defekt ryzen 2600, MK85, fungerande äldre mb/cpu etc

Permalänk
Medlem

defekt ryzen 2600, MK85, fungerande äldre mb/cpu etc

Hej!
Rensar garderob. Allt skänkes, men jag uppmuntrar att du som tar emot tänker på någon som har det sämre ställt. Bjuder en vän på lunch som har det knapert? Skänker en liten slant till välgörenhet? Detta är inget krav förstås

Defekt (?) ryzen 2600. Bootar inte med denna cpu, moderkort indikerar memory-error, men problemet löste sig när jag bytte till en ny 3600.

Qpad MK85 röda brytare. Defekt - ibland registreras flera tryck ist för ett, som att den slumpmässigt hänger sig i nedtryckt läge.

Tellstick med 2st remote switches och fjärr (enligt bild). Fungerade senast det användes för ett par år sen.

MB/CPU/Ram enl nedan. Fungerade senast det användes, men det var ett par år sedan nu:). CPU-kylare saknas, men fäste för Noctua-kylare sitter kvar.
AMD Phenom II X6 1055T / 2.8 GHz processor (HDT55TFBGRBOX)
CORSAIR XMS3 minne - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pin - DDR3 (CMX4GX3M2A1600C9)
MSI 890GXM-G65 - moderkort - micro ATX - AMD 890GX (890GXM-G65)

Grafikkort GTX460

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna ryzen 2600 för att se ifall jag får igång den. Då jag bor söderut så måste den skickas.

Betalar frakten naturligtvis.

Får jag igång cpun så skickar jag gåva till barncanserfonden, då de ligger mig närmast hjärtat.

Permalänk

Intresserad av moderkort grejjerna, om du orkar skicka, bor lite långt bort.

Har ingen stationär dator nu, så vore 👌

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Hämtar allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av slyclock:

Jag tar gärna ryzen 2600 för att se ifall jag får igång den. Då jag bor söderut så måste den skickas.

Betalar frakten naturligtvis.

Får jag igång cpun så skickar jag gåva till barncanserfonden, då de ligger mig närmast hjärtat.

Ok, det kan jag lösa. Har ett vadderat kuvert, och verkar landa på 55 g-dvs 24kr. OK?

Skrivet av AntecNisse:

Intresserad av moderkort grejjerna, om du orkar skicka, bor lite långt bort.

Har ingen stationär dator nu, så vore 👌

Jag kan skicka mb/cpu/minne/grafikkort till dig, frakt verkar landa på ca 99-122kr beroende på vad för förpackning jag hittar. Är det OK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardaburc:

Hämtar allt

Skrivet av newflag:

Om jag ber snällt, kan du skönka just phenom processorn rill mig?

Jag har ett konolett ststem

Jag har valt att ta allt i turordning. Får se vad de tidigare svarar!

Permalänk
Medlem

Intresserad av allt. Mestadels för att komplettera och skänka prylarna när det är kompletta maskiner.
Hämtar gärna alt frakt. Jag betalar givetvis det som behövs.

Permalänk
Skrivet av Körgan:

Ok, det kan jag lösa. Har ett vadderat kuvert, och verkar landa på 55 g-dvs 24kr. OK?

Jag kan skicka mb/cpu/minne/grafikkort till dig, frakt verkar landa på ca 99-122kr beroende på vad för förpackning jag hittar. Är det OK?

Suvveränt! Funkar perfekt. Pm sen så gör vi klart

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara så att minnesinställningen varit för hård för CPUn?

Att den går t.ex. att köra i 2133

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Det är inte bara så att minnesinställningen varit för hård för CPUn?

Att den går t.ex. att köra i 2133

Har för mig att jag testade olika konfigurationer, och även olika uppsättningar ram-minnen. Men klart att jag kan ha missat något! Bara testat på ett moderkort (ROG STRIX X470-i).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Suvveränt! Funkar perfekt. Pm sen så gör vi klart

Har skickat pm!

Permalänk
Medlem

Köar gärna på allting förutom tangentbord

Permalänk

Tar gärna tangentbordet, betalar givetvis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardaburc:

Hämtar allt

Nu är det bara Tellstick och Qpad MK-85 kvar. Kör vidare i turordning, så Ardaburc, är det något av detta du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Intresserad av allt. Mestadels för att komplettera och skänka prylarna när det är kompletta maskiner.
Hämtar gärna alt frakt. Jag betalar givetvis det som behövs.

Inget svar från Ardaburc. Är du rmd intresserad av Telldus tellstick/Qpad MK-85?

Permalänk
Medlem

Absolut! Var finns allt? Funderar om jag kan hämta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Absolut! Var finns allt? Funderar om jag kan hämta.

Vallentuna