500/100 på gamla datorn <-> 200/100 på nya.

Permalänk
Medlem

500/100 på gamla datorn <-> 200/100 på nya.

Testat med 2 olika sladdar, får fortfarande ut 500/100mbps på gamla datorn å endast 200/100mbps på nya, har kollat på jämfört saker men hittar/ser inget som kan va problemet... ringde å prata med Bahnhof å han verkade va helt ointresserad, Google har inte heller gett någon utdelning.

Så nu sitter jag här å undrar vad ja ska göra.

Mvh,
Pastrami

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Testat med 2 olika sladdar, får fortfarande ut 500/100mbps på gamla datorn å endast 200/100mbps på nya, har kollat på jämfört saker men hittar/ser inget som kan va problemet... ringde å prata med Bahnhof å han verkade va helt ointresserad, Google har inte heller gett någon utdelning.

Så nu sitter jag här å undrar vad ja ska göra.

Mvh,
Pastrami

Vad är det för datorer, bärbara eller stationära? Om stationära vad sitter det för moderkort i gamla resp nya datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Vad är det för datorer, bärbara eller stationära? Om stationära vad sitter det för moderkort i gamla resp nya datorn?

Stationär, kör sladd ej wifi!

Nya: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING

Gamla: MSI Z170-S02

Gamla har ju 1gigs inbyggt å nya har ju 2.5gigs så frågan e om de skulle kunna skapa en störning emot routern, känns då väldigt märkligt.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Pastrami: Jag har återställt din tråd, du kan väl dela med dig av din lösning ifall någon har samma problem istället för att förstöra tråden?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Allting slutade med att ominstallera drivrutiner för nätverkskortet på moderkortet, sådär ja. alla nöjda

Visa signatur

Bab