Laptop för Minecraft / Roblox / *något att växa i*

Permalänk
Medlem

Laptop för Minecraft / Roblox / *något att växa i*

Hej!
Jag letar efter en prisvärd laptop för en tjej på 12 år som fastnat för Minecraft / Roblox. Tydligen så laggar hennes nuvarande laptop, speciellt när hon skapar egna servrar och dessutom fungerar inte Discord.

Även om det just nu är dessa spel som gäller så vore det såklart kanon om det fanns lite kräm över om hon skulle vilja spela något annat, men de laptops jag kikat på som betäcknas som "spel-laptops" ligger ofta över 10k+ vilket känns lite dyrt.

Någon som har ett tips? Skulle uppskattas mycket

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanai:

Hej!
Jag letar efter en prisvärd laptop för en tjej på 12 år som fastnat för Minecraft / Roblox. Tydligen så laggar hennes nuvarande laptop, speciellt när hon skapar egna servrar och dessutom fungerar inte Discord.

Även om det just nu är dessa spel som gäller så vore det såklart kanon om det fanns lite kräm över om hon skulle vilja spela något annat, men de laptops jag kikat på som betäcknas som "spel-laptops" ligger ofta över 10k+ vilket känns lite dyrt.

Någon som har ett tips? Skulle uppskattas mycket

Inte sämre grafikkort än Nvidia 1660 skulle jag säga. Lenovon för 9000kr i Suffer1's inlägg verkar riktigt bra för priset. Det är en riktig speldator för 1080P spelande.

Permalänk
Medlem

Stort tack för svaren!