Permalänk
Medlem

Netgear RP614 slutar fungera...

Jag ahr en Netgear RP614 bredbandsrouter. Den fungerar kanon ihop med mitt Telia ADSL förutom att när den varit igång ett antal timmar så lägger den av. Alla lampor på rputer lyser och det ser ut som den ska fugnera men ajg kommer inte ut på nätet. Jag kan itne äns komma åt inställningssidan för routern på http://192.168.0.1/.

Jag har uppdaterat till senaste bios versionen men det hjälpte inte. Någon som känner igen detta problemet?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Avstängd

Re: Netgear RP614 slutar fungera...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Jag ahr en Netgear RP614 bredbandsrouter. Den fungerar kanon ihop med mitt Telia ADSL förutom att när den varit igång ett antal timmar så lägger den av. Alla lampor på rputer lyser och det ser ut som den ska fugnera men ajg kommer inte ut på nätet. Jag kan itne äns komma åt inställningssidan för routern på http://192.168.0.1/.

Jag har uppdaterat till senaste bios versionen men det hjälpte inte. Någon som känner igen detta problemet?

jag har samma problem...
min fungerar inte alls länger. .den cpade sejj som fan.. för ett tag sen kom inte åt nånting..den funkar ju men kommer inte åt den om de är någon som vet va de e för fel så är jag takksamm för svar!!!!

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem

Jag har mailat netgear så får vi se vad dom säger...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande strul med Netgears RP314.

När den var nyköpt fungerade den 3 dagar med Telenordias
ADSL, sen slutade den bara fungera. Fick flasha inställningarna
och configga på nytt. Då fungerade den en stund till, sen samma
visa. Jag klagade hos supporten och fick en ny router, men gissa
samma skitfel.

Jag löste allt genom att köpa en D-Link 604 istället. Den har nu
fungerat helt felfritt sen i höstas (eller när jag nu köpte den).

Permalänk

Onödigt inlägg detta, sorry.

Jag har en Netgear RP614 som jag köpte December 2002. Började använda den i Januari 2003 och den har funkat helt smärtfritt sen dess. Tog hem senaste firmware, mest för att det fanns en nyare. Har "bootat" om den 2 ggr i onödan då problemet låg hos min ISP (xpress.se).

Jag ska inte ens gissa vad som kan vara fel på din men jag hoppas att du får bra svar ifrån Netgears support.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Vilken firmware kör du med? 4.12?

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Jag kör med 4.11.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Har du kvar den filen? Tror du att du kan maila den till mig på kaksi@home.se

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Nu har jag mailat den till dig.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Hittar ni nån lösning är jag väldigt intresserad av att få veta vad felet var. Har själv samma problem...
kör 4.11

Visa signatur

|Duron 1200, A7V 384Mb|

Permalänk
Medlem

MegaMan: Vad har du för uppkoppling? Kan det ha något med att netgearroutern inte funkar bra med en viss ISP? Jag har telia ADSL. Tror du att du kan maila en kopia på din config fil om du också ahr telia så kan jag testa den...

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Efter att jag har lagt in 4.11 RC24 så fungerar routern 100% Har varit igång utan problem i tre dagar nu.

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk

Jag Xpress som ISP. Fast IP utan inloggning. Lägger bara in IP, DNS och Gateway så rullar det på :).

Gott att det verkar funka för dig nu.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Har också en RP614 och samma problem.
Jag tror att det är det nya viruset som stänger av brandväggar som spökar.
Jag är tvungen att dra ut och sätta in strömsladden för att internet ska fungera igen.. sen om 10-30min gör den samma sak igen
Jag har nån uppgradering jag hämtade ifrån Netgear's hemsida och aktiverat uPnP.

Men hur i helvete ska jag få den att inte lägga av mitt i allt !?!?

Permalänk
Medlem

Jag har en RP614 med orginal flash och den funkar klockrent.

Permalänk
Medlem

Jobbar på Netgear Support.

Kan säga att Netgear känner till problrmet och att det håller på att felsökas, och man håller på att testa nya formware-versioner där problemet ska lokaliseras och åtgärdas. Verkar vara P2P-program, typ DC som förvärrar problemet. Det konstiga är att det här problemet uppkom nästan över en dag och helt plötsligt hade massvis med folk problem. Förmodligen rör det sig om nåt som vissa ISPer gjort om vissa routrar, bla. då Rp614, inte gillar.

Ska försöka återkomma om/när jag hör nåt mer.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot

Jag tror att det är det nya viruset som stänger av brandväggar som spökar.
:

Nej, det är det inte.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Det där med DC stämmer nog mycket bra. När jag hade problem så var det när jag drog i gång DC faktiskt. Kan meddela att med firmware 4.11 RC24 så fungerar det klockrent. Det kan ni meddela era kunder.

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Yapp..det är DC som ÄR boven......dock drabbar det mig endast när någon Uploadar ifrån mig.....annars kan jag sitta å DL:a hur länge som helst...dock så fort nän maxar min Upload så blir jag "disconnectad" efter ett tag. Hoppas Netgear kan snabba på lite, MÅNGA som har det här probbet som sagt!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, routern lägger av hela tiden och då speciellt när man använder DC. Med 4.11RC24 funkade allt någorlunda men sen kom 4.12 och då sabbades allt. Det går ju inte att använda DC längre och den hänger sig även ganska ofta om jag inte använder DC oxå. Jag lyckades få 4.13 av en kompis och nu funkar det en aning bättre men DC är fortfarande i princip oanvändbart. Det är t.o.m stabilare här på mitt land med 56k-modemet.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en sån RP614 fast V2. Finns på dustin. Den ska ha ny snabbare CPU osv. Men kvarstår problemen?
Nån som vet mer om den? Hittar inte mycket info om den varken på netgears site eller i nyhetsgrupper. Dustin säger att de jagar netgear på info.

//pHr33

Permalänk
Medlem

Hade samma problem förut och snackade då med en snubbe på netgear och han sa att det var minnet som inte häll måttet. När man skickat stora mängder data genom den (läs DC, Kazaa) så slaggar den igen och slutar tillslut att funka. Jag fick iallafall en ny som funkar bättre men inte helt felfritt, orkar dock inte bry mig.
/Gee

Visa signatur

2 datorer, 1 skärm, 2 möss, 2 tangentbord, 2 högtalare, 1 skrivare