Retrodator skänkes (p100 8mb-ram) +skärm *avslutad*

Permalänk

Retrodator skänkes (p100 8mb-ram) +skärm *avslutad*

Min mor håller på att rensa ur sitt hus och vi har en gammal AST 623 Advantage från mitten 90talet i ett förråd. Hushållets första dator. Har inte varit igång på säkert 20 år utan bara stått och väntat på skynet och framtiden. Oklart om den funkar men borde göra det.

Specs:
Pentium 100
8mb RAM
1.2 GB HDD

Har också en skärm som ingick i samma "hemma-pc-paket" som burken när den köptes. Inga sladdar kvar men är inga konstiga uttag utan den tidens standard.

Dator och skärm bortskänkes vid avhämtning. Pga mycket jobb och småbarn har jag inget ork eller tid själv för att ta hand om den. Om någon förbarmar sig över denna gamla klenod får man gärna skicka över en gamla bilder och dokument om det finns något sånt på hdd'n men inget krav på något sätt.

Edit: förtydligande, är burken och skärmen och inga sladdar alls som finns kvar.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Inaktiv

Underbart att se, den första PCn jag köpte till tjejen då hon pluggade Komvux var just en Advantage 623, nästan så jag skulle komma över och hämta den för nostalgins skull. Men någon retrolirare har säkert bättre användning av den.

Kul att se sånna här gamla saker ingen iaf, och ursäkta att jag surrar ner din annons

Permalänk
Medlem

Mest patetiska specs i en gaming dator jag har sett någonsin.

Permalänk
Medlem

@sp4ceRock3r : Tar den gärna, kan hämta imorgon

Permalänk
Medlem

Stilig dator, bra att den verkar få ett nytt hem, har själv haft en liknande way back, men tror det var en 486dx2. Har vanhelgande funderingar på att skaffa något i den stilen igen och stoppa in modern hårdvara.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Skrivet av bjan_84:

@sp4ceRock3r : Tar den gärna, kan hämta imorgon

Perfekt vi är hemma större delen av dagen. Skickar PM

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk

Annons avslutad. Hämtad av @bjan_84

Tack för visat intresse

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"