Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Écran/Ecran är franska/typ rumänska och kanske andra språk för skärm.
Svenska Amazons översättningar slår till igen förmodar jag, om det nu inte är något de brukar kalla sina skärmar globalt.

Har inte testat skärmen själv men verkar ju vara bra pris och fått väldigt bra recensioner.

Skrivet av Dixxen:

https://en.wiktionary.org/wiki/ecran

Jag har den inte själv, men jag har varit lite sugen jag med. Mycket bra recensioner vad jag kan se!

NoN har den också för 3990kr såg jag nu, om man vill köpa en skärm istället för en ecran

Haha, jasså! Ecran, skärm, trodde det var någon annan modell

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om LG oled, slog äntligen till på 77"

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av selver89:

Produkt: Linocell Premium Powerbank med Quick Charge 3.0 och USB-C PD 20000 mAh
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/powerbank/linocell-...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4842869
Pris: 166,33kr

Priset blir 166,33kr/st om man köper 3st (med tanke på 3 för 2 erbjudandet)

Nån i Hässleholm eller Broby som vill splitta ett köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av :

Produkt: Linocell Premium Powerbank med Quick Charge 3.0 och USB-C PD 20000 mAh
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/powerbank/linocell-...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4842869
Pris: 166,33kr

Priset blir 166,33kr/st om man köper 3st (med tanke på 3 för 2 erbjudandet)

Jag vill ha en om några fler i/runt Örebro vill köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Produkt: KFA2 GeForce RTX 3060

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Kategori: GPU
Pris: 5 890:-

Detta är väl inget fynd..

Bättre tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1625960-3060-3070-i-lager-endast-tips

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Haha sant, ett fynd att man ens kan köpa kanske?

Permalänk
Medlem

Det är många som behöver skaffa sig ett lexikon för att slå upp vad fynd betyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faxius87:

Beställde 2TB versionen för 336.90kr! Får se då om den dyker upp

@handendär @anon2110

Är det några som har fått ordern skickad än? Min har inte rört sig mer än första steget "Ordered", men den är halvvägs ner till "Dispatched"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Tack för tipset om LG oled, slog äntligen till på 77"

Hittar inget inlägg om det här? Vilken affär och finns det några kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Hittar inget inlägg om det här? Vilken affär och finns det några kvar?

Det är länkat i fyndtråden, är Elgiganten, här har du länken - LG OLED TV

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Det är länkat i fyndtråden, är Elgiganten, här har du länken - LG OLED TV

Tusen tack!

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2 för 1120kr via Amazon.se

Fidelio X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickysoda:

Produkt: Nya one plus 9
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/333708-Oneplus-Early-Bir...
Pris: 10 690 kr dock ingår op buds

Release 2018?

Hittar inget att läsa om att det gäller 9, vilken version och vad som är bundlat?

Edit: hittade på Facebook och det verkar vara standard edition. Inga bundles med pro alltså.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vårrabatt - Spara 1944 kr + kostnadsfri OVPN-tshirt vid köp av två års abonnemang

Är riktigt nöjd med denna leverantör av VPN, trovärdigheten när det kommer till att de inte sparar är ju dessutom prövad i svensk domstol.

Har den till Win10, Manjaro, Ubuntu & Android och till alla finns det lättlästa manualer för hur man ansluter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

@handendär @darkshippo

Är det några som har fått ordern skickad än? Min har inte rört sig mer än första steget "Ordered", men den är halvvägs ner till "Dispatched"

Ingen uppdatering än!

Permalänk
Skrivet av LulleK:

Vad betyder Ecran?

Är denna värd att köpa tror ni? Behöver en ny skärm.

Same for me. Really looking at this screen closely... It looks good for the price. Any other opinions on the LG 27GL83A?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Release 2018?

Hittar inget att läsa om att det gäller 9, vilken version och vad som är bundlat?

Edit: hittade på Facebook och det verkar vara standard edition. Inga bundles med pro alltså.

Känns som att OnePlus gått långt ifrån att vara en tillverkare som satsade på bra specs till ett lågt pris, nu är de ju uppe i andra tillverkares flaggskeppsprodukters prisnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns som att OnePlus gått långt ifrån att vara en tillverkare som satsade på bra specs till ett lågt pris, nu är de ju uppe i andra tillverkares flaggskeppsprodukters prisnivå.

Verkligen, plus att dom inte heller är lika snabba med uppdateringar som dom var i början. Ett tag låg dom ju i topp tillsammans med Google (obviously) & Sony. Idag tar dom längre och längre tid på sig, tråkig utveckling dom går mot.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Verkligen, plus att dom inte heller är lika snabba med uppdateringar som dom var i början. Ett tag låg dom ju i topp tillsammans med Google (obviously) & Sony. Idag tar dom längre och längre tid på sig, tråkig utveckling dom går mot.

www.androidauthority.com/android-11-rollout-1201648/amp/
Tyckte dem var rätt snabba iallafall

TROR spontant att oneplus 8 pro bör jämföras med Samsung s20 ultra. Vill minnas att det var 900 dollar för 8 pro och 1300 för s20 ultra.

Men ja.. Det är inte som det var förut! Dock efterfrågades mer och mer features :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

www.androidauthority.com/android-11-rollout-1201648/amp/
Tyckte dem var rätt snabba iallafall

TROR spontant att oneplus 8 pro bör jämföras med Samsung s20 ultra. Vill minnas att det var 900 dollar för 8 pro och 1300 för s20 ultra.

Men ja.. Det är inte som det var förut! Dock efterfrågades mer och mer features :/

Kan ha varit mer än känsla jag haft om dom, men 7 serien fick ex 11 utrullad idag. Men aja, tyckte dom kändes snabbare i början, men ka ha missat en del utrullningar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan ha varit mer än känsla jag haft om dom, men 7 serien fick ex 11 utrullad idag. Men aja, tyckte dom kändes snabbare i början, men ka ha missat en del utrullningar

Lite blandat såklart. Min känsla är att dom är snabba på nya telefonerna och de äldre glöms snabbt bort jag har iofs bara haft op6 och nu op8 pro (med kass skärm..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeatherPatch:

Same for me. Really looking at this screen closely... It looks good for the price. Any other opinions on the LG 27GL83A?

I went for it. From my own research it seems that it would be very hard to find something better for the money.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Lite blandat såklart. Min känsla är att dom är snabba på nya telefonerna och de äldre glöms snabbt bort jag har iofs bara haft op6 och nu op8 pro (med kass skärm..)

Så kan det vara, jag kom från senast från HTC och dessförinnan LG som tog guld och silver i klassen sämst på uppdateringar.
Nu för tiden sticker ju Samsung ut och erbjuder uppdateringar i totalt 4 år tror jag...? 2st OS uppdateringar och totalt 4 års säkerhetspatchar. Kan ha detaljerna off där.
Men hela bristen på uppdateringar överlag, om vi bortser från Google, Sony, Samsung och Oneplus, var det som pushade mig till Apple Här finns det inte mycket att klaga på på den punkten.
Vore kul om nån, Google? kunde erbjuda samma långa tidsspann, tror dessvärre aldrig det kommer ske på Android sidan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så kan det vara, jag kom från senast från HTC och dessförinnan LG som tog guld och silver i klassen sämst på uppdateringar.
Nu för tiden sticker ju Samsung ut och erbjuder uppdateringar i totalt 4 år tror jag...? 2st OS uppdateringar och totalt 4 års säkerhetspatchar. Kan ha detaljerna off där.
Men hela bristen på uppdateringar överlag, om vi bortser från Google, Sony, Samsung och Oneplus, var det som pushade mig till Apple Här finns det inte mycket att klaga på på den punkten.
Vore kul om nån, Google? kunde erbjuda samma långa tidsspann, tror dessvärre aldrig det kommer ske på Android sidan.

Samsung kör 3 OS uppdateringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av zulix:

Samsung kör 3 OS uppdateringar

Ah ok, var som jag skrev inte säker på hur många. Men det är riktigt bra.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Ah ok, var som jag skrev inte säker på hur många. Men det är riktigt bra.

Det är tre generationer som är sagt för de flesta produkter från 2019 och framåt, dock ingår inte de allra enklaste modellerna i det programmet: https://www.mynewsdesk.com/se/samsung/pressreleases/samsung-e...

Säkerhetsuppdateringar i fyra år gäller för de mobiler och tablets som släppts från 2019 och framåt (med andra ord S10, Note10 med flera, även enklare/billigare modeller).

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är egentligen "tre generationer" och inte tre år, även om det ju har en förmåga att sammanfalla: https://www.mynewsdesk.com/se/samsung/pressreleases/samsung-e...

Säkerhetsuppdateringar i fyra år gäller för de mobiler och tablets som släppts från 2019 och framåt (med andra ord S10, Note10 med flera).

Ja jo, förknippar 1 gen med 1 år, även om det inte är skrivet i sten.
Bra förklarat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Ja jo, förknippar 1 gen med 1 år, även om det inte är skrivet i sten.
Bra förklarat

Jag hann ändra det eftersom jag såg att ni faktiskt inte skrev år utan generationer, så det kändes lite överflödigt. Men ja, precis, det är inte nödvändigtvis så att det måste sammanfalla. Jag la till lite om att den biten inte tar med de enklare modellerna i A-serien också.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av LulleK:

I went for it. From my own research it seems that it would be very hard to find something better for the money.

I ordered one now. It looks good to me too.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Produkt: SSD Kingston 960 GB
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B079XC5PVV/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Kategori: Lagring
Prisjakt:https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4713476
Pris: 807 kr

OBS!!! Saknar DRAM cache!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***