MSI GP66 eller vänta på Lenovo Legion 5 Pro med 5800H?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Undra om bring kör ut helger också? ))

I regionerna Stockholm, Göteborg och Malmö kan du även erbjuda dina kunder hemleverans samma dag, på vardagskvällar och lördagar.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt om någon som fått den kan skriva ihop en liten recension på några dagar! Har bara lyckats hitta en enda, inte så utförlig heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foff:

Har lenovon med 3070 max tdp för 3070 eller kan de gå ännu högre? Är det 140 som är max eller 130 som lenovon har?

Lenovo legion pro har maxad tdp. 125 +15 deras vanliga Legion med 3070 har 115+15. Kolla på inet.se dom skriver ut tdp 👍

Permalänk
Skrivet av Dax:

Finns olika lägen man kan aktivera med Fn+Q

Bra tips! Finns det fler funktioner och någonstans man kan läsa om det?

Permalänk
Medlem

En fråga är det någon som vet om man kan lägga till en andra m2 disk i Lenovon?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

En fråga är det någon som vet om man kan lägga till en andra m2 disk i Lenovon?

Når man slotsen via lucka på undersida
Följer det inte med någon manual?, länka gärna till dom

Permalänk
Permalänk

verkar finnas två slots

Permalänk
Medlem

Tack alla. Precis kört en session PoE och visserligen så körs fläktarna igång men det var väntat Jag gillar Lenovon

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av Dax:

Tack alla. Precis kört en session PoE och visserligen så körs fläktarna igång men det var väntat Jag gillar Lenovon

Finns det någon funktion i BIOS för fläktstyrning?

Permalänk

En annan undran, om man vill ha en dockningsstation till den här, vilka alternativ finns det ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dax:

Tack alla. Precis kört en session PoE och visserligen så körs fläktarna igång men det var väntat Jag gillar Lenovon

vid surf och filmtittande, är fläktarna tysta då?

Permalänk
Medlem

Vid youtube e den tyst samma vid surf, har den inställd på tyst läge och byter läge vid behov

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Ni som har fått klämma och känna på 5 pro, Vilket material är det på locket och runt tangentbordet? Har läst att bara 7an kommer att ha aluminium detaljer men vissa menar på att 5 pro också har det?

Permalänk
Skrivet av L.K.R racingteam:

Ni som har fått klämma och känna på 5 pro, Vilket material är det på locket och runt tangentbordet? Har läst att bara 7an kommer att ha aluminium detaljer men vissa menar på att 5 pro också har det?

https://psref.lenovo.com/Detail/Legion/Lenovo_Legion_5_Pro_16...

Verkar vara Anodiserad aluminium över/undersida

Permalänk

Förresten vad gör den här burken så mycket dyrare, det är ju istort samma hårdvara, annan cpu är det skärmfrekvensen?
MSI GS66 Stealth 10UG-069NE 15.6

Permalänk
Skrivet av peckapecan:

Förresten vad gör den här burken så mycket dyrare, det är ju istort samma hårdvara, annan cpu är det skärmfrekvensen?
MSI GS66 Stealth 10UG-069NE 15.6

Menar du att MSI är dyrare?

Permalänk
Skrivet av ezGenesis:

Menar du att MSI är dyrare?

NU hittar jag inte igen den burken

var en med i7, 3070, 16Gb ram och 300Hz panel, 28k

Permalänk
Skrivet av peckapecan:

NU hittar jag inte igen den burken

var en med i7, 3070, 16Gb ram och 300Hz panel, 28k

Men ta denna som exempel
https://www.inet.se/produkt/1965976/msi-gs66-stealth-10ug-15-...

Max-Q 3070, mer minne men 300Hz 1080P panel och HDMI 2.0 för 28990:-

Permalänk

Nu har jag kört burken ett antal timmar och mina reflektioner är följande,

Otroligt stabilt byggd, ingen som helst flex.
Skärmen är outstanding, skärpa över hela skärmytan, rena klara färger, inga pixelfel eller clouding.
Provat spela en stund och blev förvånad hur bra detta 3070 presterar, ställde in exakt samma inställningar som mitt andra fd stationära 3070 och fick ut 412fps mot stationära 370fps på min CX65" med likvärdig cpu.
Det jag saknar är ett sätt att justera och göra egna fläktkurvor i BIOS, nu har man bara tre olika lägen välja mellan, silent, auto och full, den blir inte överdjävligt varm när man spelar men fläktarna går fullt ändå, får väl se om det dyker upp någon ny BIOS som ger en möjlighet till lite mer fläktjusteringar, annars går det ju justera via programvara.
I övrigt absolut inget klaga på

Permalänk

Nytt leveransdatum igen....

Beställde Legion Pro 3070 22/2 från Elgiganten. Hade 10/3 som leveransdatum, flyttades till 17/3 och har idag flyttats igen fram till 31/3. Blir lite trött när man ser folk som fått sin leverans från Elgiganten iväg skickad trots att jag förbeställt före dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.K.R racingteam:

Ni som har fått klämma och känna på 5 pro, Vilket material är det på locket och runt tangentbordet? Har läst att bara 7an kommer att ha aluminium detaljer men vissa menar på att 5 pro också har det?

Jag är inte helt säker, men jag tror att det är plast på insidan, alltså runt tangentbordet och så, medan utsidan (över och under) är aluminium. Konstruktionen känns stabil och rejäl. Väldigt lite flex och den känns tung och kompakt.

Jag fick också min igår. Beställde från Elgiganten 15/1, så jag har väntat ett tag.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk

Hey folks, I'm reading this thread with Google Translate and I see people are getting their Legion 5 Pros delivered already?? For those of you who received it, was it the 3070 or 3060 model?

Permalänk
Skrivet av rossdewitt:

Hey folks, I'm reading this thread with Google Translate and I see people are getting their Legion 5 Pros delivered already?? For those of you who received it, was it the 3070 or 3060 model?

3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av rossdewitt:

Hey folks, I'm reading this thread with Google Translate and I see people are getting their Legion 5 Pros delivered already?? For those of you who received it, was it the 3070 or 3060 model?

3070

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Har nu beställt legion 5 pro för 20k, klokt?

Hej!
Priser och olika utföranden verkar ju variera lite, men jag har nu fått tummen ur och beställt denna (för 20k):
https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275780...

Finns det något uppenbart bättre alternativ, för en budget på 20k, om man vill ha en snygg laptop med bra byggkvalitet, trevlig skärm och som fixar även krävande spel ganska väl?

Tror att laptopen jag beställde gick för ett par tusenlappar lägre tidigare, men men..

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonnik:

Hej!
Priser och olika utföranden verkar ju variera lite, men jag har nu fått tummen ur och beställt denna (för 20k):
https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275780...

Finns det något uppenbart bättre alternativ, för en budget på 20k, om man vill ha en snygg laptop med bra byggkvalitet, trevlig skärm och som fixar även krävande spel ganska väl?

Tror att laptopen jag beställde gick för ett par tusenlappar lägre tidigare, men men..

Det beror ju såklart på vad man är ute efter, men jag tycker inte att det finns något bättre alternativ för 20k.
Men nu när prisskillnaden är 4k, då samma spec fast med 3060 kostar 16k på Elgiganten så tror jag den är ett bättre erbjudande. Jag tror skillnaden mellan 3070 och 3060 med samma TDP är ganska liten.
3060 kommer dessutom in i lager 30/3 jämfört med 27/4 för 3070 enligt Elgiganten.

När jag beställde modellen med 3070, som du länkar till, i Januari så var priset 18k.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Leveranstid för Elgiganten verkar ha flyttats till slutet av april nu? Även Inet verkar ha slutet av april. Synd, legion 5 PRO verkar bli en riktig hit.

Permalänk

Beställde Legion 5 Pro med 3070/16Gb RAM på Elgiganten.se 6/3 och då skulle den komma in i lager den 11/3, den kom in tidigt i lager, hade tur (!) och fick den 15/3 och är mycket nöjd.
Kan rekommendera att aldrig köra grafiken i hybridläge bara för att spara energi, märkte att datorn fick hicka och muspekaren låste sig en sekund ibland (gissar att även resten av systemet tar en mikropaus då den byter mellan GPUs men musen märks väldigt väl)
Annars så är den över förväntan!

Permalänk

Ni som nu hunnit klämma och känna, jag har en fundering.
Om jag kör muspekaren så långt det går till vänster och uppåt så stannar den vid kanteerna och är helt synlig,
kör jag den höger och nedåt så försvinner den bakom ramen, har ni lika ?

Hela skrivbordet syns men muspekaren försvinner bakom listen på högra och nedre sidan