LG OLED 2020 (BX/CX/GX/WX/ZX/RX), samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Nu när priset på en LG 65" CX är så himla bra tänkte jag höra om ni tror det kommer bli ett lyft i bildkvalité jämfört med min
Sony 55" XG95 (2019) som jag har idag? Jag har läst på en del och det finns LGn har flera fördelar jämfört med min XG95: G-sync, Freesync, ALLM, VRR och inte minst HDMI 2.1 stöd. Dock är min XG95 ljusstarkare, 1100 nits mot LGns 850, är det något jag kommer märka?

Beror ju på rummet TVn är i. Om du kör den du har nu på max och tycker att det är lagom kommer ju LG:n att kanske vara för mörk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Beror ju på rummet TVn är i. Om du kör den du har nu på max och tycker att det är lagom kommer ju LG:n att kanske vara för mörk?

Hej, jag kör den inte på max (ljusstyrka och kontrast), bara under HDR-scener men det sker ju per automatik. Vårt vardagsrum är hyffsat mörkt och vi drar alltid för gardinerna när vi tittar på tv. Är det verkligen så att man inte behöver oroa sig för inbränningar idag? alla OLED-fantaster säger ju det men det är ju ändå en faktor som alltid kommer upp i recensionerna av den här modellen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Nu när priset på en LG 65" CX är så himla bra tänkte jag höra om ni tror det kommer bli ett lyft i bildkvalité jämfört med min
Sony 55" XG95 (2019) som jag har idag? Jag har läst på en del och det finns LGn har flera fördelar jämfört med min XG95: G-sync, Freesync, ALLM, VRR och inte minst HDMI 2.1 stöd. Dock är min XG95 ljusstarkare, 1100 nits mot LGns 850, är det något jag kommer märka?

jag gjorde exakt de lyftet du nämner. Absolut inget fel på XG95, den har riktigt bra OOTB kalibrering och väldigt hög ljusstyrka. Du kommer märka skillnad i HDR (gällande ljus) men kontrasten från OLED upplever jag som mer värd. Framförallt är betraktningsvinklarna natt och dag mellan XG95 o CX. Upplevde android interfacet bättre än LG gällande appar dock.

Men förvänta dig inte VÄRLDENS största lyft.. kanske 10-15% bättre med CX (egen upplevelse). Om du däremot köper en 65" kommer du märka stor skillnad det lyftet i storlek gav mig mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

jag gjorde exakt de lyftet du nämner. Absolut inget fel på XG95, den har riktigt bra OOTB kalibrering och väldigt hög ljusstyrka. Du kommer märka skillnad i HDR (gällande ljus) men kontrasten från OLED upplever jag som mer värd. Framförallt är betraktningsvinklarna natt och dag mellan XG95 o CX. Upplevde android interfacet bättre än LG gällande appar dock.

Men förvänta dig inte VÄRLDENS största lyft.. kanske 10-15% bättre med CX (egen upplevelse). Om du däremot köper en 65" kommer du märka stor skillnad det lyftet i storlek gav mig mycket

Hej, ovärderligt att få svar från någon som gjort just den här uppgraderingen, upplever du att LGn är tillräckligt ljusstark för att ge en bra HDR-upplevelse. Den skall ju också ha lägre inputlag än XG95, är det något du upplever när du spelar (om det är en aktivitet du ägnar du åt såklart)? Min fru säger att 65” kommer bli för stort, vi sitter ungefär 2.5m från tv-bänken, men man vänjer väl sig väldigt fort även på detta avstånd?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, ovärderligt att få svar från någon som gjort just den här uppgraderingen, upplever du att LGn är tillräckligt ljusstark för att ge en bra HDR-upplevelse. Den skall ju också ha lägre inputlag än XG95, är det något du upplever när du spelar (om det är en aktivitet du ägnar du åt såklart)? Min fru säger att 65” kommer bli för stort, vi sitter ungefär 2.5m från tv-bänken, men man vänjer väl sig väldigt fort även på detta avstånd?

Jag upplever absolut att CX är ljusstark nog för HDR, men det var lite mer wow med XG95 där, men också blooming vilket inte var najs. Jag spelar inte på TVn så kan inte utrycka mig där men alla säger ju att CX är bäst där så. Skulle inte säga 2.5meter är för nära 65" men det är ju subjektivt. Gällande burn-in så har LG 2års garanti och du kan köpa till 3 år extra på deras sida för typ 800:-, personligen är jag inte så orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, jag kör den inte på max (ljusstyrka och kontrast), bara under HDR-scener men det sker ju per automatik. Vårt vardagsrum är hyffsat mörkt och vi drar alltid för gardinerna när vi tittar på tv. Är det verkligen så att man inte behöver oroa sig för inbränningar idag? alla OLED-fantaster säger ju det men det är ju ändå en faktor som alltid kommer upp i recensionerna av den här modellen.

Då tror jag like tidigare inlägg du ljusstyrkan inte är ett problem. Har inte spelat på den än, men den ska typ vara den bästa soel-TVn i dagsläget.
Angående storlek och avstånd tycker jag att det beror på TVns funktion - mer bakgrundsfunktion så är kanske 65" onödigt stort; men ska ni kolla aktivt är det nice. Blir mer en upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Jag upplever absolut att CX är ljusstark nog för HDR, men det var lite mer wow med XG95 där, men också blooming vilket inte var najs. Jag spelar inte på TVn så kan inte utrycka mig där men alla säger ju att CX är bäst där så. Skulle inte säga 2.5meter är för nära 65" men det är ju subjektivt. Gällande burn-in så har LG 2års garanti och du kan köpa till 3 år extra på deras sida för typ 800:-, personligen är jag inte så orolig.

Upplever du någon DSE ("Dirty Screen effect") eller "Banding" på din tv?

https://www.youtube.com/watch?v=zf0krvdSuv8

Skrivet av Levan:

Då tror jag like tidigare inlägg du ljusstyrkan inte är ett problem. Har inte spelat på den än, men den ska typ vara den bästa soel-TVn i dagsläget.
Angående storlek och avstånd tycker jag att det beror på TVns funktion - mer bakgrundsfunktion så är kanske 65" onödigt stort; men ska ni kolla aktivt är det nice. Blir mer en upplevelse

Den skall användas till att titta aktivt på och spela med (PS5 och Xbox: SX).

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Upplever du någon DSE ("Dirty Screen effect") eller "Banding" på din tv?

https://www.youtube.com/watch?v=zf0krvdSuv8

Den skall användas till att titta aktivt på och spela med (PS5 och Xbox: SX).

DSE nej men Banding finns på de flesta OLED's. Det syns dock inte när man tittar på vanlig content - bara när man gör sådana test

Permalänk

Min nya CX 77"

Som lovat, bilder på nya TV:n!

Supernöjd med TV:n då den knäckte vår projektor + duk by far! OLED är överlägset allt annat!
Kombinationen AppleTV och PS5 är riktigt riktigt bra. AppleTV:n detekterar Dolby Vision och kör det som läge. Bilden är makalöst bra i HDR - Cinema Home eller Standard out of the box. Ljusstyrkan är bra men den kan vara lite låg om du kör på ISF/film mode lägena och det är dagsljus med öppna fönster, absolut inget som hindrar filmtittandet dock och är inte något som har med modellen att göra utan OLED i allmänhet. Så fort du ser svärtan och kontrasterna så är det bara att dregla och glömma dess "svagheter".

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem

Fick firmware 03.21.21 idag till min 77" CX

Applicable model

-OLED55_65CXFNA / OLED77CXFNA

-OLED55_65CXBNA / OLED55_65CXGNA / OLED77CXKNA

-OLED55_65GXKNA / OLED77GXKNA -OLED65WXKNA

-OLED65RXKNA

Final Ver:

-03.21.21

Changes ⓐ Improved HDMI4 no signal occurrence (03.00.35)

Ⓑ Improved HDMI No signal issue in eARC On state (03.00.45)

Ⓒ Some bug fixes (03.00.60)

-Improved power off when connected to certain set -tops- Improved noise generation when transferring iPhone video to TV with Airplay app-Improved volume reduction phenomenon when set-top box volume is set to low (1~2)-Improved screen saver execution error

-Improved the occurrence of pop-up text that needs to be initialized for Bluetooth service

Ⓓ New model name added_OLED55_65_77CXFNA

Ⓔ Improved that certain eARC equipment operates as ARC (03.00.70)

Ⓔ Improved lip sync distortion when using voice mode, output mode, and magic remote control voice recognition button / video noise improvement when switching IP channels (03.00.75)

Ⓖ function correspondence (03.10.43)

Apple Airplay function improvement AMD FreeSync support (OLED CX, GX only) Sports alert function improvement

Ⓗ Fixed an issue where icons and phrases were not displayed properly or displayed in a block shape (03.11.10)

Ⓘ New NVIDIA GeForce RTX 30 series compatibility issue improved (03.11.25)

Ⓙ HDMI 2.1 compatibility issue improvement (03.11.30)

→ Improved VRR performance so that there is no break when playing PC and console games

Ⓚ MR Minor2 response (03.21.09)

-Home launcher design improvement

-Listen to TV sound on mobile through ThinQ App

-Added numeric keys/color keys to the screen remote according to the development of a new magic remote control

Ⓛ Image quality improvement reflected (03.21.16)

Ⓜ Software related minor issues improved (03.21.21)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Fick firmware 03.21.21 idag till min 77" CX

Fick till min 48CX också!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Som lovat, bilder på nya TV:n!

https://i.imgur.com/NbqjguA.jpg
https://i.imgur.com/sYWkbm9.jpg

Supernöjd med TV:n då den knäckte vår projektor + duk by far! OLED är överlägset allt annat!
Kombinationen AppleTV och PS5 är riktigt riktigt bra. AppleTV:n detekterar Dolby Vision och kör det som läge. Bilden är makalöst bra i HDR - Cinema Home eller Standard out of the box. Ljusstyrkan är bra men den kan vara lite låg om du kör på ISF/film mode lägena och det är dagsljus med öppna fönster, absolut inget som hindrar filmtittandet dock och är inte något som har med modellen att göra utan OLED i allmänhet. Så fort du ser svärtan och kontrasterna så är det bara att dregla och glömma dess "svagheter".

Gillar duschdraperiet där till höger i bild, lyxigt med 77" Oled i badrummet

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Som lovat, bilder på nya TV:n!

https://i.imgur.com/NbqjguA.jpg
https://i.imgur.com/sYWkbm9.jpg

Supernöjd med TV:n då den knäckte vår projektor + duk by far! OLED är överlägset allt annat!
Kombinationen AppleTV och PS5 är riktigt riktigt bra. AppleTV:n detekterar Dolby Vision och kör det som läge. Bilden är makalöst bra i HDR - Cinema Home eller Standard out of the box. Ljusstyrkan är bra men den kan vara lite låg om du kör på ISF/film mode lägena och det är dagsljus med öppna fönster, absolut inget som hindrar filmtittandet dock och är inte något som har med modellen att göra utan OLED i allmänhet. Så fort du ser svärtan och kontrasterna så är det bara att dregla och glömma dess "svagheter".

Fin recension! Håller med om allt men på min 65”CX. Vissa LCD-tv är ljusstarkare men då oled har svärtan och kontrasterna på sin sida så upplevs oled som ljusare. Det är en häpnadsväckande effekt. Blir fortfarande lika wow:ad. Bästa teknik-köp jag gjort på många år.

Har ni testat ”Costa Rica 60fps” på youtube?

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Gillar duschdraperiet där till höger i bild, lyxigt med 77" Oled i badrummet

haha man ska veta sina prioriteringar. Skämt åsido så har man tvingats att göra om lite hemma då skrivbord och kontor ska få plats för både mig och sambon. Så sängen har åkt ner i vardagsrummet med en avskiljare (gardinen som du ser) tills att vi bygger om

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Skrivet av Specias:

Fin recension! Håller med om allt men på min 65”CX. Vissa LCD-tv är ljusstarkare men då oled har svärtan och kontrasterna på sin sida så upplevs oled som ljusare. Det är en häpnadsväckande effekt. Blir fortfarande lika wow:ad. Bästa teknik-köp jag gjort på många år.

Har ni testat ”Costa Rica 60fps” på youtube?

Kul att du upplever samma sak! Har du försökt justera in bilden med diverse guide? Känns som att Dolby vision lägena inte lämnar mkt övers till att ställa in förutom color temperature. Och ja! Costa Rica 60fps har man kört
Spana in denna: https://4kmedia.org/tag/lg/ och tanka hem LG Cymatic Jazz

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

haha man ska veta sina prioriteringar. Skämt åsido så har man tvingats att göra om lite hemma då skrivbord och kontor ska få plats för både mig och sambon. Så sängen har åkt ner i vardagsrummet med en avskiljare (gardinen som du ser) tills att vi bygger om

Skämt åsido så såg det väldigt välplanerat och snyggt ut. Jag för en stilla övertalningskampanj för att försöka få frugan att förstå att 65"inte alls är för stort på 2.5m avstånd. Känns så trist om hon bara gå med på en 55" LG CX....då kan det kvitta liksom

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av Izak80:

Skämt åsido så såg det väldigt välplanerat och snyggt ut. Jag för en stilla övertalningskampanj för att försöka få frugan att förstå att 65"inte alls är för stort på 2.5m avstånd. Känns så trist om hon bara gå med på en 55" LG CX....då kan det kvitta liksom

fattar, kan säga without a doubt att 65" inte är för stort utan ni kommer glömma bort storleken inom en vecka. Däremot köper du 55" kommer du konstant att ha den där "what if..." känslan. 65" vs 55", märkbart bara när man byter upp sig ("jag kan inte gå tillbaka igen") men inget som kommer sticka ut på 2.5m. Vi sitter 2.75m avstånd (men kan flytta till 3.5m) med vår 77". Lyckligtvis var det sambon som sa att vi skulle köra på 77" då hon vet att jag konstant skulle undra (och sukta) efter en 77". Vi gick dock från 100" projektorduk till 77" så det var ingen hard sell.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Skämt åsido så såg det väldigt välplanerat och snyggt ut. Jag för en stilla övertalningskampanj för att försöka få frugan att förstå att 65"inte alls är för stort på 2.5m avstånd. Känns så trist om hon bara gå med på en 55" LG CX....då kan det kvitta liksom

Hoppas du lyckas! Jag köpte först 55 C8 när det begav sig. Ville inte betala 10 000kr extra för bara 10”. Efter knappt ett år upplevde jag tv:n som liten och ångrade mig köpet. Insåg även då att de där extra 10” faktiskt är 40% (!!!) mer bildyta på en 65”. Så sålde 55” och köpte 65 CX.

Jag sitter på knappt 2 meter ifrån och tycker det är som en bio hemma Hoppas att du lyckas med övertalningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Hoppas du lyckas! Jag köpte först 55 C8 när det begav sig. Ville inte betala 10 000kr extra för bara 10”. Efter knappt ett år upplevde jag tv:n som liten och ångrade mig köpet. Insåg även då att de där extra 10” faktiskt är 40% (!!!) mer bildyta på en 65”. Så sålde 55” och köpte 65 CX.

Jag sitter på knappt 2 meter ifrån och tycker det är som en bio hemma Hoppas att du lyckas med övertalningen!

Vi får se, annars får jag köra på 55” och bida min tid. Jag tror hursomhelst att det kommer bli avsevärt bättre, speciellt när jag kopplar in min PS5.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Ska flytta om en månad, och är sugen på en LG OLED65CX6. Ser att den ligger just nu för 15900 kr. Kommer den ligga i det priset om 1 månad med tro? Eller är detta någon kampanj, så jag behöver klippa en redan nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Ska flytta om en månad, och är sugen på en LG OLED65CX6. Ser att den ligger just nu för 15900 kr. Kommer den ligga i det priset om 1 månad med tro? Eller är detta någon kampanj, så jag behöver klippa en redan nu?

Jag gissar på att de kommer vara kvar men du kan ju annars kolla saldot hos de butiker som säljer den för den för det priset. Kampanjen har pågått ett tag alla redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Som lovat, bilder på nya TV:n!

https://i.imgur.com/NbqjguA.jpg
https://i.imgur.com/sYWkbm9.jpg

Supernöjd med TV:n då den knäckte vår projektor + duk by far! OLED är överlägset allt annat!
Kombinationen AppleTV och PS5 är riktigt riktigt bra. AppleTV:n detekterar Dolby Vision och kör det som läge. Bilden är makalöst bra i HDR - Cinema Home eller Standard out of the box. Ljusstyrkan är bra men den kan vara lite låg om du kör på ISF/film mode lägena och det är dagsljus med öppna fönster, absolut inget som hindrar filmtittandet dock och är inte något som har med modellen att göra utan OLED i allmänhet. Så fort du ser svärtan och kontrasterna så är det bara att dregla och glömma dess "svagheter".

Häftigt och jag håller helt med - OLED är överlägset allt annat. Totalt slakt om jag får säga mitt
Köpte min CX55 för snart 2 mån sedan och en sak är säker; aldrig någonsin att jag ens kommer att se åt en LCD igen. Som de vise säger - en gång OLED alltid OLED

Blir totalt golvad varje kväll vid både spel och film. Är en sådan vansinnig PQ att ord inte kan beskriva det!

Permalänk
Medlem

Klart man ska se om mörka filmer nu ja, Aliens? 😉😎

Permalänk
Medlem

Klippte en LG OLED65CX för 12792 kr från Elgiganten, fyndvara i öppnad förpackning men nyskick. Låter väl som en helt okej deal eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Klippte en LG OLED65CX för 12792 kr från Elgiganten, fyndvara i öppnad förpackning men nyskick. Låter väl som en helt okej deal eller?

KAP!

Permalänk
Medlem

Ny firmware igen, 03.21.22.

Oklart vad man uppdaterad än så länge. Men något som 03.21.21 strulade till kan man ju misstänka.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Svantesson666:

Ny firmware igen, 03.21.22.

Oklart vad man uppdaterad än så länge. Men något som 03.21.21 strulade till kan man ju misstänka.

Är tusan rädd för att uppdatera nu, haha. Allt fungerar perfekt, orkar inte med någon fuck up.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Är tusan rädd för att uppdatera nu, haha. Allt fungerar perfekt, orkar inte med någon fuck up.

Samma! Sjukt nöjd just nu med allt! La på 03.21.21 ändå, fungerar bra än så länge

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Klippte en LG OLED65CX för 12792 kr från Elgiganten, fyndvara i öppnad förpackning men nyskick. Låter väl som en helt okej deal eller?

Djävulskt bra kap !

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Skulle ni säga det är rimligt att ha en OLED TV i 7 år eller mer vid normal användning? Eller är det smartare att ta en vanlig LED TV och offra i bildkvalitén? Man har ju hört en del att det organiska materialet i OLED försämras snabbare än LED men hur lång tid tar det egentligen förrän man märker någon försämring i bilden?