3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Klarna brukar göra så när det gått ett halvår utan genomförd affär. Ni borde prata med Elgiganten så att de uppdaterar era betalningar, annars finns risk att ordrarna avbryts.

Tack för info! Sitter och väntar på elgigantens kundtjänst nu.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har uppdaterat alla köer på ASUS RTX 3080 nu på morgonen, om ni anser att en annan modell vart utan uppdatering på väldigt länge (mer än en månad) pinga mig med länk och håll utkik på produktsidan lite senare under dagen

/Patrik

Tack och bock! Du är guld värd!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Pratade med Elgiganten angående mitt ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF OC GAMING Beställningsdatum 2020-10-06. Killen på kundtjänst sa att köpet inte behöver uppdateras och att ordern är aktiv. Enligt honom ska den återgå normalt i Klarna när varan är på gång. Hoppas han har rätt. 😅 Passade på att fråga om Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC som många beställde 2021-04-16. De kontrollerar statusen på dessa kort hela tiden, men visste inte mer än så.. Jag gav en känga för att många på Elgigantens kundtjänst bara tittar blint på beräknad leverans och ger folk falska förhoppningar, vilket är väldigt onödigt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har uppdaterat alla köer på ASUS RTX 3080 nu på morgonen, om ni anser att en annan modell vart utan uppdatering på väldigt länge (mer än en månad) pinga mig med länk och håll utkik på produktsidan lite senare under dagen

/Patrik

Jah bless Patrik! <3

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin order på gigabyte-kortet annulerad från Elgiganten än?

Permalänk
Medlem

Är det någon mer här som hamnade i samma sitts med webhallen? Hade beställt mitt rog strix 3080 oc kl 17:23 dagen då korten släpptes. Men fick för ca en månad sen ett mail om att min order var nästan klar och allt som återstod var att betala, men jag hade redan betalat fulla summan vid release (dragits från mitt bankkonto och allt). Detta mail fick jag då på en fredag efter kl 16:00 så var tvungen att vänta tills måndag för att få något svar på mitt mail jag skickade för att fråga vad som pågick. När jag väl fick svar var det försent och mitt kort hade blivit automatiskt avbokat och gått till nästa person i kön. Fick allt löst och dem sa att jag skulle hamna "först i kön för nästa kort" men har lite lust att ringa för att kontrollera om det faktiskt stämmer med tanke på uppdateringen idag. Kanske är lite ivrig av mig men min tillit har sjunkit en del på grund av deras fuck up så vill inte ta några chanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har uppdaterat alla köer på ASUS RTX 3080 nu på morgonen, om ni anser att en annan modell vart utan uppdatering på väldigt länge (mer än en månad) pinga mig med länk och håll utkik på produktsidan lite senare under dagen

/Patrik

https://www.webhallen.com/se/product/324456-Zotac-Gaming-GeFo...

Lär inte hänt ett dyft förstås 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Någon som fått sin order på gigabyte-kortet annulerad från Elgiganten än?

Nope, fick samma svar som innan att det ska skickas från huvudlagret den 23/4 som det står på orderbekräftelsen (postalpickup, datumet som är angivet är tydligen det datum det skickas).

Permalänk
Permalänk
Medlem

1-38, sakta sakta närmar det sig 😛

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

För info (Beställning 3080 Tuf OC 2020-09-30 från Inet)

Köplats Inet
2020-11-09 497
2020-11-26 380
2020-11-30 380
2020-12-17 368
2020-12-30 303
2021-01-14 262
2021-01-22 262
2021-02-18 196
2021-03-04 196
2021-03-26 176
2021-04-13: 146
2021-04-20: 122

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

För info (Beställning 2020-09-30 från Inet)

Köplats Inet
2020-11-09 497
2020-11-26 380
2020-11-30 380
2020-12-17 368
2020-12-30 303
2021-01-14 262
2021-01-22 262
2021-02-18 196
2021-03-04 196
2021-03-26 176
2021-04-13: 146
2021-04-20: 122

Vilket kort?

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vilket kort?

Sorry, glömde skriva men 3080 Tuf OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Har du fortfarande inte fått från Elgiganten?

Nä, tyvärr inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Sorry, glömde skriva men 3080 Tuf OC

Grymt! Det betyder att det bör finnas i stock då runt sommaren!

Permalänk

Någon som lyckades knipa ett zotac 3080 amp holo från webhallen? Verkar ha uppdaterat priset till hela 14490:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Någon som lyckades knipa ett zotac 3080 amp holo från webhallen? Verkar ha uppdaterat priset till hela 14490:-

Vadå har den kommit ut idag?
Har bara sett 3070 och 3090

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

Vadå har den kommit ut idag?
Har bara sett 3070 och 3090

Vet inte? Men de har uppdaterat priset iallafall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageQT:

Är det någon mer här som hamnade i samma sitts med webhallen? Hade beställt mitt rog strix 3080 oc kl 17:23 dagen då korten släpptes. Men fick för ca en månad sen ett mail om att min order var nästan klar och allt som återstod var att betala, men jag hade redan betalat fulla summan vid release (dragits från mitt bankkonto och allt). Detta mail fick jag då på en fredag efter kl 16:00 så var tvungen att vänta tills måndag för att få något svar på mitt mail jag skickade för att fråga vad som pågick. När jag väl fick svar var det försent och mitt kort hade blivit automatiskt avbokat och gått till nästa person i kön. Fick allt löst och dem sa att jag skulle hamna "först i kön för nästa kort" men har lite lust att ringa för att kontrollera om det faktiskt stämmer med tanke på uppdateringen idag. Kanske är lite ivrig av mig men min tillit har sjunkit en del på grund av deras fuck up så vill inte ta några chanser.

De tar betalt igen innan korten skickas och returnerar den tidigare betalningen inom någon eller några dagar om detta inte redan skett sedan tidigare. Tror det varit så för alla andra som fått sina kort från Webhallen de senaste månaderna. Finns säkerligen ett bra skäl till detta, även om jag också blev lite förvånad först men tänkte att det tidigare kanske bara varit en reservation som sedan släppts (så var det ej, men pengarna returnerats som sagt sedan automatiskt).

Det gick inte att få tag på någon där under helgen? Deras butiker är ju öppna då, men de kanske inte hanterar sådana ärenden i och för sig.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RageQT:

Är det någon mer här som hamnade i samma sitts med webhallen? Hade beställt mitt rog strix 3080 oc kl 17:23 dagen då korten släpptes. Men fick för ca en månad sen ett mail om att min order var nästan klar och allt som återstod var att betala, men jag hade redan betalat fulla summan vid release (dragits från mitt bankkonto och allt). Detta mail fick jag då på en fredag efter kl 16:00 så var tvungen att vänta tills måndag för att få något svar på mitt mail jag skickade för att fråga vad som pågick. När jag väl fick svar var det försent och mitt kort hade blivit automatiskt avbokat och gått till nästa person i kön. Fick allt löst och dem sa att jag skulle hamna "först i kön för nästa kort" men har lite lust att ringa för att kontrollera om det faktiskt stämmer med tanke på uppdateringen idag. Kanske är lite ivrig av mig men min tillit har sjunkit en del på grund av deras fuck up så vill inte ta några chanser.

Hej!
Kan du PM ditt ordernummer så kollar jag åt dig

Skrivet av blunden:

De tar betalt igen innan korten skickas och returnerar den tidigare betalningen inom någon eller några dagar om detta inte redan skett sedan tidigare. Tror det varit så för alla andra som fått sina kort från Webhallen de senaste månaderna. Finns säkerligen ett bra skäl till detta, även om jag också blev lite förvånad först men tänkte att det tidigare kanske bara varit en reservation som sedan släppts (så var det ej, men pengarna returnerats som sagt sedan automatiskt).

Det gick inte att få tag på någon där under helgen? Deras butiker är ju öppna då, men de kanske inte hanterar sådana ärenden i och för sig.

Begränsningen ligger hos Klarna, vi får inte under obestämd tid ta "betalt" för en produkt som vi ej levererat ännu, så därför måste ordern "väckas till liv" och därmed måste betalningen på nytt ske innan vi kan skeppa ut varan. Helt och hållet Klarna :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

klarna suger så hårt alltså, förstår inte varför butiker använder dom. inet har bättre än Klarna.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Webhallen:

Hej!
Kan du PM ditt ordernummer så kollar jag åt dig

Är det endast 3080-frågor du håller i eller kan man få skicka ett pm om en 3070-order?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

klarna suger så hårt alltså, förstår inte varför butiker använder dom. inet har bättre än Klarna.

Håller verkligen med, och när det har dragits dubbelt är det en lång process att få tillbaka pengarna. Och om du inte kontaktar dem så kommer de behålla pengarna 😠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Begränsningen ligger hos Klarna, vi får inte under obestämd tid ta "betalt" för en produkt som vi ej levererat ännu, så därför måste ordern "väckas till liv" och därmed måste betalningen på nytt ske innan vi kan skeppa ut varan. Helt och hållet Klarna :/

/Patrik

Ja, jag misstänkte att det var något sådant. Var inget som påverkade mig negativt, men då ingen information skickats ut om det blev man väl mest lite förvånad.

Det faktum att ni i praktiken tar betalt dubbelt ett kort tag kan dock säkert ställa till problem för en del som av olika skäl inte kan eller vill ligga ute med de extra pengarna.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

@webhallen

Har ni någon mer info om fler leveranser kommer in på:
MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Det ska ha slutat producerats, så tänkte bara dubbelkolla om jag har någon chans att få mitt beställt 20:58 på release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

De tar betalt igen innan korten skickas och returnerar den tidigare betalningen inom någon eller några dagar om detta inte redan skett sedan tidigare. Tror det varit så för alla andra som fått sina kort från Webhallen de senaste månaderna. Finns säkerligen ett bra skäl till detta, även om jag också blev lite förvånad först men tänkte att det tidigare kanske bara varit en reservation som sedan släppts (så var det ej, men pengarna returnerats som sagt sedan automatiskt).

Det gick inte att få tag på någon där under helgen? Deras butiker är ju öppna då, men de kanske inte hanterar sådana ärenden i och för sig.

Aldrig varit med om det innan.

Ingen aning om dem hanterar såna saker men butiken här i Västerås stängdes ner så har ingen närliggande butik :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, jag misstänkte att det var något sådant. Var inget som påverkade mig negativt, men då ingen information skickats ut om det blev man väl mest lite förvånad.

Det faktum att ni i praktiken tar betalt dubbelt ett kort tag kan dock säkert ställa till problem för en del som av olika skäl inte kan ligga ute med de extra pengarna.

Jag menar man fick ett mail där du ska klicka en länk för att betala så beställningen sen kan skickas ut. För det första så har man redan betalat och pengarna har dragits från kontot och för det andra så är man ju lite skeptisk över att betala något över en länk innan man faktiskt har kontrollerat att allt stämmer. Sen är de 10k vi snackar om så jag hade inte direkt velat "chansa" även om jag kan lägga ut ytligare 10k.

Så man vart lite irriterad när man väntat ca 5 månader på sitt 3080 och så blir det avbokat

Permalänk
Skrivet av Akuma85:

Pratade med Elgiganten angående mitt ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF OC GAMING Beställningsdatum 2020-10-06. Killen på kundtjänst sa att köpet inte behöver uppdateras och att ordern är aktiv. Enligt honom ska den återgå normalt i Klarna när varan är på gång. Hoppas han har rätt. 😅 Passade på att fråga om Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC som många beställde 2021-04-16. De kontrollerar statusen på dessa kort hela tiden, men visste inte mer än så.. Jag gav en känga för att många på Elgigantens kundtjänst bara tittar blint på beräknad leverans och ger folk falska förhoppningar, vilket är väldigt onödigt.

Hur gick det med TUF OC gaming kortet hade dem någon status alls på dem om de börjat få in kort alls?

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageQT:

Jag menar man fick ett mail där du ska klicka en länk för att betala så beställningen sen kan skickas ut. För det första så har man redan betalat och pengarna har dragits från kontot och för det andra så är man ju lite skeptisk över att betala något över en länk innan man faktiskt har kontrollerat att allt stämmer. Sen är de 10k vi snackar om så jag hade inte direkt velat "chansa" även om jag kan lägga ut ytligare 10k.

Så man vart lite irriterad när man väntat ca 5 månader på sitt 3080 och så blir det avbokat

Ja, det är bra att vara skeptisk när man får sådana länkar. Jag vill minnas att det gick att verifiera status på beställningen på webbsidan dock.

Min poäng var att detta visade sig vara normalt för de av oss som fått vår 3080-order i närtid. Det var därför ett svar på din fråga ifall andra varit med om dubbla betalningar. Däremot hade man kunnat informera om detta i förväg från Webhallens sida.

Det jag skrev om betalning dubbelt och att det kunde orsaka problem för kunder var mer ett allmänt uttalande, inte riktat mot dig specifikt, och tänkt att belysa att den kan orsaka problem. Om det sedan handlar "kan" eller "vill" när det gäller att ligga ute med pengar spelar egentligen ingen roll, då resultatet är detsamma i båda fallen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q