Streama Sverige-Polen fotbolls-em ikväll?

Permalänk

Streama Sverige-Polen fotbolls-em ikväll?

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Har du TV4 via någonting så kan du kika där. Dock ytterst lite studiosnack då denna utgår ifrån CMore. Räkna med en del reklam!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

299kr/månad , japp men du kan säga upp det när du vill så är det verkligen för dyrt för att få se hela EM ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Moderator
Forumledare

@bluetrain: Man kan även testa att kolla om andra länders kanaler har någon Stream på det:

Citat:

Så ser du mästerskapet utanför Sverige

Om du inte befinner dig i Sverige under mästerskapet så finns det självklart en bred bevakning av mästerskapet ute i Europa. Personer i Italien kan gratis se mästerskapet på Rai Sport, i Frankrike kan man se på TF1, i Spanien Mediaset, och i Tyskland är det ARD och ZDF som sänder EM-matcherna.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Om du bor i en förening som är ansluten till ComHems TV så ska du kunna registrera dig gratis för ComHem Play: https://www.tele2.se/tv/play-grundutbud

Sen är det bara att streama live-kanalerna därifrån. Dock är det inte HD-kanalerna i grundutbudet tyvärr, men kanske en nödlösning för den som behöver det

Permalänk
Medlem

Via Benify kan du få 50% rabatt i 3 månader på Cmore plus. Har du inte Benify kan du få testa koden av mig annars då jag har noll nytta av den.

Gäller endast nya C More-kunder
Erbjudandet gäller till och med 30/6 2021 och koden kan inte kombineras med andra erbjudanden
Efter den rabatterade perioden (3 månader) fortsätter tjänsten till ordinarie pris (299kr/mån)
Ingen bindningstid, du kan avsluta tjänsten när du vill
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vissa matcher brukar streamas gratis på SVT Play, men annars hittar du många streams på Google 😉

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobijoh:

Om du bor i en förening som är ansluten till ComHems TV så ska du kunna registrera dig gratis för ComHem Play: https://www.tele2.se/tv/play-grundutbud

Sen är det bara att streama live-kanalerna därifrån. Dock är det inte HD-kanalerna i grundutbudet tyvärr, men kanske en nödlösning för den som behöver det

Jag har Comhem i huset, och kan se TV "på TV", men när jag försökte aktivera nåt grundutbud på Comhem Play får jag bara upp dyra betalalternativ. Inget kostnadsfritt. Så det gäller inte alla.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Vissa matcher brukar streamas gratis på SVT Play, men annars hittar du många streams på Google 😉

Matcherna som TV4 sänder, sänds inte hos SVT Play

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

På Cmore.se skapar du ett konto klickar in dig på Tv-kanaler och där kan du då se konstnadsfritt på Tv4 med reklam då. Som att titta på Tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

På Cmore.se skapar du ett konto klickar in dig på Tv-kanaler och där kan du då se konstnadsfritt på Tv4 med reklam då. Som att titta på Tv.

Borde fungera så då Tv4 play blivit Cmore.

Edit: Ops, råkade citera mig själv istället för att redigera mitt tidigare inlägg.

Permalänk
Skrivet av Bussović:

Har du TV4 via någonting så kan du kika där. Dock ytterst lite studiosnack då denna utgår ifrån CMore. Räkna med en del reklam!

Jag har tv4play på min smarttv. Men har inte sett något där, säker på att det går att se där?

Skrivet av mr_sQuinty:

299kr/månad , japp men du kan säga upp det när du vill så är det verkligen för dyrt för att få se hela EM ?

Det kanske det inte är om man är jätteintresserad men jag kollar bara på Sveriges matcher och då tycker jag uppriktigt det känns lite konstigt. Fotboll i min värld är en folksport och stora mästerskap borde vara tillgängligt för alla.

Skrivet av Forza1:

Vissa matcher brukar streamas gratis på SVT Play, men annars hittar du många streams på Google 😉

Ok tack det är kanske ett alternativ då

Permalänk
Relik 📜

Om du är ICA-medlem kan du få Cmore Plus för halva priset i sex månader med. Och det går att säga upp direkt, så ~150 kr för en månad då.
https://www.ica.se/erbjudanden/partnererbjudanden/c-more/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har Comhem i huset, och kan se TV "på TV", men när jag försökte aktivera nåt grundutbud på Comhem Play får jag bara upp dyra betalalternativ. Inget kostnadsfritt. Så det gäller inte alla.

Skumt, jag klickade bara på "Se om du kan beställa" och skrev in mitt postnummer och adress och då fanns alternativet för 0 kr. Kanske inte funkar för alla då

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Om du är ICA-medlem kan du få Cmore Plus för halva priset i sex månader med. Och det går att säga upp direkt, så ~150 kr för en månad då.
https://www.ica.se/erbjudanden/partnererbjudanden/c-more/

Den tar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobijoh:

Skumt, jag klickade bara på "Se om du kan beställa" och skrev in mitt postnummer och adress och då fanns alternativet för 0 kr. Kanske inte funkar för alla då

Jag vet inte. Jag kanske klickar fel...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tobijoh:

Om du bor i en förening som är ansluten till ComHems TV så ska du kunna registrera dig gratis för ComHem Play: https://www.tele2.se/tv/play-grundutbud

Sen är det bara att streama live-kanalerna därifrån. Dock är det inte HD-kanalerna i grundutbudet tyvärr, men kanske en nödlösning för den som behöver det

Skaffade det häromdagen, men det är rena rama lurendrejeriet. De har inte ens 50 fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Skaffade det häromdagen, men det är rena rama lurendrejeriet. De har inte ens 50 fps.

Fast det har inte vanlig TV heller, så vad spelar det för roll?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

SVT1, SVT2, TV4 är "must-carry"-kanaler och ska således alltid vara tillgängliga till alla som har en antennkabel och en TV. Inget abbonemang behövs. Det innebär att du kan se matchen på TV4's "vanliga" kanal

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

TV4 ingår vid Cmore standard som är billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

SVT1, SVT2, TV4 är "must-carry"-kanaler och ska således alltid vara tillgängliga till alla som har en antennkabel och en TV. Inget abbonemang behövs. Det innebär att du kan se matchen på TV4's "vanliga" kanal

Det är dock inte streaming

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av cyklonen:

Fast det har inte vanlig TV heller, så vad spelar det för roll?

Vanlig TV har 50 fps.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Vanlig TV har 50 fps.

Har du en källa på det? Hittar bara att det är 50 Hz (25 BPS).

"Våra TV-sändningar har en uppdateringsfrekvens på 50 Hz (50 halva bilder per sekund = 25 hela bilder per sekund)"
https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/hembio/begrep...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobijoh:

Skumt, jag klickade bara på "Se om du kan beställa" och skrev in mitt postnummer och adress och då fanns alternativet för 0 kr. Kanske inte funkar för alla då

Nu lyckades jag regga mig på den tjänsten, men sen blir det bara en svart ruta där det står "Vi kunde tyvärr inte starta uppspelningen.", så det funkar uppenbarligen inte.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det är dock inte streaming

Kallas för "alternativ lösning" ifall TS skulle råka ha en vanlig TV och en sladd hemma

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Telia Play där TV4 ingår kostar 0 kr första månaden och har ingen bindningstid. Tror inte man behöver vara Telia-kund heller(?) https://www.telia.se/privat/tv/playpaket/produkt/telia-play-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vanlig TV har 50 fps.

Mig veterligen har det alltid varit 25 fps och 50 hz, med halva bilden åt gången, pga. hur CRT fungerar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

Hej,

Hur streamar Sverige-matcherna som inte visas på SVT play? Jag har inget tvabonnemang och det enda jag hittat är att teckna sig för C-mores abonnemang á 299kr/månad vilket för mig är helt hål i huvudet för att se några matcher.

Finns några alternativ? Tänker om det streamas i något land som man kan komma åt eller liknande?

Så, din fråga är om du kan se nåt som kostar pengar gratis för att du "bara vill se några matcher"? jag vill bara köra bil "ibland" men jag måste betala jättemycket pengar för det nöjet precis som jag betalar för TV abonnemang etc. Eller borde man kunna låna en bil gratis lite då å då för att det är "folkligt" att få handla mat?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av P-son78:

Så, din fråga är om du kan se nåt som kostar pengar gratis för att du "bara vill se några matcher"? jag vill bara köra bil "ibland" men jag måste betala jättemycket pengar för det nöjet precis som jag betalar för TV abonnemang etc. Eller borde man kunna låna en bil gratis lite då å då för att det är "folkligt" att få handla mat?

Skulle kunna gå till Statoil och fråga.

"Jag vill bara åka bil en gång! SJUKA ÖVERPRISER!"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av jsl_80:

Telia Play där TV4 ingår kostar 0 kr första månaden och har ingen bindningstid. Tror inte man behöver vara Telia-kund heller(?) https://www.telia.se/privat/tv/playpaket/produkt/telia-play-t...

Tack på för tipset. Det ska jag kolla upp!

Skrivet av P-son78:

Så, din fråga är om du kan se nåt som kostar pengar gratis för att du "bara vill se några matcher"? jag vill bara köra bil "ibland" men jag måste betala jättemycket pengar för det nöjet precis som jag betalar för TV abonnemang etc. Eller borde man kunna låna en bil gratis lite då å då för att det är "folkligt" att få handla mat?

Det där var väl en onödig och tråkig kommentar. Där tycker jag du drar på alldeles för stora växlar. Det är ju inte så att jag uppmanat till olagligheter i stil med "var kan man hitta film x gratis" etc utan bara om det fanns andra kanaler/tjänster där man kunde se dessa matcher. För mig är det självklart att varenda kotte ska kunna erbjudas att få se EM och VM i fotboll eftersom det finns ett allmänt nationellt intresse och det är ju egentligen också sant om man nu har linjär tv. Men färre och färre har ju detta. Det är streaming från olika devices som gäller, därmed basta. Så "de" (fotbollsförbundet, antar jag?) borde, i mitt tycke se till att det är enkelt att se Sveriges matcher gratis även som streaming, eftersom det är så många ser tv idag. Nu kan du se hälften via svt play men inte andra halvan, det är väl ingen vidare bra logik där eller?

Sen har jag full förståelse för att olika fotbollsligor vill kräma så mkt som möjligt, att de bara sänds på vissa betalkanaler osv. Jag har vid några tillfällen betalt för vissa premier league matcher, det är fair men VM och EM är något annat enligt min mening.