Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Specias:

Tvättrådet på kalsongerna är 40c. Många tänker att det är kass kvalite då. Jag tror det handlar om att om det är för varmt så förstör man elastanet.

Men mina håller väldigt bra iaf, inga hål i skrevet och inte heller att de tappar formen och blir sladdriga i benen och glider upp. Inget sånt överhuvudtaget.

Jag beställde 12 par, 6st cotton och 6st performenc så jag hoppas de håller bra

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag beställde 12 par, 6st cotton och 6st performenc så jag hoppas de håller bra

Jäklar, du gick verkligen all in Jag tror du kommer bli nöjd! Återkom sen med din upplevelse

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Specias:

Jäklar, du gick verkligen all in Jag tror du kommer bli nöjd! Återkom sen med din upplevelse

Ja lika bra, så behöver man inte tänka på att köpa nya på ett tag

Jag återkommer

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Jag beställde 12 par, 6st cotton och 6st performenc så jag hoppas de håller bra

Skrivet av Specias:

Jäklar, du gick verkligen all in Jag tror du kommer bli nöjd! Återkom sen med din upplevelse

Skrivet av Edvin-89:

Ja lika bra, så behöver man inte tänka på att köpa nya på ett tag

Jag återkommer

Köpte 6 par själv. Sitter redan på en hel del under armour men de börjar bli gamla. Älskar de som satan och köpte i USA för typ 1/3 av priset man får de här. De är baslinjen att jämföra med

Permalänk
Medlem

Ni som beställt kallingarna, hur har ni fått dem levererat? Jag har försökt hitta leveransinfo etc. men det står bara "Postnord 0 kr" på fakturan. Beställde för någon vecka sedan men inte hört ett ljud sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ni som beställt kallingarna, hur har ni fått dem levererat? Jag har försökt hitta leveransinfo etc. men det står bara "Postnord 0 kr" på fakturan. Beställde för någon vecka sedan men inte hört ett ljud sedan dess.

Fick mina idag, kom med bring till den lokala kiosken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ni som beställt kallingarna, hur har ni fått dem levererat? Jag har försökt hitta leveransinfo etc. men det står bara "Postnord 0 kr" på fakturan. Beställde för någon vecka sedan men inte hört ett ljud sedan dess.

Skrivet av LemurenSwe:

Fick mina idag, kom med bring till den lokala kiosken.

Mina blev skickade med dhl. Sämst upphämtningstider i stan (11-17 vardagar) så inte hunnit hämta.
Väldigt blandat då, de kanske kör billigaste metoden beroende på ort?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Fick mina idag, kom med bring till den lokala kiosken.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mina blev skickade med dhl. Sämst upphämtningstider i stan (11-17 vardagar) så inte hunnit hämta.
Väldigt blandat då, de kanske kör billigaste metoden beroende på ort?

Oh okej, jag får väl avvakta lite till då och se om man får någon notifikation i veckan.

Permalänk
Expertgissare

Fick hem mina kallingar i fredags och har provat båda sorterna (cotton och performance), tyckte det kändes lite konstigt i början men när man väl rört lite på sig så kändes de väldigt bra (och omslutande )
Jag valde regular i längd och de är lite kortare än vad jag är van vid, long hade nog varit mer "rätt" men inget som känns dåligt eller så.
Hur sitter de då? Tycker passformen är väldigt bra och de sitter skönt, inget som skaver eller "skär in". Hoppas bara de håller bättre än andra kalsonger jag haft tidigare, men kvaliten känns mycket bra i både tyg och resår så är inte jätte orolig

Passformen...

Dold text
Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Fick hem mina kallingar i fredags och har provat båda sorterna (cotton och performance), tyckte det kändes lite konstigt i början men när man väl rört lite på sig så kändes de väldigt bra (och omslutande )
Jag valde regular i längd och de är lite kortare än vad jag är van vid, long hade nog varit mer "rätt" men inget som känns dåligt eller så.
Hur sitter de då? Tycker passformen är väldigt bra och de sitter skönt, inget som skaver eller "skär in". Hoppas bara de håller bättre än andra kalsonger jag haft tidigare, men kvaliten känns mycket bra i både tyg och resår så är inte jätte orolig
https://i.imgur.com/cyCqwJh.jpeg
Passformen...

Fick hem mina igår, sitter i cotton just nu. Väldigt skönt att få bollarna "framlyfta" speciellt om man som jag har ganska stora lår.. Dock så är de som du säger lite väl korta. Jag har long och även de hade jag gärna sett vara lite längre (dock är jag van med UAs långa kallingar och de är LÅNGA, kanske inte alla som är ute efter det). Låt oss se om hållbarheten är bra och gör de värda pengarna. Såg att någon skrev att man bara ska tvätta dessa i 40 annars så förstörs elastanet eller något.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av bektil:

Fick hem mina igår, sitter i cotton just nu. Väldigt skönt att få bollarna "framlyfta" speciellt om man som jag har ganska stora lår.. Dock så är de som du säger lite väl korta. Jag har long och även de hade jag gärna sett vara lite längre (dock är jag van med UAs långa kallingar och de är LÅNGA, kanske inte alla som är ute efter det). Låt oss se om hållbarheten är bra och gör de värda pengarna. Såg att någon skrev att man bara ska tvätta dessa i 40 annars så förstörs elastanet eller något.

Man får se det som att det är mindre tyg som kan "korva" upp sig
Ja tvättrådet säger max 40 grader, men brukar bara tvätta strumpor (lakan och handdukar) i 60 grader, så det är som vanligt för mig

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Man får se det som att det är mindre tyg som kan "korva" upp sig
Ja tvättrådet säger max 40 grader, men brukar bara tvätta strumpor (lakan och handdukar) i 60 grader, så det är som vanligt för mig

Jo men upplever att när de sträcker sig tillräckligt långt ner över mina lår så minskar frekvensen av att de korvar upp sig xD

Permalänk
Inaktiv

Det är kanske dags att starta en separat Swekallings-tråd eftersom kallingdiskussionen här har gått från en fynd- till en passforms- och tvättrådsdiskussion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Det är kanske dags att starta en separat Swekallings-tråd eftersom kallingdiskussionen här har gått från en fynd- till en passforms- och tvättrådsdiskussion?

Det här är väl nog så nära?

Bästa kalsongerna

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Om någon använder öronproppar så har swedol ett väldigt bra pris (garanterat felsat pris)
En förpackning med 200st för 3,70kr plus moms.
Deras frakt är lite tråkigt hög för dessa produkter men beställde 2 förpackningar (400st) för totalt 90kr så då gör det inte så mycket
https://www.swedol.se/uvex-x-fit-pu-propp-200pkart21100.html?...

Nappade på detta erbjudande oxå och har fått både en faktura från Klarna likväl som ett försändnings-ID.
Kollar jag godssökningslänken så hamnar jag hos PostMord och där kan jag se att mitt "paket" väger 4 g.
Misstänker att de som gjort som mig och tipsaren ovan och beställt 2 st förpackningar får alltså 2 PAR öronproppar för 90 spänn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Nappade på detta erbjudande oxå och har fått både en faktura från Klarna likväl som ett försändnings-ID.
Kollar jag godssökningslänken så hamnar jag hos PostMord och där kan jag se att mitt "paket" väger 4 g.
Misstänker att de som gjort som mig och tipsaren ovan och beställt 2 st förpackningar får alltså 2 PAR öronproppar för 90 spänn...

I mina ögon så stämmer vikten på postnord hur som helst till och från. Ibland kan böcker anges väga typ 50g och liknande. Mest korrekta angivelsen var nog i alla fal när el-scootern levererades till entréporten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av elp:

Nappade på detta erbjudande oxå och har fått både en faktura från Klarna likväl som ett försändnings-ID.
Kollar jag godssökningslänken så hamnar jag hos PostMord och där kan jag se att mitt "paket" väger 4 g.
Misstänker att de som gjort som mig och tipsaren ovan och beställt 2 st förpackningar får alltså 2 PAR öronproppar för 90 spänn...

Mitt paket väger 0.3kg och är ca 30cm stort, sedan är det sällan mått och vikt postnord nämner stämmer.
Kommer det två par (4st) så får de ta och stryka fakturan, för artikeln de säljer heter 200P/KART, samt att både EAN-kod och Leverantörens artikelnr leder till förpackningar om 200st.
Får mitt paket idag men kan inte hämta fören imorgon, så får vi se. Men kommer inte 200st så säljer de inte det de marknadsför och tänker inte betala för något annat.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Mitt paket väger 0.3kg och är ca 30cm stort, sedan är det sällan mått och vikt postnord nämner stämmer.
Kommer det två par (4st) så får de ta och stryka fakturan, för artikeln de säljer heter 200P/KART, samt att både EAN-kod och Leverantörens artikelnr leder till förpackningar om 200st.
Får mitt paket idag men kan inte hämta fören imorgon, så får vi se. Men kommer inte 200st så säljer de inte det de marknadsför och tänker inte betala för något annat.

Då får du rapportera här i tråden vad du fick.
Antar att mitt paket inte kommer förrän i nästa vecka!
Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Angående kalsonger från Comfyballs.

Jag fick mina levererade för en vecka sen. Provade på ett par och det var hemskt.
Jag har aldrig svettats så mycket i mina "noname" bomulls underkläder. Pungen var helt blöt hela dagen, kändes för jäkligt. Typ som att kulorna var inoljade med tvål eller nåt.. sliskigt och hemskt. Jag kände lukten av pungen trots att jag hade byxor på. Luktade typ syntetgummi. Och nej, det är inget fel på intimhygien.
resultatet av dagen blev ordentliga skavsår på insida av låren.

När jag skrev detta till deras kundtjänst har de svarat att produkten är en hygien produkt och ingen återköp gäller för något som provades. Men va fan! hur annars ska man veta att produkten inte funkar om man inte provar!
Deras sajt var ju jätte tydlig att produkten är helt underbar, bekväm och man kan glömma en svettig pung eftersom kallingar andas så bra. Skitsnack säger jag.

Nån annan som upplever samma sak?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

Angående kalsonger från Comfyballs.

Jag fick mina levererade för en vecka sen. Provade på ett par och det var hemskt.
Jag har aldrig svettats så mycket i mina "noname" bomulls underkläder. Pungen var helt blöt hela dagen, kändes för jäkligt. Typ som att kulorna var inoljade med tvål eller nåt.. sliskigt och hemskt. Jag kände lukten av pungen trots att jag hade byxor på. Luktade typ syntetgummi. Och nej, det är inget fel på intimhygien.
resultatet av dagen blev ordentliga skavsår på insida av låren.

När jag skrev detta till deras kundtjänst har de svarat att produkten är en hygien produkt och ingen återköp gäller för något som provades. Men va fan! hur annars ska man veta att produkten inte funkar om man inte provar!
Deras sajt var ju jätte tydlig att produkten är helt underbar, bekväm och man kan glömma en svettig pung eftersom kallingar andas så bra. Skitsnack säger jag.

Nån annan som upplever samma sak?

Återköp är ju inte relevant i detta fall utan reklamation är det ju som gäller om produkten inte håller vad som utlovats.

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Om någon använder öronproppar så har swedol ett väldigt bra pris (garanterat felsat pris)
En förpackning med 200st för 3,70kr plus moms.
Deras frakt är lite tråkigt hög för dessa produkter men beställde 2 förpackningar (400st) för totalt 90kr så då gör det inte så mycket
https://www.swedol.se/uvex-x-fit-pu-propp-200pkart21100.html?...

Priset är nog per par och det verkar vara vad dom skickar också..

Försändelseinformation

Vikt
4 g

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan83:

Priset är nog per par och det verkar vara vad dom skickar också..

Försändelseinformation

Vikt
4 g

Får mina på måndag, så då kan jag återkomma, dock så känns 0,3kg(som mina tror det var 10 paket) lite högt för 10 enskilda hörselproppar. Känns inte som att det är mycket vikt i skumgummi. Men man ska aldrig säga aldrig, måttligt missvisande hemsida iaf 😁

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av 1Z3C0LD:

Får mina på måndag, så då kan jag återkomma, dock så känns 0,3kg(som mina tror det var 10 paket) lite högt för 10 enskilda hörselproppar. Känns inte som att det är mycket vikt i skumgummi. Men man ska aldrig säga aldrig, måttligt missvisande hemsida iaf 😁

Ska hämta ut mina idag så fort de öppnar,
Ha! De öppnar inte förrns kl 10 (de är visst inte lika morgonpigga som mina barn), så det får bli efter badturen som de sett framemot sedan halv sex
beställde två paket och väger 0,3kg enligt postnord.
Jag återkommer

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Edvin-89:

Ska hämta ut mina idag så fort de öppnar,
Ha! De öppnar inte förrns kl 10 (de är visst inte lika morgonpigga som mina barn), så det får bli efter badturen som de sett framemot sedan halv sex
beställde två paket och väger 0,3kg enligt postnord.
Jag återkommer

Såg lovande ut när jag hämtade ut paketet, men de tyckte visst det var vettigt att skicka två par i en stor låda.
Det blir att ringa swedol på måndag och se hur de ställer sig till det hela.
Helt klart har de gjort fel, tycker det är solklart att det är 200st som dom säljer då allt indikerar på det.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Såg lovande ut när jag hämtade ut paketet, men de tyckte visst det var vettigt att skicka två par i en stor låda.
Det blir att ringa swedol på måndag och se hur de ställer sig till det hela.
Helt klart har de gjort fel, tycker det är solklart att det är 200st som dom säljer då allt indikerar på det.

Uppdatera gärna vad de säger. Beställde jag med. Leverans nästa vecka.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Rockybruz:

Uppdatera gärna vad de säger. Beställde jag med. Leverans nästa vecka.

Absolut, det skall göras

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Såg lovande ut när jag hämtade ut paketet, men de tyckte visst det var vettigt att skicka två par i en stor låda.
Det blir att ringa swedol på måndag och se hur de ställer sig till det hela.
Helt klart har de gjort fel, tycker det är solklart att det är 200st som dom säljer då allt indikerar på det.

Du hade ju beställt två, eller hur?

Om det är något som är solklart så är det väl att det är ett prisfel och då är de inte bundna av det avtal du ingått med dem. Om de är snälla så låter de dig häva köpet, om inte så får du ångra det för att få tillbaka de 8 kronor du betalt för varorna.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Du hade ju beställt två, eller hur?

Om det är något som är solklart så är det väl att det är ett prisfel och då är de inte bundna av det avtal du ingått med dem. Om de är snälla så låter de dig häva köpet, om inte så får du ångra det för att få tillbaka de 8 kronor du betalt för varorna.

Det är var en jäkla skev tolkning av konsumenträtt. Jag köper att klaga på att folk försöker köpa felpriser och sen gnäller över makuleringar som är helt rimliga. Men hur har du fått för dig att man får skicka ut felbeskrivna varor och sen hävda felsatt pris för att skapa ett bindande avtal?

Självklart kan ni häva köpet när företaget skickar annat än det som uppgavs i beställningen.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av zarkov:

Du hade ju beställt två, eller hur?

Om det är något som är solklart så är det väl att det är ett prisfel och då är de inte bundna av det avtal du ingått med dem. Om de är snälla så låter de dig häva köpet, om inte så får du ångra det för att få tillbaka de 8 kronor du betalt för varorna.

Jag hittade dessa öronproppar när jag googlade öronproppar, där skriver de "Öronproppar - köp billigt hos Swedol", sedan kan jag inte rå för att de satt det för billigt.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Expertgissare

Uppdatering angående öronpropparna.
Ringde Swedol och han jag pratade med konstaterade att det var fel på deras sida och att den antyder att det gäller 200st, men han var inte villig att skicka det som jag beställt, för att i deras system står det ett styck/par.
Frågade då honom hur jag skulle veta vad som står i deras system när jag handlar via deras hemsida som visar något helt annat, men fick inget direkt svar på det, utan att han svarade med att han måste kontakta deras inköpare som är ansvariga.

Det slutade i alla fall med att han makulerade hela beställningen och strök fakturan.
Jag tycker inte att det var något att bråka om även om jag säkert skulle kunnat dra det mycket längre genom att vara dryg osv, men personligen tycker jag inte det är värt det. Jag gjorde en chansning och jag fick två par öronproppar gratis, är helt ok med det.
Uppmanar alla som gjort en beställning att ringa för att få sin beställning makulerad.
Om någon annan orkar ta mer strid än jag så får ni gärna skriva i så fall

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB