Coca Cola Zero - "Ny Smak!" - vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Dricker mycket Zero, bara de inte gjort den så den smakar som den heläckliga Cola Light?!

Visa signatur

Cooler Master budget case, i7 8700, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Viking

Drack nyss den nya och från någon som hatar smaken av sötningsmedel måste jag säga att de gjort ett riktigt bra jobb. Smakar nu mycket mer likt den vanliga colan och eftersmaken är helt klart förbättrad.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Så den där gången för nåt år sedan då jag av nån anledning råkade få med mig en zero hem ifrån ICA till en pizza så kanske det inte hade blivit vatten till pizzan?
Dvs vatten för att ej förstöra pizzans smak!
Tveksamt men visst det finns ju en liten chans.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har jag möjligen en själsfrände i Trøndelag, Norge, som har sett/hört när den kommer hit?

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Medlem

Jag vill nog säga att ny smaken är lite sötare, något mindre smak av aspartam och skummar lite mer. Jag tror den här kommer tilltala folk som dricker vanlig cola mer än det gamla receptet.

För oss som faktiskt gillar det äldre receptet tappar man lite syrlighet och den här känns något "sliskigare".

Som med allt annat är det en vane-sak och efter några veckor har man glömt att det är ett nytt recept.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Ingen skillnad

Köpte denna idag men jag känner ingen skillnad alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Provat nu och den saknar den där äckliga bismaken som fanns förut. Blir den här istället för Pepsi Max hädanefter.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant!

Provade för första gången Cola zero - vanilj och måste säga att den var väldigt blaskig och med fadd smak.
Min favorit just nu är pepsi max, cherry coke. Hoppas på att coca cola kommer med någon kontring där, i sverige.

Både Coca-Cola och pepsi i cherrysmak zero/vanlig finns på amazon Tyskland, köper själv den därifrån. Just vaniljcolan funkar bättre som vanlig sockerläsk tycker jag, håller med om att zeron är lite smaklös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Är det någon med avsmak för aspartam som smakat den nya zero och kan säga om det är någon skillnad mot den gamla i den otäcka aspartam-bismaken? Jag tillhör den grupp med genetisk variation som gör att aspartam-sötade drycker ger en obehaglig bismak och undrar om det har förbättrats i senaste receptet. Om man tycker att den tidigare cola zero var OK så tillhör man inte den gruppen.

För att besvara min egen fråga gjorde jag idag ett blindtest med en kompis med reguljär cola och den nya och gamla zero. Vi kunde båda pricka in alla tre varianterna utan problem. Några tyckanden:

  1. Reguljär, vanlig socker- cola, lite för söt, men den är som den är. Ingen bismak.

  2. Gamla cola zero, fräshare smak men lätt att känna igen på den fruktansvärda bismaken som hänger kvar. Vi fick vaska det mesta i burken, det var inte värt att försöka dricka det.

  3. Nya cola zero, mer lik reguljära colan, något sötare än gamla zero, men framförallt, betydligt mindre otäck bismak. Den gick att dricka.

Jag har inte klarat av gamla zero alls, men ska prova den nya några fler gånger och se om det första intrycket om drickbarhet håller. Än så länge är de något svåra att hitta, fick leta i flera butiker innan jag hittade den sista förpackningen i en, men det kommer väl ändra sig framöver.

Permalänk

För det första så tycker jag att det är dumt att de gjorde om färgen på burken. Vet flera som tagit fel och trott att det var vanlig cola. Zero är svart, vanlig är röd. Även folk i tråden har tagit fel såg jag.

För det andra så verkar de har gjort ett försök att få zeron att bli ännu mer lik originalet och jag uppfattar det som de gjort den lite sötare och rundare. Förr fanns det ett "riv" efter man svalt den, speciellt om man drack ut burk.

Den är fortfarande drickbar men den nya smaken behövdes inte enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Jag som gått från att tycka att vanlig cola blivit mindre god, cola light är äcklig och den gamla cola zero var godast, gillade inte den nya cola zero smaken.. men är väl en vanesak, kommer säkert dricka alldeles för mycket av den nya också, en halvliter om dagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Har ej provat och kommer troligen aldrig prova.
Men gissar på att det är odrickbart som alla andra light/sockerfria drickor.

Men troligen inte 100% otjänligt för människoföda/dryck som Dr.Pepper är.

Skrivet av grizzly666:

Så den där gången för nåt år sedan då jag av nån anledning råkade få med mig en zero hem ifrån ICA till en pizza så kanske det inte hade blivit vatten till pizzan?
Dvs vatten för att ej förstöra pizzans smak!
Tveksamt men visst det finns ju en liten chans.

Du verkar ha missat totalt vad denna tråd handlar om, "Coca Cola Zero -"Ny smak!" Vad tycker ni?".
Om du sen inte är intresserad, låt tangentbordet vila för inlägg som dessa tillför ingenting i diskussionen i sig.

Ontopic:
Har ej provat än, men såg den inte igår när jag senast var och handla. Måste göra som Swec, ett litet blindtest men ska även lägga till Pepsi Max i testet, bara för att se vilken som egentligen är godast för mig för i dagsläget föredrar jag Pepsi Max.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Provade förra helgen, tänkte att jag inte skulle känna någon större skillnad då jag dels inte hade någon gammal Cola Zero att jämföra och dels för att det var längesedan jag drack just Cola Zero. Både jag och tjejen kände skillnad direkt! Först oklart om det var till det bättre eller sämre hållet, men efter ytterligare något glas konstaterade jag att det nog var åt det sämre hållet. Minns att jag tyckte att den smakade lite som avslagen Cola. Blir nog Pepsi Max framöver när det ska drickas något sött också. Ska dock bli intressant att testa om ett tag framöver igen och se om man har ändrat sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Du verkar ha missat totalt vad denna tråd handlar om, "Coca Cola Zero -"Ny smak!" Vad tycker ni?".

Ontopic:
Har ej provat än, men såg den inte igår när jag senast var och handla. Måste göra som Swec, ett litet blindtest men ska även lägga till Pepsi Max i testet, bara för att se vilken som egentligen är godast för mig för i dagsläget föredrar jag Pepsi Max.

100% ontopic var mina inlägg inte, men med tanke på rubriks frågan så är dom ungefär i samma promille klass som ditt inlägg!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har aldrig riktigt kunna dricka zero pga värdelös eftersmak. Nya verkar inte lida av samma problem, kanske en bra batch? Kan lika gärna vara placebo för min del.

Vet bara att jag kan dricka den nya zeron, den gamla var inte drickbar enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

100% ontopic var mina inlägg inte, men med tanke på rubriks frågan så är dom ungefär i samma promille klass som ditt inlägg!

Off topic: Med ditt tredje inlägg i tråden blev allt genast mycket bättre. Inte.

On topic: Har letat runt i Bromma / Sundbyberg och fortfarande inte hittat nya varianten.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Känner en viss skillnad, gillar den nya colan mer! Men... *trigger varning* jag föredrar fortfarande Pepsi Max (jul/påskmust helst men de e ju "säsongsdricka"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Off topic: Med ditt tredje inlägg i tråden blev allt genast mycket bättre. Inte.

On topic: Har letat runt i Bromma / Sundbyberg och fortfarande inte hittat nya varianten.

Finns på Ica brommaplan

Permalänk
Medlem
Skrivet av TvAnton:

Finns på Ica brommaplan

Ah! Tack!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Det blev nu testat nya Cola Zero. Sen frun var gravid förra året och inte tålde kaffelukt så har det druckits åtminstone ett par burkar i veckan hos oss, men det kanske blir ett slut nu. Det var inte alls en bra utveckling...

Nya Zero är helt enkelt för söt. Det blir en sån där sliskig smak i munnen som det blir av typ amerikansk Cola. Den är inte lika fräsch och syrlig längre.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sando:

Det blev nu testat nya Cola Zero. Sen frun var gravid förra året och inte tålde kaffelukt så har det druckits åtminstone ett par burkar i veckan hos oss, men det kanske blir ett slut nu. Det var inte alls en bra utveckling...

Nya Zero är helt enkelt för söt. Det blir en sån där sliskig smak i munnen som det blir av typ amerikansk Cola. Den är inte lika fräsch och syrlig längre.

Cola, med eller utan socker, blir ju väldigt mycket godare med en skiva citron i, eller om man inte har det så en liten skvätt citronsaft.

Permalänk
Medlem

Jag dricker ungefär en liter zero om dagen, och testade just den nya smaken. Skulle säga att det är rätt snarlikt, men jag tycker att det är aningen vattningare (mer mot cola light) och kanske med en lite sötare och nästan kanel:ig ton i början.

Någon som vet VARFÖR de tvunget ska ändra smak? Antar att det har med pengar att göra som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Jag dricker ungefär en liter zero om dagen, och testade just den nya smaken. Skulle säga att det är rätt snarlikt, men jag tycker att det är aningen vattningare (mer mot cola light) och kanske med en lite sötare och nästan kanel:ig ton i början.

Någon som vet VARFÖR de tvunget ska ändra smak? Antar att det har med pengar att göra som vanligt?

Drack precis den nya Zero och konsumerar också 2-3 liter i veckan.
Vattnigare håller jag med om till 100%, kommer att göra side-by-side test senare men det var ingen WOW-känsla till det bättre. Känns mer som lätt avslagen "gammal Zero".

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Hoppas den smakar bra, var nyss och köpte 40st burkar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

Jag dricker ungefär en liter zero om dagen, och testade just den nya smaken. Skulle säga att det är rätt snarlikt, men jag tycker att det är aningen vattningare (mer mot cola light) och kanske med en lite sötare och nästan kanel:ig ton i början.

Någon som vet VARFÖR de tvunget ska ändra smak? Antar att det har med pengar att göra som vanligt?

Gissningsvis så är det för att Pepsi Max säljer bättre än Coca-Cola Zero, vilket enligt mig inte är så konstigt när gamla Zero hade en riktigt äcklig bismak. Kanske är något genetiskt som gör att vissa inte känner av det, typ som koriander.

Har nästan druckit ihjäl mig på den nya förövrigt, tycker de fått till en fullträff.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Drack precis den nya Zero och konsumerar också 2-3 liter i veckan.
Vattnigare håller jag med om till 100%, kommer att göra side-by-side test senare men det var ingen WOW-känsla till det bättre. Känns mer som lätt avslagen "gammal Zero".

Nä jag kände så också. Inget fan av den där söta bismaken... Den är typ kanel eller godis eller nånting... Lite för sött. Men det är nog en vanesak. Om nån månad märker jag ingen skillnad. Gå tillbaka till vanlig cola är inget alternativ iaf.

Jag konsumerar ju rätt mycket (dock låter det väl mer än det är, vi snackar 2-3 burkar om dagen, kanske 3-4 per helgdag - om jag nu får rättfärdiga mitt missbruk lite ) så jag förstår att det är är svårare för mig att vänja mig vid en ny smak än nån som dricker nån burk i veckan t.ex.

Permalänk
Medlem

Den var god men är det ingen annan som upplever att den saknar eftersmak, som att de blir ”tomt” efter initiala smaken som kommer, skumt.

Permalänk
Medlem

Oh no.
Hoppas inte dom gjort den lika söt som vanliga Coca cola.
Kan inte dricka den vanliga för den är så söt och lämnar en äcklig känsla i munnen efteråt som jag inte kan förklara.

Förhoppningsvis märker jag ingen skillnad med hur sällan jag dricker det, 1-2 ggr/månad.

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Oh no.
Hoppas inte dom gjort den lika söt som vanliga Coca cola.
Kan inte dricka den vanliga för den är så söt och lämnar en äcklig känsla i munnen efteråt som jag inte kan förklara.

Förhoppningsvis märker jag ingen skillnad med hur sällan jag dricker det, 1-2 ggr/månad.

Ingen fara, verkar vara essencen som mcdonalds haft ett bra tag, den är aningen "kryddigare" och smakar inte lika mycket sötningsmedel eftersom den upplevs av mig mer "vattnig" då de dragit ner på kolsyran?? Påminner om en supermild variant av coca-cola zero cinnamon och en mild pepsi max utan den vidriga sötningsmedel chocken man får av pepsi max.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Som tidigare totalvägrare av alla typer av lightprodukter och storkonsument av Coca Cola är denna nya Cola Zero en välsignelse !
Mycket lika originalet med socker.

Inte ofta det är bra med förändringar, men denna var minst sagt bra !!