Permalänk
Avstängd
Skrivet av enganbengan:

Jag fick precis sms om att jag skulle betala 219 kr i importavgift. Lustigt att det är så olika summor..

japp det stämmer låter inte klockt.. jag själv har inte ansökt om det
undrar ifall man ska strunta i det ändå, med tanke på vad jag har läst vad ni får gå igenom =/

Permalänk
Medlem

Eleven på rea i Quest store idag, bra spel.

Permalänk
Medlem

Äventyrsspel som släpps nu i februari:

Permalänk

Fick också ett betalningskrav på 310:- i tullavgift för min VR-cover som skulle vara gratis. Accepterade inte paketet utan bad de återkomma nästa vecka. Har nu mejlat Oculus-supporten, får se om de hinner svara innan nästa leveransförsök.

Permalänk
Medlem

Mitt paket med VR-cover har inte kommit fram ännu. För ett par dagar sedan ändrades status till:
"Reschedule Delivery Requested - This package is being held for a future delivery date. ".

Detta någon dag efter sms om att betala 310kr.

Permalänk
Avstängd

hm är det foam eller sillicon varianten ni fick av vrcover nån som kan lägga upp en bild på vad för material det är, eller skicka bild på pm till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Och jah har en i varje. Support ville att jag skulle fota med mobilen... ???

Det gick inte, så jag blir tillsagd att göra factory reset, men det var det första jag gjorde.

Yikes.

Inte en chans att jag accepterar döda pixlar i ett VR headset där skärmen är så pass nära ögonen också.

Du tänker alltså ha kvar ditt exemplar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Yikes.

Inte en chans att jag accepterar döda pixlar i ett VR headset där skärmen är så pass nära ögonen också.

Du tänker alltså ha kvar ditt exemplar?

Beror på var den sitter och när denna visar sig.
Jag har en död pixel på min Quest 1.
Den är långt ner till höger på höger sida och syns bara om man tittar rakt fram mot svart bakgrund. Försöker man vända blicken mot pixeln så "försvinner" den.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Beror på var den sitter och när denna visar sig.
Jag har en död pixel på min Quest 1.
Den är långt ner till höger på höger sida och syns bara om man tittar rakt fram mot svart bakgrund. Försöker man vända blicken mot pixeln så "försvinner" den.

Jag är sådan att när jag väl lagt märke till en död pixel så går det inte att låta bli att fortsätta lägga märke till det, speciellt i VR då man har skärmen så pass nära ögat.

Vore skönt att tillhöra lägret som inte stör sig dock.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har nu klarat SuperHot och I expect you to die, båda väldigt roliga spel.
Någon som har tips på liknande? Antingen via Oculus store eller SideQuest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Har nu klarat SuperHot och I expect you to die, båda väldigt roliga spel.
Någon som har tips på liknande? Antingen via Oculus store eller SideQuest.

The Room torde gå hem om du gillar IEYTD.

Edit: ett annat fps som gick hem för min del är Robo Recall. Även om det inte är riktigt samma spelidé som Superhot så kittlade Robo Recall fps-nerven lika fint.

Edit 2: Pistol Whip kan också vara ett hett tips om du gillade Superhot.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Sötast
Skrivet av totte1015:

JAG ÄR TAMIGFAN LESS PÅ OCULUS JÄVLA QUEST SKITEN NU

Tänkte en endaste gång till ge denna jävla skiten en chans till, här är händelseloppet:

Startade upp efter att ha installerat VRcovers jävla dynga till interface, märker direkt att det är enorm ljusläcka vid näsan och fattar inte när det står klart och tydligt att nässkyddet är till för att minska läckan, kinaproducerad dynga, då silikonet är osymmetriskt som fan och går inte att böja till det, börjar ju bra.

Ignorerar det och försöker ha kul ändå, står i typ en minut väntar på att questen ska starta upp till huvudmenyn... Nä, efter minst två minuter får jag upp "bluetooth krashar gång på gång"
Startar om alltihop, väntar kanske 40 sekunder SEN får jag igång pisset.

Ångrar redan jag startar upp men ville ge spelandet en chans, efter typ någon månads uppehåll hade jag hoppats på någon uppdatering som bara gör allt bättre.
Men nej.

(sidnot under denna tiden stör jag mig enormt på ljusinsläppet vid näsan, mycket mer än vanliga original till och med)

Startar upp VD, direkt buggar det med att skärmen lägger sig typ på golvet, svinlitet fönster, så jag får hålla på "fånga" bilden tills den blir vettig storlek och position, tänkte kanske något har återställts sedan sist...
Startar upp Boneworks via VD, står nog två, tre minuter och väntar på att det laddas, TILLSLUT kom jag in i fullscreen i spelet men nä då blinkade det bara till sedan blev allt svart men hörde musiken i spelet.
Inte mer än så...

Andra försöket, jag stängde då ner boneworks via VD menyn, och avsluta vr mode och allt därtill så jag var tillbaka på datorns skrivbord via VD, kan förresten tillägga att självklart blev det pisslitet på golvnivå igen, vafan det nu gör så för...

Startar upp det igen, JAHAPP då kom den jävla buggen att den startar spelet i windowed mode och HUR FAN JAG ÄN GÖR får jag det inte till VR fullscreen, bara desktop fullscreen så man fortfarande ser startmenyn, gick inte att stänga ner eller göra något alls, så slutade med att jag stängde av ALLT, började om från början igen med Quest2an.

Startar VD igen, drar igång ett annat VR spel, fittskräpet gör samma sak igen, startar i windowed fullscreen eller vafan det kallas

Slängde av mig VR headsetet och nu ligger det i soffan, känner just nu att jag vill aldrig röra skiten mer, slänga eller sälja dyngan, vilket som

Långt över hälften av gångerna jag har orkat mig till att starta denna jävla dyngan har det varit diverse problem med det ena eller andra, allt från att bluetooth buggar sönder, till att questen inte reggar mina knapptryckningar med kontrollerna

NÄPP. Fyfan vilken jävla skit, jag är RIKTIGT missnöjd med Quest 2an, ångrar totalt att jag gav mig in på det. Hade jag vetat det var såhär ostabilt och buggigt hade jag aldrig köpt.

Plus alla pengar man har lagt på spelen... Kul.

Jag har inte läst om andra svarat längre fram i tråden än....

Men det verkar om att 90% av din frustration ligger i VD. Och jag förstår dig.

Jag har haft dagar där det känns som att universum krökts och gjort allt för att förstöra en session.

Jag har då antingen också slutar spela eller vad jag lärt mig i efterhand, spelat ett Quest Native spel istället. De fungerar sjukt bra. "Simply works".

PC VR är en tredje parts hemmasnickrad (i övrigt jättebra) lösning som kan lida problem ibland, men det är ju smällen man får ta med att köra tredjeparts mjukvara i hopp om en trådlös pc vr lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

The Room torde gå hem om du gillar IEYTD.

Edit: ett annat fps som gick hem för min del är Robo Recall. Även om det inte är riktigt samma spelidé som Superhot så kittlade Robo Recall fps-nerven lika fint.

Edit 2: Pistol Whip kan också vara ett hett tips om du gillade Superhot.

Tack för tipsen! Har sneglat på Pistol Whip och väntat in ngn rea. Lite orolig för att man blir för åksjuk i det jämfört med Superhot?
Skall spana in The Room och Robo Recall också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag har inte läst om andra svarat längre fram i tråden än....

Men det verkar om att 90% av din frustration ligger i VD. Och jag förstår dig.

Jag har haft dagar där det känns som att universum krökts och gjort allt för att förstöra en session.

Jag har då antingen också slutar spela eller vad jag lärt mig i efterhand, spelat ett Quest Native spel istället. De fungerar sjukt bra. "Simply works".

PC VR är en tredje parts hemmasnickrad (i övrigt jättebra) lösning som kan lida problem ibland, men det är ju smällen man får ta med att köra tredjeparts mjukvara i hopp om en trådlös pc vr lösning.

Vad är det för problem du upplevt med VD och hur läste det sig?
Jag tror mina upplevelser med VD är 100%ig har aldrig råkat ut för problem eller att det tjorvar på nå sätt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast
Skrivet av Molotov:

Vad är det för problem du upplevt med VD och hur läste det sig?
Jag tror mina upplevelser med VD är 100%ig har aldrig råkat ut för problem eller att det tjorvar på nå sätt.

Det har inte varit särskilt mycket egentligen men har haft några problem.

Ex en -nu- äldre nvidia driver som kom ut som orskade krasher i många VR spel som gjorde Alyx ospelbart i en vecka.

Någon dag då det trådlösa helt enkelt INTE gick att lösa -det var stutter och lag oavsett vad- Kanske grannen testade 4 nya mikrovågsugnar just den dagen, vem vet...

VD som vid ett tillfälle hade jättesvårt att lägga spelet framför ögonen, det var minimerat, eller för litet eller för stort - problemet försvann lika fort som det uppstod.

När jag tar fram headsetet nu så förväntar jag mig inte några problem, det fungerar nästan alltid hur bra som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för problem du upplevt med VD och hur läste det sig?
Jag tror mina upplevelser med VD är 100%ig har aldrig råkat ut för problem eller att det tjorvar på nå sätt.

Lustigt det där, samma för mig, aldrig haft några större problem med VD, lite stutter då o då på sin höjd.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera spelet Help Yourself på sidequest. Tidig version än men har potential tycker jag iaf. Passade mig som gillade Superhot

Permalänk
Medlem

Är det nån som upplever vibration/stutter eller hack eller vad man ska säga i hem menyn?
Om jag står i hem menyn med meny-raden längst ner och text rör mig vänster-höger så ska ju menyer och fönster vara tilla men dom hackar/vibrerar på nå sätt. Har inte upplevt tidigare kom efter uppdatering.
Irriterande men tur inget som verkar påverka spel och appar.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det nån som upplever vibration/stutter eller hack eller vad man ska säga i hem menyn?
Om jag står i hem menyn med meny-raden längst ner och text rör mig vänster-höger så ska ju menyer och fönster vara tilla men dom hackar/vibrerar på nå sätt. Har inte upplevt tidigare kom efter uppdatering.
Irriterande men tur inget som verkar påverka spel och appar.

V23 eller senare update? Låter liknande problem jag hade på V23.

Såg att det hade pratats lite om rabattkoder tidigare också, "EXPLORE30" fick jag notifikation om som gäller på 3 appar.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

V23 eller senare update? Låter liknande problem jag hade på V23.

Såg att det hade pratats lite om rabattkoder tidigare också, "EXPLORE30" fick jag notifikation om som gäller på 3 appar.

Nej v25 som är den senaste.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej v25 som är den senaste.

Hmm okej, den har jag inte fått ännu. Kanske avvaktar ett tag så det inte blir en ny 'V23-bug'-grej över det hela.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Yikes.

Inte en chans att jag accepterar döda pixlar i ett VR headset där skärmen är så pass nära ögonen också.

Du tänker alltså ha kvar ditt exemplar?

Jag var villig att behålla exemplaret mot 700kr tillgodo hos Oculus, men efter kontakt med Oculus Support så är jag inte längre intresserad av det och kommer skicka tillbaka produkten och har krävt pengarna tillbaka för alla appar jag har köpt, oavsett speltid.

Det har nu gått 6 dagar sedan jag skapade ärendet och jag har inte fått någon hjälp. Svaren jag har fått från support har bett mig göra saker som jag redan har gjort (t.ex. factory reset, starta om m.m.). Sådant som jag redan har skrivit att jag har gjort. Sedan markeras ärendet som "Väntar på svar" från mig, varpå jag får skriva att jag redan har gjort nämna saker och får vänta flera dagar till nästa svar. Fick precis det senaste, varpå ärendet markerades som "Väntar på svar" och jag var tvungen att skicka kontaktuppgifter och serienummer på produkten - IGEN - trots att all info redan har skickats till Oculus i första inlägget.

Jag får sedan ta en funderare på ifall jag är sugen på att eventuellt gå igenom samma skit en gång till eller om jag helt enkelt skiter i att köpa en ny Quest 2. Synd bara att man har spenderat ytterligare pengar på Elite strap och grips till kontrollerna för nästan 1000kr.

Usch och fy för deras support.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag var villig att behålla exemplaret mot 700kr tillgodo hos Oculus, men efter kontakt med Oculus Support så är jag inte längre intresserad av det och kommer skicka tillbaka produkten och har krävt pengarna tillbaka för alla appar jag har köpt, oavsett speltid.

Det har nu gått 6 dagar sedan jag skapade ärendet och jag har inte fått någon hjälp. Svaren jag har fått från support har bett mig göra saker som jag redan har gjort (t.ex. factory reset, starta om m.m.). Sådant som jag redan har skrivit att jag har gjort. Sedan markeras ärendet som "Väntar på svar" från mig, varpå jag får skriva att jag redan har gjort nämna saker och får vänta flera dagar till nästa svar. Fick precis det senaste, varpå ärendet markerades som "Väntar på svar" och jag var tvungen att skicka kontaktuppgifter och serienummer på produkten - IGEN - trots att all info redan har skickats till Oculus i första inlägget.

Jag får sedan ta en funderare på ifall jag är sugen på att eventuellt gå igenom samma skit en gång till eller om jag helt enkelt skiter i att köpa en ny Quest 2. Synd bara att man har spenderat ytterligare pengar på Elite strap och grips till kontrollerna för nästan 1000kr.

Usch och fy för deras support.

Tror inte du kommer få tillbaka för appar och spel, det är inte bundet till själva Questen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Returnerade denna till Komplett tyckte inte den var tillräckligt bra, att man måste köpa till elite straps också som går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror inte du kommer få tillbaka för appar och spel, det är inte bundet till själva Questen.

Det återstår att se, men det är ändå bara Virtual Desktop som jag har använt mer än två timmar, så resten kommer jag få tillbaka pengarna för i alla fall.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersweb:

Returnerade denna till Komplett tyckte inte den var tillräckligt bra, att man måste köpa till elite straps också som går sönder.

Gjorde samma för ett tag sedan. Tyckte att den kändes för billig, oavancerad och för mainstream. Gillar inte när jag har samma saker som Gunilla 55 har. Och så sprack mitt Elite strap också. Väntar nu själv på DecaGear 1 och kör tills dess ett OG vive.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Gillar inte när jag har samma saker som Gunilla 55 har.

Vilken... märklig inställning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Gjorde samma för ett tag sedan. Tyckte att den kändes för billig, oavancerad och för mainstream. Gillar inte när jag har samma saker som Gunilla 55 har. Och så sprack mitt Elite strap också. Väntar nu själv på DecaGear 1 och kör tills dess ett OG vive.

Billig kan jag väll hålla med, den är billig + plastig jämfört med Quest 1 och andra.
Oavancerad vet jag inte, den är nog en av dom mest avancerade ute just nu.
För mainstream....
Nåja man får tycka som man vill, jag skulle inte vilja vara utan VR, för mig är det spelen som är viktigast inte lika mycket vilket headset man har på skallen.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Gjorde samma för ett tag sedan. Tyckte att den kändes för billig, oavancerad och för mainstream. Gillar inte när jag har samma saker som Gunilla 55 har. Och så sprack mitt Elite strap också. Väntar nu själv på DecaGear 1 och kör tills dess ett OG vive.

Haha är du skön eller?

Skrivet av nu1mlock:

Det återstår att se, men det är ändå bara Virtual Desktop som jag har använt mer än två timmar, så resten kommer jag få tillbaka pengarna för i alla fall.

Tror gränsen är, som du säger 2 timmar men också inom 14 dagar.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Tror gränsen är, som du säger 2 timmar men också inom 14 dagar.

Det stämmer, men jag har inte ens haft Questen i två veckor, så det är inom gränsen ändå.

Jag är inte missnöjd med min Quest 2 (bortsett från dom två döda pixlarna förstås), men jag är missnöjd med hur supporten hanterar ärendet. Jag fattar att det inte alltid är så, men tyvärr så har jag bara haft dålig erfarenhet av den, dom få gånger jag har behövt hjälp.

Första gången var i maj när jag köpte en Quest från Amazon. Högra kontrollen var defekt. Efter tre veckor utan lösning från Oculus (inte ens en fraktsedel) så gav jag upp och skickade tillbaka hela till Amazon.

Nu hade min Quest 2 två döda pixlar och efter en vecka så har dom bara bett om uppgifter som jag redan har gett dom. Man blir så trött bara.

Visa signatur

press nu1mlock