Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Bara för att så provade jag och jo, all data raderades utom community-foldern där alla plan, liveries och sånt jag själv lagt till ligger. Gör egentligen inget för min del även om det är över 150GB som måste laddas ner igen.

Men om man nu vill installera om och har spelet via steam så kan man ju lika gärna göra så, effekten blir densamma.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Heeelvete vilken tid det tar att installera! Och varför i hela världen slutar den att ladda ner när den dekomprimerar filer. Det är ju massa tid som går förlorat när det hade kunnat gå parallellt..
Den stora mardrömmen måste ju vara om nåt strular och man måste installera om spelet. Man får väl låta det gå och åka på en weekendsemester isf

Vad kör ni andra för kontroller i spelet? Jag tänkte börja med min smått antika men fungerande Microsoft Sidewinder Precision Pro. Anno 1998 ungefär
Om jag fastnar i det så har jag tittat på både airbus kontrollerna, joystick och gasreglage. Men har hört att de skall vara riktigt plastiga, speciellt gasreglaget. Honeycombs gasreglage däremot ser ju riktigt trevligt ut men kostar desto mer..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Heeelvete vilken tid det tar att installera! Och varför i hela världen slutar den att ladda ner när den dekomprimerar filer. Det är ju massa tid som går förlorat när det hade kunnat gå parallellt..
Den stora mardrömmen måste ju vara om nåt strular och man måste installera om spelet. Man får väl låta det gå och åka på en weekendsemester isf

Vad kör ni andra för kontroller i spelet? Jag tänkte börja med min smått antika men fungerande Microsoft Sidewinder Precision Pro. Anno 1998 ungefär
Om jag fastnar i det så har jag tittat på både airbus kontrollerna, joystick och gasreglage. Men har hört att de skall vara riktigt plastiga, speciellt gasreglaget. Honeycombs gasreglage däremot ser ju riktigt trevligt ut men kostar desto mer..

Installern för detta spel känns ungefär som installern för Windows. Känns inte som någon lagt energi på att det designa det

Jag skaffade mig T16000m med Throttle. Sedan när jag läste på efter jag beställt blev jag faktiskt lite besviken att det inte är någon Force Feedback. Mest för att det var en så stor grej back in the days (och i simracing-världen fortfarande). Helt ok iaf men känns väldigt plastigt, speciellt knapparna på joystickens bas. Men när man väl spelar det grymt.

Däremot eftersom spelet inte fungerar särskilt bra i VR så saknar jag något som trackar min huvudrörelse. Känns inte som spelet kanske någonsin blir "VR-spelet" så jag funderar på att köpa någon headtracking-lösning.

Permalänk
Medlem

Har en gammal X52 som jag flyger med. Den börjar bli väl gammal dock, runt 15 år någonstans, och en del reglage fungerar inte som de ska längre. Haft upp och kört med lite elektronikrengöring och den blev bättre men ändå inte helt bra så tittar runt efter något bättre. Lutar väl åt en X56 istället, känns inte aktuellt med en yoke då jag använder stickan till andra spel också. För mycket jobb hålla på montera och demontera varje gång jag ska flyga i MSFS. Pedaler kommer jag nog också skaffa dock då de enkelt kan "bo" under skrivbordet permanent.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Vad kör ni andra för kontroller i spelet?

Eftersom jag saknar omdöme köpte jag på mig Thrustmaster HOTAS Warthog. Alltså det här, fast det var något mindre dyrt när jag beställde.
https://www.webhallen.com/se/product/123729-Thrustmaster-HOTA...
Samt ett par billigare roderpedaler, också från Thrustmaster.

Jag började med min Flightstick X jag hade sedan gammalt, och visst, det funkade, men framför allt gasreglaget var rätt kackigt på den. Och så tänkte jag att det är bättre att gå på det bästa (i någon mening) direkt i stället för att arbeta sig upp via pryl efter pryl jag inte är riktigt nöjd med.

Om det var värt pengarna går förstås att diskutera, men det är i alla fall väldigt skön känsla i Warthog-prylarna. Jag sitter ofta och pillar på gasreglaget som står bredvid mig även när jag jobbar hemifrån, bara för att det känns så gediget.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Vad kör ni andra för kontroller i spelet?

Fyller på här med fler omdömeslösa förslag Jag kör Honeycombs Flight Yoke och mina Fanatec pedaler som roderpedaler. Honeycomben har varit restad i princip sen FS2020 släpptes men finns nu att få tag på i Sverige, kan verkligen rekommendera den.

Har även en VKB Gladiator NXT som är extremt prisvärd men tyvärr har ingen svensk ÅF fått upp ögonen för det märket ännu, men finns inom EU så inga konstigheter att beställa hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Heeelvete vilken tid det tar att installera! Och varför i hela världen slutar den att ladda ner när den dekomprimerar filer. Det är ju massa tid som går förlorat när det hade kunnat gå parallellt..
Den stora mardrömmen måste ju vara om nåt strular och man måste installera om spelet. Man får väl låta det gå och åka på en weekendsemester isf

Vad kör ni andra för kontroller i spelet? Jag tänkte börja med min smått antika men fungerande Microsoft Sidewinder Precision Pro. Anno 1998 ungefär
Om jag fastnar i det så har jag tittat på både airbus kontrollerna, joystick och gasreglage. Men har hört att de skall vara riktigt plastiga, speciellt gasreglaget. Honeycombs gasreglage däremot ser ju riktigt trevligt ut men kostar desto mer..

Jag kör denna till samtliga plan.
http://www.thrustmaster.com/products/tca-sidestick-airbus-edi...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Fyller på här med fler omdömeslösa förslag Jag kör Honeycombs Flight Yoke (...)

Det här är bara andrahandsinformation, jag har inte testat själv, men ska man ha yoke verkar många tycka att Honeycomb är rätt kvalitetsval.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk

Jag startade upp spelet inatt och testade lite snabbt. Min gamla hedenhös Precision Pro identifierades korrekt i spelet men det fanns såklart inga färdiga profiler för den. Jag lyckades lägga till det mesta förutom gasreglaget.. Där var det inte lika enkelt som att bara välja vilken axel man skulle använda.
Jag känner ändå att jag vill ha något lite bättre att flyga med så jag har faktiskt beställt TCA Officer pack, alltså både stick och gasreglage. Det bör dyka upp imorgon.
Jag funderade på om jag skulle satsa på Honeycomb direkt men för både yoke och gasreglage så blir det närmare 7000. Det är väl magstarkt att fläska upp det på en gång utan att veta om man kommer bli frälst eller inte.
Så jag fick ha lite omdöme och köpa Airbus kombon. Det borde vara mer än tillräckligt att börja att lära sig grunderna med.
Det släpps längre fram en addon till denna kombo som adderar två delar till med kontroll över spoilers och klaffar. Kan ju vara trevligt.
Blir man totalfrälst och börjar lägga osunt mycket tid på FS så finns det ju uppgraderingspotential i Honeycomb prylarna. Ibland är det ju roligare att göra en uppgraderingsresa istället för att bara ha de bästa grejerna direkt. Eller?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Jag har nu ett problem som jag inte blir klok på. När jag ska välja flygplan och flygplats att starta från via World map så kan hamnar jag alltid på samma flygplats och i samma flygplan som jag gjorde de allra första turerna med i spelet. Spelar ingen roll vad jag väljer o sen startar så hamnar jag alltid på samma ställe. Vad göra??

Edit: Jaha efter lite mer googling verkar det som att detta hör ihop med att man har icke-standard tecken i sitt användarnamn i windows. FS2020 placerar en del filer i användarmappen på systemdisken och där blir det problem.
Så nu har jag blåst i en ren installation igen. Inte hela världen då jag precis bytt hårdvara för bara ett par dagar sedan och hade en helt färsk som jag inte gjort så mycket med

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

För er som är nya och t.ex börjar lära er Airbus A320, ladda då istället ner open source-versionen av A320 gjort av FlyByWire:
https://github.com/flybywiresim/a32nx
Microsofts version lämnar ju del att önska, denna är mycket närmare study level-kvalité.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av naikon:

För er som är nya och t.ex börjar lära er Airbus A320, ladda då istället ner open source-versionen av A320 gjort av FlyByWire:
https://github.com/flybywiresim/a32nx
Microsofts version lämnar ju del att önska, denna är mycket närmare study level-kvalité.

Frågan är om det inte är bättre att låta bli till en början, dock? Modden gör det ju mer realistiskt, dvs mer komplext.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Frågan är om det inte är bättre att låta bli till en början, dock? Modden gör det ju mer realistiskt, dvs mer komplext.

Ja, det är såklart en smaksak! Är man ute efter en "arcade"-upplevelse utan att gå in på djupet så duger nog det inbyggda planet. Men ger man sig in i Flight Simulator med mål om en så verklighetsbaserad flygupplevelse som möjligt så tycker jag nog att det är bäst att lära sig FlyByWires A320 från början istället

Permalänk

Fick hem Airbus spak o gasreglage igår och provade lite snabbt sent på kvällen innan jag gick o la mig. Grejerna känns gedigna och kvalitetsnivån är lite högre än vad jag väntat mig efter att ha sett flera recensioner. Jag gillar att spaken har ett relativt högt motstånd och att det inte finns nåt glapp överhuvudtaget i centerläget. Gasreglaget känns bra även om det kanske är lite lätt. Är man inte jätteförsiktig när man bottar gasen så lyfter man upp basen i bakkant ganska lätt men detta vad jag förberedd på. Adderar man sedan Quadrant paketet med klaffar och spoiler reglage så lär ju stabiliteten öka något.
Enheterna identifierades i spelet och de förkonfigurerade knappkombinationerna känns väldigt rimliga utefter vad man har mest nytta av
MEN axeln för gasreglaget uppför sig lite konstigt när jag kollar i inställningarna. Vid full reverse är jag i bott men i idle läget är jag halvvägs upp på skalan och vid första steget av gaspådrag är jag uppe på 90% enligt skalan. De sista två stegen på reglaget går upp den sista biten i topp. Detta märks även i spelet. 90% av gaspådraget ligger mellan idle och det första "klicket" Såhär ska det väl inte vara? Jag hittar inget sätt att styra detta. Är det ett tillverkningsfel eller är det nån inställning jag missat?

Edit: Jag hittade inställningarna och justerade in allt så nu är det väldigt bra. Fick ändra ganska mycket i olika inställningar. Lite märkligt, man tycker nog att det ska vara mer korrekt ifrån början. Spaken har jag inte behövt kalibrera alls.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Draco, är det någon som har sett det Bush plane? Så jävlar snyggt, undrar om den kommer komma till MSFS2020, hade suttit som handsken

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Heeelvete vilken tid det tar att installera! Och varför i hela världen slutar den att ladda ner när den dekomprimerar filer. Det är ju massa tid som går förlorat när det hade kunnat gå parallellt..
Den stora mardrömmen måste ju vara om nåt strular och man måste installera om spelet. Man får väl låta det gå och åka på en weekendsemester isf

Vad kör ni andra för kontroller i spelet? Jag tänkte börja med min smått antika men fungerande Microsoft Sidewinder Precision Pro. Anno 1998 ungefär
Om jag fastnar i det så har jag tittat på både airbus kontrollerna, joystick och gasreglage. Men har hört att de skall vara riktigt plastiga, speciellt gasreglaget. Honeycombs gasreglage däremot ser ju riktigt trevligt ut men kostar desto mer..

Jag kör en rc sändare med usb uttag. Funkar väldigt bra får jag lov att säga!

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Fick hem Airbus spak o gasreglage igår och provade lite snabbt sent på kvällen innan jag gick o la mig. Grejerna känns gedigna och kvalitetsnivån är lite högre än vad jag väntat mig efter att ha sett flera recensioner. Jag gillar att spaken har ett relativt högt motstånd och att det inte finns nåt glapp överhuvudtaget i centerläget. Gasreglaget känns bra även om det kanske är lite lätt. Är man inte jätteförsiktig när man bottar gasen så lyfter man upp basen i bakkant ganska lätt men detta vad jag förberedd på. Adderar man sedan Quadrant paketet med klaffar och spoiler reglage så lär ju stabiliteten öka något.
Enheterna identifierades i spelet och de förkonfigurerade knappkombinationerna känns väldigt rimliga utefter vad man har mest nytta av
MEN axeln för gasreglaget uppför sig lite konstigt när jag kollar i inställningarna. Vid full reverse är jag i bott men i idle läget är jag halvvägs upp på skalan och vid första steget av gaspådrag är jag uppe på 90% enligt skalan. De sista två stegen på reglaget går upp den sista biten i topp. Detta märks även i spelet. 90% av gaspådraget ligger mellan idle och det första "klicket" Såhär ska det väl inte vara? Jag hittar inget sätt att styra detta. Är det ett tillverkningsfel eller är det nån inställning jag missat?

Edit: Jag hittade inställningarna och justerade in allt så nu är det väldigt bra. Fick ändra ganska mycket i olika inställningar. Lite märkligt, man tycker nog att det ska vara mer korrekt ifrån början. Spaken har jag inte behövt kalibrera alls.

Jag har just börjat flyga MFS och har samma spak och reglage, vet inte om du observerat att gasreglaget går att spänna med skruven i framkant, går även att kalibrera reglaget vilket jag fick göra för att få det att fungera till 100%.

Permalänk
Skrivet av Nalle-Puh:

Jag har just börjat flyga MFS och har samma spak och reglage, vet inte om du observerat att gasreglaget går att spänna med skruven i framkant, går även att kalibrera reglaget vilket jag fick göra för att få det att fungera till 100%.

Japp jag har spänt åt skruven till max för att reglaget inte skall fladdra omkring. Det hade jag nog missat om det inte var för att det pekades ut i en recension jag såg på Youtube.
Jag blev lite förvånad över hur mycket jag var tvungen att ändra från grundkalibreringen. Det finns ju ändå färdiga profiler i simulatorn för denna kombo. Spaken behövde jag inte göra något alls med men gasreglaget krävde som sagt en hel del justerande för att få det rätt.
Det kan förresten hända att jag kalibrerar om spaken lite grann för jag har sett att utslaget i sidled inte är helt linjärt. Alltså du kan göra ganska stora rörelser nära mitten utan att utslaget i simulatorn blir stort medans ut mot kanterna på axeln så ökar utslaget exponentiellt mot max roderutslag. Jag skulle nog vilja ha det lite mer linjärt. Jag upplever att precisionen i spaken är tillräckligt stor för att det ska fungera att finlira ändå.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Microsoft Flightsimulator, FS2020, kraschar ofta.

Mycket sällan lyckas jag flyga en timme. Oftast inte mer än 20-40 minuter sedan kommer kraschen.
Jag kör via Steam och har verifierat filerna vilket innebar ominstallation av FS2020 (150 GB). Uppdaterat drivrutiner. Använder Oculus Quest 2, VR men kraschar även när jag flyger med skärm.

I loggboken står det så här:
Felet uppstod i programmet med namn: FlightSimulator.exe, version 1.14.6.0, tidsstämpel 0x60420b1c
, felet uppstod i modulen med namn: VCRUNTIME140.dll, version 14.28.29334.0, tidsstämpel 0x5fa9a822
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x00000000000014b4
Process-ID: 0x7d0
Programmets starttid: 0x01d7256c48c38076
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe
Sökväg till modul: C:\WINDOWS\SYSTEM32\VCRUNTIME140.dll
Rapport-ID: dbf9ee10-1691-485b-9db2-8d4f4e644711
Fullständigt namn på felaktigt paket:
Program-ID relativt till felaktigt paket:

Vad är det som är fel och vad behöver jag göra för att åtgärda felet?

Min setup:
- Moderkort: ROG STRIX X570-E gaming.
- Grafikkort: AMD RADEON RX 5700 XT (ASUS TUF gaming card), minne GDDR6 8 GB.
- Processor: AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor 3,7 GHz.
- Kraftaggregat: Fractal design, 10N+860P, 860 watt fully modular power supply.
- RAM-minne: Hyperx Predator, DDR4 3200MHz, 32 GB.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiwJon:

Mycket sällan lyckas jag flyga en timme. Oftast inte mer än 20-40 minuter sedan kommer kraschen.
Jag kör via Steam och har verifierat filerna vilket innebar ominstallation av FS2020 (150 GB). Uppdaterat drivrutiner. Använder Oculus Quest 2, VR men kraschar även när jag flyger med skärm.

I loggboken står det så här:
Felet uppstod i programmet med namn: FlightSimulator.exe, version 1.14.6.0, tidsstämpel 0x60420b1c
, felet uppstod i modulen med namn: VCRUNTIME140.dll, version 14.28.29334.0, tidsstämpel 0x5fa9a822
Undantagskod: 0xc0000005
Felförskjutning: 0x00000000000014b4
Process-ID: 0x7d0
Programmets starttid: 0x01d7256c48c38076
Sökväg till program: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\FlightSimulator.exe
Sökväg till modul: C:\WINDOWS\SYSTEM32\VCRUNTIME140.dll
Rapport-ID: dbf9ee10-1691-485b-9db2-8d4f4e644711
Fullständigt namn på felaktigt paket:
Program-ID relativt till felaktigt paket:

Vad är det som är fel och vad behöver jag göra för att åtgärda felet?

Min setup:
- Moderkort: ROG STRIX X570-E gaming.
- Grafikkort: AMD RADEON RX 5700 XT (ASUS TUF gaming card), minne GDDR6 8 GB.
- Processor: AMD Ryzen 7 2700X Eight-Core Processor 3,7 GHz.
- Kraftaggregat: Fractal design, 10N+860P, 860 watt fully modular power supply.
- RAM-minne: Hyperx Predator, DDR4 3200MHz, 32 GB.

Tacksam för svar.

https://www.exefiles.com/sv/dll/vcruntime140-dll/

Permalänk

I väntan på orbx/Bromma scenery så finns det nu ett Stockholm scenery på flightsim.to.Har inte testat än men bilderna ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Känns inte sannolikt att något på den sidan är relevant öht.
Om filsystemet skulle vara korrupt är det värre problem än så.
Och är det något som blivit problem med installationen av spelet så löser en ominstallation av spelet det.

De flesta fel uppstår pågrund av drivrutinsfel eller tex hw-fel eller bara en kombination av mjukvaran+drivrutiner+hårdvara där det saknas felhantering.

Edit:
Man ska aldrig ladda ner systembibliotek eller liknande från den där typen av webbplatser.
Risken är enorm för adware/malware och framförallt löser det inte grundorsaker.

På tiden med disketter så var det inte helt ovanligt att man fick korrupta filer och behövde få tag på en ersättare.
Nuförtiden är det fel lösning på ett problem helt enkelt.

Om man faktiskt ska installera om c++ runtime är det från
https://support.microsoft.com/en-us/topic/the-latest-supporte...

Men i detta fall är det nog bättre att uppdatera alla sina drivare och eventuellt insatllera om spelet först.
Sedan göra ett ramminnestest kanske med memtest.

Permalänk
Skrivet av Flightmanone:

I väntan på orbx/Bromma scenery så finns det nu ett Stockholm scenery på flightsim.to.Har inte testat än men bilderna ser bra ut.

Tack för tipset!

Jag installerade och det är klart ett lyft. Spelade in en liten video av vad man kan förvänta sig. Ser ju inte så bra ut när man kommer nära men det här är den datan som finns så inget pik mot Thalixte som gjort sceneryt. Tänk om man kunde få bort träden från Google Maps-datan och använda MSFS egna istället. Blir jättetydligt 10:28 i videon nedan hur dåligt de ser ut i jämförelse mot de som genereras i MSFS.
https://www.youtube.com/watch?v=2_mIrNG_DBc

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Skrivet av Goatfriend:

Tack för tipset!

Jag installerade och det är klart ett lyft. Spelade in en liten video av vad man kan förvänta sig. Ser ju inte så bra ut när man kommer nära men det här är den datan som finns så inget pik mot Thalixte som gjort sceneryt. Tänk om man kunde få bort träden från Google Maps-datan och använda MSFS egna istället. Blir jättetydligt 10:28 i videon nedan hur dåligt de ser ut i jämförelse mot de som genereras i MSFS.
https://www.youtube.com/watch?v=2_mIrNG_DBc

Håller fullständigt med träden ser inget vidare ut men han har reducerat färgen (skimmer) magenta i sceneryt efter uppdateringen i går. Nu väntar man bara på att Marcus Nybergs ORBX/STOCKHOLM/BROMMA ska släppas.

Permalänk
Medlem

Tycker det är så roligt att så många här vill flyga runt i vårat "tråkiga" (kassa miljöer) land när det finns så många andra snygga och coola ställen att flyga på i världen hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Tycker det är så roligt att så många här vill flyga runt i vårat "tråkiga" (kassa miljöer) land när det finns så många andra snygga och coola ställen att flyga på i världen hahaha

Är svårt att förstå, ha relation till eller knyta minnen till många andra delar av världen förutom kanske semester eller affärsdestinationer.

Men vilken otrolig planet vi lever i alltså när man flyger över central och sydasien.
Så himla tråkigt att vi människor skapat krig över så vacka områden, tex *istan-ländernas miljöer är så fantastiskt bergiga, ibland helt karga och på andra ställen så otroligt gröna. Och allt där mellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Är svårt att förstå, ha relation till eller knyta minnen till många andra delar av världen förutom kanske semester eller affärsdestinationer.

Men vilken otrolig planet vi lever i alltså när man flyger över central och sydasien.
Så himla tråkigt att vi människor skapat krig över så vacka områden, tex *istan-ländernas miljöer är så fantastiskt bergiga, ibland helt karga och på andra ställen så otroligt gröna. Och allt där mellan.

Det är kul flyga vfr men då måste man ju känna till trakterna.

Jag köpte ett Alaska atlas för en massa år sen och fs9 så planerar nog några rutter där framöver

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på sköna IFR landningar med Boeing?
Tycker det är avkopplande att pilla lite med APn och göra en flygning då och då.

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Tycker det är så roligt att så många här vill flyga runt i vårat "tråkiga" (kassa miljöer) land när det finns så många andra snygga och coola ställen att flyga på i världen hahaha

Förstår hur du menar men det blir ändå att jag återvänder till områden nära där jag bor när jag vill flyga VFR och så realistiskt jag förmår att göra som nybörjare.
Ser verkligen fram emot att Sverige får en world update som Japan, USA, Storbritannien och snart Frankrike/Luxemburg/Nederländerna/Belgien fått.

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Skrivet av Goatfriend:

Förstår hur du menar men det blir ändå att jag återvänder till områden nära där jag bor när jag vill flyga VFR och så realistiskt jag förmår att göra som nybörjare.
Ser verkligen fram emot att Sverige får en world update som Japan, USA, Storbritannien och snart Frankrike/Luxemburg/Nederländerna/Belgien fått.

Håller med! Skulle vara grymt att få bort de gröna vägarna och jämna ut topografin på vissa ställen.t.ex. E4:an mellan Arlanda och Stockholm m.m.