Asus tävlar ut dator för över 70 000 kronor till SweClockers Live! 2021

Permalänk

Lite Neon kärlek till alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Okej, fine. Ni har rätt, dom borde ställa in alla tävlingar. Varför ska någon som lagt ner år och tusentals timmar på utbildning och övning få någon som helst fördel här i livet.
Spasibo za menya, khoroshego dnya!

Nja, men det är ju en rejäl övervikt åt tävlingar med att skapa grafiskt innehåll. Livet är inte rättvist osv men det gör det ju inte mindre sant för det

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Pangar väll upp mitt bidrag nu så får man finslipa lite

Bonus bild, fick med morsan i att bygga lite lego

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag är inte en bild utan ett spel, jag tycker att mitt moddande av bilder osv har verkshöjd men annars får jag väl bli diskad helt enkelt. Det är en .exe men lovar att den inte minar bitcoins. Gjord i Godot 3.2

https://drive.google.com/file/d/15ol66SjAEWkEgnW0koNt1sb4SZl7...

Permalänk
Medlem

Om man redan har i stort sett den datorn fast med vettigare och billigare hårdvara än Asus' skräp, räcker det med en bild?

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management any problem is someone else's problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Om man redan har i stort sett den datorn fast med vettigare och billigare hårdvara än Asus' skräp, räcker det med en bild?

Fundering, varför bidra om du tycker vinsten är skräp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Om man redan har i stort sett den datorn fast med vettigare och billigare hårdvara än Asus' skräp, räcker det med en bild?

Oh ja, jag tror representanterna från Asus kommer älska ditt bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Fundering, varför bidra om du tycker vinsten är skräp?

Hur ska han annars kunna berätta för folk hur bra och häftig hans dator är?

Permalänk
Medlem

Eftersom det var så många negativa kommentarer, så ville jag överbevisa dom med att allt som krävs är lite fantasi och en del tålamod för att skapa ett bidrag. (En hel del tålamod och en filterpenna i mitt fall..)

Låt mig presentera min tolkning av bilden på datorn. Det krävdes en hel del försök att få det rätt. När jag väl var i farten gjorde jag 2 koder till också. (starta bara kameran i er telefon så bör den känna igen bilden).

Permalänk
Medlem

Fråga- kan man använda iPad pennan på IPaden och rita nåt? Är det inom kraven?

Darrenj

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Viking
Skrivet av darrenj:

Fråga- kan man använda iPad pennan på IPaden och rita nåt? Är det inom kraven?

Darrenj

Citerar från tråden:

Citat:

Då frågan dykt upp om vad man ska göra så förtydligar jag här – återskapa helt enkelt datorn på precis vilket tillvägagångssätt du vill. Låt fantasin flöda

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

En dator värd att buga för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Då frågan dykt upp om vad man ska göra så förtydligar jag här – återskapa helt enkelt datorn på precis vilket tillvägagångssätt du vill. Låt fantasin flöda!

Bröt också ut en pågående diskussion om vinstskatt till en separat tråd. Diskutera gärna frågan vidare där så håller vi oss till bidrag och dylikt här.

Får man låna logotyp eller liknande grafik från Asus? Svårt med fronten annars. Kan såklart free-basea den, men känns som företaget kanske vill ha sin riktiga haha

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Hiraeth:

Får man låna logotyp eller liknande grafik från Asus? Svårt med fronten annars. Kan såklart free-basea den, men känns som företaget kanske vill ha sin riktiga haha

Om du nu inte vill freebase:a på den punkten, kör på deras ROG-logga!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av darrenj:

Fråga- kan man använda iPad pennan på IPaden och rita nåt? Är det inom kraven?

Darrenj

Nu svarade redan @Donnerstal, men det finns inga krav på metod att använda. Tycker det framgår tydligt av artikeln och instruktionerna.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

En dator byggd på minnen

Jag är inte så bra på att bygga från scratch utan något material att manipulera, så jag försökte mig istället på en variant där ord säger mer än tusen bilder och byggde min dator på härliga minnen från barndomen. Självklart använde jag det mest PC-iga man kan: WordArt

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Proffsmoddare

Lycka till alla som deltar, sjukt bra pris!!
Hade gärna själv varit med och tävlat men tror det är lite opassande eftersom jag är en del av ROG Live.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Bidrag 2

Då man vart hemma stationerad i veckan då man punkterat lungan så fick de bli lite photoshop pixelering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Mitt bidrag är inte en bild utan ett spel, jag tycker att mitt moddande av bilder osv har verkshöjd men annars får jag väl bli diskad helt enkelt. Det är en .exe men lovar att den inte minar bitcoins. Gjord i Godot 3.2

https://drive.google.com/file/d/15ol66SjAEWkEgnW0koNt1sb4SZl7...

Lägg upp en youtube??

Skrivet av Krillec:

Låt mig presentera min tolkning av bilden på datorn. Det krävdes en hel del försök att få det rätt. När jag väl var i farten gjorde jag 2 koder till också. (starta bara kameran i er telefon så bör den känna igen bilden).

Min telefon reagerar inte

Skrivet av Jacob:

Nu svarade redan @Donnerstal, men det finns inga krav på metod att använda. Tycker det framgår tydligt av artikeln och instruktionerna.

Härmed snor jag ALLAS bidrag och lämnar in som mina 😁 Båda inlämnade, och framtida. Pax stjärnstopp.

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Min telefon reagerar inte

Härmed snor jag ALLAS bidrag och lämnar in som mina 😁 Båda inlämnade, och framtida. Pax stjärnstopp.

Är det Thomas Edison som talar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Lägg upp en youtube??

Min telefon reagerar inte

Härmed snor jag ALLAS bidrag och lämnar in som mina 😁 Båda inlämnade, och framtida. Pax stjärnstopp.

Här är en Youtube-demo av mitt "spel"
https://www.youtube.com/watch?v=1M1K6UffmfE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erooo:

Lägg upp en youtube??

Min telefon reagerar inte

Härmed snor jag ALLAS bidrag och lämnar in som mina 😁 Båda inlämnade, och framtida. Pax stjärnstopp.

Hm, testade precis med sambons telefon, och det funkade också. Kanske behöver vara en iPhone?

Permalänk
Medlem

Går tillbaka lite i tiden och skapade en skrivbordsicon. Brukade göra det för allt en gång i tiden, när man var frisk och hade energi till övers

Och det är inte ett krympt foto, utan pixel för pixel skapad för hand… vilket syns om man tittar lite större på den det är lite av en röra, men jag är stolt vad jag lyckats skapa trots handikapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimmen:

Då man vart hemma stationerad i veckan då man punkterat lungan så fick de bli lite photoshop pixelering

https://i.imgur.com/ajr0Xfu.png

Önskar jag hade varit lite snabbare gillar din skarpt! Hoppas lungan är ok.

Permalänk
Medlem

Asus Stad

Så yeah, svårt att se hur datorn såg ut på insidan, så bestämde mig för att försöka återskapa den lite mer som ett samhälle. Man kan se moderkortet svagt i bakgrunden, kärnkraftverket fick bli grafikkortet och nätaggregat, primärminnets rgp blev neon i himmelen och allt är inne i ett litet chassi, där man ser vattenkylningen och där folket i staden är lagringen och processorn... Yeah så alla delar är med.

Edit: Klistra in den snabbt över lillebrorsans dator, för att göra den lite "verklig" (slarvig edit, men tyckte den kunde vara lite kul).

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

https://i.imgur.com/f05wxwG.jpg

Så yeah, svårt att se hur datorn såg ut på insidan, så bestämde mig för att försöka återskapa den lite mer som ett samhälle. Man kan se moderkortet svagt i bakgrunden, kärnkraftverket fick bli grafikkortet och nätaggregat, primärminnets rgp blev neon i himmelen och allt är inne i ett litet chassi, där man ser vattenkylningen och där folket i staden är lagringen och processorn... Yeah så alla delar är med.

Snygg! Har du målat allt själv eller använt stockphotos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marlil:

Snygg! Har du målat allt själv eller använt stockphotos?

Tack Blev inte så nöjd med den själv, så skönt att höra att den inte blev allt för stor katastrof.

Målat i Photoshop, husen är dock en gammal bild jag tog i Japan och ändrade om lite, sen har jag några ljus effekter/överlägg jag tar hjälp av men annars ritat själv. Mest bara simpla symboler i slutändan och färg gegga xD (Samma som de flesta som jag gjorde i grafikkorts tävlingen, där finns dock en bild jag ritat mer detaljerade saker på, den första, fast den var påbörjade på tidigare och passade in lite, men ja tror inte den vinner direkt xD Men blev mer nöjd med några av de andra bidragen jag gjorde, även fast de tog mindre tid.)
Hade vilat rita en liten mer tecknad by på insidan av datorn med figurer som rör sig, men sånt tar alldeles för långtid för mig att rita för att jag ska hinna nu, utan att behöva överarbeta på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessHack:

https://i.imgur.com/f05wxwG.jpg

Så yeah, svårt att se hur datorn såg ut på insidan, så bestämde mig för att försöka återskapa den lite mer som ett samhälle. Man kan se moderkortet svagt i bakgrunden, kärnkraftverket fick bli grafikkortet och nätaggregat, primärminnets rgp blev neon i himmelen och allt är inne i ett litet chassi, där man ser vattenkylningen och där folket i staden är lagringen och processorn... Yeah så alla delar är med.

Gillar abstrakt konst, för tankarna till uppdragen i Need For Speed tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiraeth:

Gillar abstrakt konst, för tankarna till uppdragen i Need For Speed tycker jag!

Ah, nice

Hmm, den här och grafikkorts tävlingen är mina första två tävlingar jag deltar i här, så vet inte vad Need for Speed handlade om. Men gissar att det var någon abstrakt representation av något med need for speed.