RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Inet har även ett gäng Gigabyte Aorus Master 6900 XT-kort i lager. Dessa kan vara intressanta om man vill ha 2st HDMI 2.1-portar.

Gigabyte Radeon RX 6900 XT 16GB AORUS MASTER - 16 999 kr
https://www.inet.se/produkt/5412128/gigabyte-radeon-rx-6900-x...

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk

Kanske redan skrivits men AMD har drops på torsdagar 17.30. Men idag droppade dem tidigare. Så om ni sitter jobbar/gamar sitt och klicka på add to cart scriptet på torsdagar så kanske ni kan norpa ett kort till mspr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Kanske redan skrivits men AMD har drops på torsdagar 17.30. Men idag droppade dem tidigare. Så om ni sitter jobbar/gamar sitt och klicka på add to cart scriptet på torsdagar så kanske ni kan norpa ett kort till mspr.

Vad är det för script?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Helt vrickat att man skall behöva ett script för att handla av AMD

Ja, man måste ha scriptet för korten säljer slut så fort att köpknappen aldrig hinner dyka upp. Scriptet gör att man hinner se och trycka på den, kanske, även med script kan det behövas några veckors försök.

Visserligen har 6800XT halva hashrate av RTX3080 men till MSRP är det ändå en god affär för miners

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Helt vrickat att man skall behöva ett script för att handla av AMD

Ja, man måste ha scriptet för korten säljer slut så fort att köpknappen aldrig hinner dyka upp. Scriptet gör att man hinner se och trycka på den, kanske, även med script kan det behövas några veckors försök.

Visserligen har 6800XT halva hashrate av RTX3080 men till MSRP är det ändå en god affär för miners

Kan du länka till scriptet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Kan du länka till scriptet?

Har inte letat efter det själv eftersom jag tyckeratt det är för absurt, men det finns i AMD grupper på Discord sök på Drop

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Nordinho:

Vad är det för script?

Skrivet av aabbcc:

Kan du länka till scriptet?

Har ingen länk till scriptet tillgänglig just nu men om man kollar lite på AMD sub Reddit så finns den där, finns även ett Youtube klipp som visar hur man gör.

EDIT: Script AMD

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Skrivet av Hajnyckel:

Har ingen länk till scriptet tillgänglig just nu men om man kollar lite på AMD sub Reddit så finns den där, finns även ett Youtube klipp som visar hur man gör.

EDIT: Script AMD

Såg att vissa har blivit IP-bannade av det där hos AMD. Är det någon här som lyckats få tag på ett kort på ett liknande sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutMeNut:

Såg att vissa har blivit IP-bannade av det där hos AMD. Är det någon här som lyckats få tag på ett kort på ett liknande sätt?

Jag har använt ett "Add to cart" script för att få tag på ett RX 6800 XT Midnight Black.
Det är ett måste för att man ens ska ha en chans då AMDs butik cachas, dvs att när en vanlig person ser "Add to cart" knappen så finns korten inte längre i lager sen flera minuter.
Man blir inte bannad om inte man nu refreshar som en galning, jag började refresha var trettionde sekund ungefär, från och med kl 17.30.
Kortet kom i mitt fall upp kl 17.32.

Lite tips:
Använd Firefox, stäng av Enhanced Tracking Protection på AMDs hemsida. (Detta kan göra att PayPal Express inte syns.)
Logga in på PayPal/spara inloggning. (Snabbare utcheckning!)
Se till att tiden i datorn är helt korrekt då det handlar om sekunder och minuter.
Får man ett felmeddelande/blank sida vid checkout så ska man refresha. (Det är nästan garanterat att man får detta, så ge inte upp.)

Permalänk
Skrivet av pg0n:

Jag har använt ett "Add to cart" script för att få tag på ett RX 6800 XT Midnight Black.
Det är ett måste för att man ens ska ha en chans då AMDs butik cachas, dvs att när en vanlig person ser "Add to cart" knappen så finns korten inte längre i lager sen flera minuter.
Man blir inte bannad om inte man nu refreshar som en galning, jag började refresha var trettionde sekund ungefär, från och med kl 17.30.
Kortet kom i mitt fall upp kl 17.32.

Lite tips:
Använd Firefox, stäng av Enhanced Tracking Protection på AMDs hemsida. (Detta kan göra att PayPal Express inte syns.)
Logga in på PayPal/spara inloggning. (Snabbare utcheckning!)
Se till att tiden i datorn är helt korrekt då det handlar om sekunder och minuter.
Får man ett felmeddelande/blank sida vid checkout så ska man refresha. (Det är nästan garanterat att man får detta, så ge inte upp.)

Grym info, stort tack! Testar du att lägga i varukorgen var 30:e sekund eller vad väntar du på innan du refreshar?
Beklagligt att detta ska krävas men vad har man för val...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutMeNut:

Grym info, stort tack! Testar du att lägga i varukorgen var 30:e sekund eller vad väntar du på innan du refreshar?
Beklagligt att detta ska krävas men vad har man för val...

Scriptet låter dig klicka "Add to cart" innan kortet faktiskt är live på sidan, det jag gjorde var att jag klickade på "Add to cart", gjorde captchan i förväg och klickade vidare vid var trettionde sekund. (Man behöver inte följa detta på exakta sekunden, 15-20 sekunder borde också fungera.)
Misslyckades jag med ett försök så klickade jag igen, gjorde captcha, väntade osv. Tyvärr är det inte alls lätt att få tag på ett kort, det gäller att ha turen på sin sida även om man kör med script.
Detta gäller speciellt RX 6800 XT (Midnight Black har varit vanligare den senaste tiden vad jag vet, ett tag fanns inga vanliga varianter alls.) då de är svårast att få tag på, de lättaste är nog RX 6800 samt RX 6900 XT.

Permalänk
Skrivet av PeanutMeNut:

Såg att vissa har blivit IP-bannade av det där hos AMD. Är det någon här som lyckats få tag på ett kort på ett liknande sätt?

En del har blivit det men tror det är flera som har lyckats att få ett kort den vägen ändå. Har själv inte försökt att få tag i kort den vägen då jag slutade försöka för några månader sedan.

Skrivet av pg0n:

Scriptet låter dig klicka "Add to cart" innan kortet faktiskt är live på sidan, det jag gjorde var att jag klickade på "Add to cart", gjorde captchan i förväg och klickade vidare vid var trettionde sekund. (Man behöver inte följa detta på exakta sekunden, 15-20 sekunder borde också fungera.)
Misslyckades jag med ett försök så klickade jag igen, gjorde captcha, väntade osv. Tyvärr är det inte alls lätt att få tag på ett kort, det gäller att ha turen på sin sida även om man kör med script.
Detta gäller speciellt RX 6800 XT (Midnight Black har varit vanligare den senaste tiden vad jag vet, ett tag fanns inga vanliga varianter alls.) då de är svårast att få tag på, de lättaste är nog RX 6800 samt RX 6900 XT.

Som pg0n skriver så gäller det att ha turen på sin sida trotts skriptet. Så är det också flest 6900 XT, 6800 (icke-xt) och 6700 XT som finns tillgängliga. Vilket är lite spännande för just 6900 XT och 6700 XT är i majoritet bland AIB korten som också finns tillgängliga i handeln oftast.
Släppen sker oftast på torsdagar runt kl 17:30 så om man ska ha någon chans alls så för man börja innan dess att trycka på "Add to cart" knappen och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Sebbe_a:

Det är ju nästan MSRP på $1499, börjar hända lite på pris-sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

Det är ju nästan MSRP på $1499, börjar hända lite på pris-sidan.

Är det inte MSRP med moms och omkostnader?

Grymt bra pris oavsett, jag har ett sådant kort och jag är helnöjd.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swimteampie:

Det är ju nästan MSRP på $1499, börjar hända lite på pris-sidan.

MSRP för referensversionen av 6900 XT var $999, inte 1499.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Nordinho:

Vad är det för script?

https://www.hardwareluxx.de/community/threads/amd-rdna2-small...

Zquarefish kommer announca innan dem släpps.. skriver också hur många kort som släpps, typ 250 6800 XT totalt vid senaste droppen.. så du behöver fortfarande ha tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

https://www.hardwareluxx.de/community/threads/amd-rdna2-small...

Zquarefish kommer announca innan dem släpps.. skriver också hur många kort som släpps, typ 250 6800 XT totalt vid senaste droppen.. så du behöver fortfarande ha tur.

Tack, dock verkar jag ha lyckats banna mig själv på AMDs sida nu. Kikade in vid strax efter 17 och märkte då att "add to cart"-knappen fanns på 6800. Suttit och försökt sen dess, men nu får jag acces denied när jag försöker komma in på AMDs hemsida...
De tror väl jag är en robot. Är väl någon form av IP-block kan jag tänka mig...

EDIT: Löste sig, rensade all historik på AMDs sida så var jag välkommen igen

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Skrivet av Nordinho:

Tack, dock verkar jag ha lyckats banna mig själv på AMDs sida nu. Kikade in vid strax efter 17 och märkte då att "add to cart"-knappen fanns på 6800. Suttit och försökt sen dess, men nu får jag acces denied när jag försöker komma in på AMDs hemsida...
De tror väl jag är en robot. Är väl någon form av IP-block kan jag tänka mig...

EDIT: Löste sig, rensade all historik på AMDs sida så var jag välkommen igen

Lyckades du köpa ett kort? Försöker mig på att köpa 6900 XT men får bara upp att det inte går att lägga till produkten i varukorgen och att den är tom. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavletommy:

Lyckades du köpa ett kort? Försöker mig på att köpa 6900 XT men får bara upp att det inte går att lägga till produkten i varukorgen och att den är tom. =/

Får också upp det. Riktigt frustrerande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavletommy:

Lyckades du köpa ett kort? Försöker mig på att köpa 6900 XT men får bara upp att det inte går att lägga till produkten i varukorgen och att den är tom. =/

Nepp. Precis samma på 6800, gav upp nu. Dock finns ju köp-knappen kvar...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Läste lite i highspeeds länk ovan att korten släpptes klockan 16.00 idag som förra veckan. Om jag förstod det rätt. Borde vara samma släpp för .se och .de tänker jag?

Visa signatur

Main: Fractal Design Define S | be quiet! Dark Power 12 1000W | Gigabyte X570 AORUS Ultra | AMD Ryzen R9 5900X | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB | EVGA GTX 1070 | SoundBlaster X-Fi | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2 | Windows 10 Professional x64
Laptop: HP EliteBook 850 G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Ni kab nu köpa AMD 6000-kort till MSRP, direkt från AMD

https://www.amd.com/en/direct-buy/se

You can thank me later, trevlig sommar!

/J

Även att det finns köpknapp och att de ska finnas i lager så går det inte lägga i varukorgen.....Men så har det väl alltid varit i AMD:s egna shop.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Även att det finns köpknapp och att de ska finnas i lager så går det inte lägga i varukorgen.....Men så har det väl alltid varit i AMD:s egna shop.

Går man in på produkt sidan så säger den out of stock.

Permalänk
Medlem

Idag släppte de återigen kort vid 16 på AMDs shop. Kom längre än någonsin idag, lyckades t.o.m. få ett kort i kundkorgen, men hann inte slutföra köpet tyvärr.
Någon som lyckades idag?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Skrivet av Nordinho:

Idag släppte de återigen kort vid 16 på AMDs shop. Kom längre än någonsin idag, lyckades t.o.m. få ett kort i kundkorgen, men hann inte slutföra köpet tyvärr.
Någon som lyckades idag?

Jepp! Jag köpte ett 6900XT idag. Förra veckan fick jag ett i kundkorgen, men var för långsam vid checkout så det blev inget då. Ruggigt nöjd nu dock

(Hur sjukt är det att man är så nöjd över att "få" köpa ett grafikkort för sådana summor!!? Vi borde inte ställa upp på den prissättningen.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmountain:

Jepp! Jag köpte ett 6900XT idag. Förra veckan fick jag ett i kundkorgen, men var för långsam vid checkout så det blev inget då. Ruggigt nöjd nu dock

(Hur sjukt är det att man är så nöjd över att "få" köpa ett grafikkort för sådana summor!!? Vi borde inte ställa upp på den prissättningen.)

Grattis! (Även om jag helt och hållet håller med dig i det sista i ditt inlägg)

Jag är själv i första hand på jakt efter 6800 XT (Precis som de flesta verkar vara) Jaja, en vecka till nästa drop då😂

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmountain:

Jepp! Jag köpte ett 6900XT idag. Förra veckan fick jag ett i kundkorgen, men var för långsam vid checkout så det blev inget då. Ruggigt nöjd nu dock

(Hur sjukt är det att man är så nöjd över att "få" köpa ett grafikkort för sådana summor!!? Vi borde inte ställa upp på den prissättningen.)

Vad fick du betala totalt för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klerhi:

Vad fick du betala totalt för den?

AMD's shop håller sig till MSRP (+ moms och frakt så klart).

Permalänk
Medlem

Har det funnits 6800 (icke xt) vid senaste släppen? Är ett väldigt intressant kort om man kan få chansen att köpa för msrp.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT