Permalänk
Medlem

LG 38WN95C-W eller 38GL950G?

38WN95C-W är nyare men kostar ca 2500kr mer och inte i lager nu. Varför skulle jag inte köpa 38GL950G som är billigare och i lager så väl som samma (?) specifikationer?

Mer eller mindre det enda jag kan hitta som skiljer dem åt är att 38WN95C-W har PiP och att den saknar Gsync-modul som den andra modellen har.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

38WN95C-W är nyare men kostar ca 2500kr mer och inte i lager nu. Varför skulle jag inte köpa 38GL950G som är billigare och i lager så väl som samma (?) specifikationer?

Mer eller mindre det enda jag kan hitta som skiljer dem åt är att 38WN95C-W har PiP och att den saknar Gsync-modul som den andra modellen har.

Vad tycker ni?

https://www.rtings.com/monitor/tools/compare/lg-38gl950g-b-vs...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen pröjsa 17k för mesiga 900:1 i kontrast och gammal LCD teknik när LG 48CX finns för 12k idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vill du verkligen pröjsa 17k för mesiga 900:1 i kontrast och gammal LCD teknik när LG 48CX finns för 12k idag?

LG 48X har väl en 16:9 panel? Ultrawideskärmar köper man främst för att man vill åt formatet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

LG 48X har väl en 16:9 panel? Ultrawideskärmar köper man främst för att man vill åt formatet

Vad jag förstått så kan man forcera ultrawideformat och eftersom OLED bygger på att släcka inaktiva pixlar så är det fördelaktigt att göra så på en sån panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

Vad jag förstått så kan man forcera ultrawideformat och eftersom OLED bygger på att släcka inaktiva pixlar så är det fördelaktigt att göra så på en sån panel

Nja det kommer ju synas tidigare än på en lcd att du nöter panelen ojämnt i sådana fall. Dessutom är det ingen 48" panel längre så kan ju anses som lite onödigt skrymmande. Bilden skulle hamna lite för högt i min setup än vad som är optimalt med den extra höjden att ta hänsyn till.

Sen vet jag inte vad den modellen har för mjukvara om det tillåter ultrawideupplösningar med 1:1 pixel ratio och det enkelt går att köra dylika udda upplösningar på dem i diverse spel och på diverse konsoler ex eller de bara förväntar sig man ska köra den i 4k eller gud bevare 1080p

För många kan nog den va ett bättre val dock främst då pga bättre panel. Betalar tyvärr många tusen extra för 21:9 formatet men det är väldigt trevligt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vill du verkligen pröjsa 17k för mesiga 900:1 i kontrast och gammal LCD teknik när LG 48CX finns för 12k idag?

Tar ju hellre LCD/IPS än OLED som har burn-in än så länge faktiskt. Så väl som att 48" är lite väl stort.