PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Valde du expressfrakt?

Ja

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Fixa tillägget Distill: Du får prova dig fram hur den fungerar.
När jag beställt via Netonnet så fungerade inte faktura, den stod bara och snurrade. Kör du kortbetalning så går det igenom direkt.

Skrivet av nimbus:

Faktura via Resurs Bank fungerade på NetOnNet.

Tack!

Permalänk
Skrivet av Tranceptor:

I Åkersberga utanför Stockholm.

Skönt med fler Berga bor!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av At The Gates:

Leverans flyttad till i morgon. Tack Elgiganten...

En kompis fick samma sms fast han väntar på en Samsung The Frame TV sen i onsdags. Han har fått 4 sms nu om att hans leverans är uppskjuten. Han ringde elgiganten för en stund sen och fråga vad det är som händer och de sa den inte kommer gå ut imorgon heller trots SMS:et utan det blir förmodligen på torsdag. "Expressfrakt"....

Permalänk
Medlem

Man kan via EG betala via klarna iallafall.
Distill verkar fungera som en bra plugin, testat det lite. Finns väl både till Firefox och Chrome

Skrivet av Applier:

Ni som lyckats beställa via NetonNet eller Elgiganten (efter vinst på utlottning): kan man betala med faktura eller är det bara direktbetalning som gäller?

Edit: finns det någon snäll själ som kan tipsa om ett bra plugin till t.ex Chrome som fungerar bra för att få alerts om tillgång (och som fungerar på svenska sidor)?

Permalänk
Medlem

Lyckades få en konsol från NoN förra veckan, valde frakt till ombud.....fick precis ett mail nu, att de har skickat ordern. Förväntansfull...

Permalänk
Skrivet av Havret55:

Lyckades få en konsol från NoN förra veckan, valde frakt till ombud.....fick precis ett mail nu, att de har skickat ordern. Förväntansfull...

Jag fick också mitt mail nyss, 10.01, imorrn bör det vara här enligt postnord appen.
Snackade med support vid 09.00 och de kunde bara beklaga hanteringen förra veckan, men hade man expressfrakt så kunde man få konsollen till helgen (vilket jag inte förväntade mig). Men verkar som att samtliga ordrar åtminstone som blev reserverade faktiskt går iväg nu på måndag

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk
Medlem

Fick notis sent igår kväll att mitt paket från Elgiganten var på väg. Hämtade precis ut paketet som var...litet. Ingen PS5. De hade bara skickat den extra handkontrollen som jag tog med i samma order. Vad i helvete?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Fick notis sent igår kväll att mitt paket från Elgiganten var på väg. Hämtade precis ut paketet som var...litet. Ingen PS5. De hade bara skickat den extra handkontrollen som jag tog med i samma order. Vad i helvete?

Heh, undrar om du har ett andra kolli som kommer senare då, eller om någon norpade den på vägen

Permalänk
Medlem

Är ju självdestruktivt att sitta och läsa den här tråden, när man inte ens lyckats få en bokning.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

PS5 från Elgiganten kommer denna vecka, lovar de på telefon
Fick tillbaka mina fraktpengar när jag bad om det.

Permalänk
Medlem

Hur tusan hinner ni boka? Eller är det bokat sen länge sen?

Permalänk

Någon mer än jag som beställt från MM? Behöver klicka på "Senaste 6 månaderna" under "mina kvitton" för att se sin PS5 order. Ser det ut så för er andra? Beställningen syns inte ens under "Senaste 5 beställningarna".
Behövde inte göra det sedan några veckor tillbaka, sedan ändrades de plötsligt. Skumt..

Jag ringde och pratade med supporten och de sa att om ordern är med än 6 månader gammal så händer det, men jag beställde 10/10 så det är lite skumt. Den borde väl ändå synas under senaste beställningarna?
Blev lovad i alla fall att det inte påverkar min leverans. Får hoppas det..

Killen i supporten sa också att MM troligtvis får en leverans denna månad, eller början på nästa månad.
Denna jävla väntan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av beelziburp:

Någon mer än jag som beställt från MM? Behöver klicka på "Senaste 6 månaderna" under "mina kvitton" för att se sin PS5 order. Ser det ut så för er andra? Beställningen syns inte ens under "Senaste 5 beställningarna".
Behövde inte göra det sedan några veckor tillbaka, sedan ändrades de plötsligt. Skumt..

Jag ringde och pratade med supporten och de sa att om ordern är med än 6 månader gammal så händer det, men jag beställde 10/10 så det är lite skumt. Den borde väl ändå synas under senaste beställningarna?
Blev lovad i alla fall att det inte påverkar min leverans. Får hoppas det..

Killen i supporten sa också att MM troligtvis får en leverans denna månad, eller början på nästa månad.
Denna jävla väntan..

Jag beställde mitt 8/10 och hämtade det förra onsdagen. Det var likadant för mig, att jag behövde kolla senaste 6 månaderna, så det är inget konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Fick notis sent igår kväll att mitt paket från Elgiganten var på väg. Hämtade precis ut paketet som var...litet. Ingen PS5. De hade bara skickat den extra handkontrollen som jag tog med i samma order. Vad i helvete?

Misstänker att samma skit kommer ske mig, har ett paket på väg men väger endast 0,6kg...

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Sjukt, kan inte minnas att jag någonsin egentligen haft pengar och råd med en ny konsol just vid lansering.
Men denna gång var det undanlagt till just det ändamålet och vad händer, det finns inte att få tag i.
Sen sticker det faktiskt ordentligt i ögat när man ser den där förbannade slogan de har - "Play has no limit".... suck....

En fråga ang webbhallens bokningar. är det någon som vet vilket datum de ligger på nu i bokningarna?
Jag bokade en SE i Juli och när folk skriver att de fått sin från bokning i augusti september så känner man sig lite bortglömd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Way-off:

En fråga ang webbhallens bokningar. är det någon som vet vilket datum de ligger på nu i bokningarna?
Jag bokade en SE i Juli och när folk skriver att de fått sin från bokning i augusti september så känner man sig lite bortglömd.

Webhallen har inte kommit så långt med SE, måste vara folk som bokat DE.

Deras kö för SE har kommit till typ mitten av April 2020 och nästa leverans (i februari enligt tidigare info iaf) väntas troligtvis täcka iaf april och maj?

Permalänk
Medlem

I see... Tack! Har även bokat en DE 2020-09. vet du var de ligger där?

Permalänk
Skrivet av Way-off:

I see... Tack! Har även bokat en DE 2020-09. vet du var de ligger där?

Jag bokade DE på Webhallen 09-16 och fick det i förra veckan!
Du bör ligga riktigt bra till för när de får in nya.

Standard edition vet jag inte riktigt, men har fått för mej att de hunnit in i maj i alla fall.
*Edit: kanske för optimistisk ned SE, sorry om nån fick falska förhoppningar

Permalänk
Medlem

Nu har Inet infört captcha för att uppdatera sidan via Distill (jag är medveten om att Inet har kösystem). Att inte fler gör på det viset så hade man nog kunnat undvika en del köpbotar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StektStrömming:

Standard edition vet jag inte riktigt, men har fått för mej att de hunnit in i maj i alla fall.

De som bokat i Maj 2020 fick tidigare ett förväntat leveransdatum första mars, vilket sedan återgick till att produkten inte finns i lager, ingen mer information. Så de har inte hunnit in i maj ännu, men förväntas troligtvis göra det med leveransen i februari, beroende på storlek och när/om den kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StektStrömming:

Jag bokade DE på Webhallen 09-16 och fick det i förra veckan!
Du bör ligga riktigt bra till för när de får in nya.

Standard edition vet jag inte riktigt, men har fått för mej att de hunnit in i maj i alla fall.
*Edit: kanske för optimistisk ned SE, sorry om nån fick falska förhoppningar

Nice! 09-17 så bara en dag efter dig Hoppas.

Edit: såg nu att de hade ändrat från "fullbokat" till "meddela mig" så snart kanske fler kan få boka en DE.

Permalänk
Medlem

Lika bra att vänta på ett PS5 slim
Den är är ju lika stor som en mindre speldator.

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av beelziburp:

Någon mer än jag som beställt från MM? Behöver klicka på "Senaste 6 månaderna" under "mina kvitton" för att se sin PS5 order. Ser det ut så för er andra? Beställningen syns inte ens under "Senaste 5 beställningarna".
Behövde inte göra det sedan några veckor tillbaka, sedan ändrades de plötsligt. Skumt..

Jag ringde och pratade med supporten och de sa att om ordern är med än 6 månader gammal så händer det, men jag beställde 10/10 så det är lite skumt. Den borde väl ändå synas under senaste beställningarna?
Blev lovad i alla fall att det inte påverkar min leverans. Får hoppas det..

Killen i supporten sa också att MM troligtvis får en leverans denna månad, eller början på nästa månad.
Denna jävla väntan..

Hoppas de får in DE. Har en bokning från 28/9 inte hört ett ljud från MM. Sist jag läste att någon fick en DE från Media Markt var i början på Januari. Då var det folk som bokat fram till 27/9.

Permalänk
Skrivet av jcwhale:

Jag beställde mitt 8/10 och hämtade det förra onsdagen. Det var likadant för mig, att jag behövde kolla senaste 6 månaderna, så det är inget konstigt

Ok! Känns lugnande. Lite synd att jag missade denna batch med 2 dagar bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havret55:

Lyckades få en konsol från NoN förra veckan, valde frakt till ombud.....fick precis ett mail nu, att de har skickat ordern. Förväntansfull...

Samma här! Leverans till ombud på onsdag!
Håller tummarna!

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk

Verkar som att PS5 DE snart är tillgänglig för beställning på Webahllen . Står inte längre som fullbokad utan meddela mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av aGGe!:

Lika bra att vänta på ett PS5 slim
Den är är ju lika stor som en mindre speldator.

Ser fram emot att gå igenom det här igen när PS5 Pro släpps 😖

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk
Medlem

Kan någon av er (eller någon annan) vänligen meddela när Bring aviserar er om PS5:an.. Har nämligen 2 olika nummer registrerade hos EG och är rädd att missa något

Skrivet av CEB:

Misstänker att samma skit kommer ske mig, har ett paket på väg men väger endast 0,6kg...

Permalänk

Förhandsbokade PS5 DE hos Webhallen den 18/9. Hur har det gått för er andra som bokade ungefär samtidigt?