PSA Flera av Barrows delar är kompatibla med EK och vice versa

Permalänk

PSA Flera av Barrows delar är kompatibla med EK och vice versa

Som rubriken lyder, vilket jag tänkte kunde var användbart för folk att veta, och då pratar jag inte om fittings och standardiserade grejer utan interna delar.

Jag kom över en Barrow LTPRK-04 (pump+cpublock combo), dock tyvärr för Intel. Modellen för AMD heter LTPRKA-04. Enligt utsago ska det bara vara mounting platen som sitter i mitten av blocket som skiljer sig, men den går inte att köpa i Europa, bara från aliexpress och heter CZJAMDS. Jag ville ogärna betala 300kr totalt med tullhantering och moms för det mountingkitet, och noterade hur lik den såg ut att vara några gamla EK supremancy delar jag hade liggandes. (Jag hann kontakta ett par återförsäljare innan jag noterade detta och highflow.nl sa att de kanske skulle ta in den i sortimentet, men det skulle dröja några månader, om någon annan behöver detta kit) Ananrs kan jag rekommendera att köpa EK's reservdelar direkt från EK i Europa.

Barrows mounting kit:

EK Supremacy mounting kit:

Mycket riktigt, jag måttade min EK och tjockleken på plattan är oskiljbar med skjutmått, och hålbilden verkar vara identisk, så jag gjorde slag i saken och provade:

Original Intel bracket:

Uppskattning och ögonmått:

Byte:

Efter:

Så tacka kinesisk ingenjörskonst, jag hade alla delar jag behövde hemma Läcktestad utan problem. Hoppas detta hjälper någon där ute