3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Då har vi inte sett priserna på Galaxy HOF varianterna än, luktar 30000kr om toppmodellen av dessa.
Du har rätt toppen på priserna är inte nådda än, kanske 3080 når 13-14000kr innan det vänder.

Detta?
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Det är billigare att köpa via EVGAs sida (man måste dock vara en elite member som är ganska lätt att uppnå).
När jag kikade kan man få loss ett Kingpin för strax över 20 000 kr.

Permalänk
Medlem

Det är billigare men långa köer via EVGAs hemsida om du nu får en notis, men visst om man orkar vänta 6 månader. Det är dock begränsat antal på Kingpin som levereras. Intressant att HOF är luftkyld, undrar hur den står sig emot Kingpin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarrazin:

Äntligen så verkar det vara min tur!
Beställde ASUS 3080 TUF OC på Webhallen 20/9 kl 14.14 och fick precis uppdateringen att mitt kort är på väg till butik och beräknas komma fram på söndag.
Verkar således som att dagens beräknade leverans 12/2 har anlänt till CL.

Det verkar som att jag kanske ropade hej lite för tidigt!
På beställningssidan på Webhallen.com så har beräknat leveransdatum till butik krypit fram dag för dag, först var det söndag 14:e, sedan måndag 15:e, tisdag 16:e i morse och nu står det onsdag 17:e.... Undrar vad det betyder. Att de räknar med att jag kommer bli allokerad i nästa batch, men att den har blivit försenad? Nu blev jag orolig igen. =(

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900x + Arctic Liquid Freezer II 280
GFX: Gainward RTX 4090 Phantom (de-shroud)
Chassi & PSU: Cooler Master NR200P + Corsair SF750 Platinum
Mobo & minne: MSI B550I Gaming Edge Wifi + 64Mb DDR4 3600MT/s
Skärm: Acer XV273K 120hz 4k

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sarrazin:

Det verkar som att jag kanske ropade hej lite för tidigt!
På beställningssidan på Webhallen.com så har beräknat leveransdatum till butik krypit fram dag för dag, först var det söndag 14:e, sedan måndag 15:e, tisdag 16:e i morse och nu står det onsdag 17:e.... Undrar vad det betyder. Att de räknar med att jag kommer bli allokerad i nästa batch, men att den har blivit försenad? Nu blev jag orolig igen. =(

Låter ju som det är en batch på G, men att den fastnat någonstans på vägen.
Borde ju inte ta allt för lång tid före du har ditt kort!

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt tappat allt sug på ett 3080 nu. Funderar på att avboka.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Zotac Gaming GeForce RTX 3090 Trinity 24GB OC - 22 000 kr - 16 i lager
https://www.webhallen.com/se/product/331727-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har faktiskt tappat allt sug på ett 3080 nu. Funderar på att avboka.

Nej nej om ett halvår när du får det så kanske du är sugen igen Speciellt inte värt att avboka om du har beställning till intropris, bara att sälja vidare och ta en femhundring för besväret. Fortfarande flera tusen under butikspris för den som köper det om man nu inte vill sälja för ockerpriser.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Verkar finnas ca 15st av Zotac 3090 på webhallen på Lager.
https://www.webhallen.com/se/product/331727-Zotac-Gaming-GeFo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Nej nej om ett halvår när du får det så kanske du är sugen igen Speciellt inte värt att avboka om du har beställning till intropris, bara att sälja vidare och ta en femhundring för besväret. Fortfarande flera tusen under butikspris för den som köper det om man nu inte vill sälja för ockerpriser.

Intropris är det inte. Ett Strix icke-oc för 9990/9690:-

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarrazin:

Det verkar som att jag kanske ropade hej lite för tidigt!
På beställningssidan på Webhallen.com så har beräknat leveransdatum till butik krypit fram dag för dag, först var det söndag 14:e, sedan måndag 15:e, tisdag 16:e i morse och nu står det onsdag 17:e.... Undrar vad det betyder. Att de räknar med att jag kommer bli allokerad i nästa batch, men att den har blivit försenad? Nu blev jag orolig igen. =(

Jag har haft saker som flyttats mellan butik och där har datumet glidit en dag framåt varje dag under en period för att sen vara framme två dagar innan det angivna datumet. Så håll utkik på sidan bara så borde det dyka upp snart

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Detta är det billigare av dom tre, finns HOF premium och HOF Limited Edition också med högre fabriksklock (och bättre binnade?)
https://videocardz.com/newz/galax-introduces-geforce-rtx-3090...

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Detta är det billigare av dom tre, finns HOF premium och HOF Limited Edition också med högre fabriksklock (och bättre binnade?)
https://videocardz.com/newz/galax-introduces-geforce-rtx-3090...

Har dom tejpat fast en smartphone på toppen av dem?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Intropris är det inte. Ett Strix icke-oc för 9990/9690:-

Fortfarande billigt, du får mycket mer på beg marknaden.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag mitt strix 3080 beställt på elgiganten 17/09

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Idag fick jag mitt strix 3080 beställt på elgiganten 17/09

Helt sjukt ju. Grattis!!! Väntar fortfarande på mitt msi 3080 ventus oC. Har inte hört ett ord från Elgiganten

Permalänk
Medlem

Hänvisar till din beställning av «ZOTAC GeForce RTX3080 Trinity» hos oss.
Först och främst vill jag beklaga den långa leveranstiden, och bristande information gällande beställningen. Förra veckan skickade vi dig ett mail där vi bytt till «OC» versionen på din order, och vi fick bekräftat från leverantör att dessa var förväntade att komma in till oss inom kort.

Dessvärre har det uppstått utmaningar bortom vår kontroll under transport som gör att dessa inte kommer att komma in inom snar framtid. Vi beklagar förvirringen, och olägenheten detta medför!

Vi har dock ett förslag som kan vara en lösning. Vi har fått besked om att vi kommer få in ett parti av detta kort: https://www.komplett.se/product/1168425/ (Palit GeForce RTX3080 GamingPro OC)
Om önskvärt kan vi byta till detta kort utan extra kostnad.

På grund av de stora utmaningarna och förvirringen kring din beställning väljer vi också att skicka dig ett presentkort på 500,- som ett litet plåster på såret oavsett vad du väljer.

Svara gärna på detta mail om du önskar att vi byter grafikkortet i din beställning.
Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Helt sjukt ju. Grattis!!! Väntar fortfarande på mitt msi 3080 ventus oC. Har inte hört ett ord från Elgiganten

Hörde ingenting heller kom helt plötsligt att bring hade ett paket på väg 😁

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Hänvisar till din beställning av «ZOTAC GeForce RTX3080 Trinity» hos oss.
Först och främst vill jag beklaga den långa leveranstiden, och bristande information gällande beställningen. Förra veckan skickade vi dig ett mail där vi bytt till «OC» versionen på din order, och vi fick bekräftat från leverantör att dessa var förväntade att komma in till oss inom kort.

Dessvärre har det uppstått utmaningar bortom vår kontroll under transport som gör att dessa inte kommer att komma in inom snar framtid. Vi beklagar förvirringen, och olägenheten detta medför!

Vi har dock ett förslag som kan vara en lösning. Vi har fått besked om att vi kommer få in ett parti av detta kort: https://www.komplett.se/product/1168425/ (Palit GeForce RTX3080 GamingPro OC)
Om önskvärt kan vi byta till detta kort utan extra kostnad.

På grund av de stora utmaningarna och förvirringen kring din beställning väljer vi också att skicka dig ett presentkort på 500,- som ett litet plåster på såret oavsett vad du väljer.

Svara gärna på detta mail om du önskar att vi byter grafikkortet i din beställning.
Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Med vänliga hälsningar
Evelina
Customer Care

Låter som ett mycket bra byte! Jag skulle ha tagit det bytet alla dagar i veckan iallafall!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Låter som ett mycket bra byte! Jag skulle ha tagit det bytet alla dagar i veckan iallafall!

Verkar inte vara det bästa kortet, mår nog bra av en deshroud med 2x120mm noctuas.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Någon aning när nästa leverans av Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G kommer? Såg att komplett verkar få in ett gäng i närtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Hänvisar till din beställning av «ZOTAC GeForce RTX3080 Trinity» hos oss.
Först och främst vill jag beklaga den långa leveranstiden, och bristande information gällande beställningen. Förra veckan skickade vi dig ett mail där vi bytt till «OC» versionen på din order, och vi fick bekräftat från leverantör att dessa var förväntade att komma in till oss inom kort.

Dessvärre har det uppstått utmaningar bortom vår kontroll under transport som gör att dessa inte kommer att komma in inom snar framtid. Vi beklagar förvirringen, och olägenheten detta medför!
..

Låter verkligen som komplett anstränger sig här. Jag beställde ett Zotac RTX 3080 Trinity från komplett 17/9 2020 16.30. Har inte fått något besked annat än att dom försökt besvara mina utbytesfrågor. När lyckades du lägga din order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Verkar inte vara det bästa kortet, mår nog bra av en deshroud med 2x120mm noctuas.

Definitivt långt ifrån det bästa kortet. Men ser ut att vara bättre och snyggare, om det nu spelar någon roll, än Trinity kortet iallafall! Plus att du får kortet nu och slipper vänta X antal månader och du får ett presentkort på 500 kr.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Det är billigare att köpa via EVGAs sida (man måste dock vara en elite member som är ganska lätt att uppnå).
När jag kikade kan man få loss ett Kingpin för strax över 20 000 kr.

rena fyndet

Permalänk

Ångrar verkligen att ja inte lade till 200sek och valde ASUS 3080 TUF OC istället för Non-OC modellen när ja beställde mitt kort. Av det lilla ja läst så verkar det ju som dem korten rullar ut mycket bättre.

Min beställning på Webhallen från den 20/9 lär nog dröja ett bra tag.

Det tråkigaste är att ja hade en beställning på ett MSI Gaming X Trio lagd 15:30 den 17e. Men insåg 3 dagar senare att den inte passade i mitt chassi.. Kanske hade vart värt att köpa ny burk istället.

Permalänk
Medlem

3080 TUF non oc lista har inte förnyas sen den 20/1 & det skulle komma in 5 kort den 5e Feb.
Det verkar som det inte gjort det och kommer nog med en batch som är större. Det kan man alltid hoppas.

Detta gäller webhallen.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

rena fyndet

Problemet är dock att du kan bara beställa hybrid och kingpin om du huserar i amerikat och Kanada.

Permalänk

My watch has ended!

beställde en https://www.inet.se/produkt/5411728/evga-geforce-rtx-3080-10g... 210115, fick hem den igår 210215.
Oklart om man kan säga att man har haft något "watch" dock när man endast väntat en månad?

bara att hålla tummarna att kortet fungerar som det ska när det åker in i burken ikväll!

Permalänk
Medlem

Någon som fått 3080 levererat från Dustin? Det går ju fortfarande att beställa från dem men väldigt lite information om det levererat några kort eller när leverans kommer att ske.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Någon som fått 3080 levererat från Dustin? Det går ju fortfarande att beställa från dem men väldigt lite information om det levererat några kort eller när leverans kommer att ske.

De två gånger jag ställt frågan gällande aktuell köplats och status till Dustin så svarar de bara "Nvidia har svårt att leverera, så vi kan inte säga något. Vi går inte ut med information om köplats"