Se datorbygget och tävla om lyxig gamingdator från NZXT

Permalänk
Melding Plague

Se datorbygget och tävla om lyxig gamingdator från NZXT

Den som klipper till Jonas får möjligheten att kamma hem en dator från NZXT till ett värde av drygt 25 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag har rensat tråden eftersom den är till för de som vill vara med och tävla om datorn i bygget. Den som hellre vill snacka om annat har ju resten av forumet till det.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag kanske missförstod reglerna?! Här är i alla fall vad jag åstadkom

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Här är mitt vansinne:

Permalänk
Proffsmoddare

Ditt hår är fabulöst @meantek

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Beijing:

Jag kanske missförstod reglerna?! Här är i alla fall vad jag åstadkom

https://i.imgur.com/mPVVUsI.gif

Skrivet av dudukun:

Jag skulle säga att ni båda har kommit igång i precis den anda åtminstone jag hade i åtanke.

EDIT: Vid närmare eftertanke är bidraget från @Beijing ändå inte riktigt enligt reglerna, då det innehåller material även från andra (upphovsrättsskyddade) källor. Det är dock ett bidrag som är underhållande nog för att få vara kvar, utom tävlan.

Skrivet av C4B12:

Ditt hår är fabulöst @meantek

Ja.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

"Kan lätt maxa Crysis med min 3900X @ 5.2 GHz"

Jonas:

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Mer rgb!

Permalänk
Medlem

Något är knas med själva tävlingssidan. Jag ser inte videon i Firefox men i andra webbläsare syns den.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Alphahanne:

Något är knas med själva tävlingssidan. Jag ser inte videon i Firefox men i andra webbläsare syns den.

Skriptblockering av något slag igång? Funkar fint i Firefox här. Direktlänk till videon som workaround vid behov: https://www.youtube.com/watch?v=tw6cvBCoJTg

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Skriptblockering av något slag igång? Funkar fint i Firefox här. Direktlänk till videon som workaround vid behov: https://www.youtube.com/watch?v=tw6cvBCoJTg

Möjligt. Får undersöka saken.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Inget proffs på att skapa giffar men satan så kul det var!

Lycka till allihopa

Permalänk
Inaktiv

Mitt bidrag

Det ska bli kul att se alla bidrag, riktigt underhållande tävling 😁 Lycka till allihopa!

Fixade lite större miniatyr
Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Jag hoppas att jag lyckats följa alla regler, annars får ni gärna säga det så redigerar jag efter behov. Bilderna är från tävlingsfilmen, med lite extra effekter från Unsplash. Att göra en imitation borde falla under Fair Use så inget bör vara upphovsrättskyddat.

Originalbild

Permalänk
Inaktiv

Så här är mitt bidrag i alla glada tider (GPU)

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag

vilken idiot som helst kan bygga datorn med deras delar

Permalänk
Medlem

Detta blev bättre än jag trodde

Permalänk

den solklara vinnaren finns redan i tråden @marlil ftw

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

den solklara vinnaren finns redan i tråden @marlil ftw

Haha, tack för det! Jag tycker det är väldigt kul med den här typen av tävlingar där man får gräva i sin kreativa ådra och särskilt spännande när det är ett pris jag verkligen önskar mig!

Permalänk

VIT!

I vit!

Permalänk
Medlem

En gif

Hoppas någon gillar den

Permalänk
Medlem
Skrivet av alvin677:

404

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack för att du sa det! Nu har jag uppdaterat länken till giffen

Permalänk

Orealistisk video. Jag korrigerade den för gemene man, nu är den lite mer verklighetstrogen

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

@Meantek
Video med ljudpålägg är alltså helt uteslutet? Enbart bild eller animerad GIF?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Föredetting
Skrivet av star-affinity:

@Meantek
Video med ljudpålägg är alltså helt uteslutet? Enbart bild eller animerad GIF?

Ja, dessvärre är det bara en statisk bild eller animerad GIF som gäller.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Tog fram gamla Photoshop-"skills" från gymnasiet... Dammigt värre!
Det roliga är inte att vinna, det är att delta.

POSTER

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D - GPU: Gigabyte Aorus Master RX 6800 XT 16GB - Moderkort: MSI MPG 570X Gaming Plus - RAM: HyperX Fury 32GB DDR4 3200mhz - SSD NVMe: Kioxia Exceria Plus 1TB SSD: Kingston 960GB - SSD: Samsung 850 EVO 500GB - Nätagg: Antec HCG Gold 850w - Chassi: MSI MPG Gungnir 300R Airflow - OS: Win11 PRO

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag tänkte med, men när man börjar sent på kvällen börjar man sent på kvällen...

EDIT: En till

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Lysande tävling!