RTX 3060 Ti Black screen och fläktarna går i 100%

Permalänk
Medlem

RTX 3060 Ti Black screen och fläktarna går i 100%

Hej

Jag har ett RTX 3060 Ti som börjat strula lite. Det som händer är att jag kör en maskininlärnings model på grafikkortet där efter nån timmes arbetande datorn black screenar och fläktarna på grafikkortet går upp i 100%. Jag har testat logga temperaturen på både CPU och GPU där GPUn inte går upp i över 65 någon gång så ingen överhettning verkar pågå. Mitt nätagg är ett Aerocool Aero Bronze 750W vilket ska vara tillräckligt enligt alla power supply calculators jag kört.

Har googlat runt och detta verkar inte vara ett helt ovanligt problem men samtidigt finns ingen tydlig lösning. Har nån av er haft detta problem och lyckats lösa det eller är det bara fel på grafikkortet så man måste reklamera det?

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma på mitt 2080 super. Testade alla möjliga knep som fanns online men inget hjälpte. Skickade tillbaka det till Inet som kunde replikera felet inom 1h och fick tillbaka pengarna för kortet -15% då jag hade haft det 1 år.

Jag testade undervolta kortet och det gjorde att felet blev mindre frekevent men det uppkom fortfarande.