SSD-enheten Samsung 980 Pro skymtas i 2 TB-utförande

Permalänk
Hedersmedlem

*Meningslöst tjafs raderat*
(ber om ursäkt för sen rensningskommentar)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

1tb versionen har varit slut som allt annat ett tag. Ska bli spännande att se "lanseringen" av 2tb.

Då är det dax att beställa nu för nu finns den på inet och webhallen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av burger_:

Då är det dax att beställa nu för nu finns den på inet och webhallen!

Den har varit inne i omgångar, har min som beställdes ifrån Webhallen på Black Friday liggandes på skrivbordet i väntan på att 5900X ska anlända... Bara en liten CPU som saknas inför uppgradering av datorn till TV'n.. GPU lär väl komma tidigast till sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljugtomten:

Den har varit inne i omgångar, har min som beställdes ifrån Webhallen på Black Friday liggandes på skrivbordet i väntan på att 5900X ska anlända... Bara en liten CPU som saknas inför uppgradering av datorn till TV'n.. GPU lär väl komma tidigast till sommaren.

Är du säker på att 2TB varianten fanns förra året? Den ska inte ha funnits förrän nu i januari. Övriga modeller med lägre kapacitet har funnits ett bra tag.

Permalänk
Inaktiv

Räcker gott med 500Gb till c disken, ser ingen anledning att ha större disk, jag har enbart Windows samt program på C disken, spel, musik, bilder ja allt annat har jag på separata SSD diskar, har 4 st 1Tb diskar utöver min C disk.
Nyttjar ca 100gb på c och har nästan 400 gb ledigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Räcker gott med 500Gb till c disken, ser ingen anledning att ha större disk, jag har enbart Windows samt program på C disken, spel, musik, bilder ja allt annat har jag på separata SSD diskar, har 4 st 1Tb diskar utöver min C disk.
Nyttjar ca 100gb på c och har nästan 400 gb ledigt.

Utrymmesmässigt så hade det ju ofta räckt med 500GB, orsaken till att de inte säljer så mycket ser du snabbt vid en titt på tekniska specifikationer av valfri 500GB modell ställt mot 1TB eller större i samma serie
IOPS och skrivhastigheter på 500GB-modeller brukar vara lägre då de har färre kretsar och därmed färre parallella operationer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ljugtomten:

Utrymmesmässigt så hade det ju ofta räckt med 500GB, orsaken till att de inte säljer så mycket ser du snabbt vid en titt på tekniska specifikationer av valfri 500GB modell ställt mot 1TB eller större i samma serie
IOPS och skrivhastigheter på 500GB-modeller brukar vara lägre då de har färre kretsar och därmed färre parallella operationer.

3000Mb/s + på skriv och läs duger gott för mig på min 500gb disk.
När jag köpte min var 1tb tok dyr, jag betalade över 2 tusen för min 500gb disk.

Gick från vanlig SSD och största skillnaden är vid installation av Windows som gick betydligt fortare och när jag packar upp rar filer och då jag renderar eller konverterar filmer.
Allt annat jag gör i datorn märker jag ingen skillnad alls.