Sista koll innan beställning (Speldator)

Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning (Speldator)

Hej!

Har plockat ihop en kundvagn och vill få lite input om det är prisvärt/funkar ihop.
Tänkte köpa detta Grafikkortet separat

Kundvagn

Tack på förhand

Mvh

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Om jag förstår det rätt så betalar du nästan 800 spänn för att någon ska bygga ihop det åt dig. Gör det själv, det är enkelt och det finns massa bra tutorials som visar exakt hur du gör. Vänta ett tag med att köpa grafikkort, priset på dem är skyhöga om du ens kan hitta ett grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Hej!

Har plockat ihop en kundvagn och vill få lite input om det är prisvärt/funkar ihop.
Tänkte köpa detta Grafikkortet separat

Kundvagn

Tack på förhand

Mvh

Inet kan inte bygga ihop din dator och testa den då den CPU'n du valt saknar integrerad grafik.

Antingen köper du grafikkortet hos dem eller så bygger du själv.

Windows licens får du billigare på annat håll

lägg till ett: https://www.inet.se/produkt/5407056/msi-geforce-gt-710-1gb-lp om du tvunget vill att de ska bygga ihop din dator.

annars kan du köra intel som kör med integrerad grafik i cpuerna.

sen vet jag inte varför du kör på ett m-itx moderkort i ett fullstort chassi???

https://www.inet.se/kundvagn/visa/15047202/namnlos

här har du bra saker från intel, blir lite dyrare då jag tog bort den mekaniska antika hårddisken och utökade med +1tb nvme lagring, finns ingen anledning att 2021 plåga sig själv med en mekanisk HDD, min sista mekaniska HDD pensionerades 2012 och har till och med efter det uppgraderat mina spelkonsoler med SSD enheter, även min gamla ps3a som har en 250gb SSD i sig.

Vill du bygga själv sparar du 800kr på byggandet och runt 1000kr på att köpa windows licens nån annanstans och då kan du också köra vidare på ryzen cpu'n. intel borde dock vara snabbare för gaming.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Fixa billigare Windows och montera ihop datorn själv. Där har du sparat 2000 kr. Finns också billigare chassin.