PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusson123:

Fick nyss SMS att min Elgiganten-leverans skjuts upp från 15/3 till 20/3.....

Att Elgiganten skull skicka ut nästa vecka var redan klart i infon innan utlottningen. Skulle dock inte tro du får leverans på en lördag.
Och om det skickas nästa vecka kan det innebära fredag och leverans måndag-tisdag veckan där på. Helt enligt deras information.

Segt, men inte förvånande heller. Bara hålla ut, den kommer iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusson123:

Fick nyss SMS att min Elgiganten-leverans skjuts upp från 15/3 till 20/3.....

De skrev ju typ över allt att den skulle skickas ut nästa veckan och att dagens datum var fel. Dock stod det leverans 17/3 och inte 20e för mig.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av fishyfajita:

Ja, jag tvivlar på att allt har gått rätt till, och jag är tveksam på att jag får se konsolen jag beställde strax efter 16. Samtidigt kan det ju inte ha gått Mediamarkt obemärkt förbi att folk kunde köpa konsoler hela eftermiddagen och kvällen? Borde de inte ha stängt ner hela produktsidan eller liknande om folk beställde konsoler de inte har på lager?

Skrivet av Thumbii:

Man tycker att dom borde ha märkt det, men jag med flera kunde inte ens regga ett konto på flera timmar igår.. Så jag tror tyvärr att det felat i något system någonstans, känns högst orimligt att dom satt upp ett system som pytsar ut några konsoller per timme? 😅

Edit: När jag beställde strax innan 17 igår så stod det "För medlemmar" eller liknande på bilden med PS5an, nu står det iaf "Fullbokad" igen 🤔

Det där hoppade juh fram och tillbaka hela tiden. Distill fick damp så stängde av det efter min beställning strax för 16. Kan vara så som någon sa att dom släppt lite åt gången för att inte överbelasta systemet.

Vi lär väll märka hur det blir. Jag orkar inte ringa och fråga. Skickade ett meddelande och hoppas dom svara på det snabbt.

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Att Elgiganten skull skicka ut nästa vecka var redan klart i infon innan utlottningen. Skulle dock inte tro du får leverans på en lördag.
Och om det skickas nästa vecka kan det innebära fredag och leverans måndag-tisdag veckan där på. Helt enligt deras information.

Segt, men inte förvånande heller. Bara hålla ut, den kommer iaf

Japp bara att hoppas den dyker uppbrinnande nästa helg!

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Det där hoppade juh fram och tillbaka hela tiden. Distill fick damp så stängde av det efter min beställning strax för 16. Kan vara så som någon sa att dom släppt lite åt gången för att inte överbelasta systemet.

Vi lär väll märka hur det blir. Jag orkar inte ringa och fråga. Skickade ett meddelande och hoppas dom svara på det snabbt.

Det hoppade fram och tillbaka att det fanns i lager typ varannan gång jag f5:ade ett tag, men när man gick in på produktsidan var det out of stock. Allmänt knas på sidan

Permalänk
Medlem

Fick också SMS från Elgiganten men såg bara ...din beställning X kan tyvärr inte..." och tänkte direkt att nehepp, bidde inget, men så läste jag resten och kunde andas ut. Det blev bara flyttat en dag (ursprungligen den 16e).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av erkkn:

Det syns inte för mig heller där, betalade med KLARNA iofs, men vissa verkar ju ha fått att de håller på att levereras ut men ingen status alls för mitt

Jag betalade med Klarna några minuter efter kl 15 och har fått bekräftelse på mejl samt kvitto på MMs sida. Det som är lite oroväckande är att det i Klarna-appen dock bara är reserverat belopp än så länge. Vågar inte lita på att det verkligen blir en leverans förrän det blippar till med en faktura från Klarna. Är det någon annan som valde Klarna som fått ett riktigt leveransbesked (alltså inte bara orderbekräftelse eller att "leverans är påbörjad")?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusson123:

Fick nyss SMS att min Elgiganten-leverans skjuts upp från 15/3 till 20/3.....

Min till 17:de C:

Permalänk
Medlem

har någon kontaktat MM för att se om deras system bugging?

Permalänk
Medlem

Ser bara en som skriver han/hon ska få lev från MM idag. Är det fler som fått leveransbeskedet? Eller fått nått annat besked än orderbeskedet?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

Spännande, Postnord säger att jag tydligen kommer få paketet från MM idag. Får väl se om det stämmer eller inte under eftermiddagen.

Permalänk
Medlem

Pratade med MM idag angående min order.

Jag beställde vid 15:04 igår.

Dem sa att allt såg bra ut och att det ser ut som att dem ska skicka idag.
Han sa att dem som packar och skickar ordrar har extrem mycket just nu och allt kan ta lite längre tid.
Han sa att det är bara att hålla koll på sin Mail under dagen.

Så vi får väl se vad som händer idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuffnThangss:

Spännande, Postnord säger att jag tydligen kommer få paketet från MM idag. Får väl se om det stämmer eller inte under eftermiddagen.

Men har du fått Mail från mm att ditt paket är skickat?

Permalänk
Skrivet av wcislek:

Men har du fått Mail från mm att ditt paket är skickat?

Japp. Fick det igår 2 timmar efter beställning.

Permalänk
Skrivet av Donhoz:

Amazon drog precis pengar för PS5 SE från 20/11.

Får man fråga vilken tid du la din order på ett ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuffnThangss:

Japp. Fick det igår 2 timmar efter beställning.

Dubbeltur då med andra ord, både beställningen i sig och leveransen. Känns som många av oss kommer få utleverans idag och då tyvärr inte leverans fören på måndag. Men vad är väl en bal på slottet..

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuffnThangss:

Japp. Fick det igår 2 timmar efter beställning.

Vilken tid beställde du?
Jag beställde några min över kl 15 och inte hört nått om lev.

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Skrivet av pirpen:

Vilken tid beställde du?
Jag beställde några min över kl 15 och inte hört nått om lev.

Jag lyckades lägga en beställning strax efter 15 jag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnusson123:

Fick nyss SMS att min Elgiganten-leverans skjuts upp från 15/3 till 20/3.....

I mitt sms stog det uppskjutet från 17/03 till 18/03...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutta:

I mitt sms stog det uppskjutet från 17/03 till 18/03...

12 till 17de här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Får man fråga vilken tid du la din order på ett ungefär?

Det får du göra
Fick orderbekräftelsen 21:24 20/11

Permalänk
Medlem

Fick också en på Elgiganten igår. Äntligen.

Leverans den 17/3 enligt mail idag. Dagen efter min födelsedag så det blir en perfekt present till mig själv!

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Frågade MM på facebook angående min order med bekräftelsemail 15:56 och fick följande svar:

"Tack för ditt PM!

Din order ligger inne och bör skeppas iväg under nästa vecka. Det var många som inkom och därav kommer leveranstiden vara lite förskjuten mot de vanliga 1-3 arbetsdagarna.

Med vänlig hälsning

André"

Följd frågan lyder: "Hej Tack för svaret. Då är det alltså inget problem med lagersaldot utan bara att hanteringen av leveransen är något längre?

Jag kan alltså förvänta mig en leveransbekräftelse någon gång under nästa vecka?

Uppdaterar när jag fått svar på det

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Frågade MM på facebook angående min order med bekräftelsemail 15:56 och fick följande svar:

"Tack för ditt PM!

Din order ligger inne och bör skeppas iväg under nästa vecka. Det var många som inkom och därav kommer leveranstiden vara lite förskjuten mot de vanliga 1-3 arbetsdagarna.

Med vänlig hälsning

André"

Följd frågan lyder: "Hej Tack för svaret. Då är det alltså inget problem med lagersaldot utan bara att hanteringen av leveransen är något längre?

Jag kan alltså förvänta mig en leveransbekräftelse någon gång under nästa vecka?

Uppdaterar när jag fått svar på det

Tack för att du skrev, väntar med spänning på uppföljning! En liten glimt av hopp finns ännu

Permalänk
Skrivet av nnevynn:

Frågade MM på facebook angående min order med bekräftelsemail 15:56 och fick följande svar:

"Tack för ditt PM!

Din order ligger inne och bör skeppas iväg under nästa vecka. Det var många som inkom och därav kommer leveranstiden vara lite förskjuten mot de vanliga 1-3 arbetsdagarna.

Med vänlig hälsning

André"

Följd frågan lyder: "Hej Tack för svaret. Då är det alltså inget problem med lagersaldot utan bara att hanteringen av leveransen är något längre?

Jag kan alltså förvänta mig en leveransbekräftelse någon gång under nästa vecka?

Uppdaterar när jag fått svar på det

Skrev du på messenger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

Frågade MM på facebook angående min order med bekräftelsemail 15:56 och fick följande svar:

"Tack för ditt PM!

Din order ligger inne och bör skeppas iväg under nästa vecka. Det var många som inkom och därav kommer leveranstiden vara lite förskjuten mot de vanliga 1-3 arbetsdagarna.

Med vänlig hälsning

André"

Följd frågan lyder: "Hej Tack för svaret. Då är det alltså inget problem med lagersaldot utan bara att hanteringen av leveransen är något längre?

Jag kan alltså förvänta mig en leveransbekräftelse någon gång under nästa vecka?

Uppdaterar när jag fått svar på det

Skrivet av fishyfajita:

Tack för att du skrev, väntar med spänning på uppföljning! En liten glimt av hopp finns ännu

Snabbt svar:

"Hej igen,

Du är tilldelad en konsol. Och ja, du bör förvänta dig en leverans nästa vecka. Förstår att väntan är ännu större då det närmar sig.

Med vänlig hälsning

André"

Så då var det klart och tydligt

Permalänk

Skrev också till mediamarkt på messanger om min order jag fick igenom 16:49 och fick detta som svar:

"Tack för ditt PM och STORT grattis till din PS5! 🙂
Du bör kunna räkna med en leverans under nästa vecka.

Med vänlig hälsning

André"

Permalänk
Skrivet av DenOndeElvispen:

Skrev också till mediamarkt på messanger om min order jag fick igenom 16:49 och fick detta som svar:

"Tack för ditt PM och STORT grattis till din PS5! 🙂
Du bör kunna räkna med en leverans under nästa vecka.

Med vänlig hälsning

André"

Skrev också till dem fick exakt samma svar 😃

Permalänk
Medlem

Om MM får iväg paket idag så finns det en chans att de kommer till ombuden imorgon lördag för oss som bor i Stockholm, Göteborg och Malmö (om de använder Mypack collect lördag).

Permalänk
Skrivet av HH1:

Om MM får iväg paket idag så finns det en chans att de kommer till ombuden imorgon lördag för oss som bor i Stockholm, Göteborg och Malmö (om de använder Mypack collect lördag).

Frågade dem om detta på messenger men fick detta som svar:

"Där måste jag vara en "trist-en" och svara nej. Det är högtryck på vårt lager just nu. Till stor del av PS5 släppet igår. Så den kommer inte gå iväg förrän nästa vecka.

/ André"

Edit: Fick igenom min beställning 16:49, kanske att de tar dem i turordning och att just min order inte hinner iväg.