Skicka hårddisk på reparation eller köpa ny disk?

Permalänk
Medlem

Skicka hårddisk på reparation eller köpa ny disk?

Jag har en 15 GB IBM-disk med garanti som jag tänkte skicka på reparation. Dock noterade jag nu att frakten kommer kosta 230 kr. Det känns inte som disken är värd så mycket. Vad säger ni? Hur skulle ni göra?

Visa signatur

Jag har Svenska skrivregler i bokhyllan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle lagt de 230:- till en ny.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Med tanke på att en 15 GB disk kanske är värd 50 kr max... näe

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Med lite tur så får du en ny disk och du får hoppas på att få en större disk i utbyte, har svårt att tänka mig att de reparerar en hårdisk. Men med den info man har nu så skulle jag lägga de 230:- på en ny hårddisk istället, bara att skjuta till en femhundring så får du en bra mkt större ny hårddisk.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

jag skulle ngo inte lämna den på reparation. lägg istället till några hundringar och köp en stoooor disk

Permalänk
Medlem

230kr?
Jag skickade två hårddiskar, en från mig och min kompis för 257kr, min var 28,6 och hans var 46GB, fick tillbaks "min" disk idag och det var en sprillans ny 40GB

(Till Hitachi Global Storage Techniques i Holland - båda var IBM-diskar)

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem

Atrax kunde man skicka två diskar i ett och samma paket?
Fick för mig att det inte skulle godkännas.

Visa signatur

File not found. Should I fake it? (Y/N)

Permalänk
Medlem

står hur man gör på sidan..

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!