Permalänk
Medlem

Söker äldre mobiltelefon

Hej!

Jag söker en mobiltelefon som har stöd för att filma i 960fps i hårdvaran, vilket begränsar till ett visst antal modeller. Tyvärr tillverkas inte dessa kamerasensensorer längre så då får jag hoppas någon av er har en liggandes hemma

Exempel på telefoner som ska stödja detta är Sony Xperia XZs, XZ Premium, XZ2, XZ2 Compact, XZ2 Premium, XZ3, Samsung Galaxy S9-serien och Note 9.

Bor ni i Göteborg är det en bonus, men att skicka går bra om jag inte hittar någon i närheten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

xz på ebay runt 500 kr min xz premium packar ihop snart förösker hitta en på ebay

Permalänk
Medlem

Hej,
Ett tips bara. Jag hade en annons uppe tidigare och där skrev Bigball att han hade en s9 plus till salu.

Länk till annons: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629877-telefon-kopes-...

Du kanske kan höra med honom

Visa signatur

Its not about power, its about balance

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

xz på ebay runt 500 kr min xz premium packar ihop snart förösker hitta en på ebay

Jag hade skrivit fel, XZ har ej rätt kamera, men bra tips om Ebay! Ska se om jag kan göra något fynd där

Skrivet av Edlife:

Hej,
Ett tips bara. Jag hade en annons uppe tidigare och där skrev Bigball att han hade en s9 plus till salu.

Länk till annons: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1629877-telefon-kopes-...

Du kanske kan höra med honom

Tack för tipset! Det ska jag göra

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken, varför just en äldre telefon? Enligt "https://www.smartprix.com/bytes/best-phones-to-capture-slow-m..." så kan t.ex Galaxy S21 spela in i 720p@960fps, och P40 Pro "1080p@30/60/120/240fps/960fps, 720p@1920fps/3840fps (AI Interpolated)" (samma på P40 Pro+). Är priset viktigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Bara nyfiken, varför just en äldre telefon? Enligt "https://www.smartprix.com/bytes/best-phones-to-capture-slow-m..." så kan t.ex Galaxy S21 spela in i 720p@960fps, och P40 Pro "1080p@30/60/120/240fps/960fps, 720p@1920fps/3840fps (AI Interpolated)" (samma på P40 Pro+). Är priset viktigare?

Absolut, bra fråga! Om jag ej har missat något så kör alla nya telefoner med interpolerad 960fps, alltså med genererade bilder för att jämna ut rörelserna Eftersom jag vill använda telefonen för att undersöka vissa saker är det viktigt att bilderna är "omodifierade" direkt från sensorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Absolut, bra fråga! Om jag ej har missat något så kör alla nya telefoner med interpolerad 960fps, alltså med genererade bilder för att jämna ut rörelserna Eftersom jag vill använda telefonen för att undersöka vissa saker är det viktigt att bilderna är "omodifierade" direkt från sensorn.

Jag hittade det här från "Hispeedcams".

Last year the Huawei Mate 30 Pro was our slow motion phone of the year with its real 1920fps 720p with interpolated 4x mode to 7680fps and real 960fps at full 1080p. Now Huawei has again brought back the same performance with an even better optical system and what looks like better interpolation algorithms to the new P40 Pro and Pro Plus phones.

samt

Huawei Mate 30 Pro Slow Motion Specs Dissected:

120fps 1080p Continuous
240fps 1080p Continuous
960fps 1080p for 1 full second (960 frames in total)
1920fps 720p for 1/2 second (960 frames in total)
7680fps 720p interpolated 4x (lasts for 32 seconds on a 30p timeline.)

Så det verkar som att dom (P30 Pro, P40 Pro, P40 Pro+) har "riktig" 960 och 1920 fps, men om du vill ha continuous 960 så vet jag tyvärr inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så det verkar som att dom (P30 Pro, P40 Pro, P40 Pro+) har "riktig" 960 och 1920 fps, men om du vill ha continuous 960 så vet jag tyvärr inte.

Jag får tacka så jättemycket för ditt letande, det verkar absolut som att du har rätt! Då utökar jag min annons till att inkludera de modellerna också Vill fortfarande gärna ha begagnat och "äldst möjliga" dock för att spara pengar då jag ej kommer använda det som min dagliga mobil utan just för ett kameraprojekt.