det är inte mycket kvar till 3/2 😁

Butik: Inet

Skulle kolla min kö-plats idag också men det hann jag inte med. Får kolla imorgon helt enkelt.

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av deviantart:

Beställde också den 26/12 så verkar som att det är det datumet som avverkas nu. Rimligen så torde ju ditt kort också skickas snart!

fan vad skräp

i mitt fall så avbeställde de min order, men min var i januari så. Tror man är körd på den biten om man inte beställde i december iochmed att de får in såpass få...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Revolut funkar. Den var den enda tillräckligt utvecklade för att låta en verifiera i efterhand!

Jag tror numera det inte har att göra med det utan de nya kraven vid betalningen. Man ska verifiera sig men verkar ej gå i efterhand med vissa kort.

Jag skaffade Revolut. Skapade ett betalkort och satte över tillräckligt med pengar.
Det står att betalningen declinades på grund av att Amazon saknar 3-D Secure.

Hur gjorde du för att lösa detta?

EDIT: det står att jag har en pending: card authorisation request för Amazon, men jag kan inte interagera med den?

EDIT 2: löste det genom att skapa ytterligare ett kort och prova via datorn istället för amazon-appen. Då fick jag äntligen en prompt att verifiera och pengarna har nu dragits.

Det här var riktigt riktigt meckigt! Måste man gå igenom den här skiten varje gång man handlar online i framtiden??

Permalänk
Medlem

Lite dåligt att butikerna inte har kö info direkt på ordernsidan så man vet direkt hur det ändrar sig istället för att behöva kontakta dom varje gång..
Beställde det billigaste 3080 (evga black)
Är nu ”leverans” 14 april vilket jag tror är ett optimistiskt datum :/

Permalänk
Medlem

Hur är det med att handla på Proshop? Är ute efter en 3080 och de flesta sidorna som Inet, Webhallen och Komplett visar att det är slutsålt och det går inte att beställa, men det går att köpa på Proshop (dock står det okänt leveransdatum).

Visa signatur

Phanteks Eclipse P500A D RGB | ASUS ROG Strix B550-F GAMING (WI-FI) | AMD Ryzen 7 5800X | MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X | G.Skill 16GB 2x8GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z | NZXT Kraken X73 360mm | Corsair Force MP400 2TB | Corsair RM1000x 1000W | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantad1:

Hur är det med att handla på Proshop? Är ute efter en 3080 och de flesta sidorna som Inet, Webhallen och Komplett visar att det är slutsålt och det går inte att beställa, men det går att köpa på Proshop (dock står det okänt leveransdatum).

Tror dom hade kön nedanför korten, var rätt lång om jag minns rätt.
Själv beställde jag från Alina för 12 dagar sedan (ventus 3x) och hade plats "tiotal". Gissningsvis går det fortare därifrån, gissningsvis

Permalänk
Medlem

Är någon intresserad av ASUS GeForce RTX 3070 ROG STRIX OC White för 9,3k? Verkar komma in på Proshop 210203
https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3070-ROG-S...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Men va f*n! Hur får alla tag i dessa kort?? jag har väntat på mitt sedan de tillkännagav kortet 2a december!

Bjuder på två bilder sålänge, hoppas du får ditt snart!

Sleevade kablar från Cablemod kommer 27 Mars.
Detta bygge består av 10700K, 32GB 3600CL16, Z490-F, AX850i.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

fan vad skräp

i mitt fall så avbeställde de min order, men min var i januari så. Tror man är körd på den biten om man inte beställde i december iochmed att de får in såpass få...

När beställde du? Min order ligger kvar än så länge, beställd 2 januari.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hur många MSI 3080 Suprim X fick/får ni in?

Permalänk
Avstängd

Vet inte om detta är bra pris men billigare än återförsäljarna iallafall här är ett 3090 ekwb: https://www.blocket.se/vi/94924265.htm

Såg även att NoN får in 3070 11/2 och det går att boka:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Hamilton:

Fråga till er som gjort beställningar i höstas från Webhallen, Komplett och Inet och fortfarande väntar på era kort. Har de dragit pengarna för er eller gör de det när kortet väl finns hos de och ska levereras till kunden?

Vid köp med kortbetalning så reserverar vi beloppet vid köptillfället. Denna reservation släpps inom ~7 dagar om leverans inte skett. Debitering av kortet sker först vid leverans.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde 3080 TUF OC på Inet 23/9. Nu står det 2021-04-30

Lite som att vänta på en Lada i Sovjetunionen

Permalänk

Vet ej om länken funkar, men jag ska iaf beräknat få ett 3080 STRIX NON OC från Webhallen imorrn!!! Säkert ett av de första i Sverige.

https://imgur.com/gallery/aDbBkWS

Edit, länken ska fungera nu

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nu har Komplett "uppdaterat" leveranstiden för Trinity till 3 april. Ett till hittepå-datum.

@Komplett när kan vi vänta oss svar från er om vi får byta kö gällande Zotac Trinity RTX3080? Med det nya datumet så är vi uppe i över 6 månaders väntan på ett kort vi beställde direkt när det lanserades.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Loggade in på Inet idag för att se hur det gick med mitt 3080 TUF som de tidigare flyttat fram leverans till januari, sedan februari, nästa gång mars, idag ser jag "I lager 2021-04-30".

Tragiskt är ett av många ord man kan välja att använda.

Jag sitter i exakt samma båt, känns ju fullständigt bedrövligt. Finns det några lämpliga klagomål man kan göra någonstans för att bli av med sin ilska?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Bjuder på två bilder sålänge, hoppas du får ditt snart!

https://i.imgur.com/j3rYDnb.jpg
https://i.imgur.com/Ca6siCo.jpg
Sleevade kablar från Cablemod kommer 27 Mars.
Detta bygge består av 10700K, 32GB 3600CL16, Z490-F, AX850i.

Så sjukt snyggt!!!
Komplett skickade mitt kort igår!

Permalänk
Medlem

Woow. Amazon.se imponerar.

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt 2 januari för 8291kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "levereras nu" när jag går in på aktuell order.

Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10 GB GDDR6X beställt 5 jan för 8790 kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "har inte skickats än" när jag går in på aktuell order.

På orderöversikten av samtliga ordrar står det dock fortfarande "Vi mejlar dig när det är tillgängligt". Har varit helt besatt och kollat orderstatus på alla ordrar på 3080 jag lagt och denna måste ha uppdaterats sista 2h på Amazonså nåhon leverans måste dimpt ner igår eller idag... Kommer retunera ett av de 3080 jag beställt på Amazon men osäker på vilket, vad hade ni valt? Vågar inte avbeställa göränn jag ser att jag verkligen har ett kort i handen. Har beställt 3080 tidigare under jösten från inet, elgiganten och komplett men de avbeställer jag nu..

Som parantes helt off topic ändrades även statusen för ett meshify 2 chassi som ändrats idag till "levereras" hos samma återgörsäljare.

Syftningsfel, stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Woow. Amazon.se imponerar.

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt 2 januari för 8291kr

Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10 GB GDDR6X beställt 5 jan för 8790 kr

Absolut TUF-kortet enligt mig.
Jäkligt bra prestanda, komponenter, och kylning. Dessutom fick du den billigare än Eagle.
Sure, nu är Eagle överklockade, men ärligt talat tror jag du får ut högre frekvenser på TUF med tanke på komponenterna osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Kommer retunera ett av de 3080 jag beställt på Amazon men osäker på vilket, vad hade ni valt?

Kolla nån sida bakåt i tråden: det var någon som ställde precis samma fråga om TUF vs Gigabyte vill jag minnas.
Jag hade valt TUF. Verkar vara ett stadigt bygge och har inte Gigabytes struliga lösning med strömkontakterna mm.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Woow. Amazon.se imponerar.

ASUS TUF Gaming NVIDIA GeForce RTX 3080 beställt 2 januari för 8291kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "levereras nu" när jag går in på aktuell order.

Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10 GB GDDR6X beställt 5 jan för 8790 kr har ändrats från "Vi mejlar dig när det är tillgängligt" till "har inte skickats än" när jag går in på aktuell order.

På orderöversikten av samtliga ordrar står det dock fortfarande "Vi mejlar dig när det är tillgängligt". Har varit helt besatt och kollat orderstatus på alla ordrar på 3080 jag lagt och denna måste ha uppdaterats sista 2h på Amazonså nåhon leverans måste dimpt ner igår eller idag... Kommer retunera ett av de 3080 jag beställt på Amazon men osäker på vilket, vad hade ni valt? Vågar inte avbeställa göränn jag ser att jag verkligen har ett kort i handen. Har beställt 3080 tidigare under jösten från inet, elgiganten och komplett men de avbeställer jag nu..

Som parantes helt off topic ändrades även statusen för ett meshify 2 chassi som ändrats idag till "levereras" hos samma återgörsäljare.

När fick du bekräftelsemailet på TUF kortet? Kan inte se att det ändrats något för mig och hade 00:53 den 2:e Januari.

Permalänk

Kan knappt tro det är sant,

SMS om att min leverans förbereds från Elgiganten, får väl hoppas det kommer mer info snart!

Orderdatum:2020-09-17
ASUS ROG STRIX RTX3080 O10G GAMING

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeJij:

När fick du bekräftelsemailet på TUF kortet? Kan inte se att det ändrats något för mig och hade 00:53 den 2:e Januari.

Inte fått något mail utan är inloggad på amazon.se och läser under mina ordrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Inte fått något mail utan är inloggad på amazon.se och läser under mina ordrar

Yepp, det är det jag gör med och kan inte se någon förändring. Men blev därför nyfiken på när du fick ditt beställningsmail den 2:e Januari.