SSUPD Meshlicious går att förhandsboka på Inet.

Permalänk

SSUPD Meshlicious går att förhandsboka på Inet.

Detta chassi verkar väldigt intressant och finns nu att boka på inet.

Vad tror ni om detta case?

https://www.inet.se/produkt/6905021/meshlicious-full-mesh-pci...

Permalänk
Medlem

Dammigt var det första jag tänkte men det går nog att göra riktigt snygga byggen i det om man kan få tag på GPU.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Fint chassi! Finns en tråd här.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tycker det ser väldigt intressant ut!

Skadar verkligen inte med fler SFF-chassin där fokus ligger mer på luftflödet än estetiken.

Permalänk

Tycker det verkar asballt, gillar meshen överallt och att man kan använda ett vanligt ATX-nätagg. Och framförallt: Att det finns i vitt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tycker det ser väldigt intressant ut!

https://www.youtube.com/watch?v=RKpNt1o6l_Y

Skadar verkligen inte med fler SFF-chassin där fokus ligger mer på luftflödet än estetiken.

Jag är så svag för Optimum Tech's klipp så jag har klickat hem en från Caseking som anländer inom kort.
Testade NZXT H1 under två perioder men temperaturerna fick mig att överge det chassit trots att formspråket tilltalade mig starkt. Meshlicious känns som handen i (den bättre tempererade) handsken.

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Jag är så svag för Optimum Tech's klipp så jag har klickat hem en från Caseking som anländer inom kort.
Testade NZXT H1 under två perioder men temperaturerna fick mig att överge det chassit trots att formspråket tilltalade mig starkt. Meshlicious känns som handen i (den bättre tempererade) handsken.

Den videon fick mig att boka ett full mesh i svart från inet idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Den videon fick mig att boka ett full mesh i svart från inet idag

Utmärkt val!...tror jag.

Permalänk
Medlem

Är det tillräckligt med luftflöde för GN Steve?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är det tillräckligt med luftflöde för GN Steve?

Om du plockar bort mesh-panelerna så möjligen.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av lambdan:

Är det tillräckligt med luftflöde för GN Steve?

Skrivet av Choppe:

Om du plockar bort mesh-panelerna så möjligen.

Och ställer ovanstående framför.

Permalänk
Medlem

Enkelt att installera med en monteringsram och spännband.

Permalänk
Medlem

Går den att koppla på PWM den där?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Gillar den! Tänker osökt på legendaren LanBoy Air:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt sugen på att bygga om/bygga nytt i detta chassi. Gillar det verkligen!

Permalänk
Medlem

Jag var riktigt snabb med beställknappen när jag såg att de gick att beställa ifrån caseking, har redan byggt ihop riggen i detta chassi så är de någon som undrar något som ingen annan YTer har redan täckt hojta till :)!

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Jag var riktigt snabb med beställknappen när jag såg att de gick att beställa ifrån caseking, har redan byggt ihop riggen i detta chassi så är de någon som undrar något som ingen annan YTer har redan täckt hojta till :)!

Vad blev totalsumman på caseking?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Jag var riktigt snabb med beställknappen när jag såg att de gick att beställa ifrån caseking, har redan byggt ihop riggen i detta chassi så är de någon som undrar något som ingen annan YTer har redan täckt hojta till :)!

Vad blev det för komponenter och var det lätt att bygga i? Ser ut som att det är ganska gott om plats i det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Vad blev totalsumman på caseking?

Jag hamnade på 1588 kr för full mesh med PCIe 3.0 Riser Cable. Gick alltså på den med den billigare riserkabeln som listar €129,90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Jag var riktigt snabb med beställknappen när jag såg att de gick att beställa ifrån caseking, har redan byggt ihop riggen i detta chassi så är de någon som undrar något som ingen annan YTer har redan täckt hojta till :)!

Kör du med AiO-kylare? I sådana fall, positivt eller negativt tryck?

Skapligt taggad på att bygga ihop mitt så snart chassit har landat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Kör du med AiO-kylare? I sådana fall, positivt eller negativt tryck?

Skapligt taggad på att bygga ihop mitt så snart chassit har landat.

Kör med kraken x63 som intake, pull igenom radiatorn då man har en lite varm 5800x 😂 haha ja de var en rolig upplevelse faktiskt! Väldigt genomtänkt case med många olika valmöjligheter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Kör med kraken x63 som intake, pull igenom radiatorn då man har en lite varm 5800x 😂 haha ja de var en rolig upplevelse faktiskt! Väldigt genomtänkt case med många olika valmöjligheter!

Trevligt! Jag har också beställt en X63. Över väger exhaust då jag sitter på en 5600X och ett 2080 Super FE.

Permalänk

Jag valde med PCIe 4 då jag tycker det är mer framtidssäkert, jag sitter på ett 3060ti men jag har ett moderkort som inte har PCIe 4. Visst borde komponenterna funka ihop ändå?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Walterwakr:

Jag valde med PCIe 4 då jag tycker det är mer framtidssäkert, jag sitter på ett 3060ti men jag har ett moderkort som inte har PCIe 4. Visst borde komponenterna funka ihop ändå?

Absolut, PCIE 4-bryggan är bakåtkompatibel med PCIE 3.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Absolut, PCIE 4-bryggan är bakåtkompatibel med PCIE 3.

Härligt